Het Honda CBR 600RR topic deel 76

Ik heb vandaag mijn standaard demper gemonteerd ivm met mijn eerste circuitdag. Echter hangt er een door de vorige eigenaar zelf gefrabiceerde kentekenplaathouder onder. Een soort leidingklem met twee bevestigings dingetjes er aan gepopnageld zodat je de kentekenplaat er tegenaan kan schroeven.

Heel mooi en keurig was het niet dat het ding precies om die ronde Leo Vince past en natuurlijk niet om die brede standaard uitlaat.

Kom ik achter terwijl de Leo er al onder vandaag is natuurlijk en ik had geen zin om het terug te monteren. Ik moet immers of met de standaard demper gaan rijden of een Leo db killer kopen want de db killer die ik nu heb dempt wel maar voor mijn gevoel niet genoeg en ik wil geen risico nemen.

Snelste oplossing is dus ff langs de bouwmarkt ofzo maar dan. Slangenklem of leidingklem zoals ik nu heb werkt prima maar ik kan zelf nooit van die bevestigingspunten er op maken zoals bij die ik nu al heb.

Geen idee.

Een originele houder scoren zou nog kunnen of gewoon als de wiedeweerga een Leo vinve db killer kopen. -O-

Hoop eigenlijk zelf wat te kunnen maken en tzt als het wat beter uitkomt een originele LeoVince db killer halen.

Iemand een idee of een tip?

Kan nu ook niet weg met die *(@Y(*@^*(!^( motor want er zit geen kenteken op. :(

Kan soms zo de tyfus in dat apparaat hebben. Met werkzaamheden gaat het bij mij ook nooit zoals het in mijn gedachten van te voren is bedacht. BLEH! :( :( :( :( :(

bij mijn motor had ik er ook een hard hoofd in met de dbkiller van de bos uitlaat leek hij bijna niets te begrenzen maar toch maar erop gewaagd en geen een keer de zwarte vlag gezien op assen. dus zal wel loslopen.

en anders ff pajic googlen die maakt dbkillers op maat.

http://www.pajic-racing.nl/uitlaten/
 
@wings: nee ik niet want ik zit nu lekker in Spanje....in de zon.
vrienden van mij waren er wel..

Ik zal je een keer berichten als ik ga rijden. Nu nog genieten van mijn vakantie.
hier al wat mooie wegen gereden (wel met de auto)

Greetz Guido

Ik was er wel met mijn 600RR. Wat een lange wachttijd was dat voor de dyno...

Fijne vakantie! :]
 
bij mijn motor had ik er ook een hard hoofd in met de dbkiller van de bos uitlaat leek hij bijna niets te begrenzen maar toch maar erop gewaagd en geen een keer de zwarte vlag gezien op assen. dus zal wel loslopen.

en anders ff pajic googlen die maakt dbkillers op maat.

http://www.pajic-racing.nl/uitlaten/

Als het goed is gaat TurboO op Zandvoort rijden die dit seizoen nog strengere geluidseisen heeft. Zo werd vandaag elke motor op geluid gecontroleerd tijdens de technische inspectie voorafgaand aan de sessies.

Ik heb trouwens flink lol gehad met een bijna nieuwe S1000RR 2015 full option, wat een beest van een machine. Het zorgt ervoor dat ik als een kluns zonder enige circuit ervaring toch nog een tijd weet te scoren van 2:38 :+ . Die shiftassistant en geniale remmen maken de preparatie voor een bocht een eitje.

OoXDFw4.jpg

Actiefoto's volgen nog!

@TurboO: Wat betreft je kenteken, je hebt er toch twee gaten in zitten? Kan je niet met een lange tywrap ze vastbinden tussen beide passagierssteunen? :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag mijn standaard demper gemonteerd ivm met mijn eerste circuitdag. Echter hangt er een door de vorige eigenaar zelf gefrabiceerde kentekenplaathouder onder. Een soort leidingklem met twee bevestigings dingetjes er aan gepopnageld zodat je de kentekenplaat er tegenaan kan schroeven.

Heel mooi en keurig was het niet dat het ding precies om die ronde Leo Vince past en natuurlijk niet om die brede standaard uitlaat.

Kom ik achter terwijl de Leo er al onder vandaag is natuurlijk en ik had geen zin om het terug te monteren. Ik moet immers of met de standaard demper gaan rijden of een Leo db killer kopen want de db killer die ik nu heb dempt wel maar voor mijn gevoel niet genoeg en ik wil geen risico nemen.

Snelste oplossing is dus ff langs de bouwmarkt ofzo maar dan. Slangenklem of leidingklem zoals ik nu heb werkt prima maar ik kan zelf nooit van die bevestigingspunten er op maken zoals bij die ik nu al heb.

Geen idee.

Een originele houder scoren zou nog kunnen of gewoon als de wiedeweerga een Leo vinve db killer kopen. -O-

Hoop eigenlijk zelf wat te kunnen maken en tzt als het wat beter uitkomt een originele LeoVince db killer halen.

Iemand een idee of een tip?

Kan nu ook niet weg met die *(@Y(*@^*(!^( motor want er zit geen kenteken op. :(

Kan soms zo de tyfus in dat apparaat hebben. Met werkzaamheden gaat het bij mij ook nooit zoals het in mijn gedachten van te voren is bedacht. BLEH! :( :( :( :( :(
Wanneer is je eerste circuitdag?
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is gaat TurboO op Zandvoort rijden die dit seizoen nog strengere geluidseisen heeft. Zo werd vandaag elke motor op geluid gecontroleerd tijdens de technische inspectie voorafgaand aan de sessies.

Ik heb trouwens flink lol gehad met een bijna nieuwe S1000RR 2015 full option, wat een beest van een machine. Het zorgt ervoor dat ik als een kluns zonder enige circuit ervaring toch nog een tijd weet te scoren van 2:38 :+ . Die shiftassistant en geniale remmen maken de preparatie voor een bocht een eitje.

[afbeelding]
Actiefoto's volgen nog!

@TurboO: Wat betreft je kenteken, je hebt er toch twee gaten in zitten? Kan je niet met een lange tywrap ze vastbinden tussen beide passagierssteunen? :P
Gaaf man. Zo'n motor hoort ook echt thuis op het circuit.
Nu is het alleen de vraag of je verpest bent nu je op die S1000RR gereden hebt :o :+
 
bij mijn motor had ik er ook een hard hoofd in met de dbkiller van de bos uitlaat leek hij bijna niets te begrenzen maar toch maar erop gewaagd en geen een keer de zwarte vlag gezien op assen. dus zal wel loslopen.

en anders ff pajic googlen die maakt dbkillers op maat.

http://www.pajic-racing.nl/uitlaten/

Probleem is dat mijn db killer zelf gefabriceerd is. Het dempt wel maar ploft bijvoorbeeld bij gas los. Klinkt nog niet helemaal als het stofzuiger geluid van de standaard demper.

De eerste keer wil ik zorgeloos kunnen genieten van de dag. Daarna ga ik zeker voor een Leo vince db killer want elke keer dat kontje er af om demper te wisselen haalt de lol er wel af. B|
 
Als het goed is gaat TurboO op Zandvoort rijden die dit seizoen nog strengere geluidseisen heeft. Zo werd vandaag elke motor op geluid gecontroleerd tijdens de technische inspectie voorafgaand aan de sessies.

Ik heb trouwens flink lol gehad met een bijna nieuwe S1000RR 2015 full option, wat een beest van een machine. Het zorgt ervoor dat ik als een kluns zonder enige circuit ervaring toch nog een tijd weet te scoren van 2:38 :+ . Die shiftassistant en geniale remmen maken de preparatie voor een bocht een eitje.

[afbeelding]
Actiefoto's volgen nog!

@TurboO: Wat betreft je kenteken, je hebt er toch twee gaten in zitten? Kan je niet met een lange tywrap ze vastbinden tussen beide passagierssteunen? :P

Ja, lang leve de 13 in een dozijn 600RR. Gelukkig is er altijd iemand mij voor geweest met een probleem en oplossing.
Heb het nu op deze beunhaas manier opgelost.
http://www.600rr.net/vb/70-diy-write-ups/142264-diy-license-plate-mount-$3-17-total.html

Er hangt een kenteken onder de motor maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Of nog ff een originele kentekenplaathouder en knipperlichten halen of een originele LeoVince db killer. Komende dagen ff kijken wat meest handigst is.

Erg gaaf ziet het er uit man op de BMW. Heb meteen ff foto van je gemaakt en doorgestuurd naar m'n vrienden groep app. Aankomende zaterdag ga ik kijken op Zandvoort. Dan is er ook zo'n kenninsmakingsdag. Heb ik vast een indicatie *O*
 
Laatst bewerkt:
Ja, lang leve de 13 in een dozijn 600RR. Gelukkig is er altijd iemand mij voor geweest met een probleem en oplossing.
Heb het nu op deze beunhaas manier opgelost.
DIY License Plate Mount - $3.17 TOTAL - 600RR.net

Er hangt een kenteken onder de motor maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen. Of nog ff een originele kentekenplaathouder en knipperlichten halen of een originele LeoVince db killer. Komende dagen ff kijken wat meest handigst is.

Erg gaaf ziet het er uit man op de BMW. Heb meteen ff foto van je gemaakt en doorgestuurd naar m'n vrienden groep app. Aankomende zaterdag ga ik kijken op Zandvoort. Dan is er ook zo'n kenninsmakingsdag. Heb ik vast een indicatie *O*

Kun je niet een db killer lenen van iemand? Weet niet welk bouwjaar je motor is en welke type Leo je eraan hebt hangen, maar mijn db killer zou je zo ff kunnen lenen. Bouwjaar 2009 leo sbk als ik het goed heb.
 
Gaaf man. Zo'n motor hoort ook echt thuis op het circuit.
Nu is het alleen de vraag of je verpest bent nu je op die S1000RR gereden hebt :o :+

Ik heb mijn racelicentie gehaald 3 jaar geleden ook op een S1000RR, wat een machine!!!

ik moet zeggen dat ik toendertijd alleen maar een 600fje gewend was :X


Als ik nog eens geld overhoud zou ik die er wel bij willen voor wat losse circuitdagen
 
vond 'm eigenlijk best wel sturen als een 600je :)

Dus geen spijt van de 600rr nu :P

[afbeelding]

De S1000RR voelt echt aan als een 600, dat heb ik ook gemerkt, eerlijk gezegd vond ik het makkelijker om met de S1000RR te sturen dan op mijn oude CBR600RR. Ik had echt geen een punt waarbij ik geen vertrouwen in de fiets had (wat misschien ook wel slecht is) maar ik zal nooit tot de limieten van zo een fiets kunnen komen.
 
limieten zal ik ook niet zo snel halen.

Pas na 2,5 jaar fanatiek circuitrijden kom ik een beetje tot de maximale hellingshoeken en begint het ergens op te lijken, maar echt snel rondrijden is het nog steeds niet aan de orde, dan kan ik nog wel 15 jaar ertegen aan gooien...
Maar goed ik heb er iig lol in en dat is het belangrijkste



ps.

ik heb nog een bochtenset/uitlaat en een koplampen set liggen, allemaal nieuw en voor de pc40.

Niemand interesse? ik kom er niet echt vanaf...
 
Kun je niet een db killer lenen van iemand? Weet niet welk bouwjaar je motor is en welke type Leo je eraan hebt hangen, maar mijn db killer zou je zo ff kunnen lenen. Bouwjaar 2009 leo sbk als ik het goed heb.

Bedankt voor het aanbod maar de oem demper hangt er nu onder.

Vriend mij van last nu op zijn werk wat in elkaar en hopelijk is het daarmee opgelost.

En anders zal ik verder mopperen. :(
 
Ik heb mijn racelicentie gehaald 3 jaar geleden ook op een S1000RR, wat een machine!!!

ik moet zeggen dat ik toendertijd alleen maar een 600fje gewend was :X


Als ik nog eens geld overhoud zou ik die er wel bij willen voor wat losse circuitdagen

:Y :Y :Y
Vooral het eerste deel van die laatste zin is bij mij altijd het probleem. Ik ben bijzonder goed in geld uitgeven nog voordat ik het heb.

-O-
 
limieten zal ik ook niet zo snel halen.

Pas na 2,5 jaar fanatiek circuitrijden kom ik een beetje tot de maximale hellingshoeken en begint het ergens op te lijken, maar echt snel rondrijden is het nog steeds niet aan de orde, dan kan ik nog wel 15 jaar ertegen aan gooien...
Maar goed ik heb er iig lol in en dat is het belangrijkste



ps.

ik heb nog een bochtenset/uitlaat en een koplampen set liggen, allemaal nieuw en voor de pc40.

Niemand interesse? ik kom er niet echt vanaf...

Daar gaat het toch om! *O* :]
 
Cyntax je bent mij held!

Vandaag heeft hij weer wonderen verricht ;)

Thanks!!

600RR ziet er weer completer uit (in mijn ogen):
Smoke achterlicht
Rizoma kentekenhouder
Smoke ruitje
 
Cyntax je bent mij held!

Vandaag heeft hij weer wonderen verricht ;)

Thanks!!

600RR ziet er weer completer uit (in mijn ogen):
Smoke achterlicht
Rizoma kentekenhouder
Smoke ruitje

Graag gedaan :Y :Y ;), nu nog een foto :)
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is gaat TurboO op Zandvoort rijden die dit seizoen nog strengere geluidseisen heeft. Zo werd vandaag elke motor op geluid gecontroleerd tijdens de technische inspectie voorafgaand aan de sessies.

Ik heb trouwens flink lol gehad met een bijna nieuwe S1000RR 2015 full option, wat een beest van een machine. Het zorgt ervoor dat ik als een kluns zonder enige circuit ervaring toch nog een tijd weet te scoren van 2:38 :+ . Die shiftassistant en geniale remmen maken de preparatie voor een bocht een eitje.

[afbeelding]
Actiefoto's volgen nog!


@TurboO: Wat betreft je kenteken, je hebt er toch twee gaten in zitten? Kan je niet met een lange tywrap ze vastbinden tussen beide passagierssteunen? :P

top machines zijn dat, die s1000rr, je wordt er alleen wel lui van, je hoeft bijna niet te schakelen

Zie het stukje wit naast je helm op de achtergrond, dat is mijn cbr600rr... toen hij nog heel was ;(
Ik was de gelukkige die gecrashed is... in groep 3.

motor was net klaar, nu kan ik weer gaan opbouwen. _O-
 
-O-

Waardoor ben je gecrashed? Te fanatiek de bochten door?

Verder geen schade behalve materiële?
 
zelf een foutje gemaakt en ik denk een beetje banden(maar vooral mijn eigen fout).

Ik moet erg wennen aan het feit dat er op de 600 geen slipperclutch zit zoals op mijn zx10r.
te laat geremd, te snel teruggeschakeld, dweilend achterwiel, voor de bocht toch stabiel gekregen, insturen en na een paar meter het achterwiel weg. lowsider...

Ik merkte de vorige sessie dat de banden op bepaalde stukken ook een beetje gingen glijden, maar dat kon ik goed opvangen... kreeg er zelfs een goed gevoel bij _O- .

En nu ik naderhand terugdenk, misschien iets teveel gepushed...

Moderne 1000cc pk-kanonnen bijhouden door later te remmen en hogere bochtensnelheid aan te houden, bocht uit letterlijk naast ze te rijden om ze vervolgens zien te verdwijnen op de rechte stukken en de volgende ronde hetzelfde liedje, geeft best wat motivatie om nog later te remmen. wat dus even niet goed ging ;(

De Motor is mooi op de valdoppen doorgegleden, maar heeft denk ik met de banden grip in de in de grindbak gekregen, omgeslagen en plat op de andere zijkant gevallen. hierdoor is de zijkant een beetje krakelee geworden.
verder de schakelset afgebroken, clipon geschaafd, hendels krom e.d. niets wat niet te vervangen is.

pak is alleen de verf er een beetje af, maar meer ook niet. Helm is natuurlijk wel afgeschreven.

Lichamelijk gaat het ook prima, niets gebroken, alleen een beetje spierpijn in mijn rechterarm en hand en een beetje hoofdpijn gehad. Ze vertelde dat ik wel even out was geweest, al dacht ik van niet, maar toen ik er later aan terugdacht, ben ik het deel tussen het vallen en dat er een marshall bij mij stond kwijt.

Behalve een deuk in mijn ego en flink balen dat de sessie door mijn valpartij voor de andere meteen afgelopen was, verder niets aan de hand.

(weer een les geleerd, wel een dure, dat dan weer wel :') )
 
Laatst bewerkt:
Wat enorm klote!

Het zit je volgens mij niet zo mee met jouw 600RR circuit motor (of haal ik je nu door de war met een ander uit dit topic?)

Anyway, succes met het oplappen van de fiets. Het scheelt dat je er zelf niets lichamelijks aan over hebt gehouden!

-O-
 
pff ken je dat..een hele lap text..staat even op voor wat drinken..weg text weg browser sessie grr!

dus nu de korte versie

Hi allemaal!

Ik ben Melvin uit Purmerend, 31 lentes jong en sinds een maand eigenaar van een 600rr uit '03

veel kan ik er niet over vertellen en behalve dat er ledknippers geintegreerd achter op zit en led knippers voor.

ik hoop stiekem ergens dat iemand deze bike herkend en me er wellicht wat meer over kan vertellen want de vorige eigenaar had hem maar even en wist vrij weinig te melden.

en wat kunnen jullie zien aan de bike dat niet meer stock is? ben benieuwd.

anyways tig vragen maar al veel gelezen hier en te weten gekomen.

groetjes!

20150605_215341.jpg


20150610_151742.jpg


20150710_145606.jpghttp:


20150610_151722.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat enorm klote!

Het zit je volgens mij niet zo mee met jouw 600RR circuit motor (of haal ik je nu door de war met een ander uit dit topic?)

Anyway, succes met het oplappen van de fiets. Het scheelt dat je er zelf niets lichamelijks aan over hebt gehouden!

-O-

nou ja, probleempjes heeft iedereen wel. De wp achterveer paste niet 1 op 1 en de voorvering was op.

Vorige circuitdag reed ik met standaard vering die echt op was. 2.17 was echt het maximale wat ik eruit kon halen. Dit keer met aangepaste vering in de 2e sessie al 2.12 gereden en in de derde sessie ging het nog harder... ben benieuwd wat mijn tijd zou zijn als ik niet was gaan liggen. 2.10 was denk ik wel haalbaar geweest.
 
Ik haal je door de war met een ander die onlangs ook onderuit was gegaan tijdens een sessie.

Desalniettemin blijft het bijzonder klote. :(

Ik heb geen verstand van tijden nog. Ik ga over ander halve week pas voor het eerst. O-)


Anyway... misschien heeft Cyntax nog wat voor je liggen aangezien zijn motor in onderdelen verkocht wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan