suzuki ac50

hansm

Die hard MF'er
6 jan 2014
459
1
Ben al een tijd bezig met de restauratie van een Suzuki ac 50.
Was in België geleverd als bromfiets en motorfiets en was erg populair. In Nederland is er een variant van geleverd een a50p.
Folder:

1976_AC50_Belgium_a_900.jpg

Aankoop:

407465295.jpg

Motorrevisie was echt nodig, alle lagers waren erg verroest, tandwiel met afgebroken tand in versnellingsbak en aan as in versnellingsbak was aan geknoeid:

407465362.jpg

407465495.jpg


Blokje weer lekker toe :) :

407465364.jpg


Ook zijn alle boutjes etc opnieuw verzinkt:

407465333.jpg


Zwartdelen opnieuw gepoedercoat:

407465328.jpg

407465327.jpg


Carters opnieuw grijs gespoten:

407613338.jpg


En het luchtfilterhuis:
407839781.jpg


Het zadel:

407839782.jpg


Hopelijk zijn er wat liefhebbers hier van deze 'motor' :P
 
Heel leuk, ik heb er ook eentje gehad, ergens in de jaren '90. Werd door een stel vrolijke kermisgangers in de fik gestoken, just for fun :(
 
Volgens mij is dit een motorforum en de meeste mensen stellen zich hier eerst voor.....
Sorry hoor. Ik ben Hans en ik las al een tijdje mee op het forum en maakte vandaag dus maar eens een topic aan. Of dit een 'echte' motor is tjah, daar kan je over discussiëren. Wel is hij in de jaren 70 echt geleverd als motorfiets (althans in België toch) net zoals andere merken ook wel een 50cc-motorfiets hadden. Ik dacht en hoop dat 2takt suzuki liefhebbers dit wel konden appreciëren..
Hier nog wat plaatjes:

tank en kapjes voor het spuiten:
407465334.jpg

407465335.jpg

407465337.jpg


Tank en kapjes na het spuiten. Is metallic lak benadering van een origineel kleurdeel in 'candy rose'. Spuiter heeft naar mijn mening keurig werk geleverd :)
407891854.jpg

407891855.jpg

407891856.jpg

407891859.jpg
 
@hansm,

Wat een schitterend mooie klus en wat een leuke (motor)fiets, echt super hoe die tank en kappen zijn geworden, ik ga je volgen!

Heb net van de week een leuke SS50 K0 gekregen van een heel lieve vriendin van ons....zit nog een beetje werk aan :X
full



Succes met je prachtige hobby en ik zie graag meer foto`s!
 
Ben al een tijd bezig met de restauratie van een Suzuki ac 50.
Was in België geleverd als bromfiets en motorfiets en was erg populair. In Nederland is er een variant van geleverd een a50p.
Folder:

[afbeelding]


deze werden in 1979 verhuurd op Korfoe :Y :Y

geweldige machientjes.. ben heel het eiland over geweest met zo'n ding. :]
top heb ik niet durven rijden (helm was niet verplicht toen) maar een dikke 80kmh was
makkelijk te halen :} heb nog tijden gezocht naar zo'n ding in nederland, maar was er alleen in bromfiets uitvoering en die was niet interressant })
 
Leuk ,ik ken ze nog van vroeger,een lokale handelaar verkocht deze in die tijd nieuw.
Het is min of meer een FS1 kloon die helaas nooit dezelfde populariteit heeft behaald
als de Yamaha.Dat maakt ze nu wel een stuk zeldzamer,maar helaas niet meer waard dan een FS1.Ik weet er nog 1 te koop met motorkenteken.
@ Thinge,wees niet zo snauwerig :? :X ,ook de kleintjes hebben bestaansrecht :P
 
Laatst bewerkt:
Sorry hoor. Ik ben Hans en ik las al een tijdje mee op het forum en maakte vandaag dus maar eens een topic aan. Of dit een 'echte' motor is tjah, daar kan je over discussiëren. Wel is hij in de jaren 70 echt geleverd als motorfiets (althans in België toch) net zoals andere merken ook wel een 50cc-motorfiets hadden. Ik dacht en hoop dat 2takt suzuki liefhebbers dit wel konden appreciëren..
Hier nog wat plaatjes:

tank en kapjes voor het spuiten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tank en kapjes na het spuiten. Is metallic lak benadering van een origineel kleurdeel in 'candy rose'. Spuiter heeft naar mijn mening keurig werk geleverd :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Erg mooi geworden dat spuitwerk :9~ :} en gewoon doorgaan, leuk dit!!

Wie heeft dat zo mooi gespoten?
 
Laatst bewerkt:
@hansm,

Wat een schitterend mooie klus en wat een leuke (motor)fiets, echt super hoe die tank en kappen zijn geworden, ik ga je volgen!

Heb net van de week een leuke SS50 K0 gekregen van een heel lieve vriendin van ons....zit nog een beetje werk aan :X [afbeelding]


Succes met je prachtige hobby en ik zie graag meer foto`s!

Ook een mooie vondst, wat ga je ermee doen??
 
De AC50 is in NL nooit als motor geleverd en ook de A50P niet.

Neemt niet weg dat dit een mooie brommer is. Ik heb diverse AC50 en A50P brommers gehad in het verleden en het zijn gewoon brommers van een redelijke kwaliteit. De motor is erg betrouwbaar.

Nou ben ik wel een Suzuki mens en dus waarschijnlijk wel bevooroordeeld. De prijzen van de A50P rijzen inmiddels de pan uit......ben benieuwd waar het stopt.

De AC50 is in België heel veel geleverd en daar vind je ook de beste en meeste exemplaren. Wat daar geleverd werd was hier sowieso een motor, omdat het trapmechanisme daar ontbrak en het hier dan direct een motor was. Maar nogmaals, ze zijn hier officieel nooit door NIMAG geleverd als motorfiets. Maar blijft een Suzuki en dus mooi...
 
@hansm,

Wat een schitterend mooie klus en wat een leuke (motor)fiets, echt super hoe die tank en kappen zijn geworden, ik ga je volgen!

Heb net van de week een leuke SS50 K0 gekregen van een heel lieve vriendin van ons....zit nog een beetje werk aan :X [afbeelding]


Succes met je prachtige hobby en ik zie graag meer foto`s!


Was mijn eerste echte brommer. Maar had een K0 geen hoge uitlaat?
 
Leuk ,ik ken ze nog van vroeger,een lokale handelaar verkocht deze in die tijd nieuw.
Het is min of meer een FS1 kloon die helaas nooit dezelfde populariteit heeft behaald
als de Yamaha.Dat maakt ze nu wel een stuk zeldzamer,maar helaas niet meer waard dan een FS1.Ik weet er nog 1 te koop met motorkenteken.
@ Thinge,wees niet zo snauwerig :? :X ,ook de kleintjes hebben bestaansrecht :P

Ik ben niet snauwerig, maar eerst voorstellen is wel het minste wat je hier kan doen. Daarnaast is het gewoon een brommer en werden die in het verleden door de mods gewoon verwijderd.
 
Zoals ik al schreef ,ik weet er 1met nl motorkenteken.dus ze zijn er wel in NL
fq05.jpg

oude-brommers-chrisdegroot11.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet snauwerig, maar eerst voorstellen is wel het minste wat je hier kan doen. Daarnaast is het gewoon een brommer en werden die in het verleden door de mods gewoon verwijderd.

Deze heeft geen trapmechanisme is dus een motor.
 
En daarom is het een brommer :? ook als die als motor op kenteken staat, ik vind het een beetje een vage redenering......
 
Laatst bewerkt:
Lees die folder eens in de OP


Leverbaar als BROMFIETS en als MOTORFIETS


Folder is alleen voor de Belgische markt, vandaar ook tweetalig. Voor zover ik weet en kan nagaan is de AC50 ook niet in NL geleverd, maar dat ga ik nog even checken.

Wat een zinloze discussie dit.....
 
Laatst bewerkt:
Tja ik ben er niet over begonnen en wat boeit het of hij al of niet in NL is geleverd, mogen dan alle grijze imports ook niet op MF??
En meer zeg ik er niet over.

Ik heb er toch nog wat meer over gezegd ;)
 
Laatst bewerkt:
is een Belgische folder en ik ben zelf ook van België ;) In Nederland is ac er nooit geweest wel de ap50 met trapmechanisme. (In België hadden de brommers GEEN verplicht trapmechanisme zoals in Nederland, dus zowel de bromfietsversie als motorfiets waren in België zonder trappers). Als er nu ac50 motors zijn in Nederland zijn deze wellicht later geïmporteerd. . Die foto van die NL-ac met motorkenteken is niet in België geleverd, is trouwens een a50 denk ik. Zoals de folder het zelf aangeeft is dit model zowel als bromfiets als motorfiets in België geleverd. Hebben wel een andere aanduiding op het typeplaatje, bromfiets versie werd aangeduid met 'ac50-4' en de motorfiets zonder die '4'. Hadden verder wel een andere setup (motorfiets grotere carb en snelle schijf).
 
is een Belgische folder en ik ben zelf ook van België ;) In Nederland is ac er nooit geweest wel de ap50 met trapmechanisme. (In België hadden de brommers GEEN verplicht trapmechanisme zoals in Nederland, dus zowel de bromfietsversie als motorfiets waren in België zonder trappers). Als er nu ac50 motors zijn in Nederland zijn deze wellicht later geïmporteerd. . Die foto van die NL-ac met motorkenteken is niet in België geleverd, is trouwens een a50 denk ik. Zoals de folder het zelf aangeeft is dit model zowel als bromfiets als motorfiets in België geleverd. Hebben wel een andere aanduiding op het typeplaatje, bromfiets versie werd aangeduid met 'ac50-4' en de motorfiets zonder die '4'. Hadden verder wel een andere setup (motorfiets grotere carb en snelle schijf).

Met dank....

Nogmaals neemt niet weg dat ik het een prachtige brommer vind. Net zoals alle Suzuki's....
 
Terug
Bovenaan Onderaan