Het geweldige Honda CBR1000RR Fireblade topic deel 81

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er door de kou niet gereden kan worden op de blade dan er maar aan knutselen.
Nu ben ik al tijdje opzoek naar goede doppenset voor onderanderen het onderhoud aan de blade.
Zelf twijfel ik er tussen een 3/8 en 1/2 welke heeft jullie voorkeur, en welke setje zouden jullie kiezen?
 
Als er door de kou niet gereden kan worden op de blade dan er maar aan knutselen.
Nu ben ik al tijdje opzoek naar goede doppenset voor onderanderen het onderhoud aan de blade.
Zelf twijfel ik er tussen een 3/8 en 1/2 welke heeft jullie voorkeur, en welke setje zouden jullie kiezen?

Gebruik zelf veel 1/2 en voor t fijne werk 1/4. :)
Heb veel van Gedore en ik verkoop 7 Industries en das best mooi spul voor niet al te veel geld.
Maar er zal nog veel ander spul verkocht worden wat niet duur is en best goed.
Belangrijk is dop 8+10 in 1/4 en 12+13+14+15+17+19+dop 32 voor de achteras en 22 voor de vooras in 1/2".
En 1/4 inbus 5 en 6 is handig evt. ook in 1/2.
 
Laatst bewerkt:
Als er door de kou niet gereden kan worden op de blade dan er maar aan knutselen.
Nu ben ik al tijdje opzoek naar goede doppenset voor onderanderen het onderhoud aan de blade.
Zelf twijfel ik er tussen een 3/8 en 1/2 welke heeft jullie voorkeur, en welke setje zouden jullie kiezen?

Hey Luuk,


Lang geleden, alles goed ?

Ik heb zelf een set 3/8 omdat ik 1/2 te groot vind voor het meeste wat je doet.
Los aangevuld met enkele inbus en torx doppen.
En voor het fijnere werk heb ik een momentsleutel die ook 3/8 is, zeker belangrijk voor de bouten van de remklauwen, klemboutjes van de voorvork en as van het voorwiel.
1/2 gebruik ik eigenlijk alleen voor de voor en achteras.
 
Gebruik zelf veel 1/2 en voor t fijne werk 1/4. :)
Heb veel van Gedore en ik verkoop 7 Industries en das best mooi spul voor niet al te veel geld.
Maar er zal nog veel ander spul verkocht worden wat niet duur is en best goed.
Belangrijk is dop 8+10 in 1/4 en 12+13+14+15+17+19+dop 32 voor de achteras en 22 voor de vooras in 1/2".
En 1/4 inbus 5 en 6 is handig evt. ook in 1/2.

Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Denk dat ik voor dit setje ga van promat(https://www.geerdinkbv.nl/producten/promat-doppenset-1/4-1/2-55-delig-4000821190/). Lees er wel goede verhalen over opzich en sleutel (nog niet) dagelijks dus gedore vind ik wat prijzig.

Als er door de kou niet gereden kan worden op de blade dan er maar aan knutselen.
Nu ben ik al tijdje opzoek naar goede doppenset voor onderanderen het onderhoud aan de blade.
Zelf twijfel ik er tussen een 3/8 en 1/2 welke heeft jullie voorkeur, en welke setje zouden jullie kiezen?

Hey Luuk,


Lang geleden, alles goed ?

Ik heb zelf een set 3/8 omdat ik 1/2 te groot vind voor het meeste wat je doet.
Los aangevuld met enkele inbus en torx doppen.
En voor het fijnere werk heb ik een momentsleutel die ook 3/8 is, zeker belangrijk voor de bouten van de remklauwen, klemboutjes van de voorvork en as van het voorwiel.
1/2 gebruik ik eigenlijk alleen voor de voor en achteras.

Dat is inderdaad zeker lang geleden ja!
Ja prima, druk met afronden van me studie.
Het enige jammere is dat het nog zo koud is, zal graag de blade weer keer van stal halen.
Hoe is die daar?
 
Kwam deze ook nog tegen voor hetzelfde geld(https://link.marktplaats.nl/m1258235010). Zit alleen geen 1/4 bij. Zal ik met deze ook een heel eind komen met het demonteren van de blade?
 
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Denk dat ik voor dit setje ga van promat(https://www.geerdinkbv.nl/producten/promat-doppenset-1/4-1/2-55-delig-4000821190/). Lees er wel goede verhalen over opzich en sleutel (nog niet) dagelijks dus gedore vind ik wat prijzig.Dat is inderdaad zeker lang geleden ja!
Ja prima, druk met afronden van me studie.


Het enige jammere is dat het nog zo koud is, zal graag de blade weer keer van stal halen.
Hoe is die daar?

Hier zijn gangetje; 2 weken terug nog ff gereden.Nu maar wachten op betere temperaturen en een paar flinke buien om het pekel weg te spoelen.

Dat geerdink setje is mooi compleet met de inbus en torx erbij.
En voor af en toe sleutelen aan je blade zal dat zeker voldoen.

Succes met de studie :t
 
Hier zijn gangetje; 2 weken terug nog ff gereden.Nu maar wachten op betere temperaturen en een paar flinke buien om het pekel weg te spoelen.

Dat geerdink setje is mooi compleet met de inbus en torx erbij.
En voor af en toe sleutelen aan je blade zal dat zeker voldoen.

Succes met de studie :t

Ahh mooi zo! ja ik wacht nog even dat de regen het pekel van de weg heeft afgehaald.
Heb net het geerdink setje besteld. Dus gaan eens even kijken hoe die bevalt!

Thanks!
 
Bedankt voor de duidelijke uitleg.
Denk dat ik voor dit setje ga van promat(https://www.geerdinkbv.nl/producten/promat-doppenset-1/4-1/2-55-delig-4000821190/). Lees er wel goede verhalen over opzich en sleutel (nog niet) dagelijks dus gedore vind ik wat prijzig.

Mooi setje voor niet al te veel geld. :D
En ook met inbus. ;)
 
Ahh mooi zo! ja ik wacht nog even dat de regen het pekel van de weg heeft afgehaald.
Heb net het geerdink setje besteld. Dus gaan eens even kijken hoe die bevalt!

Thanks!


En ik wacht ook tot de pekel is weg geregend.
Jammer als dadelijk alles aan het roesten gaat van een ritje rijden.

Maar de mooie dagen komen er weer aan van -8 naar +12 in 1 week wat voor weer hebben we dan volgende week ;)
 
En ik wacht ook tot de pekel is weg geregend.
Jammer als dadelijk alles aan het roesten gaat van een ritje rijden.

Maar de mooie dagen komen er weer aan van -8 naar +12 in 1 week wat voor weer hebben we dan volgende week ;)

Kon het zondag niet laten; bij thuiskomst de motor goed afgespoeld met de tuinslang en de ventilator erop gezet om te drogen :)

Hoorde dat het van het weekend wel 15 graden kan worden; wel met regen :(
 
zo net de blade even een poosje warm laten draaien
het is toch wel weer een lekkere sound
als je hem een maand of 4 niet heb gehoord :9~ :9~
en nu eens kijken als die volgende week
weer de weg op mag *O* *O*
 
Vandaag weer een lekker rondje rondom het Einhovense gemaakt en nog wat mooie plaatjes geschoten bij de Berenkuil :)

28951893_1573770126024635_5410955058273583104_o.jpg


Op naar meer!!!
 
Gisteren maar eens even nieuwe doppenset uitgeprobeerd bij het vervangen van de luchtfilters. Dan kom je er toch achter dat je eigenlijk al veel eerder fatsoenlijk gereedschap had moeten kopen:P. Maar kwam tot de prettige ontdekking dat er BMC air filters inzaten! Dus meteen maar reinigingssetje besteld en van de week maar eens goed schoonmaken!
 
volgende week weer mijn motor zomer klaar maken.
Nog wat nieuw opties liggen weer lekker sleutelen.

Achterlicht met knipperlichten

Kenteken houder

Zwarte kuipruit +boutjes

Valblokken frame

Valblokken voor vork

Lange hugger

Plate knipperlichten in voor Kuip

Nu wil ik ook de bougies gaan vervangen type zou zijn
IMR9C-9HES nu zie ik twee storten de iridium IX en de platiuim IX
Weet iemand het verschil.

Nu nog op zoek naar een RvS ketting kast en nog wat leuke opties
 
Vandaag de Blade terug gehad van de grote beurt. Heerlijk t verschil is zo voelbaar. Komt voornamelijk door nieuwe bougies, schone luchtfilter en de remblokken. Ik heb nu remmen die het doen *O* 8-) :') :9 :] :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan