Nieuwe SV650S deel XIV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als bij mij het lampje brand heb ik nog 5l

nog even een beetje internet af zitten struinen maar bij een K4 model t/m K6 wat ik kan vinden is dat het lampje gaat branden als je nog 4L (3.5L bruikbaar) over hebt een Gen 2 model heeft geen knipperend lampje alleen continu brandend.
Ga er maar van uit dat ik dus 3.5liter over heb, rij ongeveer 1:10 dus kan een 35km rijden is precies een sessie op Zandvoort 😊 ga het niet uitlokken maar dan weet ik in ieder geval dat als het lampje halve wege de sessie gaat branden ik veilig door kan rijden tot het einde.
 
nog even een beetje internet af zitten struinen maar bij een K4 model t/m K6 wat ik kan vinden is dat het lampje gaat branden als je nog 4L (3.5L bruikbaar) over hebt een Gen 2 model heeft geen knipperend lampje alleen continu brandend.
Ga er maar van uit dat ik dus 3.5liter over heb, rij ongeveer 1:10 dus kan een 35km rijden is precies een sessie op Zandvoort 😊 ga het niet uitlokken maar dan weet ik in ieder geval dat als het lampje halve wege de sessie gaat branden ik veilig door kan rijden tot het einde.
ik heb wel eens getankt toen het lampje ging branden, er ging toen ongeveer 12 liter in, dus zat er nog 5 liter in de tank
 
ik heb wel eens getankt toen het lampje ging branden, er ging toen ongeveer 12 liter in, dus zat er nog 5 liter in de tank
Dat werkt maar is een zogenaamde 'aftrekmethode.' Die is zeker indicatief, maar je maakt een fout door het opgegeven volume als maximum te stellen.
De beste manier:
Doe 1 liter benzine in een fles en neem die mee op de motor.
Ga rijden en onthoud de km-stand waarbij de lamp gaat knipperen.
rij door tot de lamp gaat branden en noteer ook die stand.
rij door tot de boel begint te sputteren en noteer ook die km-stand.
Op deze manier kun je terugrekenen van 'echt leeg' bij hoeveel kilometers te gaan beide mwaarschuwingen komen.
Dit kun je eventueel terugrekenen naar liters.
Voor deSV650N 1st gen dit zo gedaan en dan kom ik op 3 en 1,5 liter uit (60 resp 30 km 'gemeten' op bovenstaande manier en een verbruik van 1:20 aangehouden voor de berekening. )
Voor de 2nd gen SV moet het ook op deze manier te doen zijn.
Ik vind het altijd wel veilig om te weten wanneer ons levenssap ECHT op is ....
 
Tijdenlang rondgereden zonder lampje en zonder km teller. Gewoon even schudden voor je opstapt. Zolang ie klotst kom je een heel end.
 
Haha ja dat werkt ook prima.

Nou zit er nog verschil in de lampjes vanaf 2007.
Die van mij gaat eerst knipperen; als hij dat doet gaat er meestal 10L in. Van de 16,5.
En ik dácht dat hij constant gaat branden als er nog een liter of 3 in zit. Maar dat weet ik niet zeker.

Meestal tank ik als ik over de 200 km zit. Dan knippert hij nog niet eens. Of pas heel kort.
Ik weet het verbruik; 1:19. Dus op basis van die 16 liter kom ik rond de 300km uit.
 
Ja circuit rijden is ook wel anders dan op de weg rijden 1:10 is ook wel constant vol gas.
En je wilt wel genoeg brandstof behouden dat je niet met 160 ineens stil komt te staan.
Heb geen knipperend lampje gezien dus denk dat de mijne alleen constant brand bij ga er maar even vanuit 3.5l over.


Nog iets van 40 posts zie ik en dan is het tijd voor een nieuw (samengevoegd) topic zie ik.

(Edit)

Gister tank vol gegooid en totaal dus zo 15l in op 170km is 1:11.3 dan 130km(reserve lampje) : 11 is zo 12l dus dan hou je inderdaad 5 liter over als het lampje gaat branden.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja dat werkt ook prima.

Nou zit er nog verschil in de lampjes vanaf 2007.
Die van mij gaat eerst knipperen; als hij dat doet gaat er meestal 10L in. Van de 16,5.
En ik dácht dat hij constant gaat branden als er nog een liter of 3 in zit. Maar dat weet ik niet zeker.

Meestal tank ik als ik over de 200 km zit. Dan knippert hij nog niet eens. Of pas heel kort.
Ik weet het verbruik; 1:19. Dus op basis van die 16 liter kom ik rond de 300km uit.
Bij mijn 2005 (afgeleverd in 2006, maar dacht dat het 2005 is) gaat het lampje ook eerst knipperen, daarna pas continu branden. Geen idee wat er dan ingaat, dat houd ik niet bij.
 
Bij K3 model gaat het lampje aan en niet knipperen.

Maar anders zuig je de tank leeg met een slang.
Giet er steeds een halve liter terug in wanneer deze leeg was.
Kijk wat het lampje doet en dan hoef je niet te rekenen of te schatten.
Gewoon liters tellen!!
Gaat sneller dan uren op internet afstruinen naar info en tenslotte nog niets te weten.
 
Peoples, even iets anders dan tankinhoud ;)

Is er een manier-optie/mogelijkheid om een 2007 SV op 35kw te krijgen.

Officieus of op uitdraai?
Kun je bijvoorbeeld ook bij de injectie iets in het inlaattraject plaatsen, of krijg je dan andere problemen?

Alvast bedankt!
 
Peoples, even iets anders dan tankinhoud ;)

Is er een manier-optie/mogelijkheid om een 2007 SV op 35kw te krijgen.

Officieus of op uitdraai?
Kun je bijvoorbeeld ook bij de injectie iets in het inlaattraject plaatsen, of krijg je dan andere problemen?

Alvast bedankt!

Je hebt dacht ik een 35kw ecu, die zet je er in bij een dealer en registreert de motor op 35kw en klaar, later zet je weer je originele ecu er in en rijd vol vermogen.

Dacht dat het zo werkte.
 
Je hebt dacht ik een 35kw ecu, die zet je er in bij een dealer en registreert de motor op 35kw en klaar, later zet je weer je originele ecu er in en rijd vol vermogen.

Dacht dat het zo werkte.

Ik dacht dat voor de oude (2007) alleen een 25kw bestond,
voor de nieuwe wel een 35kw voor zo ver ik weet, maar die zal vast niet passen.
 
Nog even een meeting update; het ziet er naar uit dat de datum 8 of 15 juli zal worden.. heb je je nog niet aangemeld? Doe dat dan even HIER.

:W
 
Laatst bewerkt:
Morge :W

Sv mag weer uit vandaag op TT Assen.
Bewolkt maar mooie temperaturen en droog *D
full
 


Hey Thanks!
Ik heb even gekeken, alleen linkje van ECU geeft niets aan mbt Kw,
En de 35Kw kit geeft niets aan mbt bouwjaren.


Ik weet bij de carb fietsen is het gewoon een ring in het spruitstuk, als het bij de injectie net zo simpel is, laat ik een paar van die ringen snijden en dan gooien we hem op de bank.
Alleen eerst een verzekeraar zoeken die dat nog wil verzekeren.

Herkeuren is niet echt optie namelijk. Dus op kenteken zou mn vriendin dan alsnog in overtreding zijn helaas. Dus we moeten even kijken wat we doen.

Herkeuren is geen optie omdat bijna letterlijk alles van de fiets vervangen moet. Knipperlichten, uitlaatsysteem, spiegels, windscherm, kentekenhouder, achterlicht etc.. En dan daarbij nog de keuringskosten.
 
12 juni ga ik weer met mijn monster het circuit op :]

Ik kan het iedereen aanraden.

Door het brute vermogen :+ van de sv is mijn aluminium uitlaatbeugel op de laser demper zelf gescheurd echt bizar, gelukkig al weer tijdelijk gemaakt dus kan morgen ook weer rijden.
 
Laatst bewerkt:
Aah kijk..
En als ik vragen mag, hoe staat jouw SV geregistreerd op het kentekenbewijs dan?

En hoe/waar is deze verzekerd?

Thanks!

op kenteken staat ie gewoon vol vermogen. ben verzekerd bij unive.
ik heb een geel papiertje waarop staat dat de motor 35kw is en ze kunnen het natuurlijk checken doormiddel van aan het gas te draaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan