MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Heb jij geen 5 jaren garantie?

Ik denk dat megane de zijne een van de eerste is daar was dat nog niet van toepassing , op de mijne ook nog niet ( april 2015 ).
Bij uwe eerste ( diegeene je totallosse heb gehad ) was het ook nog niet die 5 jaar , is pas rond najaar gekomen denk ik , wanneer jij uwe tweede had.
Wij hebben eigenlijk dezelfde maar de mijne van de eerste helft , dus 2 jaar en de uwe van de tweede helft en daarmee 5 jaar .
 
die van mij is bijna 4 jaar oud en 54000 km
en ik rij sportief,ik denk rijstijl.En nee ik heb geen 5 jaar garantie
 
Laatst bewerkt:
maar ik moest elke 2500km ongeveer 750ml olie bij kappen moest dat goed in de gaten houden of ik ree zonder olie en ja ik had de eerste 600 bij mijn dealer.
 
Laatst bewerkt:
Amai Megane!
Dat is wel veel 750ml per 2500 km! Nu herinner ik me nog dat jij eerder op dit forum uw olieprobleem aangaf...

Krispy, ja, je hebt gelijk want er stonden 3 maxsyms in winkel van Tienen waaronder die van jou en mij. Daarna ongeval en met nieuwe maxsym 5jaar ipv 2 jaar garantie...
 
Normaal moest ik nooit geen olie verversen hij verbruikte op 5000km meer dan wat er in de motor zat.Nu maar moto guzzi nevada en symphony 125 rijden he
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan maar ik heb nog altijd mijn moto guzzi staan, en ik ben in pensioen dus ik hoef niet meer in de fille te staan. Mijn vrouwke kan nu ook met de 125 rijden.
 
1200€ was mij toch wat te veel had er vorig jaar ook 900 € aan uit gegeven en een nieuwe uitlaat moeten steken 2de hands anders was ik ook bijna 1000€'s kwijt
 
iemand een gps op Sym 600i en de bougie waar zit deze ergens ? kan je daar gemakkelijk bij,
De bougie zit aan de linker kant , hiervoor moet de plastiek bescherming boven de benzinetank eraf , een paar vijzen onder het zadel en eentje in de benzine klep , dan voorzichtig de plastiek eraf halen , oppassen voor de klemmen , dat die niet afbreken.
GPS staat er ook hier op foto's staan ergens in het draadje deel 2 of 3 ,staat boven op het dashboard tussen de ruit
 
1200€ was mij toch wat te veel had er vorig jaar ook 900 € aan uit gegeven en een nieuwe uitlaat moeten steken 2de hands anders was ik ook bijna 1000€'s kwijt

ja is begrijpelijk Megane, en zoals je schrijft je hebt nog een motor dus dat komt goed, en het vrouwtje kan ook eens rijden met de 125cc veel succes.
 
De bougie zit aan de linker kant , hiervoor moet de plastiek bescherming boven de benzinetank eraf , een paar vijzen onder het zadel en eentje in de benzine klep , dan voorzichtig de plastiek eraf halen , oppassen voor de klemmen , dat die niet afbreken.
GPS staat er ook hier op foto's staan ergens in het draadje deel 2 of 3 ,staat boven op het dashboard tussen de ruit

bedankt Krispy voor de uitleg, zal zeker eens kijken waar deze zit en ook voorzichtig zijn bedankt. en voor de gps zal ik eens zoeken in deel 2 of 3 bedankt en een prettige dag verder.
 
1200€ was mij toch wat te veel had er vorig jaar ook 900 € aan uit gegeven en een nieuwe uitlaat moeten steken 2de hands anders was ik ook bijna 1000€'s kwijt

ja is begrijpelijk Megane, en zoals je schrijft je hebt nog een motor dus dat komt goed, en het vrouwtje kan ook eens rijden met de 125cc veel succes.
 
Halloo,

Deze ochtend mijne Maxsymmeke mogen gaan ophalen. :]

Factuur gezien van maar liefst 1300€ die ik dankzij de garantie van SYM niet hoef te betalen, godzijdank! :t

Ik moet de motor nu inrijden en na 1000KM moet het terug binnen voor nieuwe olie.
Daarna, kan ik weer toeren als voorheen...

eind goed, al goed.... :t
 
Had blijkbaar het zelfde voor als u Rotgerbo met mijne sym. Maar ik heb geen garantie dus weg er mee.Dat is wat ze doen met goede klanten u in de kou laten staan.
 
Laatst bewerkt:
@Rotgerbo , weet je ook hoeveel van die 1300 euro werkuren zijn ?
Ik denk dat het grosse van die prijs werkuren zal zijn.

@ Mégane, gelukkig was je van plan hem weg te doen , andere optie had kunnen zijn stukken kopen en zuiger met scraap veren zelf plaatsen met assistentie van iemand die er verstand van heeft, dan had je weer eens iets bij geleerd en hem aan een deftige prijs kunnen verkopen , want volgens mij gaat u dealer hem zelf herstellen en doorverkopen aan een deftige prijs, zodat hij de overname terug verdient.
 
De bougie zit aan de linker kant , hiervoor moet de plastiek bescherming boven de benzinetank eraf , een paar vijzen onder het zadel en eentje in de benzine klep , dan voorzichtig de plastiek eraf halen , oppassen voor de klemmen , dat die niet afbreken.
GPS staat er ook hier op foto's staan ergens in het draadje deel 2 of 3 ,staat boven op het dashboard tussen de ruit

hoi Krispy, heb er de beschermkap afgekregen, maar geen bougie gevonden, is model 2018 en de 600i is raar he, wel slangetjes en kabels dat wel maar geen Bougie.
 
hoi Krispy, heb er de beschermkap afgekregen, maar geen bougie gevonden, is model 2018 en de 600i is raar he, wel slangetjes en kabels dat wel maar geen Bougie.

Ga op het internet eens op zoek naar de workshopmanual van de maxsym 400 (is gratis te downloaden) deze is bijna hetzelfde als de 600 , en daar vindt men de plaats van de bougie , die zit als men van achter naar voor kijkt , links helemaal weggemoffeld in de zijkant , het is een dunne plug die erin steekt , diep in het blok , kan me niet voorstellen dat die nu opeens op een andere plaats zou zitten , volgens mij is er niets aan het blok verandert , bij men vrouw de hare (mod 2017)zit hij ook op dezelfde plaats , veel zoek succes
 
Hoi Krispy,

Van de 1300€ is 220€ btw, 360€ manuren en de rest 720€ aan hele resem wisselstukken...

Ja, waar zit die Old-S, den Eddy ??? Laat eens iets horen, Eddy!
 
Terug
Bovenaan Onderaan