Garmin Zumo deel 7

Iemand die mij uit kan leggen hoe ik de meest recente kaart update op mn zumo 550 krijg?
Heb lifetime update, en heb de meest recente versie gedownload op mn pc staan.

Maar als ik via javawa device manager die kaarten wil installeren op mn sd kaart gaat het fout, ik kan naar de map navigeren waar de kaartupdates staan maar daar vind hij niet het benodigde bestand?

Iemand een idee?
 
Dan weet ik niet hoe ik dat de vorige keer gedaan heb. Heb toen uitleg gehad van waypoint en via hen ben ik bij javawa uit gekomen.

Waar kan ik dat programma dan voor gebruiken?

Ik wil geheel europa installeren, op mn sd kaart. Dat moet dan toch gaan?
 
Laatst bewerkt:
JDM gebruik je voor het controleren van je zumo op fouten,
Controleren van evt . dubbele kaarten en het opschonen van je zumo.

Verzenden van kaartdelen: in mapsource de kaartdelen selecteren en deze verzenden
naar je sd kaart.
Het is makkelijker een kaartdeel waar je toch niet komt achterwege te laten.
 
Ik gebruik altijd Garmin MapInstall. Je kunt eerst selecteren waar de kaarten op moeten (intern of SD), en daarna kun je op de kaart een gebied selecteren (en oude kaarten deselecteren).
Onderaan krijg je netjes een balkje met vrije en gebruikte ruimte van het geheugen.

Een van de weinige Garmin progjes die wel logisch werken ;)
 
Ik gebruik altijd Garmin MapInstall. Je kunt eerst selecteren waar de kaarten op moeten (intern of SD), en daarna kun je op de kaart een gebied selecteren (en oude kaarten deselecteren).
Onderaan krijg je netjes een balkje met vrije en gebruikte ruimte van het geheugen.

Een van de weinige Garmin progjes die wel logisch werken ;)

Net mapinstall geprobeerd, maar het kiezen van intern of sd staat er niet bij?
Dus als ik de landen selecteer die ik erop wil hebben, west Europa dus krijg ik gelijk de melding dat de opslagruimte te klein is. -O-

Edit:

Ik moet beter kijken, bij apparaat id kan ik de sd kaart al kiezen... :$

Edit 2:

Kaarten staan er op, is nu prima voor elkaar denk ik.
Volgende probleem is dat ik 3 routes heb gekregen voor volgende week te rijden.
Ik kan deze in basecamp openen en dan verzenden naar mijn zumo.

Dit gaat binnen enkele seconden, als ik de zumo loskoppel dan krijg ik de vraag of ik routes wil importeren.

Hier begint het:
-In de lijst voor te importeren staat zowat elke route die ik in het verleden ooit heb gehad. Hoe krijg ik deze lijst leeg?
-Importeren van mn nieuwe routes is seconden werk, ik weet nog bij ophalen van routes afgelopen jaar duurde dit toch meestal wel enkele minuten.
-Als ik mijn nieuwe route start dan is deze 918 km lang, het totaal van de 3 routes samen lijkt het wel, dit terwijl ik alleen de route voor de heenweg nu nodig heb.
 
Laatst bewerkt:
Met de verkenner van Windows in de mapstructuur van je Garmin gaan kijken.

Dan kom je deze map in de root tegen:

[GPX]
-------[gpx]
------- ---------[Archive] ------ routes worden als track opgeslagen
------- --------- ---------"1.gpx" gereden tracks, genummerd 1 t/m xx
------- --------- "3803227047.lpt" ---- thuis bij <Favorieten> [695230249]
------- --------- "current.gpx" ---------- routes opgeslagen bij <Aangepaste routes> + tracks
------- --------- "temp.gpx" ------------- laatst geïmporteerde route(s) in <Mijn gegevens>.

Ja kan de laatste twee mappen verwijderen. Daarin zitten zowel de laatst ingeladen route als alle eerder verzonden en geimporteerde routes in. Bij het aanzetten van de Garmin worden deze opnieuw aangemaakt. Daarna de gewenste routes opnieuw laden en importeren.
 
-Importeren van mn nieuwe routes is seconden werk, ik weet nog bij ophalen van routes afgelopen jaar duurde dit toch meestal wel enkele minuten.

Dat hangt ervan af met welk kaartmateriaal de route is gemaakt.
Als de route met dezelfde kaart is gemaakt als die in je Zumo zit, dan is het seconden werk inderdaad. Zo niet, dan gaat 'ie herberekenen.

Dus als een gekregen route al van dezelfde kaart komt heb je mazzel, importeren gaat snel en kans op verschillen is klein.
Zo niet, dan heb je 2 mogelijkheden.
1 - Je importeert 'm direct naar de Zumo, duurt lang en het is moeilijk om te controleren of de route wel echt gelijk gebleven is. (of wat de verschillen zijn, en die eventueel herstellen)
2 - Je laat Basecamp de route eerst herberekenen, hiervoor moet Basecamp natuurlijk wel dezelfde kaart hebben als je Zumo (en geselecteerd, mocht je meerdere kaarten hebben).
Dit herberekenen gaat een stuk sneller, en je kunt de route vergelijken met het origineel en eventueel herstellen als je dat nodig/leuk vindt.

Verder vind ik het importeren van meerdere routes in 1 keer nooit zo goed gaan. Heb gisteren nog 14 routes (lang weekend Duitsland) naar m'n Zumo gestuurd. Vervolgens kun je ze dan alle 14 aanvinken, maar dan importeert 'ie er maar 6 (random getal), en zegt dat alles gelukt is.
Dan kun je dus uitzoeken welke je wel of niet hebt, en dan de missende routes opnieuw naar de Zumo sturen. De 2e keer miste er nog 1.
Ik heb geen idee wat er mis gaat. Waarschijnlijk is het het beste om ze 1 voor 1 te sturen, maar ik heb weinig zin om elke keer weer de Zumo los te koppelen en opnieuw op te starten. Voor 2 of 3 routes is dat nog wel te doen, maar voor 14 :X
 
Na lang wikken en wegen vandaag een 340lm gekocht via marktplaats :-)
Nu nog zien hoe de houder fatsoenlijk op de zx6r ga monteren :?
 
louis heeft de 660 in de aanbieding voor 300 euro

Hoop geld :+

Heb mijn 660 in december 2013 bij de MediaMarkt gekocht voor € 99,= _O-
Geloofde het eerst niet toen ik hem zag liggen, maar showmodel, laatste in de winkel, blabla... Dus maar meegenomen ondanks dat ik helemaal niet voor een navi in de winkel was :Y
Helaas vertoonde het apparaat na een paar maanden kuren, vastlopen, geluid dat wegviel (zowel via eigen speaker als via bluetooth) Terug naar de winkel en een week later een splinternieuwe ontvangen van Garmin *O* :}
Nu een jaar en slechts 4 x gebruiken na het omruil verhaal helaas weer hetzelfde probleem.... -O- Vorige week terug gebracht naar de winkel en nog in afwachting van het oordeel van Garmin.
 
Laatst bewerkt:
ik twijfel of een balhoofdmount goed gaat werken icm het harnas.
voor nu (tijdelijk) zo opgelost om te kijken of dit iets is.

het enige nadeel is dat ik hem lastig actief kan aansluiten omdat de houder dan voor de km teller zit wat minder relaxed is bij het rijden zonder navigatie.
Als het bevalt eens kijken of de houder dan eenvoudig weg kan draaien zodat de teller weer zichtbaar is.
 
Laatst bewerkt:
en de foto
full
 
Heey mensen.
Ik zal me hier eens gaan melden gezien ik een garmin zumo 210 zo goed als gekocht heb.
[verkoper is nu nog even op vakantie en zou vrijdag contact met me opnemen voor het afhandelen]

Zijn er nog tips enzo bij gebruik van de garmin's ??

Ik las iets over herberekening dat de garmin's dat NIET zouden doen.. Klopt dit ?? Neem aan dat als je het punt via een andere manier ofzo bereikt hebt dan dat de gps aangeeft hij toch wel verder gaat toch.?

Alle tips en tricks zijn welkom en ik zal dan ook eens dit topic wat gaan door spitten.
 
Heey mensen.
Ik zal me hier eens gaan melden gezien ik een garmin zumo 210 zo goed als gekocht heb.
[verkoper is nu nog even op vakantie en zou vrijdag contact met me opnemen voor het afhandelen]

Zijn er nog tips enzo bij gebruik van de garmin's ??

Ik las iets over herberekening dat de garmin's dat NIET zouden doen.. Klopt dit ?? Neem aan dat als je het punt via een andere manier ofzo bereikt hebt dan dat de gps aangeeft hij toch wel verder gaat toch.?

Alle tips en tricks zijn welkom en ik zal dan ook eens dit topic wat gaan door spitten.
De TomTom doet dit niet, bij een route via reisplanner, die moet je handmatig herberekenen vanaf het punt waar je er in komt, bij de zumo is dit niet het geval.

Verder, gewoon basecamp leren :+

automatisch herberekenen zetten mensen vaak juist uit om te zorgen dat ze altijd exact dezelfde route rijden zoals ze hem er in gezet hebben.

Aangezien bij sommigen hij ging herberekenen en ineens een totaal andere route maakte, ik had er op de 660 in ieder geval nooit last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de Zumo 220, een wat kaartmateriaal betreft uitgebreidere versie, en werk met Mapsource. Die combinatie doet precies wat ik wil. Ik stoei wel eens met Basecamp maar met Mapsource gaar het toch wat makkelijker.
 
oke thnx.
Nja ik ga die functie dan toch wel aanzetten. Vind het wel fijn dat als ik eens ergens anders rijd het apparaatje zich zelf netjes herberekend (Snap wel wat je bedoeld met dat als je een route gemaakt hebt je het dan niet wilt. )
Nja ff zien hoe alles werkt enzo maar dat zal al spelender wijze wel goed komen en wellicht dat ik me die dvd cursus van mr. gps dan nog aanschaf.

Maar de zumo 220 voldoet verder dus nog prima.. Iets waar ik als beginner nog veel plezier mee kan hebben :D

Ben zelf nogal iemand die graag het spul nieuw koopt maar vind dit spul toch wel duur om nieuw te kopen vandaar dat ik dus naar 2e hands aan het kijken ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan