Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Vandaag mijn nieuwe motor op kunnen halen.. een maand geleden een blauwe 2007 gekocht die helaas niet netjes bleek. De km-stand klopte niet en hij bleek schade te hebben gehad.

Heb de motor ingeruild bij de dealer en deze er voor terug genomen..

Het is een limited edition uit 2008 nummer 19 van 40 :) ik ben 2e eigenaar

de velgen waren zwart (vond de vorige eigenaar mooier)
Ik heb de gouden velgen van mijn vorige over laten zetten op deze

ook heb ik er een carbon akrapovic tank cover bij gekocht

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi fietsie. Laat je hem zo of ga je nog allerlei gouden mods toevoegen?
 
heren,

Helaas het volgende. Ik bezit een r1 rn12 uit 2004. 25000 km op de teller. Nu werk ik in duitsland. Dus ik laatst via de autobahn naar me werk. Snelheid continu van 200 tot 270. Ongeveer ritje van 300km.
Ik moest nog 50 km tot aan me werk. Vermogenverlies. Snelheid daalt. Ik van de snelweg af, ik dacht eerst brandstof op. Maar had net getankt. Ik proberen te starten. Gigantische tik in me blok. Wou niet eens meer stationair lopen.

Later toen de motor was afgekoeld wou die wel stationair lopen. Maar nog steeds wel met de tik in mijn blok. Tik klinkt als een zuiger die tegen de klep aantikt. Het rare is dat er geen olierook uit mn uitlaat komt. Temperatuur was goed. Olie was goed. Beiden op peil en geen olie bij koelvloeistof.

Nadat de anwb er 2 week over deed om me motor hier te krijgen, ben ik gaan sleutelen. Radiator losgehaald en proberen me bougies los te halen. De eerste zat verrassend los. Camera erin en alles zag er goed uit. De 2de bougie losgehaald. Muur en muurvast. Blij dat die loskwam. Toen de 3de en die brak natuurlijk af in me kop.Wel proberen te laten schrikken en wd40 enz enz. Dus sowieso mijn kop eraf halen om die bougie eruit te halen.

Toen maar gestopt met sleutelen omdat ik even diep teleurgesteld was. Al mijn spaargeld in een nieuwere betrouwbare motor gestopt. Ipv van me oude cbr900. En dan gebeurt dit...

Maar goed, wat zijn jullie gedachtes over wat er mis zou kunnen zijn?

De motor klinkt alsof die 1 tandje is versprongen maar lijkt me onmogelijk met een snelheid van over de 200.

Een warmteloper waardoor die bougies ook zo muurvast zitten? temperatuur was goed.
En past een blok van 2006 2008 model ook in een rn12?

En weten mensen nog ergens wat goedkopere blokken te koop staan? Want heb deze winter niet even 1500 euro liggen helaas.

Alvast bedankt en ben benieuwd naar jullie gedachtes.

gr robbert
 
heren,

Helaas het volgende. Ik bezit een r1 rn12 uit 2004. 25000 km op de teller. Nu werk ik in duitsland. Dus ik laatst via de autobahn naar me werk. Snelheid continu van 200 tot 270. Ongeveer ritje van 300km.
Ik moest nog 50 km tot aan me werk. Vermogenverlies. Snelheid daalt. Ik van de snelweg af, ik dacht eerst brandstof op. Maar had net getankt. Ik proberen te starten. Gigantische tik in me blok. Wou niet eens meer stationair lopen.

Later toen de motor was afgekoeld wou die wel stationair lopen. Maar nog steeds wel met de tik in mijn blok. Tik klinkt als een zuiger die tegen de klep aantikt. Het rare is dat er geen olierook uit mn uitlaat komt. Temperatuur was goed. Olie was goed. Beiden op peil en geen olie bij koelvloeistof.

Nadat de anwb er 2 week over deed om me motor hier te krijgen, ben ik gaan sleutelen. Radiator losgehaald en proberen me bougies los te halen. De eerste zat verrassend los. Camera erin en alles zag er goed uit. De 2de bougie losgehaald. Muur en muurvast. Blij dat die loskwam. Toen de 3de en die brak natuurlijk af in me kop.Wel proberen te laten schrikken en wd40 enz enz. Dus sowieso mijn kop eraf halen om die bougie eruit te halen.

Toen maar gestopt met sleutelen omdat ik even diep teleurgesteld was. Al mijn spaargeld in een nieuwere betrouwbare motor gestopt. Ipv van me oude cbr900. En dan gebeurt dit...

Maar goed, wat zijn jullie gedachtes over wat er mis zou kunnen zijn?

De motor klinkt alsof die 1 tandje is versprongen maar lijkt me onmogelijk met een snelheid van over de 200.

Een warmteloper waardoor die bougies ook zo muurvast zitten? temperatuur was goed.
En past een blok van 2006 2008 model ook in een rn12?

En weten mensen nog ergens wat goedkopere blokken te koop staan? Want heb deze winter niet even 1500 euro liggen helaas.

Alvast bedankt en ben benieuwd naar jullie gedachtes.

gr robbert

Wss is één van je in inlaatkleppen losgekomen. Zelf ook gehad met mijn R1 RN12 met 30.000km op de teller eerste eigenaar en 1.5 jaar uit de garantie. Zelfde symptonen, geen vermogen meer en bougie muur en muur vast door de gebroken inlaatklep. Was bij mij nog een slag erger, blok was geblokkeerd. De inlaat klep zat overdwars geboord in de zuiger.

Na een hoop juridisch getouwtrek met Yamaha Nederland en de dealer is alles kosteloos gemaakt. Motor liep weer als een zonnetje.

De klepsteel uiteinden van de RN12 inlaat kleppen zijn te zacht. In de loop der tijd zijn er fabrieksaf betere in gekomen. De shim slaat in op de klepsteel, op een gegeven punt hebben de spieeen geen grip meer op de inlaatklep en zakt deze met alle gevolgen.

Kijk eens op het amerikaanse R 1 forum velen hebben dit gezeik gehad op de RN12. Destijds hele studie van gemaakt ;)
 
heren,

Helaas het volgende. Ik bezit een r1 rn12 uit 2004. 25000 km op de teller. Nu werk ik in duitsland. Dus ik laatst via de autobahn naar me werk. Snelheid continu van 200 tot 270. Ongeveer ritje van 300km.
Ik moest nog 50 km tot aan me werk. Vermogenverlies. Snelheid daalt. Ik van de snelweg af, ik dacht eerst brandstof op. Maar had net getankt. Ik proberen te starten. Gigantische tik in me blok. Wou niet eens meer stationair lopen.

Later toen de motor was afgekoeld wou die wel stationair lopen. Maar nog steeds wel met de tik in mijn blok. Tik klinkt als een zuiger die tegen de klep aantikt. Het rare is dat er geen olierook uit mn uitlaat komt. Temperatuur was goed. Olie was goed. Beiden op peil en geen olie bij koelvloeistof.

Nadat de anwb er 2 week over deed om me motor hier te krijgen, ben ik gaan sleutelen. Radiator losgehaald en proberen me bougies los te halen. De eerste zat verrassend los. Camera erin en alles zag er goed uit. De 2de bougie losgehaald. Muur en muurvast. Blij dat die loskwam. Toen de 3de en die brak natuurlijk af in me kop.Wel proberen te laten schrikken en wd40 enz enz. Dus sowieso mijn kop eraf halen om die bougie eruit te halen.

Toen maar gestopt met sleutelen omdat ik even diep teleurgesteld was. Al mijn spaargeld in een nieuwere betrouwbare motor gestopt. Ipv van me oude cbr900. En dan gebeurt dit...

Maar goed, wat zijn jullie gedachtes over wat er mis zou kunnen zijn?

De motor klinkt alsof die 1 tandje is versprongen maar lijkt me onmogelijk met een snelheid van over de 200.

Een warmteloper waardoor die bougies ook zo muurvast zitten? temperatuur was goed.
En past een blok van 2006 2008 model ook in een rn12?

En weten mensen nog ergens wat goedkopere blokken te koop staan? Want heb deze winter niet even 1500 euro liggen helaas.

Alvast bedankt en ben benieuwd naar jullie gedachtes.

gr robbert


Klinkt me bekend.

Serieus wat geld in mijn droommoter gestoken, R1 '08 rn19.

Helaas motorblok kapot gedraaid door een gebroken drijfstang, dat is een duidelijk hoorbare tik.
Ik heb er een andere blok in laten leggen, 2600euro, pffffff.
En motor verkocht, vertrouwen was compleet weg.

Heb mails gestuurd naar Yamaha, nooit wat van gehoord.
Heel mooie motors die rn12 en rn19, maar kwa betrouwbaarheid hebben ze mij zwaar teleurgesteld.

Succes ermee.
 
Vandaag mijn nieuwe motor op kunnen halen.. een maand geleden een blauwe 2007 gekocht die helaas niet netjes bleek. De km-stand klopte niet en hij bleek schade te hebben gehad.

Heb de motor ingeruild bij de dealer en deze er voor terug genomen..

Het is een limited edition uit 2008 nummer 19 van 40 :) ik ben 2e eigenaar

de velgen waren zwart (vond de vorige eigenaar mooier)
Ik heb de gouden velgen van mijn vorige over laten zetten op deze

ook heb ik er een carbon akrapovic tank cover bij gekocht

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


dikke fiets!! :9~ O-)

wel raar, die carbon tankcover had er gewoon standaard op moeten zitten.
 
Vandaag mijn nieuwe motor op kunnen halen.. een maand geleden een blauwe 2007 gekocht die helaas niet netjes bleek. De km-stand klopte niet en hij bleek schade te hebben gehad.

Heb de motor ingeruild bij de dealer en deze er voor terug genomen..

Het is een limited edition uit 2008 nummer 19 van 40 :) ik ben 2e eigenaar

de velgen waren zwart (vond de vorige eigenaar mooier)
Ik heb de gouden velgen van mijn vorige over laten zetten op deze

ook heb ik er een carbon akrapovic tank cover bij gekocht

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie fiets :9 , ga je veel plezier aan beleven!

En idd de tank cover hoort erbij te zitten..
 
Oké. Er staat weinig info op internet en heb nog een foto van 1 met een matzwarte gezien. Maar ook van versies met carbon..

Iemand een site o.i.d met specificaties van de Limited edition?
 
Veel zul je niet vinden. Enige verschil met normale is carbon en akra dempers en gouden wielen.
 
Laatst bewerkt:
Heb even bij yamaha Europa gevraagd of ze er eventueel een brochure/specificatie lijst van hebben..

Wel nummer heb jij eigenlijk? :)
 
Laatst bewerkt:
Lekker waterballetje afgelopen maandag...

DSC_1482.JPG


DSC_1483.JPG
 
Toch heb ik lekker gereden en een vijver op de achtergrond :9 [afbeelding]

Heej, die recreatieplas ken ik :P

DSC_0982.JPG


Ik reed wat minder relaxed. Zag een paar onderuit gaan en reed daardoor vooral om niet te gaan glijden of schuiven. Hou toch te veel van mijn fietsje ;) Bovendien was ik op de motor er heen gereden en dus ook geen regenbanden.

Gevolg is dat ik wederom aan het nadenken ben over een circuitmotor. We zullen wel zien of die er aankomend voorjaar is gekomen :)
 
Laatst bewerkt:
Er staat bij mij ook weer n verse! Matgrijs 2012 model met 7000km erop........en natuurlijk de akrapovic dempers :9~ . Helemaal blij mee, wat is dat crossplane blok geweldig zeg!!!! Foto's volgen nog......
 
Heej, die recreatieplas ken ik :P

[afbeelding]

Ik reed wat minder relaxed. Zag een paar onderuit gaan en reed daardoor vooral om niet te gaan glijden of schuiven. Hou toch te veel van mijn fietsje ;) Bovendien was ik op de motor er heen gereden en dus ook geen regenbanden.

Gevolg is dat ik wederom aan het nadenken ben over een circuitmotor. We zullen wel zien of die er aankomend voorjaar is gekomen :)

Heb nog een 2004 circuit R1 staan O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan