Project Rebel 2.0

De nadruk zit 'm altijd in de details.

Ik heb vandaag twee accu afdekdeksels en een filter cover bij de verchroommeneer gebracht. Eens kijken hoe dat uitpakt. Die dingen zijn sowieso niet meer te krijgen, en een mooie gave gebruikte vinden is al helemaal een utopie. Dan maar zo dus.
Levertijd; ongeveer 6weken....
 
Effe Oma wegjagen.

Weinig ontwikkelingen aan de Rebel 2.0 maar wel wat aktiever met onderdelenhandel op het moment. Ook leuk.
Ik ga binnenkorte tijd een blok slopen en de carter delen naar de poeder coater brengen. Waarschijnlijk het nieuwe stuur ook en andere delen ook. Het kan maar klaarliggen.

Ik ga 'm gewoon (heel saai) helemaal zwart en chroom maken. Ik heb een tank bemachtigd inmiddels die helemaal deukloos is dus een perfacte donor is om te coaten.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal zwart met chroom is 8-) *O*


_O-

Ik had van jou niets anders verwacht Maarten.

full
 
Laatst bewerkt:
En zojuist heb ik er weer één bijgekocht. Dat maakt nu donor nummer 3.

Zouden hier dan wel een paar 'nog te redden' bestuurdersteps op zitten? Morgen weet ik het.
Ik doe het heel simpel; Motor kopen, op mijn naam schrijven en de hele boel (papieren, pasje en plaat) inleveren bij het RDW ivm sloop in eigen beheer. Frame doormidden zagen, nummer eruit en bij het schroot. Nooit geen trammalant achteraf dus.

Zoekt er nog iemand onderdelen?
 
Laatst bewerkt:
ja ikke wel ... maar dat weet Leejoow al ... Tot gauw!

Maar tjonge wat een Project zeg, heb alles doorgenomen en bekeken. Nou, ik weet intussen wel waar de stoerste Rebel vandaan gaat komen ... Knap gedaan Leejoow!

Ikzelf houd het echter nog wel bij het origineel. Probeer van 6 van die dooie rebels weer levende rebels te maken ... twee zijn reeds herrezen, al zijn ze nog niet perfect.
 
Maar helaas is ie niet goed.

Jeroen (van VVM) hield de boring van de tandwielen de laatste tijd wat ruimer na wat 'klachten' van klanten dat ze te strak op de as zitten. Deze die ik nu heb is echt veel te ruim. Dus heb ik 'm een mailtje gestuurd en nu maakt ie een nieuwe voor me volgende week.
Ik zei al tegen 'm dat ik het tandwiel liever wat opwarm om te monteren als dat ie op de as rond fladdert.
Dus het word netjes opgelost. Ik kan nog zat andere dingen doen in de tussentijd.

Is het nog goed gekomen met het opnieuw gemaakte offset vóórtandwiel?
(zit hij er nu "strak" op?)
 
Is het nog goed gekomen met het opnieuw gemaakte offset vóórtandwiel?
(zit hij er nu "strak" op?)


Ja, dat is voor de bakker!

Jeroen heeft een nieuwe gemaakt en die past stukken beter.

Ik hoop van de week weer eens iets te gaan doen, bijoorbeeld de achterbrug weer recht te maken. Die heb ik vorige week voor ik weer op pad moest voor m'n werk hier en daar wat heet gemaakt om 'm wat in te tikken maar nu is ie zo krom als een banaan getrokken. Dus daar moet effe een potkrik tussen terwijl er de brander nog een keer langs gaat.
 
Vanmorgen een tank weggebracht om te laten stralen, in and out, epoxy aan de buitenkant en een speciale coatig aan de binnenkant.
Later zet ik zelf de deuken wel glad. Dat ging even teveel in de papieren lopen.
 
Nee, da's m'n neefje;

Home - Van Mil Stukadoors

De tankspuitmeneer belde vandaag. De tank die ik had gebracht is verrot en helemaal gedeukt. Volgens dat ik begreep had ie ongeveer een liter minder inhooud door alle deuken. Hij had 'm gestraald en de tank bleek ook nog lek te zijn. Kortom, tank ligt in de schrootbak.
Gelukkig heb ik er nog één. Effe bekijken wanneer ik die af kan leveren voor poging 2.
 
Nog geen tijd gehad om een andere tank weg te brengen. M'm werkgever is lastig door me allemaal werk op te dragen. |(

Maar het nutteloze originele luchtfilterhuis krijgt een nieuw leven en doel.
Dit is de originele;

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan