Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is nog april en er zit nog een groene plaat op.

Dat-ie er een keertje op wil rijden, dat snap ik nog wel. Maar kopen?
 
Heerlijke motor de AT. In vergelijking tot de 800GS zijn er een aantal zaken die eruit springen;

Positief;
  • Motor is sterker over het hele toerenbereik.
  • Blok trilt nagenoeg niet.
  • Vering is volledig instelbaar en echt een stuk beter.
  • Bak schakelt soepeler.
  • Instelbare tractiecontrole werkt subliem.
  • Zadel voelt standaard goed.

Minder positief;
  • Standaard banden zijn widowmakers.
  • Handvatverwarming is niet geïntegreerd.

Ze zeggen dat Honda een allemansvriend is en een ster in het bouwen van saaie motoren. Ik geloof het. In de praktijk merk ik echter weinig van dat saaie, ik denk dat het van je eigen rechterhand afhangt. De AT plakt vlot op en trekt als een streep door, zonder pieken of dalen. Natuurlijk is het geen 1190 Adventure of Multistrada PK-pakhuis, maar de AT heeft voldoende in huis om een bergpas aan te vallen, met of zonder bestrating.
De zit is comfortabel, doch iets sportiever als de 800. Of het zadel op lange ritten gaat bevallen is nog even spannend. Na mijn laatste ritje Vogezen was mijn reet gaar, ondanks het comfortzadel. Ik denk dat het bij de AT niet anders zal zijn.

Ik ben benieuwd hoe de AT mij op de lange duur gaat bevallen en of ik tot in lengte van jaren weer bij Honda zal blijven plakken. BMW blijft bij mij wel een dingetje en ik blijf razend nieuwsgierig naar de nieuwe 800. (of 900, of wat ze er ook van maken)
 
Ik heb niets met BMW an sich... ik heb iets met de R1200GS ... alle andere BMW's zullen me worst wezen... nog geen enkele andere BMW die ik als demo of vervangmotor meekreeg heeft me kunnen bekoren...

Indien ik nog een aantal jaren vlot op de motor meekan, hoop ik dat de R1200GS (of zijn opvolger met hetzelfde DNA) nog een tijdje zal geproduceerd worden...

Zo niet, zullen HONDA of YAMAHA ook voor mij een serieuze kandidaat zijn...

Ik hoop alleen dat Detox hier nog een tijdje zal posten... Xtra was hier vroeger vaste prik, maar sinds zijn overstap naar KTM is het ook... :W .

Enfin, we zullen wel zien... alleszins en nogmaals, heel veel leute op de AT, Chris ! :Y
 
Laatst bewerkt:
Xtra stalk ik nog wel in het Gooi topic of in zijn winkel, maar hier is hij inderdaad gevlogen. Ik zal echter mijn best doen mijn diplomatieke relaties in het GS-topic te behouden. Altijd handig als ik eens een boot in de Schelde laat afborrelen of een gammele Begonia moet oplappen. :Y
 
Laatst bewerkt:
in NL is het een stuk duurder

800 GS 13406
800 GSA 14545,-
1200 GS 18595
1200 GSA 18595,- --> 20245,-

Heb er even de juiste prijzen bijgezet... je zat er nog een kleine 2000€ naast met de 1200GSA.

als je een 800 GSA neemt zit je aardig in de buurt van een 1200 GS qua prijs.

+ 4000€... zo erg in de buurt vind ik dat toch niet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke motor de AT. In vergelijking tot de 800GS zijn er een aantal zaken die eruit springen;

Positief;
  • Motor is sterker over het hele toerenbereik.
  • Blok trilt nagenoeg niet.
  • Vering is volledig instelbaar en echt een stuk beter.
  • Bak schakelt soepeler.
  • Instelbare tractiecontrole werkt subliem.
  • Zadel voelt standaard goed.

Minder positief;
  • Standaard banden zijn widowmakers.
  • Handvatverwarming is niet geïntegreerd.

Ze zeggen dat Honda een allemansvriend is en een ster in het bouwen van saaie motoren. Ik geloof het. In de praktijk merk ik echter weinig van dat saaie, ik denk dat het van je eigen rechterhand afhangt. De AT plakt vlot op en trekt als een streep door, zonder pieken of dalen. Natuurlijk is het geen 1190 Adventure of Multistrada PK-pakhuis, maar de AT heeft voldoende in huis om een bergpas aan te vallen, met of zonder bestrating.
De zit is comfortabel, doch iets sportiever als de 800. Of het zadel op lange ritten gaat bevallen is nog even spannend. Na mijn laatste ritje Vogezen was mijn reet gaar, ondanks het comfortzadel. Ik denk dat het bij de AT niet anders zal zijn.

Ik ben benieuwd hoe de AT mij op de lange duur gaat bevallen en of ik tot in lengte van jaren weer bij Honda zal blijven plakken. BMW blijft bij mij wel een dingetje en ik blijf razend nieuwsgierig naar de nieuwe 800. (of 900, of wat ze er ook van maken)


Gefeliciteerd, jammer dat het zo lang moest dure dat Honda de moeite nam voor een serieuze all road. lang was de F 800 GS de motor die Honda had moeten maken.

Heb nog geen kans gehad om zo'n nieuwe AT proef te rijden.
als ik zie wat ze nieuwe kosten en hoelang het duurt eer bepaalde Honda's zakken in prijs, je ziet het duidelijk bij Varadero's en Pan Europe en VFR's zal het ook wel duren.

Bij Honda hebben ze gewoon erg goed gekeken naar de markt.
 
Gefeliciteerd, jammer dat het zo lang moest dure dat Honda de moeite nam voor een serieuze all road. lang was de F 800 GS de motor die Honda had moeten maken.

Heb nog geen kans gehad om zo'n nieuwe AT proef te rijden.
Jij weet ook alles negatief te benaderen. Honda komt met een fantastische brommer en jij weet het weer als "jammer" te benaderen. Kom op, het is Pasen! :)

Ik heb overigens alle NL Honda dealers al voorzien van jouw signalement, dus proefrijden moet misschien in Duitsland. :+
 
Roerend toch, hoe die mini-GS rijders elkaar heftig steunen in de grote, boze wereld van de (aheum, lucht- én watergekoelde) 1200-beulen.... het échte werk, zeg maar.... :+

Flink hoor, dat is héél braaf... :Y


:9 :)

Hee, HEE! Vergeet je niet de ouwetjes die nog lekker op een 1150 rijden?! Niets beter dan een oude zónder kinderziektes ed *O* :] _O- 8-)
 
Heerlijke motor de AT.

Ik ben benieuwd hoe de AT mij op de lange duur gaat bevallen en of ik tot in lengte van jaren weer bij Honda zal blijven plakken. BMW blijft bij mij wel een dingetje en ik blijf razend nieuwsgierig naar de nieuwe 800. (of 900, of wat ze er ook van maken)

Je hebt 't echt gedaan ! :$ Het is waar, want het staat ook op Facebook!
Hoe is 't mogelijk en dat nu er eindelijk een nieuwe BMW F-loot aan de horizon verschijnt.

Gefeliciteerd met deze financiële aderlating. Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven. :t
 
Jij weet ook alles negatief te benaderen. Honda komt met een fantastische brommer en jij weet het weer als "jammer" te benaderen. Kom op, het is Pasen! :)

Ik heb overigens alle NL Honda dealers al voorzien van jouw signalement, dus proefrijden moet misschien in Duitsland. :+

ze kennen me al :+ heb 3 uitnodigingen liggen voor demodagen en proefritten.

maar idd de kans is erg groot dat honda een goed doorontwikkeld product neer zet.

het is een mooie motor, heel veel plezier ermee :]
 
Laatst bewerkt:
Hè, wat zeg je? Mag ik de straat op?
i-dunno-hand-gesture-smiley-emoticon.gif
 
En nog : een ouwe zonder ouwemannenziektes ...

Wat prostaat, hoe knieën , waarom arthritis ??? :+

En ja hoor, Miekusss, die museumstukken mogen ook nog best eens op straat komen, hoor ( op 29 februari , wanneer Pasen en Pinksteren op die dag vallen, bijvoorbeeld) })

_O- de mijne mag gewoon naar buiten als er pekel ligt, bij windkracht 6 en hoger, plenzende regen, hagel en als we het treffen onderweg ook sneeuw. Mijn grijze walvis heeft alles meegemaakt. Doet het altijd;14 jaar oud en 25 jaar ervaring O-) *D maw de ideale werknemer :}
 
Vandaag mijn uitlaat omgewisseld en de GPS steun eraf gehaald. Omdat ik toch bezig was meteen maar even de motor gewassen en gepoetst. De uitlaat is ondertussen al verkocht en een nieuwe passende GPS steun voor de AT al besteld. Ik zit me nu te beraden op een vervangende uitlaat voor de AT, want waar BMW lompe uitlaten weet te verzinnen, daar wint Honda het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan