trike

Gadver, iets wat origineel blijft ?? Weet je het zeker ?

;)

ff denken.......nou.. :N .......inderdaad...orgineel kan nooit de bedoeling zijn :r ...zoals hierboven al vermeld: Stock sucks!
dus ik heb de startmotor al gemodificeerd door de as te verlengen zoadat hij verder naar achter zit. is hij mooi toch niet meer orgineel *O* *O*

SAM_4277.jpg
 
@Hell, we moeten deze gast uitnodigen op je winterbbq!......t een soort sleutel god :}
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar uit, even de andere kant op kijken en je motor heeft ineens een tweede motorblok, een extra wiel, een achteruitversnelling en als je op een knop drukt klappen de vleugels uit.
 
tijd om weer eens wat te posten, ik heb de 2e uitgaande as een heel eind klaar, alleen nog op lengte maken en de spiebanen frezen.
het was ontiegelijk passen en meten, maar het zit 8-)
ik heb het nog een keer moeten veranderen omdat ik met het bepalen v.d afstand tussen de 2 assen er van uit was gegaan dat ik een spanrol zou gebruiken, maar later heb ik toch besloten om de afstand tussen de 2 assen zo te kiezen dat ik geen spanner nodig heb.
beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald :Y
dus let even niet op de afwerking dat moet ik dus nog doen, maar anders duurt het nog een week voor ik wat kon plaatsen.
eerst de h.o.h. maat v/d assen bepalen.

123_1.jpg


voor de as die op de oude dynamo bevestiging komt heb ik de lager en keering passing met de splines van de koppelin dynamo-tussenas afgeslepen en op een nieuwe as gelast.
slingering 0,035 mm *O*

109_1.jpg
 
in 2e
de lagerplaat, tussen de 2 lagers een koker van gemaakt zodat plaat onder belasting niet gaat buigen.

133_1.jpg


140_1.jpg


143_1.jpg


die as lijkt scheef maar loopt gewoon recht

147_1.jpg


laatste lager word een zelfinstellende met 2x oliekering, tijdelijk deze om te passen

146_1.jpg
 
Ik heb zelf de ballen verstand van techniek, maar vind het wel rete interessant wat ik hier allemaal zie gebeuren. Echt gaaf wat je allemaal doet :}

Volgmodus is ingeschakeld *O*
 
Laatst bewerkt:
inderdaad geen spanner, als de h.o.h. afstand goed is zie ik niet waarom je een spanner nodig zou hebben. nadeel van een spanner is dat die klein in diameter is waardoor het toerental hoog is, en je wil toch ruim onder 10k toeren blijven i.v.m. de lagers.

ik weet nog niet waar de dynamo gaat komen, daar maak ik me de minste zorgen over omdat hier flexibele draden op komen, die kan altijd wel ergens, dit in tegenstelling tot b..v de olie of waterpomp waar pijpwerk op komt.
 
Hoe krijg je het spul gemonteerd zonder spanner?
Een V-snaar moet toch een behoorlijke voorspanning hebben om voldoende wrijving te genereren voor de aandrijving?
 
inderdaad geen spanner, als de h.o.h. afstand goed is zie ik niet waarom je een spanner nodig zou hebben. nadeel van een spanner is dat die klein in diameter is waardoor het toerental hoog is, en je wil toch ruim onder 10k toeren blijven i.v.m. de lagers.

ik weet nog niet waar de dynamo gaat komen, daar maak ik me de minste zorgen over omdat hier flexibele draden op komen, die kan altijd wel ergens, dit in tegenstelling tot b..v de olie of waterpomp waar pijpwerk op komt.


In den beginne; had ik er niet zoveel vertrouwen in. Maar nu ben ik om. Wat een schitterende creatie is hier in wording.
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg je het spul gemonteerd zonder spanner?
Een V-snaar moet toch een behoorlijke voorspanning hebben om voldoende wrijving te genereren voor de aandrijving?

Ja dat dacht ik ook.
Monteren zal misschien nog lukken met moeite, maar mijn ervaring is dat een vsnaar overbrenging opnieuw op spanning gebracht moet worden na een aantal draai uren.

Op distributieriemen van auto's zitten toch ook spanners die heel klein zijn. Je bmw zal iets meer toeren maken, maar de rol zou ook een stuk groter kunnen dan die op een auto.
En anders gaan de lagers niet 1 ton mee, is dat een groot probleem?
 
Je kunt toch een losse dynamo gebruiken? Zo doet BMW dat ook op de vierkleppers en alle auto's die ik gehad heb ook. Gewoon een sleufgat op de dynamobeugel en je kunt de snaar spannen.
 
eerst zet je de kleine poelie met taperbush op de as, vervolgens de grote poelie zonder taperbush met de snaren erom.
nu kan je de taperbush in de poelie schuiven (is conisch) door de poelie een beetje te kantelen.
maar mischien hebben julie wel gelijk en moeten ze nog wat strakker, ik ga in ieder geval ruimte vrij houden voor een spanner en nadenken hoe ik dit het beste te doen.
ik weet niet of ik het al heb gemeld, maar ik wil mischien via deze as later een charger aandrijven (of hoe dat ook mag heten in het nederlands :? ) die heeft nog al wat vermogen nodig, al weet ik niet eens hoeveel :N vandaar de 3 voudige poelies. en het ziet er natuurlijk ook wel stoer uit.
mischien dat ik de orginele dynamo gebruik of een wat groter van een auto, ik weet nog niet exact wat ik electrisch wil gaan aandrijven. ik zit er b.v. over te denken om de retour oliepomp elecrisch te doen, als hier de stroom van wegvalt (kapotte zekering) zit het blok niet meteen zonder smering. en dan wil ik mischien ook nog een lucht compressortje (niet de charger) hoe drijf je die weer aan.
de juiste dynamo kiezen is een v/d laatste dingen die ik kan doen.......echt waar :Y
 
En waarom in hemelsnaam 3 snaren?

omdat dat stoer is natuurlijk :)

zoals al gemeld weet ik niet exact hoeveel een charger de snaren belast, dus:
better be safe than sorry.
en het ziet er wel erg bruut uit :Y :Y

die spanmogelijkheid is zometeen niet zo moeilijk te maken.
maar eerst komt er een grote "grondplaat" die bevestigd word op de 4x middenbok bouten en de 2 bouten die ik al eerder had gemaakt aan de plaat tussen blok & carterdeksel.
op/aan deze grondplaat komen dan b.v de framebevestiging en de spanner
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan