KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit!
Misschien kan ik de helft wel passend maken op mijn SMR-tje (scheelt weer bezine slikken als ik weer 's zonder sta in de Vogezen of zo ; ).

Welk topic is dat (heb gezocht maar lees er wrsch overheen)...?

Laat maar - al gevonden!
 
willen de actieve gebruikers hier ook met een foto in de OP zoals bij bijvoorbeeld het multistrada topic ?

:Y

p1060700a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat was ik...
Iemand nog een remhevelje over?

waskebeurt ? op je plaat gegaan ?

in ander nieuws, heel leuk trial gereden met Harry in de kuil :)
ik denk dat ik zelf voor een lichte otr fiets ga, maar ik heb wel ontzettend genoten, volgende keer neem ik mijn vrouw mee. als zij het nou heel erg leuk vindt koop ik sowieso een trial fiets erbij :)
thanks harry!
prfx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Trial lijkt me ook echt kicken, ik ken alleen het andere eind van het offroad spectrum :P


Ga er waarschijnlijk wel een lichte(re) SM/crosser bij kopen voor de fun :)
 
Stelvio vindt ik zelf ook niet zo bijzonder, is alleen een hoop haarspeld bochten omhoog.
De umbrail pas en de gavia pas die vlak bij de stelvio uit komen zijn vele malen mooier.

nadeel van veel oosterrijkse passen is de entree, 10euro (paar jaar geleden) om een pas op te komen '( .
Dan gaat voor mij de lol er een beetje af er zijn zat mooie passen waarvoor je niet hoeft te betalen.

voorbeeld tjimmelsjoch, gewoon vanaf italie omhoog rijden en dan voor de tol poort aan de oosterrijkse. kant weer omdraaien. italiaanse zijde is ook mooier ook nog.

Italiaanse zijde
bikepics-2458425-full.jpg

Oostenrijkse zijde
bikepics-2458426-full.jpg


Vond ze alletwee wel leuk :Y

tsja als ik iedere week over die tolpassen zou rijden zou ik die tol vervelend vinden maar voor die eens in de tig jaar kan ik er niet van wakker liggen, komt nog bij....in Oostenrijk is de benzine iets van 30-40 cent per liter goedkoper dan in Italie dus om Italie nou als goedkoop te bestempelen ;)
 
Italiaanse zijde
[afbeelding]
Oostenrijkse zijde
[afbeelding]

Vond ze alletwee wel leuk :Y

tsja als ik iedere week over die tolpassen zou rijden zou ik die tol vervelend vinden maar voor die eens in de tig jaar kan ik er niet van wakker liggen, komt nog bij....in Oostenrijk is de benzine iets van 30-40 cent per liter goedkoper dan in Italie dus om Italie nou als goedkoop te bestempelen ;)

goedkoper nee inderdaad, ik heb dat nooit bekeken van de brandstof.
maar dat valt niet zo direct op omdat je gewoon moet tanken ipv onderweg bijeen poortje wat geld moet af tikken ;)
 
waskebeurt ? op je plaat gegaan ?


[afbeelding]

Ja,

Iets te wild door de bocht gegaan, voetsteppie aan de grond en achterwiel gleed weg. klein schuivertje gemaakt, bijna geen schade.

leukopdefoto_854591.JPG


Als iemand nog een remheveltje over heeft en een rechter spiegel laat het me even weten!
 
Laatst bewerkt:
Die standaard spiegeltjes kosten nieuw geen drol, dat scheelt alvast.
Wel leuke dag gehad?
 
Trial lijkt me ook echt kicken, ik ken alleen het andere eind van het offroad spectrum :P


Ga er waarschijnlijk wel een lichte(re) SM/crosser bij kopen voor de fun :)

Wil ik ook :)
Ik ga nog met brouwer om tafel want zoveel verstand heb ik (er) niet (van).
Maar ik denk aan een ktm 300 2takter..
 
waskebeurt ? op je plaat gegaan ?

in ander nieuws, heel leuk trial gereden met Harry in de kuil :)
ik denk dat ik zelf voor een lichte otr fiets ga, maar ik heb wel ontzettend genoten, volgende keer neem ik mijn vrouw mee. als zij het nou heel erg leuk vindt koop ik sowieso een trial fiets erbij :)
thanks harry!
[afbeelding]

Was even leuk Frank. :] Volgende keer je vrouw mee.
Zijn twee filmpjes met Wetransfer onderweg naar je.
Heb helaas geen foto's.

ps. Net weer 4 liter benzine gehaald.
Doe ik weer een paar maanden mee. ;)
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort met de smt naar de dealer. Op mijn voorvelg ontstaan allemaal blaasjes onder de lak op het punt waar de spaken en de velg aan elkaar zitten
 
Ben er ook weer bij.

Heb net SW Motech LED lampjes + beugel besteld. Ik denk dat ikl ze te groot ga vinden, maar extra licht lijkt me toch wel fijn :P
 
ik zag net een 990 sm met oranje bar ends waar kun je die ergens bestellen?
al na de lokale dealer geweest maar die had geen oranje
 
Gewoon bij de dealer?

54802005000

Ik heb er momenteel ook in bestelling staan. Ik wou ze liever in het zwart, maar ze bestaan alleen in oranje...
 
Beste heren, ik rijd momenteel op een KTM Duke III en dit bevalt me nog zeer goed. Wel ben ik me al aan het oriënteren op een waardige opvolger. De KTM SM 950 heb ik altijd wel een aardige fiets gevonden, alhoewel ik het kuipwerk wel enigszins 'log' vind ogen. Ik zag een tijdje terug echter de 950 SE en vond deze gelijk al stukken mooier (kleiner kuipwerk en de uitlaat die niet onderlangs het blok loopt, maar zoals het hoort bij een SM).

Mijn vraag is echter of er met de 950 SE ook fatsoenlijk op straat valt te rijden. Ik zag al dat veel eigenaren er een setje SM velgen bij hebben, maar was benieuwd of er ook (semi)enduro banden zijn waar prima mee op het asfalt mee te rijden valt?
 
Sterker nog, ik had mijn setje SM velgen al snel weer verkocht want ik vond het weinig toevoegen.

Ik heb nu een setje pirelli MT 90 scorpion onder mijn SE liggen.
Ben er erg tevreden mee.

pirelli-scorpion-mt-90-at-140-80-18-70s-233951-1136-159332-1-feed.jpg


Tegen de tijd dat ik op het randje van de bandengrip ga rijden ben ik onbeschoft hard aan het rijden. Meer grip heb ik niet nodig zolang ik niet op het circuit rij.

De vering van de SE is ook goed in te stellen.
Als je alleen asfalt gaat rijden kan je de vering zo instellen dat de SE niet continu induikt bij het remmen.

Zal alleen nog best wel lastig worden om een SE te vinden die te koop staat.
De fietsen beginnen een cult status te krijgen en SE eigenaren zijn erg gehecht aan hun crossertje.

75882957.jpg


20163720.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog, ik had mijn setje SM velgen al snel weer verkocht want ik vond het weinig toevoegen.

Ik heb nu een setje pirelli MT 90 scorpion onder mijn SE liggen.
Ben er erg tevreden mee.

[afbeelding]

Tegen de tijd dat ik op het randje van de bandengrip ga rijden ben ik onbeschoft hard aan het rijden. Meer grip heb ik niet nodig zolang ik niet op het circuit rij.

De vering van de SE is ook goed in te stellen.
Als je alleen asfalt gaat rijden kan je de vering zo instellen dat de SE niet continu induikt bij het remmen.

Zal alleen nog best wel lastig worden om een SE te vinden die te koop staat.
De fietsen beginnen een cult status te krijgen en SE eigenaren zijn erg gehecht aan hun crossertje.

[afbeelding]

[afbeelding]

Thanks voor de snelle reactie! Had jou SE inderdaad langs zien komen in mn zoektocht, maar wist niet dat je je SM velgen alweer weg gedaan had (zag dat je hem zelfs even te koop had staan :o ). Is die ene remschijf voor wel voldoende voor op straat of moet je rekening houden met een iets langere remweg? Op m'n Duke III zit ook maar 1 remschijf voor, alleen hoeft die wel wat minder kilo's tot stilstand te brengen...

Ik weet dat er nauwelijks exemplaren te koop staan maar het heeft ook absoluut geen haast. Vermaak me nu nog prima met m'n Duke III maar wil uiteindelijk toch weer wat zwaarders en waarmee ik zo nu en dan wat off-road paadjes kan pakken (ouders hebben ook een huis in de Morvan = bergachtig natuurgebied met een en al bos in Frankrijk). Ben me dus alvast een beetje aan het inlezen zodat als de kans zich voordoet er 1 te kopen ik gelijk toe kan slaan :P
 
Ik rij ook standaard met de MT90's op de baan.
De vering van de SE is ook goed in te stellen.
Als je alleen asfalt gaat rijden kan je de vering zo instellen dat de SE niet continu induikt bij het remmen.
Wat zijn je instellingen?
Ik ben er momenteel niet 100% tevreden van (KTM voorgeschreven instellingen voor "standaard"). Voorkant is vrij zacht en achterkant is vrij hard voor op de weg. Voorkant duikt inderdaad vrij hard in bij het aanleggen van de rem. Ik denk dat zowel veervoorspanning als demping wat hoger mogen, maar een goed werkende instelling van iemand anders is zeker welkom als basis.
Is die ene remschijf voor wel voldoende voor op straat of moet je rekening houden met een iets langere remweg?
Ik heb die ene remschijf nooit ondervonden als bottleneck (nu rij ik er ook niet supermoto mee...). Je hebt meer remkracht dan wat de grip van de banden of de vering toelaat. Het moeilijkste is geleidelijk remkracht opbouwen om de voorkant de kans te geven om eerst in te duiken (maar zoals hierboven gezegd: ik heb nog zeker geen goede instelling).
Ook veelvuldig remmen is geen probleem (bijvoorbeeld bergachtig gebied): je remt veel op de motor en met de remmen remmen is "bijremmen".
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan