SV1000 topic deel XI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank jullie wel :}

Vandaag ff 200 km bijgezet :]

Wordt wel tijd om de updates in te plannen,

Gebruikelijke dingen zonterug te lezen, vering (vooral voor) superslap. Zeker vergeleken met de zx6.

Dipje is duidelijk aanwezig en hij is in de eerste versnellingen een beetje tam voor mijn gevoel.

Maar het rijdt echt geweldig })
 
Wel even goed in de gaten houden. Heb in de jaren dat ik de SV had nooit een druppel bij hoeven te vullen. Dat het reservoir leeg was is wel vreemd.
 
Ik vind het ook vreemd, maar zie een een mini lekje maar eens te vinden..

Maar misschien heb ik een gelukje en zat er echt gewoon te weinig in.

En als ik blijf bojvullen maar laten afpersen en kijken wat er knapt.
 
Dank jullie wel :}

Vandaag ff 200 km bijgezet :]

Wordt wel tijd om de updates in te plannen,

Gebruikelijke dingen zonterug te lezen, vering (vooral voor) superslap. Zeker vergeleken met de zx6.

Dipje is duidelijk aanwezig en hij is in de eerste versnellingen een beetje tam voor mijn gevoel.

Maar het rijdt echt geweldig })

En kleiner tandwiel voor geeft een hoop extra puf, alleen klopt je km teller dan niet meer
 
Ik vind het ook vreemd, maar zie een een mini lekje maar eens te vinden..

Maar misschien heb ik een gelukje en zat er echt gewoon te weinig in.

En als ik blijf bojvullen maar laten afpersen en kijken wat er knapt.

Blijft lastig zulke dingen inderdaad.

Heb nu bij mijn RC8 dat er uren na het rijden koelvloeistof verwdijnt. Kan de hele dag rijden en ook de motor een uur stilzetten zonder dat er iets verwdijnt. Zet ik de motor weg en kom ik de volgende dag terug is er 1cm uit het reservoir. Heb een lekke radiator gehad en het probleem is er na het vervangen van de radiator nog, dus daar ligt het niet aan. Wat het dan wel is ?
 
En kleiner tandwiel voor geeft een hoop extra puf, alleen klopt je km teller dan niet meer

Zal eerst eens beginnen met een TRE, lambdasonde en PAIR uitschakelen. Ben al op zoek naar een ander setje dempers.

Kleiner tandwiel kan dan altijd nog, km teller is dan volgens mij met een speedohealer wel te fixen

Genoeg te prutsen :+
 
Toen ik een TRE op mijn SV deed merkte ik daar niets van. Pair afdoppen deed alleen wat tegen de knallen, meer niet.
 
Een paar knallen zijn wel leuk natuurlijk en dat wou ik ook wel. Alleen bij mijn SV was het niet meer leuk of normaal. Bij iedere keer gas los kwamen en hele flinke knallen uit tot op het punt dat het gewoon te veel was. Ook bleef er van de dempingswol niets meer over op die manier terwijl er al heel veel herrie uitkwam. Toen ik naar andere dempers ging heb ik het pair systeem afgedopt zodat er af en toe een knal uitkwam en niet constant.
 
Oke, zal eens kijken dan.

Ik wil op zich toch een gearindicator, dus dan gelijk maar een met TRE, baat het het niet dan schaadt het niet :P

Blijft ook gewoon leuk om te prutsen ;)
 
Als je een aTRE van Healtech electronics hebt is het niet alleen een kwestie van aansluiten. Je moet ook de juiste mapping selecteren.
 
Als je een aTRE van Healtech electronics hebt is het niet alleen een kwestie van aansluiten. Je moet ook de juiste mapping selecteren.


Zit er een dubbele mapping in de ECU?
Ben een newbie wat betreft Suzuki :+

Kawa kan ik mee lezen en schrijven, maar de Soes moet ik nog ff leren kennen ;)

Zal eens kijken naar de meeting, altijd leuk!
 
Dank jullie wel :}

Vandaag ff 200 km bijgezet :]

Wordt wel tijd om de updates in te plannen,

Gebruikelijke dingen zonterug te lezen, vering (vooral voor) superslap. Zeker vergeleken met de zx6.

Dipje is duidelijk aanwezig en hij is in de eerste versnellingen een beetje tam voor mijn gevoel.

Maar het rijdt echt geweldig })

Voorvering is gemakkelijk op te lossen door een setje nieuwe veren. Ik heb er sinds zaterdag Hyperpro inzitten. Gisteren 280km gereden, meeste dijk. En wat een verschil!

Dipje had ik ook. Ik heb zaterdag alles afgesteld (tps, stv en synchroniseren) en ik heb een tre geplaatst (kon ik voordelig overnemen en past tussen de originele stekkers). Ik weet niet wat het verschil heeft gemaakt, maar de SV loopt nu soepel door het hele toerenbereik, zonder het dipje.
 
Zal eerst eens beginnen met een TRE, lambdasonde en PAIR uitschakelen. Ben al op zoek naar een ander setje dempers.

Kleiner tandwiel kan dan altijd nog, km teller is dan volgens mij met een speedohealer wel te fixen

Genoeg te prutsen :+

Wat kun je doen aan de lambdasonde, en wat voegt dit toe aan de SV qua verbetering?
 
Gisteren tijdens Elfstedentocht werd motor behoorlijk warm. Kwa tempo niet al te hard dus weinig verkoeling als het ging om rijwind. Langs de kant gezet. Bleek dat er een soort van slag in de koelvan achter de radiateur zat waardoor hij vastliep tegen de radiateur en dus niet kon draaien. Heel raar hoe je daar een slag ik kan krijgen. Door de schuiver van 2 weken terug? Alhoewel de radiateur niet is beschadigd.

Langs de weg radiateur los gehaald om vervolgens de fan eraf te halen, wat terug te buigen en eindelijk kan de fan weer rond draaien zonder gehinderd te worden door de radiateur.

3 vragen:

- kan het kwaad om nu zo verder te rijden aangezien hij het weer doet? Nog steeds kleine slag zichtbaar maar qua temp weet prima !
- ik kom er op het www niet uit waar ik deze eventueel nieuw? Tweedehands aan kan schaffen..
- iemand van jullie eventueel een fan “over” die ik over kan nemen ?
 
Laatst bewerkt:
Gisteren tijdens Elfstedentocht werd motor behoorlijk warm. Kwa tempo niet al te hard dus weinig verkoeling als het ging om rijwind. Langs de kant gezet. Bleek dat er een soort van slag in de koelvan achter de radiateur zat waardoor hij vastliep tegen de radiateur en dus niet kon draaien. Heel raar hoe je daar een slag ik kan krijgen. Door de schuiver van 2 weken terug? Alhoewel de radiateur niet is beschadigd.

Langs de weg radiateur los gehaald om vervolgens de fan eraf te halen, wat terug te buigen en eindelijk kan de fan weer rond draaien zonder gehinderd te worden door de radiateur.

3 vragen:

- kan het kwaad om nu zo verder te rijden aangezien hij het weer doet? Nog steeds kleine slag zichtbaar maar qua temp weet prima !
- ik kom er op het www niet uit waar ik deze eventueel nieuw? Tweedehands aan kan schaffen..
- iemand van jullie eventueel een fan “over” die ik over kan nemen ?

Gezien de slag (motoras krom of slag in het blad van de fan?) zal er onbalans inzitten. Zou dus zeggen zsm vervangen. Lijkt mij toch wel dat een bedrijf als Boonstra dat heeft liggen. Gewoon even wat bedrijven bellen.
 
Gezien de slag (motoras krom of slag in het blad van de fan?) zal er onbalans inzitten. Zou dus zeggen zsm vervangen. Lijkt mij toch wel dat een bedrijf als Boonstra dat heeft liggen. Gewoon even wat bedrijven bellen.

Ik heb de fan in Mn handen gehad en ligt echt aan de fan zelf. Die is krom. Ik heb op Boonstra site gekeken, zie wel radiateurren maar niet de Fan. Ik zal eens bellen met ze. Heet het een radiateurfan?
 
Ik heb de fan in Mn handen gehad en ligt echt aan de fan zelf. Die is krom. Ik heb op Boonstra site gekeken, zie wel radiateurren maar niet de Fan. Ik zal eens bellen met ze. Heet het een radiateurfan?

Radiatorfan/koelfan, geef het een naam. Zag trouwens op marktplaats nog een online shop met een radiateur in de aanbieding, met koelfans. Misschien kun je die ook even bellen. Je kunt je geld maar 1x uitgeven😉
 
Radiatorfan/koelfan, geef het een naam. Zag trouwens op marktplaats nog een online shop met een radiateur in de aanbieding, met koelfans. Misschien kun je die ook even bellen. Je kunt je geld maar 1x uitgeven😉

Of ik heb mijn bril niet goed op of zie ik het gewoon echt niet 🤣 zou je linkje willen sturen van die van Marktplaats ?
 
Wat kun je doen aan de lambdasonde, en wat voegt dit toe aan de SV qua verbetering?


Lambdasonde schakel ik uit, heb wat last van aan/uit effect. Uitschakelen zou dat kunnen verhelpen.

Heeft het geen effect dan schakel ik hem gewoon weer in. (Connector onder de tank aan de rechterkant)

Eigenlijk heb ik het liefst een motor zonder alle milieutroep :9
 
Volgens mij kun je die lambda sonde niet zomaar loshalen zonder dat er een FI melding op je display komt te staan..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan