Moto Morini Corsaro 1200 - Deel 10: Amici di Momo

full





Val ik nét weer wat meer op in het debiele Randstad verkeer.
 
Laatst bewerkt:
ik had nog en schermpje liggen,heb dat op de piraat geplaatst :)

Is het wat? :P of verknalt het de lijn van de fiets teveel?

full

full


Of het werkt weet ik nog niet

Is met rubbertjes dus klemt :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het eerst eens testen werkt het niet dan is het er zo weer af.
 
Schermpje nix mis mee. Alleen of die het dashboard tegen vocht beschermt?
Dat is de enige reden dat ik er 1 heb
16685197280_7a015070c3_k.jpg
 
Ik wou vooral de wind wat afvangen Rob.
Nogmaals moet het nog testen.
Werkt dat schermpje een beetje bij jou?
 
Wind afvangen niet - nou ja, met wat fantasie een beetje ;) Dashboard drooghouden tijdens rijden wel.
 
Al lang niet gereageerd, maar nog steeds de trotse bezitter van een Moto morini 9,5. Helaas wordt hij veel te weinig gebruikt. Nadeel van een eigen bedrijf en een kind. hahaha
Maar dit komt wel weer goed tzt. De motor gaat in ieder geval niet weg. Liever iets bijzonders in de garage dan een 13 in een dozijn.

Vraagje: Mijn knipperlicht is kapot. Alleen het lampje, maar ik kom er maar niet achter wat voor een erin moet.
Is niet meer te lezen. Ik wil graag de originele houden, anders had ik ze allemaal wel vervangen.
Maar kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben.

full
 
Volgens mijn manual horen er 21W lampjes in maar de mijne heeft 6W.
Type: H6W 12V 6W 68161 NARVA
afmetingen; diameter 10 mm hoogte totaal 30mm, glas 16mm, bajonet fitting
 
Dankjewel
Al vind ik het wel een groot verschil. 21W of 6W.

Volgens mijn manual horen er 21W lampjes in maar de mijne heeft 6W.
Type: H6W 12V 6W 68161 NARVA
afmetingen; diameter 10 mm hoogte totaal 30mm, glas 16mm, bajonet fitting
 
Goedendag MoMo's!

Sinds het zien van de Granpasso heb ik er een zwak voor. Wil binnenkort een proefrit maken. Maar ik denk dat ik al verkocht ben. Echter heb ik bij navraag en verhalen van anderen toch mijn twijfels. Voornamelijl over de betrouwbaarheid en mocht er iets stul gaan dat het dan wel lang kan duren voordat de onderdelen er zijn.

Ik wil er veel op rijden maar weet niet of dit de geschikte motor daarvoor is.

Is het verstandig de GP te rijden?
Is het beestje Winterbestendig?

Het gaat om een tweedehands MoMo GP met 40.000km


Groet Paul
 
Laatst bewerkt:
Qua betrouwbaarheid ben ik wel tevreden (afkloppen). Maar rijden in de winter zou ik niet doen. Zodra er zout gestrooid is staat mijn motor in de garage. Ik rij zo'n 10,000 km per jaar
Probeer te achterhalen hoeveel eigenaren de motor al heeft gehad (zie RDW site). En is er iets bekend over de onderhoud historie? De grootse mogelijke onderhoudsklus die eraan zit te komen zou de distributieketting kunnen zijn.
Als je echt een woon werk motor wilt rijden zou ik een Duitse of Japanse motor met cardan nemen.
Succes bij de keuze.
 
Ook afhankelijk van bouwjaar. De eerdere bouwmodellen willen nog wel eens slechte klepgeleiders hebben. Maar dan nog is het geen gegeven dat elke motor er last van heeft. Ik rijd al ruim 3 jaar probleemloos, alleen het standaard onderhoud.

En qua winter rijden, vraag eens aan MonstroMorini, die rijdt door weer en wind met zijn Morini. Net als bij elke motor, even de pekel eraf spoelen.

Ik ben tot nu toe heel erg tevreden. Deze gaat pas weg als hij helemaal op gereden is. Comfortabel, bijzonder krachtig, unieke verschijning, en tot heden erg betrouwbaar!
 
Laatst bewerkt:
Goedendag MoMo's!

Sinds het zien van de Granpasso heb ik er een zwak voor. Wil binnenkort een proefrit maken. Maar ik denk dat ik al verkocht ben. Echter heb ik bij navraag en verhalen van anderen toch mijn twijfels. Voornamelijl over de betrouwbaarheid en mocht er iets stul gaan dat het dan wel lang kan duren voordat de onderdelen er zijn.

Ik wil er veel op rijden maar weet niet of dit de geschikte motor daarvoor is.

Is het verstandig de GP te rijden?
Is het beestje Winterbestendig?

Het gaat om een tweedehands MoMo GP met 40.000km


Groet Paul

Op de eerste plaats nooit een motor kopen, of niet kopen op basis van slechte adviezen van anderen.
Als je een zwak hebt voor een granpasso, vooral kopen en lekker rijden.
Zelf nog nooit een granpasso in het echt gezien, maar zal zeker net zo'n feest zijn om op te rijden als de corsaro.

Mijn ervaring met de corsaro van 2006:
Bijna 30000km in nog geen 3 jaar tijd. Rij iedere zondag, en soms door de weeks savonds, met mooi weer rond in de eifel. Minimaal 1x per jaar naar frankrijk of verder.
Op vakantie helaas ook ieder jaar wel eens door de regen, en nog nooit noemenswaardige problemen gehad. Staat op de camping wel iedere avond/nacht onder de motorhoes.

In die 30.000km nog nooit grote problemen gehad. Bij een garage is onderhoud wat duurder dan voor een honda ja. Maar daar krijg je bakken plezier voor terug.

Wat onderdelen betreft, ik dacht dat marc van moto stretta nagenoeg alles gewoon kan leveren, maar dat weet ik niet zeker. Nog nooit iets nodig gehad.

Dus... veel plezier met je granpasso :]
 
Wat onderdelen betreft, ik dacht dat marc van moto stretta nagenoeg alles gewoon kan leveren, maar dat weet ik niet zeker. Nog nooit iets nodig gehad.

Dus... veel plezier met je granpasso :]

Ik heb een keer een gescheurde olieleiding gehad als gevolg van verkeerde montage door de vorige eigenaar. Contact gehad met Marc die mij vertelde dat MoMo, omdat alles hand gebouwd is in de eigen fabriek, bijna alle onderdelen direct beschikbaar heeft. De leidingen zijn direct uit de fabriek in Italie verstuurd, en circa anderhalve week later reed ik weer.
 
Toch een niet zo positieve ervaring vandaag:(
na een korte plas pauze in de eifel wilde die niet meer starten. heel langzaam draaide startmotor half rond en viel toen uit.
ADAC laten komen. binnen de 2uur(zoals het streven van de anwb in het buitenland) was meneer adac daar.
accu was nog prima in orde. volgens hem de dynamo kapot. opgeladen om door te rijden, en vlak voor we de snelweg op gingen nog eens opgeladen voor de zekerheid.
Meneer had mijn motor ook nog afgetankt zodat ik niet nog eens hoefde te stoppen.

alles verder goed gegaan, maar moest natuurlijk wel door rijden om niet nog eens met een lege accu te staan.
misschien 10km voor huis (beetje aso inhaal actie, maar achteraf maar goed ook) begon de man die ik net in gehaald had te toeteren en seinen. keek in mijn spiegel, en zag tot mijn verbazing de vlammen uit het kontje van de morini komen :(
gelukkig hadden deze aardige mensen paar flessen water in de auto, waarmee we het hebben kunnen blussen.
daarna opgehaald door pap met het karretje.

nu zit ik dus met een verschroeid achterkantje en duo zadel(zadel heb ik gelukkig al een 2e van), en door gefikte kabelboom. en spanningsregelaar, wat dus misschien wel de oorzaak was.

morgen maar snel gaan zoeken voor onderdelen, en hopelijk ben ik er toch 9september bij:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan