Yamaha XSR 700 900 FASTER SONS

Welkom asfaltgraver ! Leuk een rode erbij voor de afwisseling, fotofoto ? Ja afschijving gaat door, het is vooral dat ik 500km snelweg niets aan vind dan zit ik net zo lief op een toermotortje met kuip. Ben ook geen poser ik pleur hem daar toch neer en heb er geen zorgen naar, aan andere kant ook goed voor de afwisseling voor de conditie van het motorblok, lange afstand snelweg tussendoor.
 
Van de week kwam ik erachter dat mijn koelvloeistof niveau tot onder het minimumpeil is gevuld. Ik wou m dus bijvullen, maar ben er nu niet zeker van waar ik het moet bijvullen. Want de radiator is tot het dopje gevuld. Maar de reservoir is onder het minimum niveau.

Daarnaast is de vloeistof in de radiator gelig van kleur, terwijl de vloeistof in de reservoir roze is. Wat moet ik hier nou mee?

De handleiding heeft mij niet erg veel geholpen.
 
Huh..... dat zou toch haast niet kunnen , 2 kleuren vloeistof in èèn systeem,
toevallig van de week koelvloeistof doorgespoeld , kan het me haast niet
voorstellen die 2 kleuren vloeistof.
 
Huh..... dat zou toch haast niet kunnen , 2 kleuren vloeistof in èèn systeem,
toevallig van de week koelvloeistof doorgespoeld , kan het me haast niet
voorstellen die 2 kleuren vloeistof.

Welke heb jij gebruikt? Ik heb er één van de Gamma gekocht, de Longlife. Geschikt voor aluminium. Nog niet geopend, geen idee welke kleur het is. Ik schat roze.
 
Vorige week ik en Wes ff kennis gemaakt. Binnenkort nog eens doen wie weet kunnen we de XSR malloten groep groter maken...


full
 
Ik zeg plan maar wat in voor ergens in september!

Ik heb nog wat onderdelen liggen. Iemand interesse?

Heb nog de originele uitlaat, rad cover, taartschep (zonder spatbord), stuur gewichten.
Deze winter komen mijn spiegels ook beschikbaar, en de zilverkleurige xsr fusebox covers gaan ook weg.
 
Laatst bewerkt:
Zet mij ook maar op de lijst en ik kom ook graag eens naar een XSR meeting!

1,5 week geleden mijn eerste meerdaagse trip gemaakt! Totaal 1200km met zoveel mogelijk kronkelen door Sauerland en de Eifel! Was echt super om meer rijervaring op te doen en meer vertrouwen te krijgen in de motor.

540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg


540.jpg
 
Afgelopen weekend eerste serieuze rit gemaakt naar Ardenne met de
omgebouwde xsr. Heerlijk gestuurd met de mannen, en een hoop bekijks.
Mag nog geen foto's plaatsen ivm met foto sessie van Pipeburn, waar deze
eerdaags online gepost worden .
Zodra dit gebeurd is zal ik wat foto's plaatsen , en wat betreft die meeting
in September ...... ik ben erbij !!!
 
Xsr rit September 2019:

Wes_1987
Krentenbol
MotoRRmania
WDZXSR
ReneDrie (optioneel)

Ideeen:
Geef je ideen voor meetingpoint en globale route/dagindeling

Datum:
Zaterdagen/zondagen die wel of niet kunnen
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend eerste serieuze rit gemaakt naar Ardenne met de
omgebouwde xsr. Heerlijk gestuurd met de mannen, en een hoop bekijks.
Mag nog geen foto's plaatsen ivm met foto sessie van Pipeburn, waar deze
eerdaags online gepost worden .
Zodra dit gebeurd is zal ik wat foto's plaatsen , en wat betreft die meeting
in September ...... ik ben erbij !!!

Ben benieuwd naar het resultaat! Ga het zeker in de gaten houden *O*


Zet mij ook maar op de lijst en ik kom ook graag eens naar een XSR meeting!

1,5 week geleden mijn eerste meerdaagse trip gemaakt! Totaal 1200km met zoveel mogelijk kronkelen door Sauerland en de Eifel! Was echt super om meer rijervaring op te doen en meer vertrouwen te krijgen in de motor.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie plaatjes van wat wel een mooi tripje moet zijn. Vast een stuk leuker als veel van het platte Nederland
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend eerste serieuze rit gemaakt naar Ardenne met de
omgebouwde xsr. Heerlijk gestuurd met de mannen, en een hoop bekijks.
Mag nog geen foto's plaatsen ivm met foto sessie van Pipeburn, waar deze
eerdaags online gepost worden .
Zodra dit gebeurd is zal ik wat foto's plaatsen , en wat betreft die meeting
in September ...... ik ben erbij !!!

Ik zag al wat voorbij komen op Instagram vorige week en dat zag er heel vet uit!

Xsr rit September 2019:

Wes_1987
Krentenbol
MotoRRmania
WDZXSR
ReneDrie (optioneel)

Ideeen:
Geef je ideen voor meetingpoint en globale route/dagindeling

Datum:
Zaterdagen/zondagen die wel of niet kunnen

8/9/15/16 september heb ik nog niks staan, de andere 2 weekenden wel.

Ik kom uit Ede dus dat is vrij centraal en kun je veel leuke routes pakken. Waar komt de rest vandaan?
 
Ik kan 8 of 16 september , ik kom uit Purmerend dat is een uurtje rijden
naar Ede , maar voor mij geen probleem ( mits het met bakken uit de hemel komt )
lijkt mij ook een leuk idee om een af te spreken !!
 
Beste XSR rijders!

Ik ben nieuw op dit forum en zal mezelf even voorstellen.
Ik ben Vinoud, 22 jaar en sinds 2 maanden eigenaar van een Yamaha XSR700.

Speciaal voor jullie heb ik net snel een foto gemaakt en bijgevoegd.

Helaas merk ik sinds kort iets anders aan mijn XSR, dus hierbij mijn eerste vraag.

Sinds afgelopen week schakelt mijn XSR niet meer zo soepel als voorheen en het grootste 'probleem' is dat wanneer ik rem voor een stoplicht en wil terugschakelen tijdens het stilstaan, dat de motor niet wil terugschakelen en de gear indicator blank blijft. Dit gebeurt bijvoorbeeld van 4 naar 3 en dan weer van 3>2>1, het gaat allemaal niet zo soepel en zeker niet zoals het hoort. Wat ik moet doen om het op te lossen, de koppeling iets laten opkomen dan schakelt de motor in een versnelling of de motor omhoog schakelen en vervolgens weer naar beneden.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit 'probleem' zou kunnen zijn?

Wat info over de motor:
bouwjaar: 2016
Kmstand: 1000+/-
De motor heeft zijn laatste beurt september 2017 gehad, maar sindsdien maar 300km gereden.

Alvast bedankt en ik zie jullie antwoorden tegemoet!
En ik zag dat jullie binnenkort een XSR meeting willen plannen, ik ben van de partij!

Groetjes,

Vinoud
full
 
Welkom! Mooie bike!

Vergeet voor de meeting niet even je locatie en beschikbaarheid te posten!

Allereerst: jonge fiets, garantie/dealer?
Als ik je goed begrijp heb je problemen met schakelen als je stil staat? Kan me zo maar indenken dat ik die ook heb, is ook niet de bedoeling.

Terugschakelen tot zn twee en op het laatst (voor stilstand) naar 1.
 
Welkom, mooie motor uiteraard! Terugschakelen bij stilstand is inderdaad niet de bedoeling. Als je motor slechter gaat schakelen met het rijden en je weet dat er verder niks mis kan zijn (gezien ook zeer lage kmstand) is het een gortdroge ketting. Zeker als ze dat zoals zo vaak niet gedaan hebben bij die beurt is je ketting toe aan verse smering. Om de 750km smeer ik mijn ketting (niet teveel is nergens goed voor behalve een vette velg en alles om de ketting heen.)
 
Bedankt voor de complimentjes, ben zelf ook heel blij met de fiets! :)

Ik moet toegeven na het posten van deze vraag dat ik hieraan heb gedacht ja en toen al een beetje een idee had dat dit niet zo'n hele slimme vraag was. 9 van de 10 keer schakel ik ook allang terug voor het stoplicht om op de motor af te remmen, maar het viel mij gewoon op dat hij niet zo soepel naar zijn 1 gaat als ik dat niet doe, wat nu logisch lijkt.

Wat ik inderdaad wel merk is dat de motor soms zo zacht als boter schakelt en soms wat rauwer en dan heb ik het over het pookje en niet over hoe de motor reageert, is dit dan ook de smering? Of is hier een andere verklaring voor?

Ik zal vandaag de ketting even warm rijden en vervolgens insmeren (niet teveel nee). Ik zal mijn bevindingen daarna hier posten! Bedankt voor de tips!

Ik kom uit Amsterdam, qua beschikbaarheid ben ik op het moment zeer flexibel, heb nameljik zomervakantie :) en niet een al te druk vakantiebaantje, dus laat maar weten!
 
Vdouglas, het is eigenlijk helemaal niet gek wat je merkt hij schakelt inderdaad wat hakerig hetgeen vaker in de testen van ook de mt07 geschreven naar voren kwam. Niks om je zorgen over te maken gewoon gewenning.
 
Vanmorgen (rond 10) reed ik op de Lekdijk van Nieuwegein naar het oosten, en toen kwam ik 2 andere XSR900’s bij elkaar tegen. Een gele en een grijze. Toevallig mensen van hier ook??
Was de eerste keer dat ik andere XSR’s tegen kwam eigenlijk Haha! Zag er goed uit en dacht er nog even over om om te keren en erachteraan te gaan.
 
Nee en ik was er ook niet bij. Toch zie je ze alsnog spaarzaam inderdaad. Maar stuk of 6x een zien rijden.
 
Een paar weken terug heb ik mijzelf getrakteerd op deze heerlijke XSR 900. Wat een heerlijke motor, ik maak soms zelfs een ommetje naar de garage om er even naar te kijken en dan vervolgens met een grote grijns weer terug te lopen.

Inmiddels staat er iets meer dan 1000km op de teller en ben ik er eigenlijk over uit dat deze machine nog heel lang voor een grote grijns gaat zorgen.

En ja dit is een originele abarth, echter zit er momenteel het stuur op van een 'standaard' xsr 900. Ik vind het fijner om rechtop te zitten en heb mijn polsen nog nodig voor mijn dagelijkse werk :]
Helaas is er door dit standaard stuur geen plek meer voor het carbon kuipje wat de fiets toch een ander uiterlijk weet te geven.
Maarja, ik ben nog steeds verliefd en ik kan het stuur inc. kuipje altijd weer in originele staat monteren.

Aangezien jullie fanatiekelingen zo enthousiast zijn over alle foto's wilde ik jullie ook even trakteren op wat beeldmateriaal!

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding! Ik vind hem persoonlijk zelfs mooier met dit stuur en zonder het kuipje. Die overgang van het zadel naar het achterlicht is wel tof gedaan. Neem aan dat je die er ook af kunt halen mocht je iemand mee willen nemen?
Erg mooie kleuren ook, je ziet ze al wel een tijd op Marktplaats staan.

Veel veilige en leuke kilometers gewenst in ieder geval! Ik stap na 11.000km nog elke keer met een grijns op en af *O*
 
Laatst bewerkt:
Welkom en prachtig ding! Het orginele stuur is redelijk SM ja, alleen indien je een giropractor onder je kennissen hebt leuk om erop te houden.

Voor de liefhebber heb ik trouwens een nieuw Abarth akra uitlaatsysteem voor heel aantrekkelijk aanbod. Hoor het wel indien iemand interesse heeft.
 
Laatst bewerkt:
Heel sweet! Gefeliciteerd ermee nog!

Mocht je interesse hebben in de meeting in September lees dan even terug en geef je input. Na mijn vakantie ga ik alles even onder elkaar zetten. Heb je nog plannen om de motor verder aan te passen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan