TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit er standaard (af-fabriek) nou al een soort spiegel folie op de Rider ?
(Net zoals bij Mr.M het geval bleek met zijn Prolech MT5001)
Nee, geen spiegelfolie. Het is gewoon spiegelend glas. Ik heb dat voorzien van een matte screenprotector. Vind ik persoonlijk fijner.
 
Ik gebruik al een poosje een 410, en dat bevalt prima. Ik heb best een redelijke wegenkennis hier in de Achterhoek, maar toch verrast de Tomtom me nog geregeld met mooie weggetes die ik niet kende :}

Wat een nadeel is van de 'spannende routes' is dat je dan best veel in de bebouwde kom zit. Ik ben daarom MyRouteApp gaan gebruiken en ook dat bevalt prima, lekker simpel! Ik zet een stuk of wat routepunten, kies wel voor kronkelroutes en vervolgens onverharde wegen vermijden en laat MRA een route maken. Dan sleep ik de route 'uit' de bebouwde kom, check even de routepunten (of ze niet midden in een weiland staan) en zet de route via MyDrive in de TomTom.
Zo heb je in een paar minuten een fijne route om te rijden.

Waar ik echter tegenaan loop rijd is het volgende: vandaag zat er op de route die ik gereden heb een wegafsluiting. Geen probleem, want het was een lusje van de route die wel gemist kon worden en door m'n wegen kennis kon ik de route een eindje verderop wel terugvinden. Bij m'n vorige TomTom maakte ik wel eens een route in ITN. Daar kon ik in zo'n geval kiezen op de TomTom om één (of meerdere) viapunten over te slaan en zodoende een lusje af te snijden.

Maar bij de 410 zie ik die optie niet als ik in het menu 'huidige track' of elders in de menu's blader. Ik heb het nu op gelost door de huidige track eerst te wissen, dan opnieuw te laden vanuit 'mijn route's' en dan voor 'rijd naar track' te kiezen. Maar dat moet toch eenvoudiger kunnen?
 
Het is ook best logisch dat je bij een Track de functie van ITN (punten overslaan) niet hebt. Een track heeft immers geen punten die je kan overslaan.

Bij wegafsluitingen gewoon de borden volgen en aan het einde van de omleiding weer de Rider volgen. Deze blijft namelijk ondertussen herberekenen om je terug op de route te krijgen.
 
Het is ook best logisch dat je bij een Track de functie van ITN (punten overslaan) niet hebt. Een track heeft immers geen punten die je kan overslaan.

Bij wegafsluitingen gewoon de borden volgen en aan het einde van de omleiding weer de Rider volgen. Deze blijft namelijk ondertussen herberekenen om je terug op de route te krijgen.

Ja, maar de omleiding ging de andere kant op dan mijn route ;) Er is geen andere manier?
 
Nee helaas niet, maar dan zou je ook wat missen gezien je met de iPhone niet kan browsen over je lokale storage
. Dus het uploaden van een gpx naar de mydrive zou dan ook niet werken.
 
Ik zie niet goed wat het voordeel van kurviger is boven MyDrive, MRA Gold en routeyou.. Maar hou me aanbevolen..

Hoi Hans, nou voor mij is het een geschenk uit de hemel, wat de tomtom app eigenlijk had moeten zijn. Nu kan je dus vrij simpel op vakantie of onderweg vanaf je app een bochtige (en hopelijk spannende? :) ) route plannen. Deze dan vanuit de app opslaan op je telefoon (android only) als gpx en die uploaden naar de mydrive website, zodat je rider dan weer synced.

Ik wil geen laptop/tablet meenemen op de motor om ter plekke een route te kunnen maken en die delen met mijn mede reizigers. Nu is je smartphone en je rider alles wat je nodig hebt om lekker voor je tentje/hotel te kunnen knutselen aan een route.

Super app, en nog gratis ook.
 
Ja, maar de omleiding ging de andere kant op dan mijn route ;) Er is geen andere manier?
Jawel hoor.
Klik op het pijltje boven de + - knoppen en je komt in de overzichts kaart. Die zo houden en gaan rijden. Die kant op die jij wilt. En dan zie je in aanwijzingen dat hij je steeds terug brengt naar de route.
Ik vind dat dat heel goed werkt.
 
Jawel hoor.
Klik op het pijltje boven de + - knoppen en je komt in de overzichts kaart. Die zo houden en gaan rijden. Die kant op die jij wilt. En dan zie je in aanwijzingen dat hij je steeds terug brengt naar de route.
Ik vind dat dat heel goed werkt.

Dat ga ik eens proberen. Top.
 
Hoi Hans, nou voor mij is het een geschenk uit de hemel, wat de tomtom app eigenlijk had moeten zijn. Nu kan je dus vrij simpel op vakantie of onderweg vanaf je app een bochtige (en hopelijk spannende? :) ) route plannen. Deze dan vanuit de app opslaan op je telefoon (android only) als gpx en die uploaden naar de mydrive website, zodat je rider dan weer synced.

Ik wil geen laptop/tablet meenemen op de motor om ter plekke een route te kunnen maken en die delen met mijn mede reizigers. Nu is je smartphone en je rider alles wat je nodig hebt om lekker voor je tentje/hotel te kunnen knutselen aan een route.

Super app, en nog gratis ook.
Net de app geprobeerd en het ziet er prima uit. Maar kan je mij uitleggen hoe je na het opslaan van het gpx bestand op je telefoon die dan uiteindelijk in Mydrive krijgt? Ik kan vanuit de telefoon alleen het bestand mailen e.d. Waarschijnlijk op een simpele wijze maar ik kan het niet vinden.
 
Via menu routing export track.
Dan via de file browser binnen je Android de gpx track op een plaats neerzetten die je kan bereiken via de import functie Vanaf de Mydrive site.
 
Ook met MyRouteApp kan je op je smartphone routes maken, wijzigen en exporteren. En met de Gold versie direct vanuit MyRoute exporteren naar je Rider.
 
Dat kan, maar hier gaat het over kronkelroutes. Bijvoorbeeld een rondrit rondom een plaatsje op vakantie. En dat gaat nog niet met MRA.
My Drive wel, maar dan alleen via de website. Ik begrijp dat men de voorkeur geeft aan een echte app op Android of Apple.
 
Een rondrit maken kan inderdaad niet met MRA. De makers vinden dat een overbodige functie en heeft daardoor geen prioriteit.
MRA zou hier juist iets kunnen maken van de Rider ook niet heeft.
Automatisch een rondrit laten maken op basis lengte of tijdsduur.
 
net zoals in kurviger. en dat werkt geweldig. Startpunt en richting + lengte en hup een route, vind je het niks nog een keer klikken en weer een andere route
 
Heb nu niet de hele voorgaande discussie gelezen maar mogelijk heb ik een soortgelijk probleem..

Ik krijg net een GPX route tegemaild maar heb nu alleen maar een iPad bij de hand.
Zou hem graag even willen bekijken.
In/vanuit de mail kan ik hem met een filebrower benaderen en daarmee kan ik hem ook uploaden naar de cloud. Alleen heb ik nu geen cloud storage account/inlog info bij de hand of ingesteld, dus kan ik daar nu niets mee.
Kan ik die GPX rechtstreeks met MyRouteApp benaderen en/of openen (op een iPad) ?
Of kan ik hem mogelijk alleen naar het publieke gedeelte van MyRouteApp uploaden, als dat al werkt ?

Wie heeft iets soortgelijks en weet de mogelijkheden ?
(Als ik hem met MyRouteApp kan openen zou wel mooi zijn, maar op welke manier te doen als je alleen een iPad bij de hand hebt ?)
En jullie hadden het daarstraks dus over iets soortgelijks, maar dan met Android ?
 
Met nu naar de cloud kunnen uploaden middels de file browser is enkel naar Dropbox, Google Drive, Sky Drive, en nog wat van die lokaties die met die File browser App werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me af wie bovenstaande zin snapt?

Met de iPad een browser opstarten, naar de MRA website gaan en de GPX daar uploaden.
En dan kun je er van alles mee, o.a. naar MyDrive verplaatsen en dan vliegt ie zo je TomTom Rider in.

Of met de browser naar MyDrive gaan en hem daar uploaden.
 
Kan die motorhouder uitelkaar eigenlijk? 1 vd koperen pennetjes is naar binnen door corrosie denk ik.

Of heeft iemand toevallig een houder over?

https://tomtom.ssl.cdn.sdlmedia.com/90400.png

full
 
Laatst bewerkt:
Met en kleine torx schroevendraaier kan de mount uit elkaar gedraaid worden. Totaal 7 schroeven. 1 zit er onder de kabel. Echter het plastic stukje met de 2 koperen pennetjes zit volgens mij vast gesoldeerd aan de printplaat.
 
Waar ik echter tegenaan loop rijd is het volgende: vandaag zat er op de route die ik gereden heb een wegafsluiting. Geen probleem, want het was een lusje van de route die wel gemist kon worden en door m'n wegen kennis kon ik de route een eindje verderop wel terugvinden. Bij m'n vorige TomTom maakte ik wel eens een route in ITN. Daar kon ik in zo'n geval kiezen op de TomTom om één (of meerdere) viapunten over te slaan en zodoende een lusje af te snijden.

Maar bij de 410 zie ik die optie niet als ik in het menu 'huidige track' of elders in de menu's blader. Ik heb het nu op gelost door de huidige track eerst te wissen, dan opnieuw te laden vanuit 'mijn route's' en dan voor 'rijd naar track' te kiezen. Maar dat moet toch eenvoudiger kunnen?

Kun je niet via het menu oplossen?
-op de 3bolletjes drukken,
-naar huidige route gaan,
en daar vermijd versperring of deel van de route kiezen?

Zou vreemd zijn als dit bij een route wel kan een bij een track niet.... :?
 
Laatst bewerkt:
Bij een track is alleen de mogelijk 'wis track' helder. De andere optie's zijn vergrijsd, dus niet werkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan