H7 halogeen vervangen door LED

wordt dat niet erg warm/ heet?

Nog geen klachten, maar nou zit ik ook niet dagelijks op de weg.
Ook rijdt het halve k-forum met deze lamp en ondervindt geen problemen.
Of meldt die niet, kan ook...

Enfin, zolang het werkt, werkt het en als niet, dan is een andere koplamp zo gemonteerd
En dan probeer ik wat anders.



Vb van ervaren gebruiker inzake mogelijke schade koplamp:
mboelis zei:
Juist, die Bosch koplamp is oersterk met metalen reflector en echt glas.
Dat LED wordt helemaal niets in zo'n koplamp. Net als Xenon. Het lijkt een enorme bak licht maar je hebt er nix aan in donker. Ik kan het weten, heb ruime nachtrit ervaring. Als je meer licht wilt hebben moet je goede xenon kampen erbij nemen


/Marco
 
En dat doen ze, ik heb zelf een setje H4 bi-LED (groot en dim) op de motor en een setje H1 LED in de auto..op de motor zit het nu 1 jaar, geen enkele storing gehad of wat dan ook.

Auto was rond de 20 euro incl bezorging
motor rond 25 euro inclusief bezorging.

Geen enkele automobilist seint dat lampen te fel zijn of te hoog staan, ook niet met passagier.

Ik rij alleen nog maar met LED..heerlijk *O*

[afbeelding]


En wat is de link?
 
Ik ben ook aangehaakt in de LED lampen. Gisteren mijn setjes (H1 en H7) ontvangen voor in de BMW's. Eerst even alleen het grootlicht vervangen bij de 1100S omdat die al een Pilot Xenon set heeft. Oeps, die LED lampen geven veel meer en witter licht dan de Xenon set die ik al had.

In de oude situatie zag je in het donker alleen dat je grootlicht aandeed omdat er een gelige rand licht boven het xenon bij kwam. Nu zie je een hoeveelheid wit licht waar het xenon niet aan kan tippen. Nog geen foto's gemaakt in het donker, zal het vanavond proberen te doen.

Nu is dit mijn grootlicht waar het lichtbeeld iets minder belangrijks is. Straks ga ik de GS ook aanpakken, kijken hoe het dan met het lichtbeeld uit de projector voor dimlicht goed gaat komen.

Mijn setjes kwamen van ebay.

2018 60W 6000LM LED H7 Headlight Kit Low Beam Bulbs 6000K White High Power | eBay
 
Laatst bewerkt:
Lichtopbrengst is meer dan halogeen iig, duidelijk meer en lichtbeeld is afhankelijk van je lamp. Ik heb gelukkig een projector dus een mooi strak lichtbeeld. :)
Je hebt alleen wat ruimte achter de lamp nodig omdat het koellichaam vrij ver naar achteren uitsteekt en groot is. Verder geen problemen.

Ik vergeet steeds om plaatjes te maken, ga het weer in mijn hoofd zetten
Dat valt bij die wij hebben gelukkig nog enigzins mee, sowieso is die met een ventilator achterop écht niet handig. :)
 
Laatst bewerkt:
Dat valt bij die wij hebben gelukkig nog enigzins mee, sowieso is die met een ventilator achterop écht niet handig. :)


Juist wel aangezien die veel beter koelt en je minder/geen kans op hitte problemen krijgt, zoals verkleuren van je spiegels/glas of barsten van spiegels of behuizing! Echt heel veel dikker is hij niet aangezien de fan tussen de koelribben zit verwerkt. Ik had hem er zo in op mijn naked waar minimale ruimte is achter de koplamp. De stekker die normaal achter op je lamp zit gaat namelijk weg en die ruimte is voldoende om een gekoelde variant te monteren.
 
Juist wel aangezien die veel beter koelt en je minder/geen kans op hitte problemen krijgt, zoals verkleuren van je spiegels/glas of barsten van spiegels of behuizing! Echt heel veel dikker is hij niet aangezien de fan tussen de koelribben zit verwerkt. Ik had hem er zo in op mijn naked waar minimale ruimte is achter de koplamp. De stekker die normaal achter op je lamp zit gaat namelijk weg en die ruimte is voldoende om een gekoelde variant te monteren.
Ik heb zo een lamp in mijn handen gehad, is dan 80 vs 60w en scheelt een cm of 1,5. Dat kan net te veel zijn met diepte. :)

En led wordt aan de voorzijde echt niet heet, totaal niet. Ik rijd er dagelijks mee en ook veel lange ritten. Achterzijde wordt wel wat warmer maar niet dst je zegt dat het niet meer kan vastpakken.

Sowieso heeft die ventilator weinig nut want die zit zo vol met stof en zooi. En bij mijn koplamp zou die mits de dop erop zou kunnen toch nergens lucht vandaan kunnen halen. :)
 
Ik heb zo een lamp in mijn handen gehad, is dan 80 vs 60w en scheelt een cm of 1,5. Dat kan net te veel zijn met diepte. :)

En led wordt aan de voorzijde echt niet heet, totaal niet. Ik rijd er dagelijks mee en ook veel lange ritten. Achterzijde wordt wel wat warmer maar niet dst je zegt dat het niet meer kan vastpakken.

Sowieso heeft die ventilator weinig nut want die zit zo vol met stof en zooi. En bij mijn koplamp zou die mits de dop erop zou kunnen toch nergens lucht vandaan kunnen halen. :)


Ik heb geen idee welke led variant je gehad hebt dan. Die van mij is namelijk gelijk kwa lengte met de eerder verwijderde halogeen lamp inclusief stekker. Het enige wat er bij komt is het wegwerken van de travo kastjes hiervoor is natuurlijk wel wat ruimte handig....
 
Zilvere variant van die hierboven maar dan met fan achterop. Kan hem zo wel eens opzoeken.

En dat kleine kastje voor de stuurunit bij H4? Dat stelt echt niks voor gelukkig. Bij xenon is dat wel eens lastig, ook al heb je een slim line set.

Maar neem alsjeblieft niet een set met ventilator, leds hebben meer vermogen en dus meer warmteafgifte aan de achterzijde en die zijn zo gemaakt met ventilator dat ze voldoende kunnen koelen. Als die wegvalt of niet meer goed kan koelen is het koelblok te klein om de lamp nog koel te houden. :)
 
Laatst bewerkt:
Zilvere variant van die hierboven maar dan met fan achterop. Kan hem zo wel eens opzoeken.

En dat kleine kastje voor de stuurunit bij H4? Dat stelt echt niks voor gelukkig. Bij xenon is dat wel eens lastig, ook al heb je een slim line set.

Maar neem alsjeblieft niet een set met ventilator, leds hebben meer vermogen en dus meer warmteafgifte aan de achterzijde en die zijn zo gemaakt met ventilator dat ze voldoende kunnen koelen. Als die wegvalt of niet meer goed kan koelen is het koelblok te klein om de lamp nog koel te houden. :)


A oké nee die variant heb ik niet! Dit is zonder losse travo. De variant die ik heb kost dan ook wel gelijk veel meer maar is wel met een travo. En wat ik me heb laten wijs maken door verschillende testen die je online kunt lezen veel beter dan zonder. Of het echt zo is wacht ik gewoon nog even af in de praktijk haha.
 
Doe eens een linkje naar die jij hebt? Ben wel benieuwd. :) En trafo zal het niet zijn maar eerder een regelunit, maar soit.

Pest is idd de duizend en een verhalen op internet en ook de rommel die je her en der voorbij ziet komen. Moeilijk dus om een keuze te maken.

Wel grappig om dan te zien dat Benno en ik toch dezelfde hebben besteld. :)
 
Ik vind het allemaal prachtig, nieuwe techniek, hoge opbrengst en vooral de foto,s en filmpjes waarbij ze naar de lamp toe filmen/fotograferen. Met en zonder ventilator, en uiteindelijk toch een redelijk verbruik.
Maar volgens mij gaat het om de lichtvlek op de weg en hoever je iets kunt aanlichten.
Dus ben ik nog steeds tevreden met mijn eenvoudig Xenon setje.
b3xKKv_rFzeec29hZ_dvXZ-IS91thKVxxg1eT-mYBHaQt5npUC-ag-ZfdEnt08lC4oeHbBEdz6VEjjzk5b264JZK_naVR8pkgoqcM34awwiCz4hlpBG9-h-_Xx85CtTf8J3J4BF_6ScJ0Jwtmy3yxWJJSLsv_npNZQbKuzHzpGGEcbKJwzs4xSTzCT2l35G5IjUKEqrONvjY_L67Y9Bw-BbhrBivzGp7SGX6wHPL6MkCngDumRnv92pmS3mdLEtjqVeU6x_UORgiWMwFQrRoxPmJLFWulZKFWdLwGqg3Em_WUO_IoNxfRSqndabJfZ54DpUygWNe20zABDk4TQU_xNGRhnaCz3ccCEqrME437Q9YexvWvkp0RAgRKUEdIBVe493U8hpboS1GlzOw6EWz1t6ECQdq8-LUH3Z7WY1GMucxp6RyJgKtjuFvsJpeicrwcY2tsFMBoXah5pj8vA4nkcyyAbDZNJABYmfIsXG-JBMUVHAW65DSv2S_NgA4y_9WWIKG9vV5Ol1Mybe67vcbGT_DtOuUmJqCWN2g4YE33PO619YkgGC9iCnNOFhqRFjkqoTcRg5JuWHbFj9BlT4B_MGx9I4QD6PWuJg3KJDJKPzfNwnT9k8D3mlK9g5JML_7GP74WjjZiOk0C5uQRUpkaXgqsg9csAUAbYUixts3Sg=w1024-h877-no

Helder koplampglas, dus niet al te veel verstrooiing. Heb de koplamp iets lager gezet en er wordt niet geseind door tegenliggers.
Hier kan ik mee thuiskomen.
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto, zo is xenon heel fijn. Daar moet je alleen in Duitsland niet mee aankomen. :)
Hoe zit het met het grootlicht op de H4 setjes?
Bij mij zit er een aparte lamp in de unit voor groot licht, H7. Is wel meer licht dan, maar vooral ook alles boven wat normaal niet verlicht wordt doe de projector wordt dan gehuld in een bak licht. :) Moet nog steeds eens een goeie foto maken. :)
 
Xenon dimlicht

y4moOdVtS3VJ6fIx3TINBDpYmn1KJlyTERFwExXO_k42sMM5V7c8zaXXrLT6hgV9QMx5SnbMqVyPwycK-ApjkaneAECiiiqPf4Bg1Xq5qeZ3-BxXOxY5f9jnj_ZEqNucQSExGvzPA1ruETtqTLg__oSPXQPIg_mIoJoVlpigWEOduFaw2GH5ReugW8Rzetu5x-HnZ3TmrZdHKof3nFYjTG09g


LED grootlicht.


y4mMIyjdXJKnr88wNwIIpWWukStJX9BoQKqehorQFe0eugsIVSCa_WgtDAZKa-2iCwDo5KhJNa4x40jUbLEjLv5pM1rynXwFo1inoodHOVQp8Sl8mK_tB4ajMwnxoxoYmWAz762JJEuuD0Rq9b4EX4H-sDRMXEkIgl23xTLIQpKKDob3dWrEhf2Rq7BePZMfX97fy9fTVodPU5hqwr-fQ-cIQ


De boompjes op de achtergrond staan een metertje of 70 weg.

redelijk goede verlichting, het Xenon blijft zeker dichtbij iets sterker maar voor in het donker ruim voldoende licht en beter dan de H7 die er standaard in zit.
 
Laatst bewerkt:
nee, ik heb alleen het grootlicht vervangen. de Xenon pit is nog prima dus die blijft zolang lekker zitten. de ruimte achter de dimlicht projector is vrij krap bemeten op een BMW. Bij grootlicht heb je meer ruimte.

benno
 
Terug
Bovenaan Onderaan