Yamaha MT 09 2016 Dark Side deel 2

Hoi allen :W

Vanaf volgend weekend hoor ik ook bij de club MT-rijders :]
Heb vorig weekend een proefrit gemaakt op de MT-09, en dat beviel zo goed, dat na een paar dagen(nouja, eigenlijk meteen al) de beslissing genomen om een nieuwe MT te kopen.

En ja, dan maar ook meteen de SP versie, geld moet rollen zeggen ze..... :+

Hier het proefritje op de gewone MT:


gr. Peter

waar is die weg dan ? :t
 
Hi all,

Onlangs een 2015 MT-09 Street Rally gekocht. De vorige eigenaar heeft de ECU laten flashen(Nippon Bikes) + K&N filter. Dit is gedaan met de OEM uitlaat eronder. Ik heb nu een 230 mm Black Widow onder gezet. Tot dusver geen klachten....nou....eentje dan. Hij creëert vrijwel geen vlammen. Gas terug ploft ie wel lekker (waarschijnlijk ook met mini vlammetjes, maar dat kan ik lastig zelf zien. Youtube laat zien dat de MT-09 icm Black Widow een echte vlammenwerper wordt....

Ik vermoed de ECU flash?
 
Laatst bewerkt:
Hi all,

Onlangs een 2015 MT-09 Street Rally gekocht. De vorige eigenaar heeft de ECU laten flashen(Nippon Bikes) + KN filter. Dit is gedaan met de OEM uitlaat eronder. Ik heb nu een 230 mm Black Widow onder gezet. Tot dusver geen klachten....nou....eentje dan. Hij creëert vrijwel geen vlammen. Gas terug ploft ie wel lekker (waarschijnlijk ook met mini vlammetjes, maar dat kan ik lastig zelf zien. Youtube laat zien dat de MT-09 icm Black Widow een echte vlammenwerper wordt....

Ik vermoed de ECU flash?

Haha,'Hoi meneer de motordealer. Mijn motor staat TE GOED afgesteld, kunt u daar wat aan doen?'
 
Hi all,

Onlangs een 2015 MT-09 Street Rally gekocht. De vorige eigenaar heeft de ECU laten flashen(Nippon Bikes) + KN filter. Dit is gedaan met de OEM uitlaat eronder. Ik heb nu een 230 mm Black Widow onder gezet. Tot dusver geen klachten....nou....eentje dan. Hij creëert vrijwel geen vlammen. Gas terug ploft ie wel lekker (waarschijnlijk ook met mini vlammetjes, maar dat kan ik lastig zelf zien. Youtube laat zien dat de MT-09 icm Black Widow een echte vlammenwerper wordt....

Ik vermoed de ECU flash?

Ja de flash haalt het ploffen weg bij decelleratie, hoewel de orginele uitlaat dat redelijk filterd zal de flash ook met oem uitlaat hem wat rijker maken in vooral de lage toeren. Vlammen zijn een teken van incorrecte inefficiente verbranding waarom zou je dat willen?

Mijn ervaring met de K&N filter is niet bijster positief op deze motor en eigenlijk alle andere ook niet, laatste keer dat ik het probeer. Voorheen al eens gemonteerd op volledig orgineel, en nu ook met flash, resultaat is alleen maar juist vertraagde gasrespons door minder tegendruk vooral in de eerste toerenhelft.

Haal maar bij wijze van je hele luchtfilter eraf voor zogenaamd meer airflow, kun je afstellen wat je wilt maar je vacuümdruk in de airbox blijft waardeloos. (In onze brommertijd velen van ons wel geprobeerd) . Leuk voor racen dus zo’n K&N filter waar je in de hogere toeren blijft zitten met ook superhete uitlaatstroom, daar zijn ze immers voor bedoelt aldus de verpakkingen. Gaat er zo snel mogelijk weer af en ga ook mijn xsr700 en magna weer eens met stock filter testen.
 
Ik ben mij aan het oriënteren (MT09 2017). Bij hoeveel KM gaat de tank op reserve? (dus lampje knipperen oid)en hoeveel gaat er dan bij?
 
Rond de 180km gaat hij op reserve bij mij. Tot nu toe zo'n 36km extra kunnen rijden, toen moest ik wel 13.5l tanken (op 14l).
 
Ja de flash haalt het ploffen weg bij decelleratie, hoewel de orginele uitlaat dat redelijk filterd zal de flash ook met oem uitlaat hem wat rijker maken in vooral de lage toeren. Vlammen zijn een teken van incorrecte inefficiente verbranding waarom zou je dat willen?

Omdat ik het een gaaf gezicht vind. :+

Mijn ervaring met de K&N filter is niet bijster positief op deze motor en eigenlijk alle andere ook niet, laatste keer dat ik het probeer. Voorheen al eens gemonteerd op volledig orgineel, en nu ook met flash, resultaat is alleen maar juist vertraagde gasrespons door minder tegendruk vooral in de eerste toerenhelft.

Haal maar bij wijze van je hele luchtfilter eraf voor zogenaamd meer airflow, kun je afstellen wat je wilt maar je vacuümdruk in de airbox blijft waardeloos. (In onze brommertijd velen van ons wel geprobeerd) . Leuk voor racen dus zo’n K&N filter waar je in de hogere toeren blijft zitten met ook superhete uitlaatstroom, daar zijn ze immers voor bedoelt aldus de verpakkingen. Gaat er zo snel mogelijk weer af en ga ook mijn xsr700 en magna weer eens met stock filter testen.

Hmmm bedankt voor de info. Binnenkort maar eens experimenteren. Alhoewel ik nu geen klachten heb. :]
 
Ik ben mij aan het oriënteren (MT09 2017). Bij hoeveel KM gaat de tank op reserve? (dus lampje knipperen oid)en hoeveel gaat er dan bij?
Bij mij gaat hij rond de 170km op reserve en bij 210 moet ik echt tanken.
Het maximum dat ik eruit gehaald heb was 238km( stil gevallen).
Gemiddeld verbruik over 11.5k km's is 5.8-5.9L.
Minimum verbruik is 5.2L, maximum verbruik is 10l.(circuit)
 
Weet iemand of het display van de normale MT-09 aan te passen is qua 'kleuren'.
Zag deze foto voorbij komen op de officiële Yamaha website, betreft de SP variant.

2018-Yamaha-MT09SP-EU-Silver-Blu-Carbon-Detail-004.jpg
 
Ik moet ook nog een verzekering kiezen voor mijn nieuwe MT09SP, ik wil hem uiteraard allrisk verzekeren. Waar hebben jullie je motor eigenlijk verzekerd? (En waarom juist daar?)

Groeten,
Daan
 
HEREN,

Vanavond even de haren los schudden op de MT09, het zonnetje stond goed. De nieuwe T31 bridgestone banden beginnen nu lekker te plakken op de weg dus even een 'sportief' rondje gedaan.

Echter even bij het maken van een foto ondervond ik een rubberachtig geurtje uit de MT09.
Heeft iemand dit eerder gehad? Ik heb eigenlijk niks aan veranderd. Wel voor het ritje me ketting even ingespoten met S100.

De geur is zo sterk, alsof je constant een burnout aan het doen bent.

Groeeeeettttjesssss

ohja, van vanavond een kliekje :$

34722891_10216773558630564_4949665932776570880_o.jpg

PS: Oranje gevaldinges op de 09 is een Griplock, aangezien we natuurlijk ongelooflijk veel bagage mee kunnen nemen in de 09. Deze loopt nergens op aan en zit net tegen me laars aan zeg maar
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook nog een verzekering kiezen voor mijn nieuwe MT09SP, ik wil hem uiteraard allrisk verzekeren. Waar hebben jullie je motor eigenlijk verzekerd? (En waarom juist daar?)

Groeten,
Daan
Bij de KNMV, was vele malen goedkoper allrisk dan de ANWB die ik voorheen had.

Lees niet altijd positieve verhalen over de KNMV verzekeringen, maar goed, we zien wel als het zover is. :+
 
Ik moet ook nog een verzekering kiezen voor mijn nieuwe MT09SP, ik wil hem uiteraard allrisk verzekeren. Waar hebben jullie je motor eigenlijk verzekerd? (En waarom juist daar?)

Groeten,
Daan

Ik heb laatst een allrisk verzekering afgesloten bij Combi Motors, scheelde in mijn geval een hoop vergeleken met andere verzekeraars. Dit doordat ik ook mijn autoverzekering ging omzetten. Wellicht ook gunstig in jouw geval?
 
HEREN,

Vanavond even de haren los schudden op de MT09, het zonnetje stond goed. De nieuwe T31 bridgestone banden beginnen nu lekker te plakken op de weg dus even een 'sportief' rondje gedaan.

Echter even bij het maken van een foto ondervond ik een rubberachtig geurtje uit de MT09.
Heeft iemand dit eerder gehad? Ik heb eigenlijk niks aan veranderd. Wel voor het ritje me ketting even ingespoten met S100.

De geur is zo sterk, alsof je constant een burnout aan het doen bent.

Groeeeeettttjesssss

ohja, van vanavond een kliekje :$

[afbeelding]
PS: Oranje gevaldinges op de 09 is een Griplock, aangezien we natuurlijk ongelooflijk veel bagage mee kunnen nemen in de 09. Deze loopt nergens op aan en zit net tegen me laars aan zeg maar

Je nieuwe banden ;)
 
Haha, ik heb getwijfeld, maar (mede op advies v/d dealer) voor de 'normale' variant gekozen. Als beginnende rijder tot op heden geen spijt van! :]

De 'gewone' rijd best goed hoor. Hoe meer ik er op rijd, hoe meer ik er van hou ;)
Ik was echt overtuigd om andere vering te laten steken maar ik kom stilaan te beseffen dat de standaard vering best wel OK is! Het belangrijkste blijft toch nog steeds de bestuurder en niet de motor :]
 
De 'gewone' rijd best goed hoor. Hoe meer ik er op rijd, hoe meer ik er van hou ;)
Ik was echt overtuigd om andere vering te laten steken maar ik kom stilaan te beseffen dat de standaard vering best wel OK is! Het belangrijkste blijft toch nog steeds de bestuurder en niet de motor :]

Precies, heb precies hetzelfde!
Wellicht na een kilometer of 6000 en behoorlijk wat meer ervaring kijken naar een nieuwe/betere set veren, maar voor nu is het prima.

Morgen voor de eerste keer een hele dag rijden, benieuwd hoe het zadel bevalt. Hier twijfel ik namelijk al wel vanaf het begin over..

Iemand nog advies, originele 'comfort' zadel of een alternatief?
 
Terug
Bovenaan Onderaan