KTM 990 SuperDuke deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje voor de kenners hier ;)

Ik heb een nieuwe achterlamp unit met geintegreerde knippers gekocht. Daar zitaten twee gele draadjes aan de zijkanten en drie voor de achterlampt zelf zeg maar. Nu heb ik alles los en zie ik veel meer draadjes voor de achterlamp en de knippers. Iemand hier ervaring mee die aan kan geven welke draden waarop moeten?

Toevallig vandaag ook dezelfde gemonteerd.
Inderdaad één gecombineerde massadraad en verder met multimeter de draadjes voor normale verlichting en remlicht uitgezocht.
Daarna net zo lang geprobeerd tot alles werkte, want een schema met draadkleuren zat er niet bij. *D

De twee gele draden gaan in de 4-polige connector, de twee middelste aansluitingen.
Wel even checken of links en rechts niet verwisseld zijn.
De zwarte draad zit in dezelfde connector, aan de zijde die rechthoekig is.
De groene draad in de 3-polige connector aan de zijde met de punt.
Ten slotte de rode draad zit in de middelste aansluiting van de 3-polige connector.

m3xa.jpg


0x5k.jpg


jvvw.jpg
 
laat maar horen !
Na goed zetten van de SAG voor mijn gewicht:

Front
preload 1 turn
static sag 27mm
rider sag 39mm

Rear
preload 12,5 threads
static sag 6mm
rider sag 30mm

heb ik vorig jaar een flinke tijd besteed aan het finetunen van mijn setup. Dit jaar teruggegaan naar die setup en een klikje compressie en rebound achter zwaarder gezet met als resultaat:

Front comp 13 clicks
Front reb 5 clicks

Rear comp low 15 clicks
Rear comp high 1,5 turns
Rear rebound 10 clicks

Stuurdemper staat overigens op iets van 12 of 14 clicks. Alle clicks zijn overigens vanuit volledig dicht.
Voor mij ideaal zowel op straat als circuit en ook prima met zijn 2en mee te rijden (bijna kneedownend met duo over de Nurburgring).
 
Laatst bewerkt:
Na goed zetten van de SAG voor mijn gewicht:

Front
preload 1 turn
static sag 27mm
rider sag 39mm

Rear
preload 12,5 threads
static sag 6mm
rider sag 30mm

heb ik vorig jaar een flinke tijd besteed aan het finetunen van mijn setup. Dit jaar teruggegaan naar die setup en een klikje compressie en rebound achter zwaarder gezet met als resultaat:

Front comp 13 clicks
Front reb 5 clicks

Rear comp low 15 clicks
Rear comp high 1,5 turns
Rear rebound 10 clicks

Stuurdemper staat overigens op iets van 12 of 14 clicks. Alle clicks zijn overigens vanuit volledig dicht.
Voor mij ideaal zowel op straat als circuit en ook prima met zijn 2en mee te rijden (bijna kneedownend met duo over de Nurburgring).

Instellingen zijn natuurlijk heel persoonlijk, niet alleen qua gewicht maar ook gevoel.
Ik ken mensen die van zacht gedempte instellingen houden maar ook anderen die kneiterhard afstellen om alles maar te voelen. Ikzelf zit daar een beetje tussenin.
Wat weeg jij zelf en heb je een rondetijd van een circuit als Assen/Zandvoort/Zolder om een indruk van tempo te krijgen?
Zo'n wheelyfoto voor zo'n groep is natuurlijk wel super! *D
 
Nou, gisteren maar gewoon naar een motorzaak gereden en een proefrit gemaakt met het eerste model superduke, maar dat rijdt echt lekker! :9

Het is echt een fijne zithouding voor langere personen, en een makkelijke motor om te rijden. Eigenlijk had ik geen enkel moment het idee dat ik echt hard ging, tot ik naar de teller keek. Meer dan genoeg vermogen voor mij, en vol in de wind zitten viel me ook reuze mee met een leren combipak. Er was jammer genoeg geen snelweg in de buurt, maar dat betekend niet dat ik de 120+ niet even heb uitgeprobeerd. *D

Wat me wel opviel tijdens de testrit was dat de motor licht aan het bokken was wanneer ik een constante snelheid ging rijden met +/- 4,5k rpm, een beetje alsof je met een carb motor op de laatste liters benzine rijdt. En het eerder beschreven aan-uit gevoel van het gas dan, vooral binnen de bebouwde kom. Ik heb nog nooit eerder op een v-twin gereden dus misschien is dit voor jullie niet vreemd, maar het valt gewoon op als je net van een honda afstapt. O-)

Het viel wel flink tegen om me na de proefrit weer bovenop de fireblade te vouwen voor de terugweg, dus ik ga maar eens sparen voor een mooie superduke voor het volgende motorseizoen.
 
Nou, gisteren maar gewoon naar een motorzaak gereden en een proefrit gemaakt met het eerste model superduke, maar dat rijdt echt lekker! :9

Het is echt een fijne zithouding voor langere personen, en een makkelijke motor om te rijden. Eigenlijk had ik geen enkel moment het idee dat ik echt hard ging, tot ik naar de teller keek. Meer dan genoeg vermogen voor mij, en vol in de wind zitten viel me ook reuze mee met een leren combipak. Er was jammer genoeg geen snelweg in de buurt, maar dat betekend niet dat ik de 120+ niet even heb uitgeprobeerd. *D

Wat me wel opviel tijdens de testrit was dat de motor licht aan het bokken was wanneer ik een constante snelheid ging rijden met +/- 4,5k rpm, een beetje alsof je met een carb motor op de laatste liters benzine rijdt. En het eerder beschreven aan-uit gevoel van het gas dan, vooral binnen de bebouwde kom. Ik heb nog nooit eerder op een v-twin gereden dus misschien is dit voor jullie niet vreemd, maar het valt gewoon op als je net van een honda afstapt. O-)

Het viel wel flink tegen om me na de proefrit weer bovenop de fireblade te vouwen voor de terugweg, dus ik ga maar eens sparen voor een mooie superduke voor het volgende motorseizoen.

SAS er af, o2 uit, secondary valves op 100%, after market uitlaatje en een goede map er in. Dat helpt onwijs!
 
SAS er af, o2 uit, secondary valves op 100%, after market uitlaatje en een goede map er in. Dat helpt onwijs!
Tegen het bokken, of de gasreactie? Ik had ook gelezen dat een kleiner voortandwiel hem wat laat rijden bij stadsritten.
 
Tegen het bokken, of de gasreactie? Ik had ook gelezen dat een kleiner voortandwiel hem wat laat rijden bij stadsritten.
Bokken is makkelijk (middagje werk) en vrijwel gratis volledig weg te werken inclusief vermogen winst. Mijne is vanaf 2000tpm mooi soepel dus dat bokken moet je absoluut niet meenemen in je oordeel :)
 
Instellingen zijn natuurlijk heel persoonlijk, niet alleen qua gewicht maar ook gevoel.
Ik ken mensen die van zacht gedempte instellingen houden maar ook anderen die kneiterhard afstellen om alles maar te voelen. Ikzelf zit daar een beetje tussenin.
Wat weeg jij zelf en heb je een rondetijd van een circuit als Assen/Zandvoort/Zolder om een indruk van tempo te krijgen?
Zo'n wheelyfoto voor zo'n groep is natuurlijk wel super! *D
Ik weeg nu met pak aan rond de 80kg maar toen ik de sag afstelde was dit 90kg.
Ik heb alleen van Spa een tijd (3:01) maar dat is natuurlijk een circuit waar je secondes wint puur met meer power/topsnelheid. Als ik mijn best wat meer doe, vooral makkelijker inhaal en mijn lijnen netter rij, moet er makkelijk 5 seconden af kunnen.
Ik heb in het verleden met een andere motor op Zandvoort gereden en schat dat ik nu met de SD wel onder de 2:10 moet kunnen halen.

Filmpje van Spa:

Ik weet iig dat ik van een redelijk harde setup hou die vooral veel feedback geeft wanneer ik flink gas geef icm een band met zacht karkas (Racetecs), voor mijn rijstijl was mijn setup aan de banden te zien erg netjes.
 
Na goed zetten van de SAG voor mijn gewicht:

Front
preload 1 turn
static sag 27mm
rider sag 39mm

Rear
preload 12,5 threads
static sag 6mm
rider sag 30mm

heb ik vorig jaar een flinke tijd besteed aan het finetunen van mijn setup. Dit jaar teruggegaan naar die setup en een klikje compressie en rebound achter zwaarder gezet met als resultaat:

Front comp 13 clicks
Front reb 5 clicks

Rear comp low 15 clicks
Rear comp high 1,5 turns
Rear rebound 10 clicks

Stuurdemper staat overigens op iets van 12 of 14 clicks. Alle clicks zijn overigens vanuit volledig dicht.
Voor mij ideaal zowel op straat als circuit en ook prima met zijn 2en mee te rijden (bijna kneedownend met duo over de Nurburgring).
pin ik uit en ga ik morgen naast de mijne leggen.
 
zo is de sdr al hard maar ik wou nog harder . (will idd zoveel mogelijk voelen)

luchtkamer naar 90 ipv 120 en sae 10 erin wat klikjes hier en daar .
voldoet voor mij ook prima !

tipje: schrijf alles op en gewoon met een paar klikjes per keer testen ,zo merk je wat doet ,en kan je altijd nog terug naar hoe het stond.

preload op 5 turns geeft 38 mm
comp 21 kliks
rebound 18 kliks
 
Laatst bewerkt:
Ik weeg nu met pak aan rond de 80kg maar toen ik de sag afstelde was dit 90kg.
Ik heb alleen van Spa een tijd (3:01) maar dat is natuurlijk een circuit waar je secondes wint puur met meer power/topsnelheid. Als ik mijn best wat meer doe, vooral makkelijker inhaal en mijn lijnen netter rij, moet er makkelijk 5 seconden af kunnen.
Ik heb in het verleden met een andere motor op Zandvoort gereden en schat dat ik nu met de SD wel onder de 2:10 moet kunnen halen.

Filmpje van Spa:

Ik weet iig dat ik van een redelijk harde setup hou die vooral veel feedback geeft wanneer ik flink gas geef icm een band met zacht karkas (Racetecs), voor mijn rijstijl was mijn setup aan de banden te zien erg netjes.

OK je rijdt in ieder geval lekker door, dan geeft dat een aardige indicatie.
Ik heb helaas nooit met mijn SD en SDR op Spa gereden, alleen met een ZX-10R.
Op Zandvoort zat ik ook net onder de 2:10 met de SD dus interessant om op te slaan deze instelling, met mijn 90 kg + motorkleding ;)
Bedankt voor de info!
 
SAS er af, o2 uit, secondary valves op 100%, after market uitlaatje en een goede map er in. Dat helpt onwijs!

Hoe bedoel je secondary valves op 100%? Dat ze altijd open staan? Hoe doe je dat?
Ik ben ze van plan eruit te halen omdat het bokken best irritant is op lage toerentallen.
 
Ok, en dat maakt geen verschil met fysiek eruit halen van de kleppen?

En de O2 kan je die ook uitzetten met tuneecu of toch beter van die stekkertjes halen? Heb nog geen kabel, maar anders haal ik wel een kabel aangezien die o2 eliminators best prijzig zijn..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan