*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Niet recht afgesleten komt omdat 2 van de 3 zuigers aan sommige zijdes niet uitkwamen, dus slijt je blokje schuin af.

Onder druk zetten doe ik door het 'pompen' van de remhendel en dan vasthouden. Of bedoel je dat anders?

Als mijn remmen het weer goed doen zal ik ook eens testen of de vering hard genoeg is :]


Ah oke, het word me duidelijk :)
je remblokken zijn nu schuin afgesleten en raken de schijf dus ook niet helemaal meer lekker, deze zou ik dus vervangen.
het onder druk zetten van je rem systeem is als volgt ; rem op druk pompen en ontluchten, daarna inknijpen en bijvoorbeeld vast zetten met tywraps aan je stuur. dit laat je 24 uur zo staan en daarna haal je de tywraps los en is je rem maximaal hard!! ( zijn meerdere manieren voor en het zou bij staal niet heel veel mogen uitmaken, maar ik heb er een goed gevoel bij )
 
Ah oke, het word me duidelijk :)
je remblokken zijn nu schuin afgesleten en raken de schijf dus ook niet helemaal meer lekker, deze zou ik dus vervangen.
het onder druk zetten van je rem systeem is als volgt ; rem op druk pompen en ontluchten, daarna inknijpen en bijvoorbeeld vast zetten met tywraps aan je stuur. dit laat je 24 uur zo staan en daarna haal je de tywraps los en is je rem maximaal hard!! ( zijn meerdere manieren voor en het zou bij staal niet heel veel mogen uitmaken, maar ik heb er een goed gevoel bij )

Ah ok thanks! Ga ik dat proberen
 
Als je remblokken wilt scoren, heb persoonlijk dus hele goede ervaringen met de Brembo Race pads.. exacte namen en coderingen kan ik voor je navragen.
Zou ze wel alleen aanraden bij sportief gebruik.. anders is het zonde
 
En dit was (zoals verwacht) de oorzaak dat mij reserve stand het niet meer deed; een losse inlaat.

full


Kostte nog best wat moeite om dat ding bij dat gat te krijgen en toen eruit te peuteren B|
Maar goed; probleem opgelost :)

Ook uitlaat teruggeplaatst maar geen zin om te poetsen O-)

full
 
En dit was (zoals verwacht) de oorzaak dat mij reserve stand het niet meer deed; een losse inlaat.

[afbeelding]

Kostte nog best wat moeite om dat ding bij dat gat te krijgen en toen eruit te peuteren B|
Maar goed; probleem opgelost :)

Ook uitlaat teruggeplaatst maar geen zin om te poetsen O-)

[afbeelding]

Maak je wheelies' met salto of zo dat je dat reservestandrietje der uberhaupt uit krijgt
 
Maak je wheelies' met salto of zo dat je dat reservestandrietje der uberhaupt uit krijgt
Het is mij ook een raadsel hoe dat rietje los is geraakt. Bij de vorige 9 uit 2002 zat het erg los maar nog wel in de kraan. Ik heb het voor de zekerheid toen vastgelijmd.
Maar deze ging zeer stroef weer op zijn plek. Vreemd.

Vandaag poging gedaan de carbs terug te plaatsen. Maar ik krijg de gashandle niet goed :?
Ik heb nu zeg maar cruise control. Morgen verder prutsen.

full


Ik heb mij wel flink verkeken op de hoeveelheid werk :(
Best wel spijt dat ik deze 9 heb gekocht
 
Ik heb nu zeg maar cruise control. Morgen verder prutsen.

[afbeelding]

Ik heb mij wel flink verkeken op de hoeveelheid werk :(
Best wel spijt dat ik deze 9 heb gekocht~[/quote]


Cruise controle, luxe voor een zx-9r :)

En als je alles van te voren weet van hoeveel werk er in zit dan koop je denk ik geen oudere motoren want dan is de kans altijd aanwezig dat je het 1 en ander tegen komt , sommige mensen (ben er zelf ook 1) willen alles het liefst perfect hebben .
Mijn 9 heb ik zaterdag ingeruild en was ook gelijk verkocht , ze hebben hem niet eens gepoetst gelijk zo binnen omdat deze gewoon in super /strakke staat was voor zijn leeftijd , kreeg dat ook als eerste te horen toen ik er mee aan kwam , overal schoon , niet alleen oppervlakkig maar ook overal tussen en binnen in , was voor mij een super compliment , maar ik vind het niet erg om op het gemak alles schoon temaken .
Dus ik zeg , ga zo door :Y , straks bewonder je deze 9 weer .
 
En hoe bevalt de Versys?
Ik begrijp dat deze een flink stuk zwaarder en groter is dan de 9?
Voor mij daarom geen optie, afmetingen van de 9 zijn voor mij al echt de grens.

Gister was het te mooi weer om aan de 9 te werken. Maar vandaag toch maar weer verder.

full


Ik kwam er achter dat een tandenborstel erg goed bruikbaar is om het luchtfilter schoon te maken *D

full


Als ik eindelijk die remmen ontlucht krijg kan ik eens aan een proefritje gaan denken.

Oh ja; de tank bewerkt met tectyl. Ik wil toch proberen deze motor als pekelbrikkie te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
~
En hoe bevalt de Versys?
Ik begrijp dat deze een flink stuk zwaarder en groter is dan de 9?
Voor mij daarom geen optie, afmetingen van de 9 zijn voor mij al echt de grens.

De Versys is super :Y en ja de Versys is wel een beetje zwaarder , 250kg weegt deze brommer maar groter vind ik hem niet .
De 9 reed super zonder twjjfel maar de Versys rijd zoveel soepeler , ontspannender, uitgeruster .
Vorig weekend 700km gereden en dan ben je een heel stuk uitgeruster na zo een rit dan op de 9 .
Ik kan je zeggen maak eens een proefrit met een Versys dan zul je niets merken van de grote of de 250 kg onder je , rijd zo simpel en soepel .
 
De Versys is super :Y en ja de Versys is wel een beetje zwaarder , 250kg weegt deze brommer maar groter vind ik hem niet .
De 9 reed super zonder twjjfel maar de Versys rijd zoveel soepeler , ontspannender, uitgeruster .
Vorig weekend 700km gereden en dan ben je een heel stuk uitgeruster na zo een rit dan op de 9 .
Goed om te horen dat deze bevalt ;)
Voor mij is het geen optie omdat de motor door de voordeur moet passen.

Speurders
Dit is toch geen bouwjaar 2000?
Dure vergissing.
Dat zwarte frame is wel apart.




Hier inmiddels weer verder, echter geen bewijs foto's :+
Remmen goed ontlucht en met staalomvlochten leidingen zijn deze nu erg goed.
Koelvloeistof en motor olie erin.
Grote hoeveelheden insecten uit het ram-air gehaald :X
Morgen de voorkuip en tank er weer op. En dan donderdag of vrijdag eindelijk het eerste proefritje.
 
Ik zit te twijfelen of het een 2000 is met nieuwer kuip werk, of dat het idd een domme fout is.
Zwarte frame staat hem goed, wou het bij mijn C model ook doen maar ben afgehaakt na een photoshop.. helaas niet genoeg zwart in het kleurenschema waardoor het frame ging afsteken.
 
Is een 2002 , model F1 uitvoering , anders ga je wel heel ver om van een 2000 een 2002 uit voering te maken , volledige kuipwerk en topkuip , en de tank , kontje en ook nog de achterbrug , deze is net het meeste anders tegen over de vorige ZX-9R modellen , volgens mij zelfs het subframe van een F model is totaal anders tegen over het E model .
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je het kontje niet uitwisselen tussen deze 2 modellen vanwege het subframe .
Ik hou er zelf niet van om het frame zwart te maken en de achterbrug origineel te laten .
 
Hoe het dus precies zat ivm het F model wist ik dus niet , weer wat geleerd ;)
Weet wel dat er beduidend verschil is aan de voorzijde
 

Update: ik heb de 9R gezien. Mooi ding, loopt als een naaimachine en de rem-update doet het goed. Heeft schade gehad, maar is knap hersteld, op het stickerwerk na. Km-stand/looks/prijs maken de fiets erg aantrekkelijk.

Zelf ga ik toch wat anders nemen. Morgen een witte ( :X )10R '09 ophalen. Compacter, lichter, remt en stuurt beter, loopt soepeler et cetera. Maar goed, dat is niet gek voor een 7 jaar jongere fiets. :]
 
Zwarte frame staat hem goed,
Niet mee eens :+
ZX-9R is een echte jaren '90 fiets, daar hoort gewoon een zilveren frame bij.
En een dikke glimmende uitlaat *D

Is een 2002 , model F1 uitvoering , anders ga je wel heel ver om van een 2000 een 2002 uit voering te maken , volledige kuipwerk en topkuip , en de tank , kontje en ook nog de achterbrug , deze is net het meeste anders tegen over de vorige ZX-9R modellen , volgens mij zelfs het subframe van een F model is totaal anders tegen over het E model .
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je het kontje niet uitwisselen tussen deze 2 modellen vanwege het subframe .
:Y
Klopt, subframe is behoorlijk anders.
En als je heeeeeeel goed kijkt dan zie je ook dat die motor aan de voorkant van het blok een ophang punt heeft. Dat heeft de 2000 niet.

Zelf ga ik toch wat anders nemen. Morgen een witte ( :X )10R '09 ophalen. Compacter, lichter, remt en stuurt beter, loopt soepeler et cetera. Maar goed, dat is niet gek voor een 7 jaar jongere fiets. :]
Duh! Is inderdaad niet te vergelijken.




Vandaag kwam de laatste bestelling binnen; een dop om het oliefilter op moment vast te zetten.

full


En kon de voorkuip en tank er weer op :)

full


En toch ben ik depri; ik kwam er vandaag achter dat mijn directe manager in een dikke vette Jaguar rijdt.
Dus ik moet op een 15 jaar oude motor naar het werk en hij met een splinter nieuwe Jag :(
 
Die 15 jaar oude motor is wel een Kawasaki 😉😁😁
 
Niet mee eens :+
ZX-9R is een echte jaren '90 fiets, daar hoort gewoon een zilveren frame bij.
En een dikke glimmende uitlaat *D




En toch ben ik depri; ik kwam er vandaag achter dat mijn directe manager in een dikke vette Jaguar rijdt.
Dus ik moet op een 15 jaar oude motor naar het werk en hij met een splinter nieuwe Jag :(

Ik vind het bij deze kleurstelling voor 1 van de eerste keren wel matchen :)

Heeft de directie manager ook een motor ? want je kan 10 dikke wagens hebben maar als je geen motor hebt ben je nog steeds geen echte vent, dus troost je :P
 
Vandaag het eerste rondje gedaan door de wijk *O*
Starten ging wel wat moeizaam. En er ligt nog geen plas olie voor de deur.
Morgen vloeistoffen bijvullen en dan een grotere ronde :]

Enig probleem was dat ik vandaag op de 6 had gereden ... en als je dan overstapt op een 9 :X
 
Vandaag een dag vrij genomen *D

Het goede nieuws
Dus de 9 naar buiten en de laatste controles uitgevoerd.

full


De motor rijdt erg lekker. Ik had er 10w vorkolie in gedaan en dan gaat de motor ook gewoon strak door de bocht. :]

Het slechte nieuws
Maar bij thuiskomst hing er toch weer een flinke druppel olie aan het blok. -O-

full


Dus dan houdt het op.
Ik heb mij best gedaan, 3 werken hard gewerkt. Maar dit krijg ik niet goed.
Dus deze motor gaat zo spoedig mogelijk de deur uit. Momenteel aan het kijken hoe ik mijn verlies kan beperken (ik ben geen oplichter en kan deze motor niet op MP zetten).
 
Je kan het er toch gewoon bij vermelden? Zo een drama is het nou ook weer niet... :?

Ik heb eindelijk een beslissing genomen en een circuitdagje geboekt voor dit jaar; 3 Augustus naar Zolder. Afgelopen jaren wel op Mettet en Zandvoort gereden, maar de laatste keer op Zolder is 3 jaar geleden. Ik heb er nu al zin in!
11751868_856203924433453_1037361721288174181_n.jpg
 
~
Vandaag een dag vrij genomen *D

Het goede nieuws
Dus de 9 naar buiten en de laatste controles uitgevoerd.


Het slechte nieuws
Maar bij thuiskomst hing er toch weer een flinke druppel olie aan het blok. -O-

[afbeelding]

Zie je waar de olie vandaan komt , spoortje , misschien waar de bout bevestigd is van het carter naar het blok , dat deze te vast is aan gedraaid en inwendig de draad is kapot gedraaid , scheurtje.
Moet ergens vandaan komen , zou denken misschien haar scheurtje , en als het blok goed warm is dat het daar door lekt .

Ik zou hem gewoon aanmelden op MP en netjes vermelden of toch nog eens goed zoeken .
Je heb er al tijd in gestoken of laat iemand anders eens goed mee kijken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan