Mijn Kawa met watsonian

haha thnx, ja de racevijf ligt ook uit elkaar en de Alpine staat niet hier maar bij de spuiter, is langlopend project.
Maar het racen is een beetje voorbij en dus nu weer tijd voor de eerste liefde, de kawa.
Mooiste tijd was toch racen met de seat supercopa, helaas moeten verkopen.

gallery_116.jpg


gallery_11.jpg
 
Nou de klauwen van een auto zijn toch een stuk makkelijker.
Wat een k**********************************werk zeg

Het rubber voor de zuiger zit met een ring geklemd die je dus ook en een rand moet drukken.
Maar doe je eerst het rubber met de rand krijg je de zuiger er niet doorheen omdat je te weinig ruimte hebt om het rubber dan om de zuiger te trekken.
Maar goed, nu eerst de ring met rubber er strak ingedrukt, rubber verwijderen, ring heel voorzichtig iets omhoog doen.
zuiger met rubber erin doen.
Dan pielen om het rubber rond de ring te krijgen en dan met een hulpstukje gemaakt van pvc de ring weer strakker tikken zodat het rubber er niet af kan schieten.

file.php


file.php


file.php


file.php


Ook de pennen netjes door de rubbers krijgen valt niet mee, 1 rubbertje gescheurd, maar gelukkig waren de oude allemaal nog heel dus daar weer 1 van gebruikt
 
Ongelooflijk dat die dikke fiets dezelfde remmetjes heeft als mijn eerste (en laatste) Kawasaki Z500 (uit 1980 of zo iets).
 
Nou de tweede klauw is een drama, ring schiet elke keer uit de klauw en die ring houd het stofrubbertje vast, balen dus.
Bijna niks meer te krijgen, gelukkig toch nog twee ringen in engeland kunnen bestellen, gaat weer even duren, gaan we maar verder met de remhendel.

file.php


file.php


file.php


file.php
 
Nou ik denk ga ik verder met de rembediening, handel en hoofremcilinder

Nou wat een verrassing, dat zag er zo uit

file.php


dus maar even gelijk de achterremcilinder openmaken want dan alles maar in een keer bestellen.

file.php


Die is nog goed, en gelukkig maar want die is niet meer leverbaar.
Dus gelijk maar in de olie gelegd, dan blijft die goed.

file.php

Dus nu maar even op de spullen wachten, komt goed uit want gelukkig heb ik weer een opdracht en daar krijg ik het druk zat mee.
 
Zou je er niet liever wat modernere remmetjes op zetten? Deels omdat je dan nog gerede vertraging krijgt, deels omdat je dan over vijf jaar nog blokjes kan kopen zonder naar Hardenberg te moeten.
 
@Halflive
Dat is ook de bedoeling als er een schommelvork in komt, die vraag is uitgezet bij Enigma.
Aan de andere kant wil ik hem wel zo origineel mogelijk houden, dus bestaande wiel en remschijven als dat mogelijk is.
 
Zou je er niet liever wat modernere remmetjes op zetten? Deels omdat je dan nog gerede vertraging krijgt, deels omdat je dan over vijf jaar nog blokjes kan kopen zonder naar Hardenberg te moeten.

is er op remblokken ook nieuwe voering op te lijmen?
Zoals dat bij trommelremmen heel vaak gedaan wordt in oldtimerland.
 
blokken zijn wel te krijgen, maar onderdelen voor de klauwen wordt minder, heb nu wat reserve besteld nu het er nog is.
blokken zijn vaak toeleveranciers en die leveren vaak langer door, maar originele kawasaki onderdelen is al erg lastig.
Bij de motorrevisie had ik een nieuwe krukas nodig, koste destijds 3500 euro ex.
Toen heb ik maar een blok gekocht met 30.000 op de teller en dat gereviseerd, was uiteindelijk nog een stuk goedkoper :-)
 
@Halflive
Dat is ook de bedoeling als er een schommelvork in komt, die vraag is uitgezet bij Enigma.
Aan de andere kant wil ik hem wel zo origineel mogelijk houden, dus bestaande wiel en remschijven als dat mogelijk is.
Ik denk dat dat laatste wel mogelijk is. Ik zou ook alleen de klauwen vervangen door iets uit de jaren '90 met dezelfde steek op de vork. Nissin of Tokico zullen vast iets passends hebben.
 
Met een andere schommelvork maakt dat niet meer uit toch, dat mag enigma bepalen wat handig is :-)
 
Nou lekker is dat, nu zegt kawasaki dat deze stalen ring geen origineel onderdeel van de remklauw is!!!!!
Dan vraag ik me toch werkelijk af hoe het harmonicarubbertje dan blijft zitten???
file.php
 
Aangezien het wat kouder gaat worden hebben we de grote kast/hok wat leeggeruimd, kan ik van de winter toch lekker warm en comfortabel aan de kleinere dingen van het zijspan werken.

file.php
 
Voor de ware techneuten een paar foto's van het hulpframe wat destijds gemaakt is door een lid van de NVZ (Nederlandse Vereniging van Zijspanrijders)

file.php


file.php


file.php


file.php


file.php


file.php
 
yeps heeft ook die ringen niet, ga nu het rubber op de klauw lijmen.
Volgens kawasaki hoort die ring niet bij de klauw :N
 
Laatst bewerkt:
zou je de ring op willen meten? diameter?

En welk schuurpapier kan ik het beste gebruiken om de alu remcilinders van de voor en achterzijde te schuren zodat ik die weer kan spuiten? welke korrelgrootte?
 
Wat doet die ring? Je kan hem natuurlijk altijd namaken van een stuk draad. Maar ik gok dat hij buitenom de stofhoes komt. Dan zou ik hem vervangen door borgdraad. Of als je het heel mooi wil doen, koop een grote keerring en haal daar de RVS veer uit.
 
Nee hij komt niet buitenom de stofhoes, dan was het geen probleem geweest het is een hoeklijn zeg maar in ronde vorm en de stofhoes komt onder de rand, dus de stofhoes komt er omheen en een gedeelte van de ring komt in de remklauw gedrukt zodat die de stofhoes omlaag houd, hij klemt hem dus niet vanaf de buitenkant (zie de fotos)
 
Nou de kogel is door de kerk :-)
Er komt een schommelvork op omdat dit veel beter stuurt en je uiteindelijk met een zijspan de standaard vork sloopt vanwege het torderen.
Er komen dan gelijk nieuwe remmen op.
Ik ga niet voor de autowielen omdat het ten eerste minder fraai is en ten tweede de motor genoeg vermogen heeft en het vroeger gedaan werd om gelijk wat betere giering te verkrijgen.
Binnenkort dus wegbrengen voor de aanpassingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan