De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Ik lees incidenteel hier zo eens mee en dacht misschien kan ik onderstaande oproepje eens hier droppen, in plaats van een apart topic te openen.
Maar dan kan ik me beter ook even voorstellen toch?
Sjoerd102 uit ‘ Zjwame’. Vanaf 2008 in bezit van het motorrijbewijs en sinds 2011 in het bezit van mijn huidige GSX650F.
Als een van de weinige motorrijders heb ik geen problemen met (prof)wielrenners.
Waar andere naar profwielerwedstrijden gaan kijken met de fiets of met de auto vind ik niks leuker (en handiger!) om deze te bezoeken met de motor. Amper last van de files, waardoor je snel overal door kunt steken om de wedstrijd zo vaak mogelijk te zien (uiteraard op een legale manier)
Amstel Gold Race, Luik Bastenaken Luik etc.you name it.
Mede hierdoor al de nodige leuke routes en stuurwegen ontdekt in Nederland en België.

Volgens vele een kilometervreter maar wel een atypische motorrijder.
Vermogen, cilinderinhoud en sportuitlaten zeggen me niks.
Wil gewoon de motor starten en ‘gaan’. Lekker op het gemak een route rijden.

Vind het heerlijk om ’s ochtends thuis weg te rijden om een dagje heerlijk te sturen.
En of dat nu richting de Veluwe is, de Ardennen, Zuid Limburg, Luxemburg of de Eifel.
Leuke wegen en mooie omgevingen hebben we hier rondom Limburg genoeg.

Jammer genoeg hebben de meeste in mijn kennissenkring of geen motorrijbewijs of geen motor.
Degene die dan wel een motor hebben wonen dan weer in het westen van het land.

Mede daarom struin ik hier rond om te kijken of er mensen zijn die het leuk lijkt om met zijn tweeën (of klein groepje) eens wat dagtripjes te maken.
Zoals gezegd niet racen, maar gewoon lekker op gemak wat toeren en tussendoor eens stoppen voor een terras of bezienswaardigheid.
 
Welkom Sjoerd
Maar hier wordt nauwelijks meer gereden
Check facebook eens, "motor toer groep limburg".
Daar gaan mensen regelmatig routes rijden :Y
 
Ik lees incidenteel hier zo eens mee en dacht misschien kan ik onderstaande oproepje eens hier droppen, in plaats van een apart topic te openen.
Maar dan kan ik me beter ook even voorstellen toch?
Sjoerd102 uit ‘ Zjwame’. Vanaf 2008 in bezit van het motorrijbewijs en sinds 2011 in het bezit van mijn huidige GSX650F.
Als een van de weinige motorrijders heb ik geen problemen met (prof)wielrenners.
Waar andere naar profwielerwedstrijden gaan kijken met de fiets of met de auto vind ik niks leuker (en handiger!) om deze te bezoeken met de motor. Amper last van de files, waardoor je snel overal door kunt steken om de wedstrijd zo vaak mogelijk te zien (uiteraard op een legale manier)
Amstel Gold Race, Luik Bastenaken Luik etc.you name it.
Mede hierdoor al de nodige leuke routes en stuurwegen ontdekt in Nederland en België.

Volgens vele een kilometervreter maar wel een atypische motorrijder.
Vermogen, cilinderinhoud en sportuitlaten zeggen me niks.
Wil gewoon de motor starten en ‘gaan’. Lekker op het gemak een route rijden.

Vind het heerlijk om ’s ochtends thuis weg te rijden om een dagje heerlijk te sturen.
En of dat nu richting de Veluwe is, de Ardennen, Zuid Limburg, Luxemburg of de Eifel.
Leuke wegen en mooie omgevingen hebben we hier rondom Limburg genoeg.

Jammer genoeg hebben de meeste in mijn kennissenkring of geen motorrijbewijs of geen motor.
Degene die dan wel een motor hebben wonen dan weer in het westen van het land.

Mede daarom struin ik hier rond om te kijken of er mensen zijn die het leuk lijkt om met zijn tweeën (of klein groepje) eens wat dagtripjes te maken.
Zoals gezegd niet racen, maar gewoon lekker op gemak wat toeren en tussendoor eens stoppen voor een terras of bezienswaardigheid.

Beste Sjoerd.

Om te Touren met mensen uit Swalmen Zou je eens kunnen kijken op bikerfriends.nl deze site is van iemand uit Swalmen (collega van mij) en hier Touren veel mensen uit de buurt mee.
 
Hoi allemaal. Ik lees af en toe mee, maar heb nog niks gepost in dit topic. Ik ben Daphne, woon in Echt, en rijd een Yamaha Tricker. Ik rijd af en toe een toertocht met mijn broer, maar eigenlijk meestal alleen.

Sjoerd, ik ben afgelopen weekend nog door Swalmen gereden, met mijn broer. Veer naar Kessel, af en toe terrasje. Hij heeft een KT1200L (kan zijn dat de letters anders gerangschikt moeten worden), en ik dus een 250 cc. Autosnelweg zit er voor mij niet in, eigenlijk is de max wel zo'n beetje 80/90 km/h. Als je dat niet te langzaam is, kunnen we wel eens afspreken :) (maar als het je wel te traag is, dan snap ik dat ook hahaha)
 
Een Yamaha Tricker, dat hoor je niet vaak... Welkom :W

Kan je ook een beetje trial rijden, of heb je hem gewoon gekocht omdat 't een funky modelletje is?
 
Hey Youp,

De reden dat ik een Tricker heb gekocht is nog erger: ik kan niet trial rijden, en ehhh, ach, "funky" vind ik 'm ook niet echt. Maar ik wilde graag iets waar ik met mijn voeten aan de grond kom, hahaha.

Ik had ooit een Transalp, maar daar heb ik zo vaak bodemonderzoek mee gedaan, dat ik hem maar verkocht heb. Ik kon niet goed met de voeten aan de grond, en alles was steeds een gevecht. Heb er wel wat angst door ontwikkeld, hoewel ik me nooit pijn heb gedaan met vallen. Ik dacht nooit meer te gaan rijden, maarja, het is toch eigenlijk te leuk. Dus "dan maar een Tricker, want die is hanteerbaar". En ik moet zeggen: Hij is LEUK!! Ik kan ermee over stoepjes, zandpaadjes, rechtdoor over een grasstrook langs het spoor, maar ook gewoon lekker touren over alle-asfalt-behalve-snelweg.

Dit najaar rijd ik ermee naar Scandinavie, voor een (solo) vakantie. Ik vertrek vanuit Echt, dan door Duitsland, met het veer naar Finland, stukje Zweden, Noorwegen, veer naar Denemarken, en dan weer terug naar huis. Hij moet wel nog een beetje aangepast worden, want het is niet de meest voor de hand liggende keuze voor een vakantie. Maar ik vind 'm leuk, en ik ga ervoor :)
 
Even fotootjes spammen (ik weet niet hoe ik er meerdere in 1 bericht krijg, dus ik doe het in een paar berichtjes)
full
 
De Tricker moet worden voorbereid op de vakantie, want ik wil natuurlijk wel bagage meenemen... de tassen lijken ENORM, maar de motor is gewoon heel klein :)

full
 
:W

Welkom

Ik moest even googlen toen je Tricker zei. Nog nooit gezien :)
Rechts is Ronnie neem ik aan? :+
 
Foto's kun je het makkelijkste bv uploaden naar imgur.com. En e.v.t verkleinen.
Account aanmaken en dan kun je er alles in kwijt.
Kwestie van op je plaatje klikken en de bbcode
hier plakken.
 
Laatst bewerkt:
Trickah in da house, double vision. Ja, ze staan binnen in huis (ruine), totdat ik de schuur op heb geruimd. (Kan nog wel even duren :+ )
En inderdaad: die mooie rooie op de foto hierboven is Ronnie de Pony (de kont en de schoft zijn ongeveer 1.50m / 1.55m, even ter referentie)

full
 
Zal mij zelf ook even voorstellen, woon in Roermond en heb een aantal motoren. Recent nog een Yamaha Diversion 900 gekocht. Ik heb namelijk een K75 omgebouwd, maar hierdoor is die niet echt praktisch meer geworden en kan ik er niet met z'n tweeën op. M'n vriendin wil graag mee, en dat kan heel goed met de Diversion. Bijna altijd rijd ik in de Eifel / Ardennen. Vind het in nederland niet leuk meer (vooral vanwege de boetes) en de wegen zijn in de eifel nu eenmaal leuker.

Als iemand binnenkort eens wil rijden, hoor ik het graag :)
 
Oh, thanks Ducati! Iets voor foto's aanmaken op imgur, daar ga ik me dan bij gelegenheid eens in verdiepen :)

Morgen wordt een dagje Aachen: FC Moto & Louis. Mijn broertje wil graag nieuwe handvaten, en ik wil eens een blik werpen voor knieprotectoren ofzo. Ik heb ooit mijn kruisband en meniscus afgescheurd, en die knie blijft wel een (mentaal) dingetje. Ik wil die graag beschermd hebben als ik aan het klommelen ben op een zandpad.
 
Welkom Thois :)

Zeg, limbo's, rijden jullie ook wel eens samen? Of lopen de interesses / motorsoorten / rijstijlen te ver uiteen?

Ik kijk af en toe met een schuin oog naar motoghymkana. Dat lijkt me nog wel wat: op een leuke manier de controle en het bochtenwerk bijschaven. Misschien toch maar eens wat pionnen scoren en een rustig plekje (grote parkeerplaats) zoeken.
 
Zal mij zelf ook even voorstellen, woon in Roermond en heb een aantal motoren. Recent nog een Yamaha Diversion 900 gekocht. Ik heb namelijk een K75 omgebouwd, maar hierdoor is die niet echt praktisch meer geworden en kan ik er niet met z'n tweeën op. M'n vriendin wil graag mee, en dat kan heel goed met de Diversion. Bijna altijd rijd ik in de Eifel / Ardennen. Vind het in nederland niet leuk meer (vooral vanwege de boetes) en de wegen zijn in de eifel nu eenmaal leuker.

Als iemand binnenkort eens wil rijden, hoor ik het graag :)
Stukje toeren ben ik altijd voor te vinden. Al heb ik idee dat de meeste hier voor racen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hey Youp,

De reden dat ik een Tricker heb gekocht is nog erger: ik kan niet trial rijden, en ehhh, ach, "funky" vind ik 'm ook niet echt. Maar ik wilde graag iets waar ik met mijn voeten aan de grond kom, hahaha.

Ik had ooit een Transalp, maar daar heb ik zo vaak bodemonderzoek mee gedaan, dat ik hem maar verkocht heb. Ik kon niet goed met de voeten aan de grond, en alles was steeds een gevecht. Heb er wel wat angst door ontwikkeld, hoewel ik me nooit pijn heb gedaan met vallen. Ik dacht nooit meer te gaan rijden, maarja, het is toch eigenlijk te leuk. Dus "dan maar een Tricker, want die is hanteerbaar". En ik moet zeggen: Hij is LEUK!! Ik kan ermee over stoepjes, zandpaadjes, rechtdoor over een grasstrook langs het spoor, maar ook gewoon lekker touren over alle-asfalt-behalve-snelweg.

Dit najaar rijd ik ermee naar Scandinavie, voor een (solo) vakantie. Ik vertrek vanuit Echt, dan door Duitsland, met het veer naar Finland, stukje Zweden, Noorwegen, veer naar Denemarken, en dan weer terug naar huis. Hij moet wel nog een beetje aangepast worden, want het is niet de meest voor de hand liggende keuze voor een vakantie. Maar ik vind 'm leuk, en ik ga ervoor :)

Dat ligt niet echt voor de hand nee. _O- Wel stoer. :Y

Het staat niet helemaal in verhouding, maar ik rijd met mijn "zo goed als competitie" Husqvarna ook 1500km in 5 dagen. Dan moet er wel écht nieuwe olie in. Hoezo kan je met een "ongeschikte" motor geen lange afstanden doen? 8-)
 
Oh, thanks Ducati! Iets voor foto's aanmaken op imgur, daar ga ik me dan bij gelegenheid eens in verdiepen :)

Morgen wordt een dagje Aachen: FC Moto & Louis. Mijn broertje wil graag nieuwe handvaten, en ik wil eens een blik werpen voor knieprotectoren ofzo. Ik heb ooit mijn kruisband en meniscus afgescheurd, en die knie blijft wel een (mentaal) dingetje. Ik wil die graag beschermd hebben als ik aan het klommelen ben op een zandpad.

Kijk dan naar een setje stevige crosslaarzen en fatsoenlijke knieprotectoren danwel braces. Dat hoeft helemaal niet oncomfortabel te zijn en kan qua rijden op een Tricker volgens mij prima. Maar het kan wel in de papieren lopen...

Ikzelf rijd met Gaerne Fastback (SM uitvoering) laarzen en Forcefield kniebeschermers. Al zeker 25 crashes achter de rug, zonder issues. Maar dat kan ook geluk zijn... :+
Je kan ook overwegen om een wat meer enduro georiënteerde laars te kopen, zeker met jouw lange vakantie in het achterhoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan