KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

ik had een braking remschijf gemonteerd omdat de originele gewoon ruk is en schokkerig remgedrag veroorzaakt. maar de braking remschijf was dus ook ietsje dikker waardoor de afstand van de bout koppen tot de sensor niet meer goed was.
inmiddels is het opgelost en zijn de boutkoppen wat ingekort. het gaat maar om 1 mm ofzo maarja dat was dus wel de oorzaak.
 
Dat met die remschijf herken ik ook. Met stapvoets rijden en dan remmen voelt alsof er 'gladde' en 'stroeve' plekken op de schijf zitten. Niet krom, want trilt niet, maar echt harder en zachter remmen bij zelfde pedaal stand.

Aftermarket schijf kost ongeveer 180,- had ik gezien. Moet er ook maar aan geloven....
 
Dat met die remschijf herken ik ook. Met stapvoets rijden en dan remmen voelt alsof er 'gladde' en 'stroeve' plekken op de schijf zitten. Niet krom, want trilt niet, maar echt harder en zachter remmen bij zelfde pedaal stand.

Aftermarket schijf kost ongeveer 180,- had ik gezien. Moet er ook maar aan geloven....

Ik heb evt nog een zwarte of oranje wave schijf Ktm powerparts welke voor 100 weg mag. Niet krom en in nette staat
 
Alu houder is niet echt geschikt voor een 1 cilinder.. Trilt nogal he, je zal niet de eerste zijn die zn plaat verliest.
Waarom demonteer je niet gewoon de taartschep en gebruik je het bovenste spatbordje?
Daar passen heel netjes de plaat en kleinere knippers op.
Verfbrander aan de achterkant en beetje buigen, dan klopt de hoek ook nog.
Zit al 4 jaar zo, no problemo :t

full
 
Laatst bewerkt:
Alu houder is niet echt geschikt voor een 1 cilinder.. Trilt nogal he, je zal niet de eerste zijn die zn plaat verliest.
Waarom demonteer je niet gewoon de taartschep en gebruik je het bovenste spatbordje?
Daar passen heel netjes de plaat en kleinere knippers op.
Verfbrander aan de achterkant en beetje buigen, dan klopt de hoek ook nog.
Zit al 4 jaar zo, no problemo :t

[afbeelding]

Ik vind allu plaathouder er net wat mooier "onder" hangen. Zie je best veel bij smc's,
Er af trillen zal toch wel meevallen? tov op bovenste spatbord..lijkt me.
Om nou meteen de verfbrander er op te zetten en paar gaten te boren in org sp voor knippers...
Ik wacht het nog even af kwa ervaringen
 
KTM plastic is goedkoop, spatbordje kost nog geen 20 euri :)
Op de global ktm 690 FB pagina zijn er al meerderen waarvan de hele houder inc plaat afgebroken is. Metaalmoeheid door de vibraties.
Dat het er iets netter uit ziet ben ik met je eens, al vind ik het verschil niet erg groot.

Om je originele vraag te beantwoorden, zit inderdaad een plaatje voor het achterlicht:
$_58.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de aluminium houder en ik vind 'm erg mooi ogen, qua trillen valt het allemaal wel mee. Kenteken verlichting komt mooi uit met de LED die ik heb gemonteerd en ook de knipperlichten zijn makkelijk te monteren.

Ik heb niks gezaagd of moeten aanpassen, gewoon kwestie van spatbordje eruit halen en de aluminium houder op z'n plek bevestigen. Passing is het zelfde en deels stelbaar.

zie Instagram voor wat foto's > Overturn (@overturnofficial) • Instagram photos and videos
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de aluminium houder en ik vind 'm erg mooi ogen, qua trillen valt het allemaal wel mee. Kenteken verlichting komt mooi uit met de LED die ik heb gemonteerd en ook de knipperlichten zijn makkelijk te monteren.

Ik heb niks gezaagd of moeten aanpassen, gewoon kwestie van spatbordje eruit halen en de aluminium houder op z'n plek bevestigen. Passing is het zelfde en deels stelbaar.

zie Instagram voor wat foto's > Overturn (@overturnofficial) • Instagram photos and videos

Heb recent dezelfde gemonteerd, zit als een huis. Vervangt inderdaad het complete standaard spatbord, waardoor ik voor de montage eerst de tankdop en het tankgedeelte waar deze invalt heb moeten demonteren.

Achtermarket mini knippers zijn goed te monteren op de kentekenplaathouder, maar die houden (in mijn geval) aan de kant van de uitlaat echt 0,0 ruimte over. Hadden geen centimeter langer moeten zijn.

Nog een vraagje van mijn kant. Zag dat er een veer is afgebroken, die aan de bovenzijde vast zit aan het rempedaal. Veer is halverwege afgebroken en daarom aan de onderzijde los. Het rempedaal komt nog wel goed uit zichzelf omhoog. Iemand een idee waar de onderzijde normaal aan vast zit? Het lijkt mij dat de veer er voor moet zorgen dat het rempedaal tegendruk geeft en bij het lossen van de rem weer omhoog komt, maar dat doet hij nu zonder veer ook al?
 
Nog een vraagje van mijn kant. Zag dat er een veer is afgebroken, die aan de bovenzijde vast zit aan het rempedaal. Veer is halverwege afgebroken en daarom aan de onderzijde los. Het rempedaal komt nog wel goed uit zichzelf omhoog. Iemand een idee waar de onderzijde normaal aan vast zit? Het lijkt mij dat de veer er voor moet zorgen dat het rempedaal tegendruk geeft en bij het lossen van de rem weer omhoog komt, maar dat doet hij nu zonder veer ook al?~[/quote]

Veer zit r niet voor niets op.
 
Nog een vraagje van mijn kant. Zag dat er een veer is afgebroken, die aan de bovenzijde vast zit aan het rempedaal. Veer is halverwege afgebroken en daarom aan de onderzijde los. Het rempedaal komt nog wel goed uit zichzelf omhoog. Iemand een idee waar de onderzijde normaal aan vast zit? Het lijkt mij dat de veer er voor moet zorgen dat het rempedaal tegendruk geeft en bij het lossen van de rem weer omhoog komt, maar dat doet hij nu zonder veer ook al?\

Veer zit r niet voor niets op.[/quote]

Er zit een gaatje aan de binnenzijde van het gietstuk waar de voetsteun aan vast zit.
Daar hoort de veer aan vast te zitten.

Dit was destijds een terugroep actie van KTM, die veer brak, je kreeg gratis een nwe veer.
Die nwe veer brak ook......
3 veren later heb zelf maar een veer opgezocht, van een tuin stoel oid.
Die blijft heel.
 
oke, gaat wel een tail tidy worden dan, de tijd zal het leren...of het goed blijft hangen..

kun je trouwens met een gemonteerde skid plate, de 690 "veilig" omhoog liften op een cross bokje?
of is dat net niet handig....

ik heb vanavond nog even een mooi stukje ge :]
heerlijke machine

wat ik wel een beetje ("mis") is een benzine metertje...

Warm rijden tot temp indicatie streepjes halverwege zijn, lijkt me?
 
wat ik wel een beetje ("mis") is een benzine metertje...

Als het lampje gaat branden heb je nog 3 van de 12 Ltr over. De teller geeft dan aan hoeveel Km je dan al op je reserve hebt gereden.
Lijkt me sterk dat je dan geen benzine pomp kan vinden in Europa (behalve de Bible-beld op zondag)
 
oke, gaat wel een tail tidy worden dan, de tijd zal het leren...of het goed blijft hangen..

kun je trouwens met een gemonteerde skid plate, de 690 "veilig" omhoog liften op een cross bokje?
of is dat net niet handig....

ik heb vanavond nog even een mooi stukje ge :]
heerlijke machine

wat ik wel een beetje ("mis") is een benzine metertje...

Warm rijden tot temp indicatie streepjes halverwege zijn, lijkt me?

Je kan hem gewoon opbokken, maar zet het bokje wel een tikje naar achter richting het alu gietstuk. Anders wiebelt ie heen en weer.

Gisteren voorband willen vervangen en het lukt me niet om enkel de voorzijde op te bokken zonder dat de motor verdere ondersteuning nodig heeft.
In dit geval zou een aluminium skidplate veel beter werken.
 
Sinds vorige week ben ik ook een gelukkige eigenaar van een SMC van 2009.
Na een paar jaar met een XR600 gereden te hebben moest er toch iets komen wat meer geschikt is voor het asfalt:

20170629_203547.jpg


Ik blijf dit topic volgen!
 
Laatst bewerkt:
Mr. Nee afgeleverd zonder skidplate. Maar heb er al een besteld.

Koen _O- _O-

Berheer netjes. veel plezier van je bike
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe achterband gekocht, Michelin pilot power 2ct.
Moet ik bij deze band ook de bandenspanning 2.0 zonder passagier en 2.2 met passagier aanhouden?
 
Ik heb een nieuwe achterband gekocht, Michelin pilot power 2ct.
Moet ik bij deze band ook de bandenspanning 2.0 zonder passagier en 2.2 met passagier aanhouden?

Dat is lastig te zeggen. Ligt aan oa je lichaamsgewicht, rijstijl en persoonlijke voorkeur.

Ik ga binnenkort over van PP 2CT naar 'Dunlop Sportsmart 2 Max' banden. Deze zijn net nieuw en ik heb er goede verhalen over gelezen. De ontwikkeling van banden staat niet stil en de PP 2CT is al ruim 10 jaar oud..
 
Die band ziet er goed uit inderdaad, jammer dat ik daar nu pas van hoor haha. Maar ik wilde iets dat minder snel slijt dan de contiattack sm en las hier op het forum dat ze wel nog positief over deze band waren.

Als die sportsmart 2 max je bevalt hoor ik graag van je hoe die is en of je kan schatten hoeveel km ze halen. Wellicht komt die band dan eind deze zomer bij mij eronder ;)
 
Onder het motto 'durf te vragen'.. Ik ben namelijk niet in het bezit van een SMC (-R) 690, maar een EXC-R 530.

Ik ben opzoek naar spiegels die 'onder het stuur hangen'. Wie kan me helpen (weblinks, oid)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan