Mijn eerste Driewieler/Sidecar V10 Itom UZI 10

VinceTLR

MF'er
22 jun 2012
194
12
4791
Hoi Zijspanliefhebbers,

Ik ben dit topic gestart om het eigenbouw zijspan rijwielgedeelte met V10 Itom Cilinders, genaamd UZI 10 weer nieuw leven in te blazen.

De bouw van deze unieke combinatie vond plaatst eind zestiger jaren van de vorige eeuw, door mijn vader André Moolenaar en schoolvriend
Leo van Dijk. Er was destijds veel belangstelling voor door het weekblad Motor, 2 juli 1971 en blad Classic Shots.
Het V10 blok staat naar mijn weten nu in het Motorrradmuseum te Lexmond.

Waar het mij vooral om te doen is dat mijn vader in hart en nieren van zijspannen houd en alles erom heen, dit alles heeft hij in autobiografisch
boek beschreven van de periode 50er jaren tot 1971. Van zijn eerste houten zelfbouw driewieler met M13 Berini, Aermacchi's, Horex met zijspan, triumph's etc etc tot de V10 Itom Uzi 10 als uniek zelfbouwproject.

Dit boek (100 blz.) wil mijn vader graag voor het grote publiek beschikbaar maken zodat iedereen hiervan kan genieten.
Vele bromfiets en motoravonturen komen voorbij, leuke situaties, spannende momenten, humor en herkenbaar voor vele motorliefhebbers onder ons.
Het staat garant voor ontzettend veel leesplezier!

Dit is een soort van interessepeiling, wie kan ons hierbij verder helpen, drukkerij, weekblad het zou wel fijn zijn als het een beetje kosten
dekkend is, momenteel wordt er gewerkt een aan tweede boek.

Met Vriendelijk Groet,
Vincent Moolenaar
 

Bijlagen

  • 20231129_104553.jpg
    20231129_104553.jpg
    100,8 KB · Weergaven: 1
  • Screenshot_20231023_125853_Chrome.jpg
    Screenshot_20231023_125853_Chrome.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 1
Laatst bewerkt:
Een echt boek is in eigen beheer tegenwoordig ook redelijk betaalbaar te houden, zie bijvoorbeeld Uitgeverij Boekscout.

Of je de kosten er uit haalt is een tweede natuurlijk. Alhoewel hier een hele hoop oudere jongeren zitten die nog wel weten wat een boek is en dat liever lezen dan een PDF :+.
 
Ik heb daar ook wel belangstelling voor. Ik ken je vader uit de tijd dat hij actief was in het Nederlands kampioenschap samen met bakkenist van de Berg (voornaam ben ik vergeten) als het illustere duo Miller en Hill. Ik was in die tijd ook actief in dat kampioenschap.
 
De Uzi heb ik ooit ontdekt op site van Herman meijer, helaas uit de lucht.
Vond het pracht verhaal,incl de prijs van de gietdelen.
Dat museum in lexmond is er volgens mij niet meer,was dat 50cc museum?
 
@leotje60 Klopt, de bakkenist was indertijd René van de Berg.
@kermitc het Motorblok V10 is door Leo van Dijk geruild met ene Heer Kemperman voor een Rijdende Honda Motorfiets. Dhr Kemperman
heeft hem enige tijd tentoongestald in het Motorrad Museum. Ik ben reuze benieuwd waar het blok zich nu bevind?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet,heb wel eens kennis gesproken die zegt dat ie ooit op vehikel beurs heeft gezien
 
Mijn vader heeft een boek in eigen beheer uit gebracht.
Wat belangrijk is, je moet een isbn nummer aanvragen.
Wat je daarna doet mag je dan eindelijk zelf weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan