JAWA MENGSMERING & PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ČÁST DESET

Je zou juist verwachten dat hij in toeren stijgt als je met remreiniger spuit..
In welke omgeving woon je? Misschien kan 1 van ons eens meekijken..
 
Je zou juist verwachten dat hij in toeren stijgt als je met remreiniger spuit..
In welke omgeving woon je? Misschien kan 1 van ons eens meekijken..

Valt juis weg, als ik aan luchtschroef draai, gaat ie van weinig toeren naar torenhoge toeren. Loopt gewoon heel onregelmatig.

Woon zelf in omgeving Maastricht.

Weet iemand of zo'n thais replica vervangingssetje voor de carb ook op originle passen?
 
Valt juis weg, als ik aan luchtschroef draai, gaat ie van weinig toeren naar torenhoge toeren. Loopt gewoon heel onregelmatig.

Woon zelf in omgeving Maastricht.

Weet iemand of zo'n thais replica vervangingssetje voor de carb ook op originle passen?
Okay, in welke toestand doet hij dat? Bedoel je ook stationair?
Met de ori carb is meestal niets mis.
Het klinkt misschien lullig maar weet je wel hoe je een carburateur moet afstellen?
 
Maak eens een filmpje, das misschien makkelijker
En een jawa loopt een beetje onregelmatig, hoort er beetje bij
Groet
Sebas
 
2 losse cilinders en een apruitstuk uit een geheel.
Was met de ihs 350 2 cilinder hetzelfde.
Daar had een voorganger hetzelfde gecreëerd. Kromgedraaid.......
Oplossing was na vlakken spruitstuk.
De cilinders eerst een beetje los .
Spruitstuk met tussen de pakking vlakken een ( klein) beetje vloeibare pakking.
Aandraaien op moment.
En daarna de cilinders weer vast ook met de moment sleutel.

Staan de cilinders een beetje verdraaid , blijf je een lekage houden...

Mogelijk lukt het nu wel.....

Zit het bij de 638 anders dan bij de 634?? :?

Bij de 634 wordt het aansluitstuk voor de carburateur gevormd door de twee blokhelften. Vormt (als het goed is) een vlakke aansluiting (met een haarfijn naadje met pakking erin) voor de aansluiting van de flens van de carburateur. Daartussen (tussen de flenzen op carburateur en blok) zitten een dunne pakking, een dikke kunststof pakking en weer een dunne pakking. Met de 638 heb ik geen ervaring. :N
 
Okay, in welke toestand doet hij dat? Bedoel je ook stationair?
Met de ori carb is meestal niets mis.
Het klinkt misschien lullig maar weet je wel hoe je een carburateur moet afstellen?


Stationair met choke loopt ie te janken in de toeren. Zonder choke loopt hij geen stationair. Zonder stationair valt er wel mee te rijden, maar moet je bij stationair wel gas bij blijven geven.

Qua afstellen ben ik geen geleerde, maar ken wel de basis. Valt weinig af te stellen als motor niet reageerd op afstellen stationair en luchtschroef. Doen beide niet veel.

Edit: ik zal deze week eens een filmpje maken.
 
Laatst bewerkt:
Stationair met choke loopt ie te janken in de toeren. Zonder choke loopt hij geen stationair. Zonder stationair valt er wel mee te rijden, maar moet je bij stationair wel gas bij blijven geven.

Qua afstellen ben ik geen geleerde, maar ken wel de basis. Valt weinig af te stellen als motor niet reageerd op afstellen stationair en luchtschroef. Doen beide niet veel.

Edit: ik zal deze week eens een filmpje maken.

Ik heb wel gebruikershandleiding en werkplaatshandboek (digitaal) voor de 368-640. (In Engels, Duits, Frans en Spaans - geen Nederlands helaas, maar wel goede kwaliteit). Mocht je die willen hebben, stuur dan een PM. Zet je e-mail adres erbij, en ik stuur je die toe.
 
Het lijkt er toch sterk op dat de sproeiers verstopt zitten OF er een enorm luchtlek is?
enne, een jawa kan stationair draaien als een klok...
Haal de stat. sproeier er nog eens uit en KIJK of je er doorheen kan zien en alle gaatjes open zijn..
En is idd het kanaal van de stelschroef open?
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er toch sterk op dat de sproeiers verstopt zitten OF er een enorm luchtlek is?
enne, een jawa kan stationair draaien als een klok...
Haal de stat. sproeier er nog eens uit en KIJK of je er doorheen kan zien en alle gaatjes open zijn..
En is idd het kanaal van de stelschroef open?

Bedankt voor het meedenken. De stationairsproeier heb ik nog niet schoongemaakt. Moet ook iets kleins zijn, enorm luchtlek kan ik mij ook niet voor stellen. Vooral omdat ie eerst gewoon goed liep.
 
Sproeiers heb ik met compressor nog eens schoon geblazen.

Maar valse lucht bij spruitstuk. Alles is nieuw, nieuwe pakkingen, nieuwe flens, nieuw rubber waar de carburateur in vastzit. Wat wil ik dan nog meer om valse lucht te voorkomen?
??
je spreekt jezelf nu wel tegen, of niet?
En als hij niet stat. draait is dit het eerste waar je naar kijkt?
 
Heb de stationairsproeier wel al eruit gehad om de carb schoon te blazen, maar ga het nog meer eens doen.
 
Weer even tijd gehad voor de jawa, toch overduidelijk een ontstekingsprobleem.


Ik vermoed toch dat de bobine kapot is.
 
Zou nu moeten werken
Yup, werkt nu wel.

Had je opzettelijk de "opening" tussen de punten van de bougie zo groot gemaakt? Vonkt in elk geval onregelmatig. Andere bobine proberen? Links en rechts verwisselen, om te kijken of het problem zich verplaatst?
 
Yep, dat had ik met opzet gedaan. Bougiedop en kabel doorgemeten en dat is prima. Ik zal ze binnenkort eens wisselen.
 
Yep, dat had ik met opzet gedaan. Bougiedop en kabel doorgemeten en dat is prima. Ik zal ze binnenkort eens wisselen.
Wat voor systeem had je ook alweer? 6 volt of 12 volt? Ik heb nog wel een paar 6 volt bobines liggen (voor als er een kapot blijkt te zijn).
 
Heb 4.2kOhm op de doppen en 0.1ohm op de kabels. Red me er verder ook wel mee, leek me alleen een leuke demonstratie. Denk dat ik morgen de bobines maar even check , kan ik meteen een/twee nieuwe bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan