KTM 950, 990, 1190. Kortom de KTM LC8 fanboy corner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dit is het resultaat van wonen in Amsterdam en werken in den haag.
Duf. De zijkanten zijn ongebruikt!
Hopelijk heeeeeeel snel in Amsterdam aan de bak.
g5ea.jpg
 
Goedendag heren, wat ruikt het hier naar braadworst!! :W
Ik ben sushi gewend, maar overweeg de overstap naar de Oostenrijkse kant.
Immers, waren de Oostenrijkers niet net zo fout als de Japanners? O-)

Nee hoor, even zonder te veel gein.
Ik rijd nu een XTZ750 supertenere. Superfijne fiets, maar ik ben aan iets nieuwers toe.
Dus de suup gaat in de verkoop en ik ben me aan het oriënteren op de dikke Duitsers en de frivole Oostenrijkers.

Mijn aandacht wordt getrokken tot een 950 Adventure s of een vroege (hogere) 950 zonder s.
Nu heeft een collega van me een 990 superduke gereden en hij gaf aan dat de kleppen elke 7500 km moesten worden gecontroleerd. Is dat bij een 950 adv. ook zo?

Enneh, hoe is de 950 voor mijn poezelige achterwerk? de suup heeft van huis uit een te smal zadel, waardoor een uur rijden al veel wordt. Ik ben echt wel op zoek naar een lekkerder zitvlak.

Laatste vraag: Wat verbruikt zo'n oud beestje nou met woonwerk snelweggebruik? (olie en brandstof)

Alvast heel veel dank en wellicht maak ik later in het jaar onderdeel uit van dit clubje ;)
 
Ketting spannen 990 SMR /SMT.
Ik vind de uitleg in de manual een beetje onduidelijk.

Er staat ketting indrukken naar brug achter het glijblok.
Vervolgens moet de afstand 7 mm zijn.
Op de tekening in de manual zie je dat er meer nabij het achtertandwiel omhoog wordt gedrukt?

Is die 7 mm de speling of de afstand tussen ketting en onderkant achterbrug?

Jullie tips?
 
Zo dit is het resultaat van wonen in Amsterdam en werken in den haag.
Duf. De zijkanten zijn ongebruikt!
Hopelijk heeeeeeel snel in Amsterdam aan de bak.
[afbeelding]
Die heb je goed opgereden. :Y

Die sportsmarts2 die ik er nu onder heb liggen hebben in het midden een strip van hardere compound, is dat niks voor je?
 
Ketting spannen 990 SMR /SMT.
Ik vind de uitleg in de manual een beetje onduidelijk.

Er staat ketting indrukken naar brug achter het glijblok.
Vervolgens moet de afstand 7 mm zijn.
Op de tekening in de manual zie je dat er meer nabij het achtertandwiel omhoog wordt gedrukt?

Is die 7 mm de speling of de afstand tussen ketting en onderkant achterbrug?

Jullie tips?

Ik meet het zoals aangegeven, op de plek van de sticker ketting omhoog drukken en dan 7 mm speling houden.
 
Die heb je goed opgereden. :Y

Die sportsmarts2 die ik er nu onder heb liggen hebben in het midden een strip van hardere compound, is dat niks voor je?

Nee deze pirellis zijn fantastisch.. passen perfect bij de smr.
Alleen ik moet de smr iets meer als een smr berijden ipv als een pan european heen en weer over de a4.
Maar hopelijk zsm klaar met dag gedoe.
Vandaag ook nog een schroef in me achterband gereden, meestal heb ik dat bij een nieuwe band _O-
 
Bedankt, op mijn brug zit geen sticker.
Heb je er een foto van? :+

Harry,

aan de onderkant van je achterbrug zit die rubber geleider, daar waar die geleider ophoudt duw je je ketting op het slapste punt helemaal omhoog, dan meet je de afstand tussen de BOVENKANT van de ketting en de achterbrug en dat dient ongeveer een cm (oftewel 7mm) te zijn. That's all.
 
Harry,

aan de onderkant van je achterbrug zit die rubber geleider, daar waar die geleider ophoudt duw je je ketting op het slapste punt helemaal omhoog, dan meet je de afstand tussen de BOVENKANT van de ketting en de achterbrug en dat dient ongeveer een cm (oftewel 7mm) te zijn. That's all.

Is dat alles Tok? ;)
Bedankt!
 
Is dat alles Tok? ;)
Bedankt!

ja, dat is alles en denk eraan, die achteras moer hoeft niet muurvast, geloof dat er in het boekje staat zo rond de 100 nM en dat is echt niet zoveel kracht als je een lange sleutel gebruikt, ik doe het derhalve altijd met een momentsleutel...
 
ja, dat is alles en denk eraan, die achteras moer hoeft niet muurvast, geloof dat er in het boekje staat zo rond de 100 nM en dat is echt niet zoveel kracht als je een lange sleutel gebruikt, ik doe het derhalve altijd met een momentsleutel...

Vertel mij wat... een enthousiaste monteur had met een lange sleutel dat ding helemaal vast gedraaid. Wat een feest was dat om de moer los te krijgen.
 
Die heb je goed opgereden. :Y

Die sportsmarts2 die ik er nu onder heb liggen hebben in het midden een strip van hardere compound, is dat niks voor je?

Dat denkt men vaak, dat de duo comp banden een hardere binnenkant hebben, maaaar de duo comp banden hebben hetzelfde rubben over het midden. Deze banden hebben juist de uiterste wangen (ja die je bijna nooit gebruikt...) met een zachtere comp!

Dus als je altijd roestig rijd, woon werk of behoorlijke schaamranden hebt, heb je helemaal niks aan duo comp! -O-

Als je me niet gelooft, Google it :+
 
ja, dat is alles en denk eraan, die achteras moer hoeft niet muurvast, geloof dat er in het boekje staat zo rond de 100 nM en dat is echt niet zoveel kracht als je een lange sleutel gebruikt, ik doe het derhalve altijd met een momentsleutel...

Heb ook een momentsleutel...bedankt voor de tip.
Wist je dat je met een looplamp ook stil kan blijven staan? ;) _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan