Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Teller verlichting vervangen.
En afgelopen weken ook nog:
NAKS
kleppendekselpakking
olie + filter
luchtfilter en de bak schoongemaakt.

Morgen de kappen even schoonmaken ketting stellen en weer smeren.
En dan zijn we voorlopig even klaar.
 
Vandaag de carb vervangen om te kijken of die daar op begrenst was.
Maar nu draait die nog rotter .
morgen maar snel die oude terug zetten draait die toch beter op .
 
ik wilde enkel de achterremblokken vervangen.. de achterrem ja die je nooit gebruikt maar toch wel handig is als die het doet _O-

dit resulteerde in een revisie van de achterremklauw
 
Een beginnetje gemaakt aan het opfrissen van de voorvork en hooww-ijzers 😊


IMG_20150504_220444.jpg
 
Sein-knopje (voor grootlicht) op mijn Thundercat gefixt. Gewoon gedemonteerd en weer gemonteerd. :D Het terugplaatsen vond ik best irritant trouwens, choke-hendel maakte het verdomd lastig. :P
 
Ik voel me een echte beunhaas. Met ducttape de rubbers tussen luchtfilterhuis en carbs afgedicht totdat ik ik nieuwe rubbers binnen heb en ze kan vervangen. Ze lekken niet veel lucht, heel af en toe een klein beetje.
 
12V kabel ingebouwd (in buddy, kabel naar voren getrokken) voor de camera (tijdelijk voor een dagje circuit). En op de remvloeistof potje een montage gemaakt voor de camera (ik ga mijn auto camera gebruiken, een Black Vue).
Tevens een doorzichtig kuipruit gemonteerd omdat mijn huidige kuipruitje (pikzwart) te donker is om er "door" te filmen ;)
 
Nee, dat heb ik onder de buddy seat geplaatst. Ik heb gewoon een lange USB kabel naar mijn cockpit getrokken.

Heb je gewoon een USB-kabel op op de accu aangesloten en dan straks je Micro USB op de Smartphone?
Normaal komt er van een Micro USB-lader niet meer dan 5 volt.
Bij jou dan 12 volt.
 
Laatst bewerkt:
Denk eerder dat ie een 12v outlet onder z'n buddyseat heeft gestoken met een USB converter erin en daarin een lange USB kabel :P
 
oude gixxer gestript tot t blok/frame en de dynamo-cover pakking ding vervangen van mn gsx
 
Vandaag eerste deel van een uitgebreide onderhoudsbeurt gedaan
Voorste twee remschijven + blokken vervangen

Was eerste keer voor mij, rustig aan gedaan, goed wph bekeken en alles is goed gegaan. Zoals verwacht was het niet moeilijk.
De rest komt de komende dagen wel.
 
Niet aan mijn motor, maar aan mijn helm. Zo'n goedkoop communicatie setje (voor jezelf én bijrijder of bluetooth muziek/navigatie/telefoon) ingebouwd. Nog niet geprobeerd op de openbare weg en merk met m'n oordoppen in toch wel dat de ruimte wat meer gevuld is dan het was. Weet niet of ik dit op een lange rit vervelend ga vinden of niet. Nog even afwachten, maar het setje was ooit eens door m'n ouders meegenomen en het inbouwproberen daardoor meer dan waard natuurlijk
 
Ik ook aan m'n helm.
Alle vliegjes eraf geweekt met een nat doekje, daarna mooi afgedroogd.
Was wel eens nodig na die weken niet schoonmaken :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan