KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Zijn er in het Noorden des lands nog aan te bevelen adressen voor een custom map?

En wat zijn jullie aan te bevelen upgrades? Bijv maakt een K&N filter met stack zoveel meer verschil? Ben vooral opzoek naar meer grunt in de lagere toerentallen.

Heb al full akra, evo1 met akra mapping en voor 1 tandje minder.
 
Beste mensen,

Ik ben momenteel op zoek naar een leuke motor en ben een KTM 690 SM tegengekomen op internet. Waar moet ik nou eigenlijk op letten bij de aankoop en wat is een schappelijke prijs voor een tweedehands motor (ik word de 7e eigenaar)? De bj van de motor is 2007, 16dkm erop en twee mooie akra's eronder. Ik wilde er maximaal €5000 aan besteden.
 
Veel eigenaren is geen goed teken. Dan heb ik liever minder eigenaren icm een hogere km stand
 
Laatst bewerkt:
Je bent te lief, harder in versnellingen trappen vooral de hogere versnellingen zijn de "false neutrals" een bekend fenomeen van de 690's


_O- Zo lief ben ik er niet voor hoor. Maar daar hebben meer mensen last van dus, weet ik dat ook weer.

Boutje te kort; langer (M5)boutje.....let op de vrije slag van het pedaal, hoofdrem cilinder naar achteren schuiven/pen inkorten.

De as van de remcilinder staat al in stand max. Iemand hier ervaring met de pen inkorten?
 
Vandaag de smc bij de dealer gebracht voor zn eerste 1000 km beurt,
meteen een skid plate er op laten monteren.
en een andere mapping..

Hoe liften jullie de smc omhoog? om onderhoud te doen als ketting smeren,
want mijn crossbok past er nettt niet onder, en als ik hem er eenmaal onder heb dan is ie bijna niet omhoog te trappen... beetje omslachtig zo..

ik ga er van uit dat ie nu wel "ingereden" is?
al zei de dealer dat de kraan beter nog niet vol "vol" open gedraaid kon worden(als op cirquit) niet dat ik dat in de planning had, maar wel goed om te weten.

ik zag thuis ook de eerste scheur "schade" door trilling _O-
Net maar even een mail gestuurd of dit onder de garantie valt, ben benieuwd...
full
 
dat komt niet door de trilling, heeft iets tussen gezeten (tak of zo) of de ketting is er op 1 of andere manier tegen aan geklapt denk ik.

de smc-r heeft schroefdraad in de achterbrug waar je bouten of van die speciale dingen in kunt draaien om hem vervolgens daarmee op de kunnen bokken. zo'n zelfde bok die ze voor racers ook gebruiken.

ohja ik heb het achterrem pedaal ook een heel end naar beneden gesteld omdat ik zelf ook vrij lang ben (1,93). ik heb er een langere afstand-bout in gedraaid en de vrije slag/speling opnieuw afgesteld. in je boekje staat hoeveel speling je moet houden. als je te weinig speling houd dan gaat je rem aanlopen door het uitzetten van de schijf wanneer deze warm word.
 
Nog 690 liefhebbers voor wat laatste spulletjes van mij 690, alvorens ik het op marktplaats gooi.

Bij interesse PM

-Alu skidplate
-Alu powerparts handkappen
-diverse oranje parts
-nog een achterbrug origineel
-tank origineel
-evo2 nokkenas
-powercommander tbv Smc-R 2014+ of duke 2012-2016
-duke 690 kappensetje
-setje half om half velgen, gespaakt door haan
-valdoppen voor en achter (nieuw & oud type)
-abs dongle (2014+)
-gepoedercoate stuurclamps
-radiateur
-nummerplaat houder evotech smc
-nummerplaat houder duke

Plaatjes
Ktm 690 Spullen by Bikerlife010
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de smc bij de dealer gebracht voor zn eerste 1000 km beurt,
meteen een skid plate er op laten monteren.
en een andere mapping..

Hoe liften jullie de smc omhoog? om onderhoud te doen als ketting smeren,
want mijn crossbok past er nettt niet onder, en als ik hem er eenmaal onder heb dan is ie bijna niet omhoog te trappen... beetje omslachtig zo..

ik ga er van uit dat ie nu wel "ingereden" is?
al zei de dealer dat de kraan beter nog niet vol "vol" open gedraaid kon worden(als op cirquit) niet dat ik dat in de planning had, maar wel goed om te weten.

ik zag thuis ook de eerste scheur "schade" door trilling _O-
Net maar even een mail gestuurd of dit onder de garantie valt, ben benieuwd...
[afbeelding]


Nog gevraagd naar het motorgeluid? Wat zeiden ze? :]
 
Jah gevraagd naar het "naaimachinegeluid" bij lage belasting.
Dat is normaal. Hoort bij een dikke 1 cilunder.
Had ook niet anders verwacht, maar vragen kan geen kwaad.

Ketting beschermer geen garantie.
Nieuwe gekocht.
En ik was niet de eerste....

@Bikerlife pb
 
Vraagje over het doorsteken van de vorkpoten.
Ik heb het gevoel dat mijn voorwiel te weinig druk op de weg heeft.
Nu heb ik de vorkpoten 15mm doorgestoken en ik ga er binnenkort ff mee rijden.
Meer mensen die hiermee geexperimenteerd hebben?
Ik lees op engelse fora verschillende dingen. (10/12/15/18/20mm doorsteek)
 
Ik kom van een DRZ die echt super stuurde nadat ik daar de vering ook goed aangepakt had.

Ik heb best wel effe lopen klooien met de vering van de KTM omdat deze net zo zwaar is, maar veel zwaarder stuurde dan de DRZ.

Wat heb ik gedaan?:
SAG was way off aan de achterzijde, veel te veel voorspanning af fabriek. Wel een klus om dit goed te krijgen. Schokbreker heb ik er namelijk tussenuit gepakt, onmogelijk om anders de ringen te verstellen.

Achter SAG/Rider SAG goed zetten. Afstelling achterzijde op SPORT en voorzijde op COMFORT. (zie boekje) Vorkpoten 15mm doorgestoken, stuurt nu veel lichter en directer. Had het ook vernomen op UK KTM forum en supermotojunkie dat men dit aanraadde.

Wanneer ik nu plaatsneem op de motor zakt voor en achter nagenoeg gelijk door nu. Voorzijde is nog steeds te hard geveerd, maar je kan de voorspanning aan de voorzijde niet veranderen. Heb overigens het gevoel dat dit ook echt uit balans is als ik de vele posts op internet alom hierover lees. Of ze gokken er op dat de gemiddelde rijder stukken zwaarder is dan werkelijk voorkomt.

Ik vind hem wel veel fijner zo met bovenstaande aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:
Als je er dus "voor" wat lichtere veren inzet, zal die wat meer inzakken, hoef je de poten niet meer door te laten steken.

Voor je begint, eerst de veren aanpassen op je lichaams gewicht, hierna de SAG afstellen.

full


Ik heb er deze tussen geschroefd, kan je de voorspanning snel aanpassen, zonder geklojo met speciale sleutels.
 
Ik had een tijdje terug wat gelezen over de 88 graden thermoswitch, zoekacties brengt me alleen naar dode linkjes, maar misschien iemand toevallig die weet waar die te koop is in NL of moet het via ebay?
 
Ik had een tijdje terug wat gelezen over de 88 graden thermoswitch, zoekacties brengt me alleen naar dode linkjes, maar misschien iemand toevallig die weet waar die te koop is in NL of moet het via ebay?

Jazeker, bij elke Suzuki dealer te bestellen onder bestelnummer : 17680-50F70.
Deze past op je radiateur en dan slaat die eerder in zodat die niet meer te warm word 👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan