Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

fighternorrie

MF veteraan
15 dec 2003
13.266
113
Nibbixwoud
Het 3e deeltje al weer voor en door spuiters, zowel hobbyisten als 'profs'


Binnenkort zal ik de startpost vullen met wat 'How to's' en begrippenlijstjes *O*

full
 
Het motorblok van mijn blade was eerst ook gewoon met normale autolak gespoten. Wel met primer eerst voor behandeld. Dat is tenminste de info die ik uit het topic gehaald heb. Zit nog steeds goed hoor. Wel is het blok inmiddels grijs over gespoten met hitte bestendige lak.

Maar dit enkel om snel van kleur te veranderen. Deze lakken kleuren mooi egaal mattig op met een lichte structuur. Dus verdoezelen ze ook kleine in perfecties.

Daarnaast droogt het zeer snel en geeft gewoon een mooie a fabriek finish
 
:W
Ik heb hier een Carbon spatbord. Waar de blanke lak van is verdwenen. Hij glanst dus niet meer.
Is het mogelijk om dit opnieuw te spuiten met 2k blanke lak? En hoe het carbon te behandelen, of is het een kwestie van ontvetten en spuiten maar?
 
Laatst bewerkt:
Follow-up vraagje:

Ik heb een carbonnen spatbord gerepareerd met wat polyesterhars. Dat zie je nu omdat het er wat te dik op zit. Is het een kwestie van glad / gelijk schuren en dan met blanke lak spuiten?
 
Follow-up vraagje:

Ik heb een carbonnen spatbord gerepareerd met wat polyesterhars. Dat zie je nu omdat het er wat te dik op zit. Is het een kwestie van glad / gelijk schuren en dan met blanke lak spuiten?
In principe wel als je poly hars mooi homogeen is. Anders eerst gaatjes aanstippen met blanke lak, laten drogen, glad schuren en spuiten.
 
BIj de vakhandel zijn tegenwoordig vierkante wetsand staafjes verkrijgbaar. Hiermee kun je perfect een dikker stuk of zakker weghalen onder te veel omliggend materiaal aan te tasten. Heb het nog niet gebruikt maar ik hoor er goede verhalen over. Anders een kurkblok pakken met strak erom heen gespannen je schuurpapier. Werkt ook goed maar niet te hard druk uit oefenen.

succes en laat even weten hoe het gegaan is.
 
Wie zou een Carbon benzinetank kunnen spuiten.
Is momenteel zwart gelakt. Rechterkant zitten een paar kleine krasjes.
Kleur moet Ducati rood worden van de 916 (met de stickers)

awc6bqH.jpg
 
zelf ook wat aan het expirimenteren met spuiten ,
wil streep op motor maken ,heb oude tank eerst wit gespoten en toen de delen afgeplakt en tank toen weer gespoten ,nadat verf droog was tape verwijderd ,voor het oog goed resultaat echter voel je duidelijk randen ,hoe doen jullie dit of los je dit op met blanke lak ?
 
zelf ook wat aan het expirimenteren met spuiten ,
wil streep op motor maken ,heb oude tank eerst wit gespoten en toen de delen afgeplakt en tank toen weer gespoten ,nadat verf droog was tape verwijderd ,voor het oog goed resultaat echter voel je duidelijk randen ,hoe doen jullie dit of los je dit op met blanke lak ?
Die randen hou je altijd.
Als je ze weg wil hebben word het idd de complete tank in de blanke lak.
Als je randen dik zijn zal je ze na de eerste keer nog wel iets voelen, licht terug schuren en nog een keer blanke lakken is dan de oplossing.
 
oké .in de blanke lak dus ,was toch ook wel de opzet want de blanke lak is 2k lak
meerdere lagen met tussentijds licht opschuren ? waarmee doen jullie dat ?
Als je knappe 2K lak heb is tussen schuren niet nodig. ('pistoollak' of spuitbus 2K)

Doen we in de spuiterij ook niet :P

Hangt een beetje van je omstandigheden af waar je spuit maar meestal is het een (dun) vloeiend laagje, ff wachten (5 a 10 minuten, de lak moet nog plakken maar niet zeiknat zijn, als je je vinger op een plek houd en je trek hem er af krijg je "draadjes" aan je vinger) en dan afspuiten met een mooie vloeiende laag.
Als je na de 2e laag vind dat ie nog niet glad genoeg is kan je METEEN er nog dun overheen maar ga niet 'blubberen' want dan krijg je lakfouten (zakkers, matslaan, kookblaas, sinaasappelhuid etc. )

Ben je na het drogen niet tevreden kan je hem polijsten of licht opschuren en nog 2 laagjes lak geven.
 
Laatst bewerkt:
Die randen hou je altijd.
Als je ze weg wil hebben word het idd de complete tank in de blanke lak.
Als je randen dik zijn zal je ze na de eerste keer nog wel iets voelen, licht terug schuren en nog een keer blanke lakken is dan de oplossing.

hier een discussie opgelaaid bij mn vrienden , wat is beter/mooier afplakken en spuiten of met stickers onder de lak werken ??
 
Afplakken en spuiten, dan is het meestal met 2 mooie lagen blank niet meer voelbaar.

Persoonlijk werk ik niet meer met stickers. spuitsjabloon is nog goed koper ook. Iets meer werk en een veullll beter resultaat.

Plus heb ik een aantal nare resultaten met stickers, zeker als het oppervlak wat breder wordt. even niet goed fohnen of afwerken en je krijgt blaasjes onder de sticker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan