Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hi allemaal! Ben even afwezig geweest, heb namelijk 2 weken geleden een ongeluk gehad en kon al die MT09 euforie op het forum niet aan haha. In de Franse Vogezen helaas op een halve aanhanger grind gestuit, en rechtdoor de greppel ingegaan. Lang verhaal kort, de motor heeft de klap opgevangen en ikzelf heb niks. Maar ja, fiets is dus totall loss. Nu heb ik een aantal accessoires die ik er (gelukkig) af had gehaald, in de verkoop.

Mocht iemand interesse hebben in het originele sportscherm, comfortzadel (zat er wel op maar heeft niks geleden), SW motech zijtassen set of een BLACK Widow uitlaat, laat het me even weten!
 
Hi allemaal! Ben even afwezig geweest, heb namelijk 2 weken geleden een ongeluk gehad en kon al die MT09 euforie op het forum niet aan haha. In de Franse Vogezen helaas op een halve aanhanger grind gestuit, en rechtdoor de greppel ingegaan. Lang verhaal kort, de motor heeft de klap opgevangen en ikzelf heb niks. Maar ja, fiets is dus totall loss. Nu heb ik een aantal accessoires die ik er (gelukkig) af had gehaald, in de verkoop.


Mocht iemand interesse hebben in het originele sportscherm, comfortzadel (zat er wel op maar heeft niks geleden), SW motech zijtassen set of een BLACK Widow uitlaat, laat het me even weten!

Bijna vergeten, ik heb ook een SPLINTERNIEUWE (in doos) Wilders shock, volledig instelbare compressie en rebound, op hoge en lage snelheid.
 
Bijna vergeten, ik heb ook een SPLINTERNIEUWE (in doos) Wilders shock, volledig instelbare compressie en rebound, op hoge en lage snelheid.


Wilders shock? is het dat MINDER MINDER MINDER rebound ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Da's verdorie kut :(


Welke black widow versie had je juist en hoeveel wil je er voor hebben? Heb ook wel interesse voor die shock.
 
Hoi allen :W

Vanaf volgend weekend hoor ik ook bij de club MT-rijders :]
Heb vorig weekend een proefrit gemaakt op de MT-09, en dat beviel zo goed, dat na een paar dagen(nouja, eigenlijk meteen al) de beslissing genomen om een nieuwe MT te kopen.

En ja, dan maar ook meteen de SP versie, geld moet rollen zeggen ze..... :+

Hier het proefritje op de gewone MT:


gr. Peter

Gister de nieuwe SP opgehaald *O*
Geweldige fiets, kom van een R1 en dan is dit wel even wat anders maar dan wel in positieve zin :Y
Kort filmpje van gister, heb de hele tijd in TCS 2 gereden; nieuwe banden en nieuwe motor dus niet te gek doen.

 
Nog te koop:

Aangepast zadel voor een Yamaha MT-09 bouwjaar 2014-2016 (eerste model). Het zadel is geheel vanaf de originele basisplaat opnieuw opgebouwd. Daarbij is de plek van de berijder ca. 3 tot 4 cm omhoog gekomen, die van de passagier ca. 3 cm. Tevens is de plek van de berijder flink verbreed. De aanpassing heeft 360 euro gekost.

Niet op de foto's weergegeven een bandje waaraan de passagier zich kan vasthouden, wel inbegrepen.

full

full

full

full


Niet inbegrepen: boordgereedschap :). Bij interesse mogen jullie mij een persoonlijk bericht sturen.
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje? Hoe strak hebben jullie je ketting staan?

Volgens het boekje, dus strak.

EDIT: bedoel dus NIET op het gevoel strak zetten :N

Wordt zelfs gewaarschuwd om niet meer dan 2,5 cm te doen.
Kans is dan dat de ketting bijv. de swingarm raakt.

Heb enkel de Duitse handleiding;
"Wenn der Antreibskettendurchhang mehr als 25.0 mm betragt, kan die Kette den Rahmen, die Schwinge und andere Teile beschadigen."

Dus gewoon tussen 5.0 en 15.0 mm zetten :Y
 
Laatst bewerkt:
Gister de nieuwe SP opgehaald *O*
Geweldige fiets, kom van een R1 en dan is dit wel even wat anders maar dan wel in positieve zin :Y
Kort filmpje van gister, heb de hele tijd in TCS 2 gereden; nieuwe banden en nieuwe motor dus niet te gek doen.


Hey Peter, das een tijd geleden. Gefeliciteerd met de MT09! Ik reed voorheen een CBR600RR en heb nu een MT07. Jaren geleden hebben we wel samen gereden met een club van MF. Racer - ook en CBR600RR - heb ik ook weg gedaan. Ben gestopt met racen.
 
Hey Peter, das een tijd geleden. Gefeliciteerd met de MT09! Ik reed voorheen een CBR600RR en heb nu een MT07. Jaren geleden hebben we wel samen gereden met een club van MF. Racer - ook en CBR600RR - heb ik ook weg gedaan. Ben gestopt met racen.

Ja, weet het dat je een MT-07 hebt, zag je daar al posten.
Stoppen met racen wist ik niet. Mis je dat niet?

Enne, de mt's zijn geweldige fietsen :Y
Zithouding totaal anders dan een racer, maar voor de mooie binnendoor wegen hier in het noorden gewoon helemaal TOP! :]
 
Ja, weet het dat je een MT-07 hebt, zag je daar al posten.
Stoppen met racen wist ik niet. Mis je dat niet?

Enne, de mt's zijn geweldige fietsen :Y
Zithouding totaal anders dan een racer, maar voor de mooie binnendoor wegen hier in het noorden gewoon helemaal TOP! :]

Mis het stiekem wel idd. Wellicht wel weer eens op zoek naar een racer. Dan wel een Yamaha (R6).

Zithouding van de MT`s is idd prima. Daarop is het veel beter vol te houden dan op een Supersport.
 
Hi allemaal! Ben even afwezig geweest, heb namelijk 2 weken geleden een ongeluk gehad en kon al die MT09 euforie op het forum niet aan haha. In de Franse Vogezen helaas op een halve aanhanger grind gestuit, en rechtdoor de greppel ingegaan. Lang verhaal kort, de motor heeft de klap opgevangen en ikzelf heb niks. Maar ja, fiets is dus totall loss. Nu heb ik een aantal accessoires die ik er (gelukkig) af had gehaald, in de verkoop.

Mocht iemand interesse hebben in het originele sportscherm, comfortzadel (zat er wel op maar heeft niks geleden), SW motech zijtassen set of een BLACK Widow uitlaat, laat het me even weten!

Mooi balen van je valpartij man!! '(

Heb wellicht wel interesse in je comfortzadel, wat moet je ervoor hebben en heb je misschien een foto?
 
Net de spanning nog even nagemeten met en zonder berijder

2,5 zonder en 1,5 met berijder.

Mijn verstand zegt dat ik dit niet strakker moet zetten...(het boekje zegt van wel)
 
Mooi balen van je valpartij man!! '(

Heb wellicht wel interesse in je comfortzadel, wat moet je ervoor hebben en heb je misschien een foto?

Bijna alle onderdelen zijn inmiddels weg (uitlaat en shock gaan woensdag weg als het goed is naar iemand van hier). Ik heb alleen het sportscherm nog (dus niet de flyscrwen, deze is wat hoger en biedt wel bescherming tegen de wind).
 
Net de spanning nog even nagemeten met en zonder berijder

2,5 zonder en 1,5 met berijder.

Mijn verstand zegt dat ik dit niet strakker moet zetten...(het boekje zegt van wel)

Jij zit er dus ook nog steeds mee te klooien...? Ik ook. Ik hou zelf 20 mm aan op het minst strakke punt. Heb er ook een ZVMX van DID onder zitten. Al met al is de ketting op de MT een beetje een hoofdpijndossier. Heb zelf besloten om de ketting 2 seizoenen te rijden, dan gaat er een nieuwe onder. Deze winter heb ik de ketting gedemonteerd en in de olie laten badderen. De originele was qua rek nog (lang) niet op, maar de strakke punten waren verschrikkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Volgens het boekje, dus strak.

EDIT: bedoel dus NIET op het gevoel strak zetten :N

Wordt zelfs gewaarschuwd om niet meer dan 2,5 cm te doen.
Kans is dan dat de ketting bijv. de swingarm raakt.

Heb enkel de Duitse handleiding;
"Wenn der Antreibskettendurchhang mehr als 25.0 mm betragt, kan die Kette den Rahmen, die Schwinge und andere Teile beschadigen."

Dus gewoon tussen 5.0 en 15.0 mm zetten :Y

Hier is al veel over gezegd en geschreven, ook op het Duitse forum. Zet hem zelf ook niet op 5 mm, voelt gewoon niet goed. Dan maar 'kans op schade' aan de brug. Tot op heden nog niet voorgekomen.
 
@Kees

Ik heb dezelfde ketting eronder liggen.
De originele was inderdaad vol met harde stukken. Tandwielen waren eigenlijk nog prima na 27000 km :)
Die 2,0 cm meet jij dat met of zonder berijder? Dat scheelt 1,0 cm. Dat vind ik behoorlijk strak. Wat ik voel sinds deze nieuwe ketting is wat onrustig gedrag in de aandrijving bij een constante(lage) snelheid. Verder voelt alles normaal aan. Had jij ook dat de kettingset wat luidruchtiger was in het begin dan de oude set? Heeft dit te maken met dat het nog op elkaar in moet slijten?
 
@Kees

Ik heb dezelfde ketting eronder liggen.
De originele was inderdaad vol met harde stukken. Tandwielen waren eigenlijk nog prima na 27000 km :)
Die 2,0 cm meet jij dat met of zonder berijder? Dat scheelt 1,0 cm. Dat vind ik behoorlijk strak. Wat ik voel sinds deze nieuwe ketting is wat onrustig gedrag in de aandrijving bij een constante(lage) snelheid. Verder voelt alles normaal aan. Had jij ook dat de kettingset wat luidruchtiger was in het begin dan de oude set? Heeft dit te maken met dat het nog op elkaar in moet slijten?

Ik meet altijd op de bok, maar af en toe als controle ook nog op de wielen. Volgens mij is dat ook wat Yamaha specificeert, motor op de wielen, op de zijstandaard. Daar zit bij mij weinig verschil in.

Het geluid is mij niet opgevallen. Ketting is natuurlijk wel iets zwaarder dan het standaard exemplaar, wellicht dat dit iets meer geluid veroorzaakt.
 
Goede middag....
ik heb LED knippers achter geplaatst... (zonder weerstanden) en nu .. knippert het zaakje natuurlijk wat nerveus. Een nieuw relais is de mooiste oplossing vind ik zelf. Maar het Relais van Yamaha (dat er nu in zit) is geen standaard relais zoals ik heb liggen. Maar een specifiek relais met een specifiek stekkertje.... Weet iemand hier toevallig welk relais ik kan kopen (en waar) dat plug en play mijn zenuw-knippers tot rust kan manen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan