Bo Bendsneyder deel 2

:}

Fijn om te lezen dat er meer mensen achter Bo blijven staan. Het aantal azijnpissers hier kent geen grenzen. En als Bo het straks weer goed gaat doen zoals we van hem gewend zijn staan ze opeens weer vooraan en zijn ze opeens weer fan. Zielig.

Net als jij denk ik ook dat Bo volgend jaar gewoon bij Tech3 zit, zo'n talent laten ze echt niet zo maar gaan.

ik heb hier geen azijnpissers gezien alleen mensen die zich terecht zorgen maken over de toekomst van Bo vanwege tegenvallende prestaties. De kritische opmerkingen van Herve waren er niet voor niks..
 
Want in het hedendaagse gp wereldje is er gewoon weinig ruimte voor een langzaam rijpings proces.

Ja en nee.. dat ligt er dus aan wie je bent en achter je staat...

Loi rijdt al jaren in de Moto3 maar ik vraag me af en toe echt waar hij zijn krediet krijgt.
Brad Binder heeft volgens mij ook iets van 5j moto3 gereden voordat hij kampioen werd.
Alex Marquez rijdt alweer een tijd moto2 waarvan de eerste jaren ook zonder succes.

En nog een legio andere rijders die al jaren in het circus circuleren zonder 'echt' succes.
 
Laatst bewerkt:
Ja en nee.. dat ligt er dus aan wie je bent en achter je staat...

Loi rijdt al jaren in de Moto3 maar ik vraag me af en toe echt waar hij zijn krediet krijgt.
Brad Binder heeft volgens mij ook iets van 5j moto3 gereden voordat hij kampioen werd.
Alex Marquez rijdt alweer een tijd moto2 waarvan de eerste jaren ook zonder succes.

En nog een legio andere rijders die al jaren in het circus circuleren zonder 'echt' succes.

Die zullen ook wel een zak geld/sponsors bij zich hebben.
Het lijkt mij dat geld/sponsors voor een Nederlander in de racerij lastig is, tenzij je een exceptioneel talent bent.
 
juist precies wat ik denk. Er word hier geredeneerd dat als je je zorgen maakt om zijn positie in het team vanwege tegenvallende resultaten, je direct Bo afschrijft. Dat is niet zo. Je weet dat die jongen het wel in zich heeft. dat heeft hij laten zien. Waarom het er nu niet uit komt is de vraag. Als er ondanks de gedegen RBR opleiding toch een mentale dip heeft dan moet daar door zijn manager en team vlot wat aan gedaan worden. Want in het hedendaagse gp wereldje is er gewoon weinig ruimte voor een langzaam rijpings proces.

Ik had het over de opmerkingen in de lijn van: snel tekenen bij RW, dan heb je nog een plekje. Kritisch mag en moet. Dat geef ik ook aan onderaan mijn bericht. Maar een beetje hoop houden mag ook wel.

Zelf heb ik het vermoeden dat KTM en Poncheral al geruime tijd geleden een keer gekletst hebben en dus wellicht om die reden Bo binnen gehaald. Aangezien Bo ook kans had op een sateliet KTM team, welke op het moment van tekenen bij Tech3 nog op te losse schroeven stond.

Het is echter wel aan Bo om naar de sponsoren toe te bewijzen dat hij volgend jaar ook een plekje verdiend. Daar moet hij aan werken.
 
Ik denk dat bo
En zeker ook zijn vader.
Donders goed weten waar ze mee bezig zijn.
En wat de volgende stap is.
Want iedereen zit elkaar hier maar na te praten.
Over punten en dit en dat moet beter.
Maar je heb het bij bv lorenzo gezien.
Klein goede aanpassing.
En je gaat als een raket.
 
Deels met Qken eens, was het niet dat Bo zich telkens laat verbeterd.
Krijg er een beetje een Vinales gevoel bij... lijtk ook niet voor 100% er voor te gaan
 
Bo moet gewoon 'even' een Quartararootje doen, dan is iedereen weer tevreden. ;)

Binnengehaald als die nieuwe koning, vervolgens afgeserveerd en nu weer helemaal top 8-)
Daar zat ik mij laatst nog om te verwonderen inderdaad, die Quartararo: binnengehaald nadat speciaal voor hem de regels aangepast werden als Junior Moto3 FIM wereldkampioen (oid), met direct de verwachting dat hij het record van Agostini wel even verbeterd in een seizoen. Als het er dan niet uitkomt, want moet zo'n jongen dan toch met een gigantische druk te kampen hebben en wat een ruwe ontwaking moet het zijn om overal gelauwerd te worden en na enkele jaren te constateren dat het nog niet gelukt is, men je afserveert en over de horizon alweer naar nog weer jonger talent zoekt.

Ik vond het dan ook super dat hij in Catalunya eindelijk zijn overwinning wist te pakken, maar was toch verrast toen nog maar weer eens onderstreept werd dat hij nog maar 19 jaar oud is. De naam Quartararo klinkt al bijna als een veteraan in het kampioenschap en hij is nog geen twintig jaar oud.

Soms vraag ik mij in die zin af of die coureurs niet op te jonge leeftijd worden vastgelegd en worden 'opgehyped' als de 'next big thing' via dikke sponsorcontracten, etc., voor partijen als Repsol, Red Bull en Monster om vooral maar de eerste te zijn om zo'n jochie vast te leggen. Guevara kon er ook niet meer tegen en heeft een (in mijn ogen dappere) beslissing gemaakt om te stoppen.

Beetje off-topic, maar ook Bendsneyder zal met druk te maken hebben.
 
Daar zat ik mij laatst nog om te verwonderen inderdaad, die Quartararo: binnengehaald nadat speciaal voor hem de regels aangepast werden als Junior Moto3 FIM wereldkampioen (oid), met direct de verwachting dat hij het record van Agostini wel even verbeterd in een seizoen. Als het er dan niet uitkomt, want moet zo'n jongen dan toch met een gigantische druk te kampen hebben en wat een ruwe ontwaking moet het zijn om overal gelauwerd te worden en na enkele jaren te constateren dat het nog niet gelukt is, men je afserveert en over de horizon alweer naar nog weer jonger talent zoekt.

Ik vond het dan ook super dat hij in Catalunya eindelijk zijn overwinning wist te pakken, maar was toch verrast toen nog maar weer eens onderstreept werd dat hij nog maar 19 jaar oud is. De naam Quartararo klinkt al bijna als een veteraan in het kampioenschap en hij is nog geen twintig jaar oud.

Soms vraag ik mij in die zin af of die coureurs niet op te jonge leeftijd worden vastgelegd en worden 'opgehyped' als de 'next big thing' via dikke sponsorcontracten, etc., voor partijen als Repsol, Red Bull en Monster om vooral maar de eerste te zijn om zo'n jochie vast te leggen. Guevara kon er ook niet meer tegen en heeft een (in mijn ogen dappere) beslissing gemaakt om te stoppen.

Beetje off-topic, maar ook Bendsneyder zal met druk te maken hebben.

Ik heb het idee als ze jong doorbreken , dat ze later gaan puberen dan normaal....en ga daar maar eens mee samenwerken in deze harde wereld...ik geef het je te doen.
 
Jij bedoeld Fenati achtige praktijken Gerrit ?!
Denk dat er tegenwoordig sowieso al meer druk op de "kids"staat ivm social media etc etc.. je krijgt positieve feedback maar ook een heleboel negatieve natuurlijk, uiteindelijk is er niemand die dat niets doet.
Voor teams geldt eigenlijk ook een bepaalde sociale druk, kijk bijv. eens naar Ajo ( moto 3 ) ! was 1 van de meest gewilde teams ( naar mijn mening ) maar denk niet dat er heel veel jongens momenteel bij zijn team willen tekenen als ze ook andere opties hebben.. waarom ? Omdat er de laatste 2 jaar gewoon slecht gepresteerd is. Dat zien mensen en zijn dan bang omd e "volgende"te worden die daar zn momentum verliest
 
Op Assen moet hij wel zijn eerste punten kunnen halen. Circuit past goed bij zijn rijstijl. Mag ook hopen dat ze nu wat eerder de juiste setup weten te vinden en niet pas tijdens de warm-up.
 
Kan er gewoon in de eerste bocht al afliggen hoor ;)

En nee dat bedoel ik niet negatief of dat eht aan Bo zou liggen.. de kans is er gewoon
net zoals de kans er is op punten
 
Deels met Qken eens, was het niet dat Bo zich telkens laat verbeterd.
Krijg er een beetje een Vinales gevoel bij... lijtk ook niet voor 100% er voor te gaan

Het is natuurlijk heel makkelijk roepen vanaf de bank.
Denk dat iedere coureur in de motogp een inzet heeft die je je als niet topsporter amper kunt voorstellen. En waar praat je uiteindelijk over in het geval van vinales? Rondetijden die misschien een halve seconde langzamer zijn als marquez, op een brommer waar je je niet helemaal senang op voelt....ik geef het je te doen hoor.
 
Het is natuurlijk heel makkelijk roepen vanaf de bank.
Denk dat iedere coureur in de motogp een inzet heeft die je je als niet topsporter amper kunt voorstellen. En waar praat je uiteindelijk over in het geval van vinales? Rondetijden die misschien een halve seconde langzamer zijn als marquez, op een brommer waar je je niet helemaal senang op voelt....ik geef het je te doen hoor.
Dat is ook flauwekul vanaf de zijlijn. In het geval van Vinales kwam de klad erin toen Michelin vorig jaar besloot om de voorband aan te passen en voor Vinales maakt dit blijkbaar een groot verschil. Er zijn zo veel variabelen die van invloed zijn op het resultaat.
 
Het is natuurlijk heel makkelijk roepen vanaf de bank.
Denk dat iedere coureur in de motogp een inzet heeft die je je als niet topsporter amper kunt voorstellen. En waar praat je uiteindelijk over in het geval van vinales? Rondetijden die misschien een halve seconde langzamer zijn als marquez, op een brommer waar je je niet helemaal senang op voelt....ik geef het je te doen hoor.


Ja ja ja, het is ook makkelijk roepen vanaf de bank etc. We kunnen het ook eens omdraaien.. hoeveel kids krijgen de kans om dit talent te ontwikkelen ?? als je dan 1 van die persoontjes bent heb je een boel voordelen maar ook enkele nadelen, en krijg je ook wat te verduren.
Mocht iemand dit niet willen kunnen ze ook stoppen.


Daarbij komt, dat ik mn eigen vrije mening verkondig en aangaf dat "het lijkt"alsof ze er niet voor knokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan