Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Hey guys, ik kan wel wat hulp gebruiken... :) Ik ben opzoek naar bobines voor een T500 uit '75.
De motor is van m'n vader maar staat al een tijd lang stil sinds een van de bobines er mee op is gehouden. Hij heeft er vroeger veel aan gesleuteld, maar geen tijd om hem weer rijdend te krijgen, dus hij vroeg mij of ik op internet kon achterhalen waar ik twee goede bobines vandaan kon krijgen.
Nou... mij lukt het gewoon niet, ik rijd nu net 3 weken en niet echt verstand van de techniek nog. :P
Het hoeven niet per se de orginele bobines te zijn. Als ze maar goed werken op deze motor.
Zo had m'n vader nog een artikel liggen over de tuning van een t500, daar hadden ze het over "Lucas High performance coils"(of iets in die geest) bijvoorbeeld.

Ik zou heel dankbaar zijn als jullie mij een beetje kunnen helpen! :}
 
Bedankt voor de snelle reactie! :) een van de twee geeft wel een hele andere prijs dan de ander.... (mag ik dat zeggen? ... :9 )

Maar weten jullie nog iets over bijvoorbeeld een alternatieve bobine? Eentje die beter presteert ofzo bijvoorbeeld? Misschien vraag ik wel iets onmogelijks hoor.. Maar vraag het toch maar.. :)
 
Bedankt voor de snelle reactie! :) een van de twee geeft wel een hele andere prijs dan de ander.... (mag ik dat zeggen? ... :9 )

Maar weten jullie nog iets over bijvoorbeeld een alternatieve bobine? Eentje die beter presteert ofzo bijvoorbeeld? Misschien vraag ik wel iets onmogelijks hoor.. Maar vraag het toch maar.. :)

Ja dat weet ik,ik had vroeger een gewone autobobine op mijn T500 zitten,werkte perfect :Y
 
@Ron, Zo dat is een heel mooi aanhangertje 8-) ,het lijkt zo wel een prof racingteam :Y :]
 
Laatst bewerkt:
@Ron, Zo dat is een heel mooi aanhangertje 8-) ,het lijkt zo wel een prof racingteam :Y :]

Begint er op te lijken *D
Was toch al een mooi jaar qua rijden.... wie had dat ooit kunnen denken dat ik aan de start zou staan met Wil Hartog, Steve Parrish, John Reynolds, Marcel Ankoné, Eddy Bron, Theo Louwens ik dus niet. :9~

full
 
Ja in een ver verleden droomde je als jongeling van deze goden van de wegracerij.
Dat waren de grote voorbeelden.Ik had het geluk dat ik zelf in die tijd wedstrijden reed en
ook regelmatig met een maat meeging die 500cc reed,Dan kwam je nog wel eens die mannen tegen.
Jack,Den Boet,Hartog,Rob Bron en nog veel meer ,ik heb ze allemaal van dichtbij meegemaakt
en ook een aantal gesproken.Een mooi verhaal was toen ik in het rennerskwartier Den Boet
zag staan met een kop die op onweer stond,ik nieuwsgierig gevraagd wat er aan de hand was.
Kreeg ik in onvervalst Ammerzoods te horen dat hij vreselijk boos was op Nico bakker ,het frame
wat hij hem had geleverd vond hij maar niks.Ik zeg waarom dan,nou dat klote frame heeft niet
genoeg grondspeling.Ik keek naar dat frame en tot mijn verbazing was hij zo plat door de bocht
gegaan dat de helft van de onderste framebuizen was weggesleten. :] _O-
Ik heb hem toen maar verder met rust gelaten,diep onder de indruk hoe plat die man met
een motor door de bocht kon gaan. :}
 
Laatst bewerkt:
Ja in een ver verleden droomde je als jongeling van deze goden van de wegracerij.
Dat waren de grote voorbeelden.Ik had het geluk dat ik zelf in die tijd wedstrijden reed en
ook regelmatig met een maat meeging die 500cc reed,Dan kwam je nog wel eens die mannen tegen.
Jack,Den Boet,Hartog,Rob Bron en nog veel meer ,ik heb ze allemaal van dichtbij meegemaakt
en ook een aantal gesproken.Een mooi verhaal was toen ik in het rennerskwartier Den Boet
zag staan met een kop die op onweer stond,ik nieuwsgierig gevraagd wat er aan de hand was.
Kreeg ik in onvervalst Ammerzoods te horen dat hij vreselijk boos was op Nico bakker ,het frame
wat hij hem had geleverd vond hij maar niks.Ik zeg waarom dan,nou dat klote frame heeft niet
genoeg grondspeling.Ik keek naar dat frame en tot mijn verbazing was hij zo plat door de bocht
gegaan dat de helft van de onderste framebuizen was weggesleten. :] _O-
Ik heb hem toen maar verder met rust gelaten,diep onder de indruk hoe plat die man met
een motor door de bocht kon gaan. :}

:} :] :}
 
Bedankt voor de snelle reactie! :) een van de twee geeft wel een hele andere prijs dan de ander.... (mag ik dat zeggen? ... :9 )

Maar weten jullie nog iets over bijvoorbeeld een alternatieve bobine? Eentje die beter presteert ofzo bijvoorbeeld? Misschien vraag ik wel iets onmogelijks hoor.. Maar vraag het toch maar.. :)

HPI
HPI | Horse Power Ignition
 
Laatst bewerkt:
Heeft m'n pa dus toen ook geprobeerd, werkte niet perfect dus maar terug, ook een tijdje elektrische ontsteking was ook geen succes. :P De MV Agusta wielen bevielen m wel.. :YIk ben bang dat dit onze sleutel kennis iets boven de pet gaat... :)

Die van mij reed er anders perfect op 200km mee gehaald.
Die HPI heb je niets aan die heeft geen lichtspoel.
Overigens is het originele onderdeel nummer 33410-15021.
Je zou E-bay kunnen afspeuren of daar niets op te koop staat.
CMSNL kan ook een set leveren voor 200,- ex btw
COIL ASSY,IGNITION, fits T500 1971 1972 1973 1974 1975 (R) (J) (K) (L) (M) USA (E03) - order at CMSNL
 
Laatst bewerkt:
Heeft m'n pa dus toen ook geprobeerd, werkte niet perfect dus maar terug, ook een tijdje elektrische ontsteking was ook geen succes. :P De MV Agusta wielen bevielen m wel.. :YIk ben bang dat dit onze sleutel kennis iets boven de pet gaat... :)
Hoi Alex ik heb je een Pm gestuurd. Ik heb nog wel originele bobines.
 
ik wil een nieuw dekje voor mijn buddyseat van de T500. Marcxel heeft ze maar weet iemand hoe die er uit zien? zijn die een beetje conform origineel?
je ziet ze nl wel met een naad in het achterste deel en dat moet niet! de aad moet onder de band vallen.....,

ik hoor het graag( wil Marcel niet op zondag storen....)
 
Kijk anders hier ff: SUZUKI T-500 GT550 1970 TO 1977 MODEL REPLACEMENT SEAT COVER . | eBay
Deze heeft de naad in het midden onder de band.
ik heb hem besteld. Ik had die van Marcel eerst genomen want hij gaf aan dat die conform origineel was. Ik vond dat bij aankomst niet helemaal en ik vond de pasvorm niet optimaal. Hij verzekerde me dat als hij het liet bekleden allemaal goed kwam maar bood ook direct aan het dekje terug te nemen. Dat vind ik wel heel professioneel en schappelijk. Wel was ik de verzendkosten (dubbel) kwijt maar maar goed. dat vind ik niet zo erg.
nu maar hopen dat dit dekje wel goed is....
 
ik heb hem besteld. Ik had die van Marcel eerst genomen want hij gaf aan dat die conform origineel was. Ik vond dat bij aankomst niet helemaal en ik vond de pasvorm niet optimaal. Hij verzekerde me dat als hij het liet bekleden allemaal goed kwam maar bood ook direct aan het dekje terug te nemen. Dat vind ik wel heel professioneel en schappelijk. Wel was ik de verzendkosten (dubbel) kwijt maar maar goed. dat vind ik niet zo erg.
nu maar hopen dat dit dekje wel goed is....

Ik snap niet dat je niet gewoon het zadel laat maken,scheelt je zelf een hoop gezeur en
gedoe.
 
Ik snap niet dat je niet gewoon het zadel laat maken,scheelt je zelf een hoop gezeur en
gedoe.
Tja dat is natuurlijk moeilijk uit te leggen. Ik kan ook gewoon een moderne motor kopen. Rijdt ook veel beter. Of een die al gerestaureerd is. Maar het zelf doen geeft voldoening.maar als het inderdaad zwaar tegen gaat zitten laat ik het doen. Maar bij mijn Yamaha ging dit uitstekend zelf.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan