Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Filmpje van Veldhoven/KTM-dag afgelopen zaterdag, wederom de laatste 25 minuten van de route op youtube gezet. Het was prachtig rijden door de bossen en over de oirschotse heide. Als er iemand meeleest van de organisatie, heel erg bedankt!

 
Laatst bewerkt:
Soow dat was een gave rit. Mijn eerste keer op Eindhoven en dit had ik niet verwacht, veel afwisseling (bospaden, maisplakken en natuurlijk tankbanen) en op de route niet druk. Soms reed ik echt hele stukken alleen zeker de 2e ronde. Het laatste stuk van het zware zand vond ik wel erg zwaar. Heb nu wel overal spierpijn van de rare houding (armen langmaken kont naar achteren en gasss). De 950 heeft het prima gedaan op het verzuipen na op hoge knippen. Ketting mist wel 4 rollers dus die maar eens vervangen.
Straattpiloot niet gezien :N
 
Laatst bewerkt:
Met een 950. Diep respect. Voor zon logge machine was dit nog de minst geschikte offroad van allemaal denk ik.

Ik denk ook dat ik jou smorgens heb ingehaald. Reed jij over de snelweg van Oss richting Eindhoven? Zo ja, heb ik je net voor de BP in gehaald.

Ook op de heide iemand ingehaald op zon nieuwe 1290 super adventure. Holy fuck wat een gekke :p

Edit: Na zien van het filmpje, jij bent het inderdaad die ik heb ingehaald op de snelweg.
Je hebt er trouwens een aardige snelheid in zitten met dan zware ding van je :}
 
Laatst bewerkt:
Speelde zich naast onze auto af toen we net terug kwamen. Die gasten stonden die motoren over de rand van een aanhanger te gooien naar het schijnt. Viel nogal op...

Wij durfden onze motoren niet op de aanhanger te laten staan. Meegenomen het terrein op en middenin de drukte op slot gezet. Maar goed ook dus.
 
Toen wij gister naar huis gingen cirkelde er een politieheli boven het terrein en zagen we dat er een paar mensen met motoren op de aanhanger waren aangehouden.

Maar wat komt er toch ook een kutvolk op zo'n evenement af. Bontkragen zo groot al morgen heel de dag, trainingsbroeken. En van die swekkers die rondlopen met witte sokken in hun badslippers. Die mogen van mij gerust door zo'n dakartruck even meegepakt worden, samen met een paar dranghekken..

Ondanks dat een super dag gehad, en lekker gereden!
En nog een mooi foto'tje gevonden :)

 
Laatst bewerkt:
Toen wij gister naar huis gingen cirkelde er een politieheli boven het terrein en zagen we dat er een paar mensen met motoren op de aanhanger waren aangehouden.

Maar wat komt er toch ook een kutvolk op zo'n evenement af. Bontkragen zo groot al morgen heel de dag, trainingsbroeken. En van die swekkers die rondlopen met witte sokken in hun badslippers. Die mogen van mij gerust door zo'n dakartruck even meegepakt worden, samen met een paar dranghekken..

Ondanks dat een super dag gehad, en lekker gereden!
En nog een mooi foto'tje gevonden :)

[~[url="http://i1290.photobucket.com/albums/b524/JWHijmans/4D43B565-5E33-46F7-8823-3E64C12DD50F_zpsgzopitmd.jpg"]afbeelding~][/URL]


das wel een gave foto idd.

Zag op de beelden dat het wel een echte stofbende was. Voor de grond mag dr best een buitje vallen.
 
Zo dat was een mooie rit zeg.
een (kort) rondje was genoeg voor mij.

rustig aan gedaan zo na 2 jaar niet rijden en bijna een jaar revalidatie.
nu doet alles pijn behalve de knie :P

en ook nog op de foto. :)
 
Mooie rit, lekker weer en veel stof.. top dagje geweest zondag in Veldhoven. :]

Zag onderweg wel deze politieman ijverig kentekens opschrijven... vraag me dan toch wel weer af waarom??
Heb zelf alles (behalve spiegels enz) in orde maar krijg er altijd toch wel een vreemd gevoel bij... :?

Toevallig stond ie ook nog op mijn (verder niet zo heel goed gelukte) filmke dus;; hier issie.. :+
full
 
Mooie rit, lekker weer en veel stof.. top dagje geweest zondag in Veldhoven. :]

Zag onderweg wel deze politieman ijverig kentekens opschrijven... vraag me dan toch wel weer af waarom??
Heb zelf alles (behalve spiegels enz) in orde maar krijg er altijd toch wel een vreemd gevoel bij... :?

Toevallig stond ie ook nog op mijn (verder niet zo heel goed gelukte) filmke dus;; hier issie.. :+ [afbeelding]

had je eigenlijk eens bij moeten stoppen en vragen wat/waarom ze daar aan het doen zijn.

Nja dan loop je wel het risico dat ze je meteen uitgebreid gaan controleren om zo alles te zoeken om maar ergens voor kunnen te schrijven.


Moet hij toch goede ogen hebben en rap kunnen schrijven om dat allemaal bij te houden.
Gezien ze daar met een LEGALE rit bezig zijn zie ik via deze foto geen enkele reden waarom ze daar kentekens zouden gaan staan schrijven.
 
Ik wilde net zeggen, dat lijkt me echt niet te doen qua lezen..

wat ik eerder denk/vermoed. is dat die 2 daar aan het turven zijn hoeveel man er daadwerkelijk langs komen.

Zo kunnen ze zien wat er rijd. [Maar dan zeg ik weer: Dat kunnen ze ook aan de inschrijvingen zien.]

Wellicht hoeveel man er nog rijden naar een bepaald tijdstip ofzo..?

Kortom dit is alleen gissen, Als je zoiets niet vraagt zal je dit waarschijnlijk nooit weten.

De een zegt: ik DENK dat ze kentekens aan het noteren waren. Vervolgens zegt persoon 3. Ze waten kentekens aan het schrijven en boetes aan het opmaken. ;)
 
Veldhoven was voor mijn 125 te stoffig... Stom genoeg een 2e ronde gereden zonder het luchtfilter te wisselen (had geen verse mee). Hierdoor zat het stof in me filterbak en is mn zuiger en nicaseal beschadigd. Zuiger zat er nog geen 5 uur in -O- . Nou maar meteen blok revisie erbij voor een nieuw bigend ;(
 
Ik wissel tussendoor eigenlijk nooit filters, en heb er eigenlijk ook nooit wat door.
Maar volgens mij is de bio olie die ik nu gebruik wel iets minder sticky dan de "oude" variant.

Verder schijnt een haarnetje er om ook wel een cheapo oplossing te zijn voor het dikste vuil
 
Laatst bewerkt:
Gebruik al jaren haarnetjes om de filters , doe het er altijd standaard omheen.
Filters blijven gewoon schoner ... Ook een voordeel bij uitwassen.
 
Volgens mij heb je dan echt iets verkeerd gedaan met je filter inolieen.

Toevallig gisteren naar mijn luchtfilter gekeken (LC8) en daar zat een minimale hoeveelheid stof in en had nog wel heen en weer door de Sahara gekund. Toch een goed ontwerp geweest die filterbak.
 
Volgens mij heb je dan echt iets verkeerd gedaan met je filter inolieen.

Toevallig gisteren naar mijn luchtfilter gekeken (LC8) en daar zat een minimale hoeveelheid stof in en had nog wel heen en weer door de Sahara gekund. Toch een goed ontwerp geweest die filterbak.

:^ :^

Als er zand of stof door komt doe je wat verkeerd met olien. 100%

Filterbak van jouw LC8 zal ongetwijfeld dichter zijn dan die van een crosser, waardoor er sowieso al minder stof in komt.

Maar er mag geen stof door het filter komen, al zit hij potdicht.
 
Zo het was een super gave rit! ! Op naar lichtenvoorden
Ben benieuwd naar me 300. Heb er een JD jetting ingezet . Meer menSen ervaring mee ?
 
Een filterskin er over houdt ca 90% van die zooi tegen en maakt qua performance geen enkel verschil.
Voor die andere 10% heb je dan je normale luchtfilter die dat makkelijk behapt.
Ik rij er nu een jaartje mee, en zelfs na de slechtste omstandigheden ziet mn filter er onder nog als nieuw uit.
Maar idd, als er zoveel stof bij is gekomen lijkt er iets misgegaan met het olieen luchtfilter of het plaatsen.


Veldhoven was voor mijn 125 te stoffig... Stom genoeg een 2e ronde gereden zonder het luchtfilter te wisselen (had geen verse mee). Hierdoor zat het stof in me filterbak en is mn zuiger en nicaseal beschadigd. Zuiger zat er nog geen 5 uur in -O- . Nou maar meteen blok revisie erbij voor een nieuw bigend ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dus hetzelfde gehad, filter in geolied een paar weken geleden. Olie is gewoon in gedroogd denk ik, in me aanzuigbuis en carb zat de stof gewoon in. Cilinder los gehad, maar zuiger en wand niks aan te zien. Dan moet er bij jou meer als stof door heen zijn gegaan.
 
Laatst bewerkt:
Haarnetje? ? In de zin van zo'n ding van de operatie kamer ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan