Het nieuwe W650 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed zo Eddy :Y 8-) :Y ik was wezen wandelen vandaag, maar zal kijken of me morgen lukt om met de W-tje te gaan :] :] :]
Vorige week met Sachs gereden, maar bij stationair toerental sloeg steeds af B| :( :N carburateurs niet goed gesynchroniseerd :N
 
Hallo Ruud,

De nokken op de vork poot zijn dik ± 2,5 cm, en 1cm kan vanaf om de adapter plaat recht te houden en voorwaartse druk meer naar het midden van de vork poot te krijgen. Mooiste is als de remschijf zo een paar mm naar naar buiten verplaatst kan worden, zodat de klauw meer ruimte krijgt tot de wielspaken. Voor zo iets heb je een freesmachine nodig, of moet uitbesteed worden.
Heb je een remschijf wan een andere type Kawasaki gebruikt, of ....?
Deze Honda remklauwen zijn gemaakt voor remschijven van 300 mm, en zo te zien past ook op de 320 mm van jou>


Is een remchrijf van een ZX7R en de remtang is van een 800 Vtec, loopt netjes over de remshijf
 
vandaag voor de eerste keer wezen touren ,dit jaar , het weer was er goed voor . :]
en inderdaad een hoop minder mechanische geluiden uit het blok . :P
Groet Eddy. :W [afbeelding]
Mooi plaatje Eddy.
het opzetten van een W650 club wordt helemaal niets ;( ;( maar we zouden wel een W650 foto competitie :Y :Y kunnen houden. Iedereen maakt zo mooi mogelijke foto's van zijn fiets en plaatst die vervolgens op het forum en dan gaan we elkaars foto's beoordelen :Y :N :Y :N en punten geven. Alhoewel dat ik eigenlijk al wel weet wie dan de uiteindelijke winnaar :} :} gaat worden lijkt het me leuk om te doen. Wie doet er mee? :) Goed om te horen dat je olie wissel positief is uitgevallen. Nou draagt de lage buitentemperatuur er ook wel aan bij. De olie blijft dan wat dikker hetgeen de mechanische geluiden ook onderdrukt. Ik hoor wel van jullie m.b.t. de fotocompetitie.
Groet Jan :W
 
Goed zo Eddy :Y 8-) :Y ik was wezen wandelen vandaag, maar zal kijken of me morgen lukt om met de W-tje te gaan :] :] :]
Vorige week met Sachs gereden, maar bij stationair toerental sloeg steeds af B| :( :N carburateurs niet goed gesynchroniseerd :N

Was zeker het eerste ritje na de winterstop :z :z met de Sachs. Hoeveel kilometer heb je er mee gereden? Carburateurs goed reinigen brengt misschien een oplossing :? :?
Forté Moto Power :
• Reinigt het gehele brandstofsysteem: De tank, de brandstofkraan, carburateurs
en het gehele injectiesysteem.
• Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
• Lost teer, vernis en hars in het gehele brandstofsysteem op.
• Neutraliseert zuren die gevormd zijn door veroudering en oxidatie van de brandstof.
• Verbetert de verbranding en motorprestaties.
• Verbetert de gasrespons.
• Verlaagt de uitlaatgasemissies en het brandstofverbruik.
Nou als hij dan nog niet loopt dan weet ik het ook niet meer.
Groet Jan :W
 
Was zeker het eerste ritje na de winterstop :z :z met de Sachs. Hoeveel kilometer heb je er mee gereden? Carburateurs goed reinigen brengt misschien een oplossing :? :?
Forté Moto Power :
• Reinigt het gehele brandstofsysteem: De tank, de brandstofkraan, carburateurs
en het gehele injectiesysteem.
• Verwijdert afzettingen van sproeiers, doseeropeningen en injectornaalden.
• Lost teer, vernis en hars in het gehele brandstofsysteem op.
• Neutraliseert zuren die gevormd zijn door veroudering en oxidatie van de brandstof.
• Verbetert de verbranding en motorprestaties.
• Verbetert de gasrespons.
• Verlaagt de uitlaatgasemissies en het brandstofverbruik.
Nou als hij dan nog niet loopt dan weet ik het ook niet meer.
Groet Jan :W
Hoi Jan,

Zal beginnen met een goede nieuws :Y vandaag zo 100 km met W-tje :] :] :] gereden en het was :} *O* :]
Wat Sachs betreft, is ie in december bij garage geweest voor een carburateurs modificatie
http://www.sachs-biker.de/002_material/800_Vergaser-Modifikation.pdf
Voor een betere gasopname, dus alles " was schoon " maar de stationair is te arm afgesteld en moet vacuümmeters weer ter pas komen.
Toe heb ik ook 3/4 tak bijgevoel met verse benzine.
 
Hallo,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een '99 w650
Graag zou ik hier een zadel van de nieuwe w800
Op monteren, weet iemand ofdat enkel de overtrek anders is?
Of moet ik meer veranderen?

Dank bij voorbaat
Grtz John
 
Hallo,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een '99 w650
Graag zou ik hier een zadel van de nieuwe w800
Op monteren, weet iemand ofdat enkel de overtrek anders is?
Of moet ik meer veranderen?

Dank bij voorbaat
Grtz John

Hallo John. Welkom hier op het forum. *O* *O* Leuk om er weer een W650 liefhebber bij te hebben. :Y :Y Heel verstandig besluit om voor een W650 te kiezen. :] :] Wellicht kun je iets meer over jezelf en je motor vertellen :) ;) en wat plaatjes wordt hier ook gewaardeerd.
Voor een andere ( geprofileerde) buddy seat is het wellicht interessant om eens op het Duitse W 650/800 forum te kijken. Daar worden regelmatig allerlei onderdelen aangeboden. De W650 is alleen tijdens het bouwjaar 1999 geleverd met een gladde buddy. Dit werd niet als prettig ervaren en is bij het bouwjaar 2000 gewijzigd naar een geribbelde uitvoering. Dit rijd prettiger. Hierbij de link W 650 Forum
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Dag Jan,

ik ben dus 32jaar en heb voor woon/werkverkeer sinds een jaar een ER-5
nu heb ik sinds enkele weken een tweede motor aangekocht voor lekker te cruisen :)
ik heb even getwijfeld over de W800 maar ik vindt het jammer dat de kickstarter en carbs er niet meer opzitten, dit geeft toch net iets meer karakter!
nu ben ik wel van plan om hier een scrambler van te maken, en graag had ik hier de zadel van de nieuwe W800 op gehad, maar ik vroeg me af ofdat ik een volledige nieuwe zadel moet kopen of dat ik ook enkel de overtrek kan veranderen... dat de zadel van de W650 is veranderd in 2000 daar was ik van op de hoogte, maar deze is toch net iets anders als de zadel w800...

iemand die hier het antwoord op weet?
mss dat iemand hier beschikt over de onderdeelnummers en deze is kan vergelijken... alhoewel ik denk dat de zadel zonder overtrek niet apart te verkrijgen is, dus hier een nummer van vinden lijkt me onwaarschijnlijk...

dit is dus de zadel waar ik het over heb

2013-kawasaki-w800-1w.jpg


dank bij voorbaat
mvg John
 
Dag Jan,

ik ben dus 32jaar en heb voor woon/werkverkeer sinds een jaar een ER-5
nu heb ik sinds enkele weken een tweede motor aangekocht voor lekker te cruisen :)
ik heb even getwijfeld over de W800 maar ik vindt het jammer dat de kickstarter en carbs er niet meer opzitten, dit geeft toch net iets meer karakter!
nu ben ik wel van plan om hier een scrambler van te maken, en graag had ik hier de zadel van de nieuwe W800 op gehad, maar ik vroeg me af ofdat ik een volledige nieuwe zadel moet kopen of dat ik ook enkel de overtrek kan veranderen... dat de zadel van de W650 is veranderd in 2000 daar was ik van op de hoogte, maar deze is toch net iets anders als de zadel w800...

iemand die hier het antwoord op weet?
mss dat iemand hier beschikt over de onderdeelnummers en deze is kan vergelijken... alhoewel ik denk dat de zadel zonder overtrek niet apart te verkrijgen is, dus hier een nummer van vinden lijkt me onwaarschijnlijk...

dit is dus de zadel waar ik het over heb

[afbeelding]

dank bij voorbaat
mvg John

Hallo John.
Goed plan om een scrambler te gaan bouwen. De W650 is een van de meest populaire motoren voor ombouw tot cafe racer, scramler etc. Ik denk ook dat je een goede keuze hebt gemaakt om voor de 650 te kiezen i.p.v. de 800. Wij waren vorig jaar op een Kawa treffen in Noordeloos en daar troffen wij een echtpaar aan die beide een Kawa type W rijden. Mevrouw reed op de 800 en mijnheer op de 650. Wij stellen natuurlijk gelijk de vraag hoe die verdeling tot stand is gekomen en de man vertelde ons het volgende. Hij reed alleen motor. Een W650. Vrouwtje gaat haar rijbewijs halen en zij krijgt de W650 van manlief die zich zelf met een mooie nieuwe W800 verrast. Na een tijdje te hebben gereden op zijn nieuwe aanwinst gaat hij toch in overleg met zijn vrouwtje of zij toch eigenlijk niet liever op die nieuwe W800 wil rijden en hijzelf weer op de W650. En zodoende reed mijnheer weer op de W650 omdat deze toch fijner rijd en meer karakter heeft. Voor een nieuwe buddy of voor een overtrek wil ik je verwijzen naar de volgende site: Tourist. Er zijn ook veel accessoires beschikbaar op de markt..
Op pagina 1 van dit topic vind je diverse links naar speciale W650 / 800 sites. :Y :Y
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Het was weer mooi weer . :] :]
Groet Eddy :W [afbeelding]

Was je vrij vandaag Eddy? Het weer was inderdaad prima om een ritje te maken. Ik heb deze middag ook nog een ritje gemaakt, maar dat was veel snelweg en dat is waardeloos. Kom ik thuis en vind ik in de brievenbus en prent van CJIB. :( :( :( :( Kloothommels; 60km/uur in het centrum van Boxtel. Dus een dag om snel te vergeten. Zeg Eddy ben jij al begonnen met de fotowedstrijd :? :? Wel een mooi plaatje zo met die bloesem.
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Nieuw :)
Naam Yuri uit de Beemster. Sinds enkele jaren in het bezit van een W650. Overgestapt van een Triumph Speed Triple 1050 (> 130 pk) naar dit GE-WEL-DIGE apparaat. Blauwe uitvoering met zwarte lederen zijtassen en vreselijk lelijk (maar o zo makkelijk) groot scherm op het stuur. Wat ik bij de Speed Triple zo vervelend vond,is dat je na een uur rijden geen bips meer over had en op de W kan ik uren achter elkaar doorrijden. Ritjes Italië (Gardameer), Oostenrijk, Belgie, Polen (Gdanks via noord Duitsland, Schotland achter de rug, eind mei ga ik naar Wales toe. Uit en thuis in één week. Woon om de hoek bij Hoogland, vd week nieuw carterdeksel laten monteren. Aftapbout dol in blok. Heb zelf gat uitgeboord en nieuw draad getapt. Echter door ruimtegebrek zit de nieuwe bout er niet mooi in en lekt ie toch een klein beetje. Moet opgelost worden. Ik denk er al een aantal jaren over om mijn uitlaten (binnendempers) te verwijderen. Las dat ik dan ook andere sproeiers en luchtfilter nog heb. Zal dat eens met Jan overleggen. Leuk forum,ik hoop hier veel te lezen (en te leren) over onze "gooi en smijt fiets". De Stelviopas opliet ik iedereen achter me:). Bijhouden was er niet bij en bovenaan in de sneeuw 10 minuten moeten wachten op de rest. Dus onze verhoudingen van de fiets zijn prima :):):)
Wil graag een foto bijvoegen maar dat lukt niet vanuit Photobucket. Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Wees welkom , en doe zo voort , als je de binnendempers eruit haalt ,heb je goed geluid en de rest is niet nodig! :9
Groet Eddy. :W
 
Jan achterband 149 inclusief montage en balanceren ,bij jou om de hoek in Schijndel. :9~
Enkel de band adviesprijs 217.
Ik heb maar een afspraak gemaakt want die firma die de band zou leveren voor 123 is volgens mij failliet want ik hoor er niks meer van gelukkig had ik nog niks betaald. B|
Groet Eddy. :W
 
Jan achterband 149 inclusief montage en balanceren ,bij jou om de hoek in Schijndel. :9~
Enkel de band adviesprijs 217.
Ik heb maar een afspraak gemaakt want die firma die de band zou leveren voor 123 is volgens mij failliet want ik hoor er niks meer van gelukkig had ik nog niks betaald. B|
Groet Eddy. :W

Heb je inderdaad geluk dat je nog niets had betaald. En Schijndel om de hoek :? :? is nog altijd 50 km bij mij vandaan. Maar wel een voordelig adresje; ik was nogal wat meer kwijt bij Nol. :( :(
Groet Jan. :W
 
Hallo Yuri, welkom op deze forum en je foto's kan je plaatsen als je de IMG ( onderste regel links van de foto ) van je foto kopert en hier naar toe overbrengt.
Groeten en succes
Iwan
 
Nieuw :)
Naam Yuri uit de Beemster. Sinds enkele jaren in het bezit van een W650. Overgestapt van een Triumph Speed Triple 1050 (> 130 pk) naar dit GE-WEL-DIGE apparaat. Blauwe uitvoering met zwarte lederen zijtassen en vreselijk lelijk (maar o zo makkelijk) groot scherm op het stuur. Wat ik bij de Speed Triple zo vervelend vond,is dat je na een uur rijden geen bips meer over had en op de W kan ik uren achter elkaar doorrijden. Ritjes Italië (Gardameer), Oostenrijk, Belgie, Polen (Gdanks via noord Duitsland, Schotland achter de rug, eind mei ga ik naar Wales toe. Uit en thuis in één week. Woon om de hoek bij Hoogland, vd week nieuw carterdeksel laten monteren. Aftapbout dol in blok. Heb zelf gat uitgeboord en nieuw draad getapt. Echter door ruimtegebrek zit de nieuwe bout er niet mooi in en lekt ie toch een klein beetje. Moet opgelost worden. Ik denk er al een aantal jaren over om mijn uitlaten (binnendempers) te verwijderen. Las dat ik dan ook andere sproeiers en luchtfilter nog heb. Zal dat eens met Jan overleggen. Leuk forum,ik hoop hier veel te lezen (en te leren) over onze "gooi en smijt fiets". De Stelviopas opliet ik iedereen achter me:). Bijhouden was er niet bij en bovenaan in de sneeuw 10 minuten moeten wachten op de rest. Dus onze verhoudingen van de fiets zijn prima :):):)
Wil graag een foto bijvoegen maar dat lukt niet vanuit Photobucket. Iemand een idee?

Hallo Yuri.
Welkom op ons gezellige forum. Hoe meer zielen hoe meer vreugd *O* *O* .
De W650 is inderdaad een geweldige motorfiets. :] :] Dat ben ik helemaal met je eens. Er zijn maar weinig motorfietsen die ik langer dan een jaar heb gereden. Met mijn W-tje ga ik nu al het derde seizoen in, zonder een enkel probleempje. Met betrekking tot het verwijderen van de dempers het volgende. Even de lasjes helemaal achter in de dempers los-slijpen. Dit moet je even goed secuur doen zodat de demper niet op de lasjes blijft haken bij het verwijderen. Ik heb vervolgens een ijzeren staaf (1mtr.) genomen met aan een zijde schroefdaad (b.v. een M10 draadeind uit de bouwmarkt) en aan de andere zijde een stevige talen ring gelast die je door de binnendemper kan steken. De diameter van de ring is dus iets kleiner dan de binnendiameter van je demper. Deze ring kun je dan achter de demper haken; vervolgens heb ik een stukje stalen buis over de staaf geschoven en een moer op het vrije draadeind gedraaid. Nu kun je de stalen buisje als hamertje gebruiken en zo de binnendemper uit de knalpijp tikken. Het wijzigen van sproeiers etc was bij mij niet nodig. Het geluid is geweldig mooi en zeker niet asociaal luid. Als het niet helemaal duidelijk is kom je maar naar me toe dan haal ik ze er wel voor je uit.
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Niemand?



Dag Jan,

ik ben dus 32jaar en heb voor woon/werkverkeer sinds een jaar een ER-5
nu heb ik sinds enkele weken een tweede motor aangekocht voor lekker te cruisen :)
ik heb even getwijfeld over de W800 maar ik vindt het jammer dat de kickstarter en carbs er niet meer opzitten, dit geeft toch net iets meer karakter!
nu ben ik wel van plan om hier een scrambler van te maken, en graag had ik hier de zadel van de nieuwe W800 op gehad, maar ik vroeg me af ofdat ik een volledige nieuwe zadel moet kopen of dat ik ook enkel de overtrek kan veranderen... dat de zadel van de W650 is veranderd in 2000 daar was ik van op de hoogte, maar deze is toch net iets anders als de zadel w800...

iemand die hier het antwoord op weet?
mss dat iemand hier beschikt over de onderdeelnummers en deze is kan vergelijken... alhoewel ik denk dat de zadel zonder overtrek niet apart te verkrijgen is, dus hier een nummer van vinden lijkt me onwaarschijnlijk...

dit is dus de zadel waar ik het over heb

[afbeelding]

dank bij voorbaat
mvg John
 
Hallo John. Ik heb al reeds gereageerd op 23 april maar je vindt misschien niet het gewenste antwoord. Je kan natuurlijk een nieuwe W800 buddyseat bestellen maar dan ben je toch weer enkele honderden Eurootje lichter. Heb je al op het Duitse forum gekeken of daar iets word aangeboden. En op de volgende site kun je eenvoudig een nieuwe overtrek bestellen welke past op je huidige seat. Tourist. Op deze site staat deze overtrek Sitzbank-Bezug
Kawasaki Originalteil, glatte Ausführung der ersten Serie.....€ 129,80
letzte quergesteppte Ausführung (siehe Bild oben),
paßt auch auf das Polster der ersten glatten Sitzbank.....€ 140,00


Verder bieden zij ook een complete nieuwe aan:
Original Sitzbank
Kawasaki Originalteil, letzte quergesteppte
W 650 Ausführung.....€ 383,70

En je kan ook een nieuwe overtrek laten maken bij Piet Kruis te Arkel tel no: 06-3053 2025. Als het nummer niet klopt kan ik wel aan een ander nummer komen.
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
gne gne nieuwe achterband.Team Huybers uit Schijndel voor een goede prijs :P en een snelle service ,klaar terwijl je een bakkie pleur naar binnen werkt. :9
Groet Eddy. :W
full

P.S. Ellermeyer maakte toch zonnedaken voor in de auto?
 
Laatst bewerkt:
gne gne nieuwe achterband.Team Huybers uit Schijndel voor een goede prijs :P en een snelle service ,klaar terwijl je een bakkie pleur naar binnen werkt. :9
Groet Eddy. :W [afbeelding]
P.S. Ellermeyer maakte toch zonnedaken voor in de auto?

Goed bandje Eddy. :Y :Y Ik heb dezelfde. Perfecte wegligging. :] :]
Schrijf vast zaterdag 30 mei in je agenda i.v.m. het treffen bij Nol bikker. :} :] :} :]
Groet Jan :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan