HONDA VFR750R RC30 projectje

Update 8.

Zojuist de remklauwen weer opgebouwd.
Alle 20 nieuwe rubbertjes zitten weer op hun plaats. :9 :P

full

full
full

full

full


Uiteraard nieuwe remblokken. De verpakking gaf aan: 2009 })

full


De speciale lip om de pin snel te borgen.
Je duwt hem er zo in en... klik. Niks schroeven. :)

full



full

full


Veer, onder de pin (spring pad) niet meer leverbaar. Is dezelfde als in de NC 30 klauwen.

full


Ook de speciale borgpin niet meer leverbaar.
Gelukkig heb ik nog een extra set.Zat bij meegeleverde onderdelen. :9~

full



full

full

full


Als de klauwen aan de vork zitten, alles even op het juiste moment vastzetten.

Weer iets afgerond.
Realiseer me net dat ik nog maar een week bezig ben. _O- _O- *O*
Voor m'n gevoel heb ik al voor maanden werk verzet. 8-)
Kan gewoon niet stoppen, dat is het probleem. :Y
Maar de voornaamste reden is dat jullie wat te lezen en te kijken moeten hebben, toch?
Dat houd je van de straat. *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Je gaat er inderdaad als een speer doorheen.
Mooi die remtangen met die borging. Was me nog nooit opgevallen ondanks dat ik er al uren naar gekeken heb :)
 
Update 9.

Tijd om de rear fender te monteren en alle bekabeling op de juiste manier aan te sluiten en de juiste route te laten volgen.

Heb daarom de kont van de andere RC 30 gedemonteerd zodat ik een goed voorbeeld had.
Ben wel 100 keer heen en weer gelopen tussen werkplaats en kamer 8-)
Deze machine heeft 2700 km op de teller staan :9~

full

full


Ook het Honda programma bewees zijn nut.

full


Ook het zoeken naar de juiste zakjes met onderdeeltjes kostte tijd.
De kistjes met nieuwe RC 30 deeltjes zijn onaangeroerd gebleven. Alle originele deeltjes heb ik gebruikt.
Alles is gewoon dubbel aanwezig.

full

full

full

full

full

full


Maar het "achterspatbord" zit er nu op en alle componenten hebben hun mooie plek gekregen.

full

full


full



steun richtingaanwijzer:

full

full

full

full


Remleiding achter en rempomp/rempedaal was als één geheel meegeleverd.
Pomp zat een beetje vast, maar is inmiddels weer los.
Remklauw achter heb ik volledig uit elkaar gehaald. . Zuigertjes kwamen er soepel uit zodat alleen goed schoonmaken en terugzetten met remmenvet voldoende was.

full

full

full

full


En gemonteerd, nieuwe vloeistof en ontlucht.

full
full


Wiel gemonteerd en radiateur weer op z'n plek.


full
full


full


full

full


wordt vervolgd. Het begint al een klein beetje op een motor te lijken. Ik kan geen v4 meer zien :r :r B| B| '( '( ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
zit er nou een deuk in de uitlaatdemper? :X

Ja,er zit inderdaad een klein deukje in.
Beetje jammer, maar ja, de fiets is wel bijna 30 jaar oud.

Natuurlijk ligt hier nog een compleet nieuw in de verpakking origineel RC 30 uitlaatsysteem dat meekwam samen met al die andere OEM delen, maar dat laat ik voorlopig nog even liggen. Dat is enorm zeldzaam.

full


full

full

full


Het nieuwe systeem heeft trouwens ook een deuk. Zie foto 2 en drie.
Maar die deuk hoort erin. :Y . Om genoeg ruimte te hebben voor de kettingspeling.

Hier op de projectfiets.

full


Honda heeft wel meer van die "aanpassingen".
Zo heeft de linker uitlaatbocht van de RVF 400 bij het gedeelte onder het blok ook een originele deuk ter hoogte van de olieaftapplug. Op deze manier is er ruimte om dopsleutel 17 er op te plaatsen. *D
 
Laatst bewerkt:
mooi project
alleen die uitlaat ziet er net uit alsof er iets overheen heeft gereden.
dat dat origineel honda is joh, daar verbaas ik me over
 
Update 10.

Vandaag de CDI box en de Converter box geplaatst.
Verder alle bedrading weer geplaatst/aangesloten.

full


De letter B in het nummer staat voor unrestricted CDI.
De allereerste RC 30-tigs voor de Japanse markt waren nog erger begrensd en kwamen uit op 77 PK.

full

full


Gelukkig, net als de meeste onderdelen, ook deze set dubbel. Beide sets zijn onbegrensd en met het volle vermogen. Er zijn diverse CDI RC30 uitvoeringen.

full



Accu geplaatst, sleutel omgedraaid en...... alles werkt. :P

full


De hele morgen was ik al aan het zoeken naar de kentekenverlichting. Dacht dat die er bij zat, maar kon niets vinden.
Maar, na lang zoeken toch gevonden. :9~

full

full


Helaas is de originele kentekenplaathouder, zoals hier op mijn andere fiets, er niet bij.

full

full

full






Binnenkort is de carburateur aan de beurt.
Heb even vast één vlotterdeksel gedemonteerd om de toestand in te schatten.
Deze carb is schoon weggezet. Geen vieze aanslag. *D
Maar ik ga hem wel volledig demonteren en voorzien van nieuwe rubbers. En natuurlijk even in het ultrasoonbad. Dan weet ik zeker dat alles piekfijn in orde is.

full

full

full


En net bericht gekregen dat de vorkpoten weer keurig recht zijn. Ik heb ze eind van de week terug.

@edit:

Toch iets wat niet goed werkte.
Het knopje om te veranderen van dimlicht naar groot licht wilde niet in de ingedrukte stand blijven staan. Meestal is het andersom en wil het knopje niet terug. (Je blijft dan met grootlicht rijden).
Alles losgehaald, het knopje een aantal malen flink toegesproken, voor straf bepoten met wat spray en het probleem was weer opgelost. :+

full

full

full


wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Zorgvuldig aan het bouwen weer!

Ja,zeker. Het gaat nu wat langzamer.
Wachten op de vorkpoten, balhoofd gaat ook nog even uit elkaar.
We blijven gewoon rustig verder aan deze schitterende bike.
Gisteren ook nog even het blok alleen op de startmotor laten draaien.
Loopt rond en oliedruklampje gaat uit. *D
Vorken worden nog wat beter gepolijst en daarna geborsteld.
 
Laatst bewerkt:
Update 11.

Vandaag niet veel gedaan.

Kroonplaat gedemonteerd.

full


Is niet heel erg fraai. De extra kroonplaat (geen nieuwe) is beter.
In het weekend, samen met de vorkpoten, gaan ik ze machinaal polijsten. Daarna borstelen.

full

full


Omdat er nu ruimte is, alvast de 3 kruiskopjes ( die natuurlijk weer muurvast zaten :( ) eruit gedraaid en de dopjes waar de slangen opgaan om te synchroniseren er alvast ingedraaid.

full


Cilinder 2 heeft de aansluiting voor de vacuumslang. Deze wordt dus ook voor het synchroniseren gebruikt. Ik moet dan wel gebruik maken van een extern benzinetankje. Heb er meteen maar een nieuwe vacuumslang opgezet. Die willen nogal eens scheuren en dan is er geen goede benzinetoevoer meer.

full

full

full


Ligt al geduldig te wachten. })

full



Dit is de bovenste aansluiting van de achterschokdemper.

full


Hier een origineel los exemplaar. Zit met 4 bouten tussen het frame.

full

full


De meeste motorfietsen uit de jaren 80/90 staan achter wat te laag.
Honda kwam al direct met een HRC hoogteverstelling.
Is trouwens ook heel mooi wanneer je besluit om van een 18 inch achterwiel over te stappen naar een 17 inch wiel.
Het exemplaar wat ik hier heb is een HRC copie. Traploos te verstellen en nog steeds te koop.(Maxton Engeland). Deze ga ik op deze RC30 monteren.

full

full

full

full
full


@ edit

De hoogteversteller is alweer gemonteerd.

full
full
full

full

full










wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Ook het zoeken naar de juiste zakjes met onderdeeltjes kostte tijd.
De kistjes met nieuwe RC 30 deeltjes zijn onaangeroerd gebleven. Alle originele deeltjes heb ik gebruikt.
Alles is gewoon dubbel aanwezig.

Ik volg dit topic nu al een week, en ik blijf me er over verbazen waarom je een motor zou kopen, incl. 'hardware' dubbel, en dit zo goed als nieuw weer van de hand zou doen.

*O*
 
Ik volg dit topic nu al een week, en ik blijf me er over verbazen waarom je een motor zou kopen, incl. 'hardware' dubbel, en dit zo goed als nieuw weer van de hand zou doen.

*O*

Ja, ik was daarover ook verbaasd, maar uiteraard heel blij dat ik alles heel toevallig zag staan.
Wat precies de reden van verkoop was weet ik niet, maar alles was oorspronkelijk van twee personen en één had z'n financiele deel nu opgeeist. En misschien moest daarom alles weg. Hij zag het in ieder geval ook niet meer zitten om eraan te beginnen.
En ik kwam het tegen :9~
 
Laatst bewerkt:
Hoogteversteller in de laagste stand maakt met het origineel een verschil van +/- 8 mm. Totaal kan 25mm.
Ik weet nog niet welke verhouding het linksysteem heeft.
Bij een RVF 400 heeft het linksysteem een verhouding van 1:3. Maak je de lengte van de achterschokdemper bijv. 9 mm langer (op mijn RVF racertje heb ik dat gedaan d.m.v. speciale alu blokjes tussen t-stuk schokdemper en framebuis) ) dan komt de achterzijde 27 mm hoger te staan. Helaas kan het niet op deze manier bij een NC 30. Daar moet je een langere demper op maat laten maken of een Hagon. Die wordt voor een NC 30 standaard 10 mm langer gemaakt. Geeft een veel flitsender stuurgedrag.

full


En de vorkpoten zijn binnen. En weer keurig recht. :9 En niet duur.

full
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik was daarover ook verbaasd, maar uiteraard heel blij dat ik alles heel toevallig zag staan.
Wat precies de reden van verkoop was weet ik niet, maar alles was oorspronkelijk van twee personen en één had z'n financiele deel nu opgeeist. En misschien moest daarom alles weg.
En ik kwam het tegen :9~~

Klinkt als een leuke investering, met een minder leuk eind, waar jij van hebt geprofiteerd :9
 
Ja, ik was daarover ook verbaasd, maar uiteraard heel blij dat ik alles heel toevallig zag staan.
Wat precies de reden van verkoop was weet ik niet, maar alles was oorspronkelijk van twee personen en één had z'n financiele deel nu opgeeist. En misschien moest daarom alles weg. Hij zag het in ieder geval ook niet meer zitten om eraan te beginnen.
En ik kwam het tegen :9~~

En wat ga jij er mee doen als deze klaar is ? Verkopen of zelf houden ? Als je hem wil verkopen ontvang ik graag een PM. ik had mijn eigen V4 niet weg moeten doen...
 
Laatst bewerkt:
En wat ga jij er mee doen als deze klaar is ? Verkopen of zelf houden ? Als je hem wil verkopen ontvang ik graag een PM. ik had mijn eigen V4 niet weg moeten doen...

Eerst afbouwen en rijdend maken. Dan er mee rijden en daarna zien we wel. Voorlopig hou ik hem zelf. Maar je weet maar nooit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan