Motorrijles: Kletsen over lessen #12, 'lessend A1/A2 feit!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn instructeur zei een aantal weken geleden dat BRAVOK verouderd is en dat het BRAVO-A is geworden.

Overigens kunnen ze je er niet voor laten zaken, alleen is een goede eerste indruk wel van belang uiteraard.
 
@Doookaaatie; ja, heb ik ook gehoord, Banden, Remmen, Aandrijflijn (ook ketting en tandwielen dus) Verlichting, Olie (en vetten, en andere vloeistoffen, zoals Koelvloeistof), en de Algemene staat van de motor (beschadigingen, stepjes, voorruit, enz enz enz)
 
Zo, na anderhalf uur zeikregenles kan ik de conclusie wel trekken dat mijn handschoenen en voetschoenen en helm wel waterdicht zijn, en de rest van mijn uitrusting niet ;-)
Gelukkig heb ik nu nog zo'n rijschoolhesje aan zodat de regen niet rechtstreeks mijn jas binnenwaait
 
Na een hoop mee lezen van dit topic...Vandaag eindelijk mijn pasje in handen!

Vandaag voor de 3e keer verkeersdeelname examen gedaan! En eindelijk gehaald! A1 is binnen, nu 2jaar rijden tot A2 :] Was wel erg slecht weer tijden het examen, regen windstoten, zo'n lichte motor helt wel lekker :+ , liep hier en daar wat stroef door koude handen/voeten(had te dunne handschoentjes mee genomen en mijn sokken waren wat nat geworden voor het examen ;( ).
Succes naar iedereen!(vooral die hem ook nog wil halen deze winter!) Hoop dat het weer nog mooi blijft! :Y

Eindelijk de motor afstoffen en gaan met die banaan! Mag nu eindelijk op de weg i.p.v eigen terrein van mijn oom. :+
 
Laatst bewerkt:
Na een hoop mee lezen van dit topic...Vandaag eindelijk mijn pasje
Gefeliciteerd!! Veel plezier op de weg.

@spectre120: ik mag morgen weer en dan is het al weer droog (zoals het er naar uitziet :) ). Ik mag wel eens een lesje hebben in de regen, maar dat valt in mijn geval nogal lastig te plannen :P
 
Morgen heb ik AVB examen voor de motor ofcourse ( A2 ).
Ben best wel gespannen zoals bij elke examen ( altijd ook geslaagd voor alles ), maar ik neem toch voor de zekerheid zo'n pilletje in dat de zenuwen wegneemt ( helpt redelijk goed ), want vorige week ging het lessen totaal fout met o.a.: Stoppie bij Noodstop enz....

Dus morgen ochtend om 10:00 eerst lessen en dan gelijk doorrijden naar Goes voor het examen. Heb om 14:30 examen namelijk.
Als ik dat gehaald heb, dan wil ik zelf in December AVD doen en dan mijn eigen motor aanschaffen.
Dat wordt een Suzuki GSF600S bandit.


Iemand tips voor het AVB examen ?
 
Morgen heb ik AVB examen voor de motor ofcourse ( A2 ).
Ben best wel gespannen zoals bij elke examen ( altijd ook geslaagd voor alles ), maar ik neem toch voor de zekerheid zo'n pilletje in dat de zenuwen wegneemt ( helpt redelijk goed ), want vorige week ging het lessen totaal fout met o.a.: Stoppie bij Noodstop enz....

Dus morgen ochtend om 10:00 eerst lessen en dan gelijk doorrijden naar Goes voor het examen. Heb om 14:30 examen namelijk.
Als ik dat gehaald heb, dan wil ik zelf in December AVD doen en dan mijn eigen motor aanschaffen.
Dat wordt een Suzuki GSF600S bandit.


Iemand tips voor het AVB examen ?

Voor tips: Niet stressen :9
Maar zonder dollen. gewoon doen wat je geleerd is, bij langzame slalom goed te voet rem gebruiken, Examinatoren vinden het prachtig als het allemaal gelijk gaat(wat minder mag natuurlijk ook, als het maar voldoende is! ;) ). Na mijn examen zei hij tegen mij, Slalom ed. ging zo consequent dat hij een paar foutjes bij het parkeren en achtje niet zo'n punt vond :+ .

Gewoon lekker je ding doen en dan komt het vast goed! *O*
En succes morgen!

Oh, als je bijgelovig bent , een banaan eten voor het examen schijnt te helpen. :?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik bij de langzame slalom inderdaad de voetrem ( Natuurlijk niet te langzaam gaan :D ).

De lesmotor is een Kawasaki ER6N op 25kw uit 2007 denk ik. Dat ding bokt nog al vrij snel als je de koppeling net iets te ver op laat komen bij trekkende motor.
 
Ik gebruik bij de langzame slalom inderdaad de voetrem ( Natuurlijk niet te langzaam gaan :D ).

De lesmotor is een Kawasaki ER6N op 25kw uit 2007 denk ik. Dat ding bokt nog al vrij snel als je de koppeling net iets te ver op laat komen bij trekkende motor.
Ikzelf heb het op een veel lichtere fiets gedaan (Yamaha YBR 125 uit 2012), ik had het probleem dat hij gouw te weinig trek kracht had als ik teveel rem of te weinig toeren. Maar daarin tegen was het wel een super licht en zeer makkelijk te manoeuvreren fietsje.

Iets wat ook hielp voor mij is om eerst een stuk(je) voor de pioenen al op de manier te rijden die je ook gaat rijden bij het slalommen, zo kan je vast het juiste punt van de koppeling vinden en deze vasthouden als je de examinator nadert , in plaats dat je vlak voor de eerste pion deze nog snel moet op pakken(gaf me weer een stukje rust).
Op zwaardere motor heb ik nog nooit langzame slalom gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Citaat uit jou bericht
*eerst een stuk(je) voor de pioenen al op de manier te rijden die je ook gaat rijden bij het slalommen, zo kan je vast het juiste punt van de koppeling vinden en deze vasthouden als je de examinator nadert*

Juist doe ik al sinds ik bezig ben met het AVB. Ik merk ook dat gewoon beter helpt, dan paar meter voor de slalom het punt te vinden.

Bij het achtje doe ik precies hetzelfde, voetrem en gas der op en dat zo vasthouden.
 
Laatst bewerkt:
hart42wheels schreef op 24 november 2015 @ 19:44~[/message]:


@spectre120: ik mag morgen weer en dan is het al weer droog (zoals het er naar uitziet :) ). Ik mag wel eens een lesje hebben in de regen, maar dat valt in mijn geval nogal lastig te plannen :P

Ah, gelukkig, droog. Handig hoor, zo'n motor-meteoroloog ;) 's Middags ook nog? Succes morgen!
 
Dank je! Ik heb de voering maar alvast in mijn jas geritst en de winterhandschoenen klaargelegd, want koud is het sowieso... Hopen dat ik de laatste foutjes er een beetje uit krijg morgen :$
 
Ik rij al een tijdje met wintervoering en de regenvoering in de jas :). En niet te vergeten: Er zit handvat verwarming op de ER6N ( lesmotor ) :)
 
Gister AVB gehaald. Ondanks dat ik er echt niks van bakte toch nog geslaagd... :)

FariiD
Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 15 September '15
Theorie: 21 September '15 examen - Behaald
AVB: 24 november '15 - behaald
AVD: 19 December
Rijschool: Rijschool Green Amstelveen
Lesmotor: Honda CB500F(ABS)
 
Gefeliciteerd FariiD,
Ik ben wel benieuwd naar wat voor oefeningen je moest doen en wat er niet goed ging. Ik ben 22dec aan de beurt, dus ik heb nog wat tijd om te schaven.
 
Achteruit parkeren. Ging zoals verwacht perfect :)
Halve draai. Eerste keer niet goed afgeschuind. 2e x ging goed
Langzame slalom... Tsjaah.. Zullen we het hier maar niet over hebben. 2e poging was o.k.
Uitwijkoefening. 1ste keer scheen ik volgens de examinator geen 50 gereden te hebben. 2e x dus maar met 60 de oefening gedaan.
Vertragingsoefening. Ging wel goed.
Noodstop. Ging prima. Was zeiknat en best glad dus had niet veel grip
Stopproef. Volgens mijn instructeur ging ik te vroeg van het gas.

Het gevoel zat er helaas niet in bij mij die dag. Heb de oefeningen veel beter gedaan tijdens de rijlessen. Heb het gehaald en nu focussen op de AVD
 
Hupsakee, ik heb mijn AVB ook gehaald en was iets van 90 minuten eerder aan de beurt dan op mijn oproep papier stond :). Vannochtend nog dik 2 uur van te voren gelest en dat heeft geholpen.

Om naar het examen locatie te gaan moest ik wel over de snelweg, maar daar stond behoorlijk wat wind en regen onderweg gehad :(.

Niet te vergeten dat ik 0x een opdracht overnieuw hoefde te doen :} . Liet wel het gas iets te vroeg los bij de uitwijkoefening ( reed 60km/h per ongelijk ) en de baan was zeiknat, dus wel oppassen met de noodstop ( geen probleem voor mij ivm abs wat erop zit )
 
Laatst bewerkt:
Hupsakee, ik heb mijn AVB ook gehaald en was iets van 90 minuten eerder aan de beurt dan op mijn oproep papier stond :). Vannochtend nog dik 2 uur van te voren gelest en dat heeft geholpen.

Om naar het examen locatie te gaan moest ik wel over de snelweg, maar daar stond behoorlijk wat wind en regen onderweg gehad :(.

Niet te vergeten dat ik 0x een opdracht overnieuw hoefde te doen :} . Liet wel het gas iets te vroeg los bij de uitwijkoefening ( reed 60km/h per ongelijk ) en de baan was zeiknat, dus wel oppassen met de noodstop ( geen probleem voor mij ivm abs wat erop zit )
Top, gefeliciteerd! :] Nu naar AVD! *O*
 
Laatst bewerkt:
Daan en FariiD gefeliciteerd!
Ik was bij AVB rijles koning langzame slalom, maar bij examen 2 wk geleden verprutste ik het ook de eerste poging. :? Ik was niet echt zenuwachtig, maar misschien is t toch een soort spanning die zo'n oefening dan moeilijker maakt dan je gewend bent.

Complimenten voor herkansingsloos slagen.

Ondanks wat afwijkingen hadden jullie t duidelijk onder de knie als je t zo kan laten zien, dan gaat die man je niet laten zakken op vaagheden. Mijn examinator was erg aardig, en gaf goeie tips hoe je t beste aan kan komen rijden, etc.
 
Ik geef als tip: Neem Valdispert Rust in ( Helpt wel iets ). Ik had bijna geen zenuwen tijdens het examen doen en dat is een voordeel aan mij.

Ik was al blij dat ik geen halve draai en de acht had moeten doen.

Examen was ook binnen 10 minuten gepiept :).

Instructeur gaat vandaag of morgen een datum prikken voor het avd examen en dan pas ga ik een les inplannen. Op zich denk ik er niet veel voor nodig te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Is dat standaard? Ik les ook op een ER6N..... toch eens kijken of ik een knopje kan ontdekken.

Ik heb veel knopjes op mijn ER6N ingedrukt, maar geen handvatverwarming :(

ER6 heeft geen standaard handvatverwarming :) Ziet er doorgaans uit als zo'n vierkant blokje (of iets in die trand):

daytona-3-handvatverwarming-drukknop1.jpg


Dat oranje :)
 
Ja de handvat verwarming is ook van Daytona op de lesmotor.

Vandaag niet nodig gehad op de motor namelijk, ondanks de wind en regen die ik had op de snelweg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan