Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de ring moet je redelijk je best doen, het dynamische geluidlimiet op de Nordschleife is 130 dBa.
Ter vergelijking: Assen is het 101 dBa :P

130db!+ :o

Dan moet je volgens mij wel echt je best doen. Gewoon een pijp op de uitlaatbochten monteren met niets er achter ofzo. :')

Wel leuk die coulance. Dat is echt een gemis in Nederland vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Die verhalen lees ik wel vaker hier op MF. Vandaar dat ik dacht dat het een no go was. Schijnt dus wel mee te vallen als ik het zo lees.


Die verhalen op MF zullen ook vast wel kloppen ,je ziet ook veel filmpjes op youtube erover.

Die keren dat ik naar Duitsland ga prop ik zeker een db killer erin.Of het meevalt hangt denk ik ook af in wat voor controle he terecht komt ? Komt je in een DB en milieu politie fuik terecht dan hang je zeker zonder killers erin.

Dat uitlokken door de politie op een R1 ? Tja....... het kan geen idee op mijn leeftijd laat je je toch niet meer uitlokken :+

Hardrijden doe ik wel op het circuit.
 
Dat is de Ruhrsee, was tot een jaar of 6-7-8 geleden nog prima rijden, maar veel mensen gebruikten het daar als een circuit met veel ongevallen en gevaarlijke situaties tot gevolg. Mensen die daar woonden werden er ook helemaal knettergek van, dus met gevolg dat een paar jaar geleden overal en nergens allerlei beperkingen zijn alsin wegen afgesloten voor motoren in het weekend, snelheidsbeperkingen, heel veel controles en rondrijdende politie etc. De Eifel gaat er nu hard achteraan, maar ik merk in het Sauerland ook nog verschil.

Ruhrsee zijn we vorig jaar nog doorheen gekomen op de terugweg waar we eigenlijk allemaal wel de balen erin hadden, plus een maatje die keerde werd zowat overreden door een zure local, toen was het toch wel klaar.

Eifel komen we nog wel eens maar geen volledige weekenden meer zoals vroeger. Sauerland gaan we binnenkort nog eens proberen, Vulkaaneifel veel te veel slecht asfalt en geen rijden op een SS.

Vandaar dus dat we graag naar Luxemburg gaan, Zwarte Woud en op de terugweg een stuk door de Eifel. :)

Ik woon in het zuiden van Limburg en maak vaak een ritje richting de Ruhrsee. Heb ze wel meerdere malen zien laseren/flitsen maar niet dat je zegt 'hier zijn té veel controles'. In de dorpjes etc moet je je wel aan de snelheid houden, maar eenmaal buiten de bebouwde kom valt het reuze mee...

En controle op geluid ook nog nooit gezien in DLD... Toch vraag ik me af of ik daar zonder problemen mee weg kom. Alles origineel op mijn K6 maar ik vind hem behoorlijk hard klinken als ik wat hoger in de toeren zit.

Afgelopen week foutcode C46 maar eens verholpen. Deze was er lange tijd niet meer. Maar op een gegeven moment begon kwamen de bekende FI letters weer in beeld. Motor in dealer mode gezet en toen kwam C46 weer tevoorschijn... Deze er maar even tussenuit gehaald en voilà, code was weg. Toch wat fijner rijden zonder dat rode lampje in de display
 
Die K6 heeft een best inlaatgeluid. Dat is bij de K8 al iets minder. Het uitlaatgeluid overigens ook. Zeker als je demper vervangt blijft die kat \ pot zitten terwijl die bij de K6 dan ook weg is.

Volgens mij maakt een K6 op kenteken ook 103db waar een K8 volgens mij 95 (of zelfs 93) db heeft staan.

De K6 is een best luid beestje.
 
Laatst bewerkt:
Die verhalen op MF zullen ook vast wel kloppen ,je ziet ook veel filmpjes op youtube erover.

Die keren dat ik naar Duitsland ga prop ik zeker een db killer erin.Of het meevalt hangt denk ik ook af in wat voor controle he terecht komt ? Komt je in een DB en milieu politie fuik terecht dan hang je zeker zonder killers erin.

Dat uitlokken door de politie op een R1 ? Tja....... het kan geen idee op mijn leeftijd laat je je toch niet meer uitlokken :+

Hardrijden doe ik wel op het circuit.

Als ik er heen ga dan doe ik ook gewoon de killer er in. Mijn uitlaat maakt weinig herrie, maar de stress in schieten wanneer je een politie auto of motor ziet rijden heeft niemand trek in.
 
Die K6 heeft een best inlaatgeluid. Dat is bij de K8 al iets minder. Het uitlaatgeluid overigens ook. Zeker als je demper vervangt blijft die kat \ pot zitten terwijl die bij de K6 dan ook weg is.

Volgens mij maakt een K6 op kenteken ook 103db waar een K8 volgens mij 95 (of zelfs 93) db heeft staan.

De K6 is een best luid beestje.

Bij welk toerental is dan wel belangrijk, kan best verschil inzitten.
 
Die K6 heeft een best inlaatgeluid. Dat is bij de K8 al iets minder. Het uitlaatgeluid overigens ook. Zeker als je demper vervangt blijft die kat \ pot zitten terwijl die bij de K6 dan ook weg is.

Volgens mij maakt een K6 op kenteken ook 103db waar een K8 volgens mij 95 (of zelfs 93) db heeft staan.

De K6 is een best luid beestje.
Op het type plaatje wat weer op het frame zit staat ook 102 of 103db.
 
Bij welk toerental is dan wel belangrijk, kan best verschil inzitten.

Geen idee. Op het moment dat de inlaat geluid begint te maken :+

Bij een k6 met standaard uitlaat hoor je op de snelweg heel duidelijk de inlaat aanwezig. Dat vind ik ook van een R6 2006+

Een 600RR heeft dat niet en mijn k8 ook niet.
 
Op het type plaatje wat weer op het frame zit staat ook 102 of 103db.
Klopt. Ik herinner dit omdat je met een standaard k6 soms dus het circuit limit al overschrijd daarmee.

Dat is mij altijd bijgebleven.
 
Hallo, ik heb een vraagje namens mijn vrouw. Ze heeft een gsxr 750 L1 maar vind de koplamp niet mooi, zijn er covers voor te krijgen om deze anders eruit te laten zien, of eventueel stickers in het blauw te krijgen om de 2 hoekige “oortjes” af te plakken?

Of nog andere opties?

Thnx alvast
 
Hallo, ik heb een vraagje namens mijn vrouw. Ze heeft een gsxr 750 L1 maar vind de koplamp niet mooi, zijn er covers voor te krijgen om deze anders eruit te laten zien, of eventueel stickers in het blauw te krijgen om de 2 hoekige “oortjes” af te plakken?

Of nog andere opties?

Thnx alvast

Ik vind die ook niet mooi. Daarom heb ik een K8 gekocht.

Heeft ze die fietsen van te voren niet goed bekeken? :')

Misschien dat ze dit mooi vindt:
Suzuki GSXR 600 750 Dark Tint Lens Cover (2011-2015)

Anders kan je er nog een hele andere after market unit in prutsen en dan heb je fancy led lampjes enzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die ook niet mooi. Daarom heb ik een K8 gekocht.

Heeft ze die fietsen van te voren niet goed bekeken? :')

Jawel, ze heeft em gekocht omdat het een echte vrouwenmotor is, lekker compact, niet teveel vermogen en ze vind em lekker rijden :+ optie 2 is inderdaad inruilen op een zx6r.
 
Of een K8 t\m L0. Die heeft naar mijn mening de mooiste koplamp. (lekker subjectief hu?! O-) )

De reden waarom ik die heb gekozen zelf hoewel ik de K6 op zicht ook nog mooi vind. De L1 en nieuwer vind ik een verslechterde versie van de K6 wat betreft de koplamp en de rest van het uiterlijk.

Een ZX6R rijdt heel anders. Naar mijn mening is er geen supersport die zo " relaxt" (voor zover dat mogelijk is) rijdt voor op straat.

De ZX6R'en waar ik op gezeten doen dat niet. Begint al bij de zithouding. De 600RR ook niet en de R6 (2006+) ook niet (en de Daytona 675 trouwens ook niet!).

Ze hebben allemaal een hogere zit en de kont staat bij al die fietsen meer omhoog.

Als het lekker moet rijden en ze wilt een supersport dan kan je niet echt om de GSXR heen is mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Of een K8 t\m L0. Die heeft naar mijn mening de mooiste koplamp. (lekker subjectief hu?! O-) )

De reden waarom ik die heb gekozen zelf hoewel ik de K6 op zicht ook nog mooi vind. De L1 en nieuwer vind ik een verslechterde versie van de K6 wat betreft de koplamp en de rest van het uiterlijk.

Een ZX6R rijdt heel anders. Naar mijn mening is er geen supersport die zo " relaxt" (voor zover dat mogelijk is) rijdt voor op straat.

De ZX6R'en waar ik op gezeten doen dat niet. Begint al bij de zithouding. De 600RR ook niet en de R6 (2006+) ook niet (en de Daytona 675 trouwens ook niet!).

Ze hebben allemaal een hogere zit en de kont staat bij al die fietsen meer omhoog.

Als het lekker moet rijden en ze wilt een supersport dan kan je niet echt om de GSXR heen is mijn ervaring.

Klopt helemaal, ze had eerst een zx6r, die moest iets verlaagd worden omdat je er echt op zit. De gsxr L1 is perfect qua formaat, vind em zelf ook heerlijk rijden al ben ik er wat te groot voor. Maar stiekem pak ik em
Nog wel eens, zelfs toen ik de s1000RR nog had.
 
Of een K8 t\m L0. Die heeft naar mijn mening de mooiste koplamp. (lekker subjectief hu?! O-) )

De reden waarom ik die heb gekozen zelf hoewel ik de K6 op zicht ook nog mooi vind. De L1 en nieuwer vind ik een verslechterde versie van de K6 wat betreft de koplamp en de rest van het uiterlijk.

Een ZX6R rijdt heel anders. Naar mijn mening is er geen supersport die zo " relaxt" (voor zover dat mogelijk is) rijdt voor op straat.

De ZX6R'en waar ik op gezeten doen dat niet. Begint al bij de zithouding. De 600RR ook niet en de R6 (2006+) ook niet (en de Daytona 675 trouwens ook niet!).

Ze hebben allemaal een hogere zit en de kont staat bij al die fietsen meer omhoog.

Als het lekker moet rijden en ze wilt een supersport dan kan je niet echt om de GSXR heen is mijn ervaring.

Grotendeels mee eens. Vind de L0 ook van voren mooier. Echter, de L1+ is simpelweg wel de betere motor op zowel vering, remmen als gewicht en stuurgedrag. Persoonlijk daarvoor gekozen ipv de looks.

Maar... Met gsxr K6+ kun je weinig fouts kiezen :)
 
Mwa.. ik niet.
Het is niet zo dat de oudere modellen slecht zijn. Als ze nou echt veel zouden verschillen dan wel ja.

Wat betreft de remmen. De zaak waar ik mijn motor kocht (die had ook een 2012 of 2013 staan) was er van overtuigd dat die Brembo's helemaal niet beter waren. Volgens hem vooral marketing en niet zo zeer goede Brembo remmerij.

In hoeverre hij dit zou kunnen onderbouwen weet ik dan weer niet! De rest van de fiets zal ongetwijfeld geupgrade zijn.

Ikzelf merk echter wat betreft rijgedrag heel weinig tussen mijn vorige K6 en mijn huidige K8 terwijl ook hier nogal wat verschillen in zouden zitten.

Het enige wat ik echt merk is dat mijn huidige motor helemaal geen "gas uit \ aan" probleem heeft terwijl mijn K6 dat enorm had rond de 4000 rpm (toen was het nog niet bekend hoe dit op te lossen).

Een ander ding is dat de K8 minder makkelijk op gas omhoog komt in z'n 1. Ik moet het wel heeeeeeeeeeeeel graag willen en dan komt dat wiel iets van de grond en dat was bij mijn k6 wel makkelijk.

Nu kunnen die wheelies mij gestolen worden en dat andere punt is enkel een pluspunt.

Zithouding, geluid, feeling, rijgedrag is allemaal hetzelfde vind ik :)
 
Laatst bewerkt:
Mwa.. ik niet.
Het is niet zo dat de oudere modellen slecht zijn. Als ze nou echt veel zouden verschillen dan wel ja.

Wat betreft de remmen. De zaak waar ik mijn motor kocht (die had ook een 2012 of 2013 staan) was er van overtuigd dat die Brembo's helemaal niet beter waren. Volgens hem vooral marketing en niet zo zeer goede Brembo remmerij.

In hoeverre hij dit zou kunnen onderbouwen weet ik dan weer niet! De rest van de fiets zal ongetwijfeld geupgrade zijn.

Ikzelf merk echter wat betreft rijgedrag heel weinig tussen mijn vorige K6 en mijn huidige K8 terwijl ook hier nogal wat verschillen in zouden zitten.

Het enige wat ik echt merk is dat mijn huidige motor helemaal geen "gas uit \ aan" probleem heeft terwijl mijn K6 dat enorm had rond de 4000 rpm (toen was het nog niet bekend hoe dit op te lossen).

Een ander ding is dat de K8 minder makkelijk op gas omhoog komt in z'n 1. Ik moet het wel heeeeeeeeeeeeel graag willen en dan komt dat wiel iets van de grond en dat was bij mijn k6 wel makkelijk.

Nu kunnen die wheelies mij gestolen worden en dat andere punt is enkel een pluspunt.

Zithouding, geluid, feeling, rijgedrag is allemaal hetzelfde vind ik :)

Ik lees alleen maar dat je gelooft wat je wilt geloven.
Denk je dat die verkoper je gaat zeggeb dat de opvolger betere remmen heeft terwijl hij het oudere model aan je probeert te verkopen?

Anyway, iedereen mag een mening hebben maar helaas is de jouwe simpelweg onjuist. :+
 
Ik lees alleen maar dat je gelooft wat je wilt geloven.
Denk je dat die verkoper je gaat zeggeb dat de opvolger betere remmen heeft terwijl hij het oudere model aan je probeert te verkopen?

Anyway, iedereen mag een mening hebben maar helaas is de jouwe simpelweg onjuist. :+


Juist, de BREMBO's zijn veel beter :t
 
Grootste verschil tussen L1 en de vorige modellen is het gewicht en de wielbasis. Een L1 is korter en een kilo of 9 lichter. De Brembos op een L1 zijn wel de goedkoopste soort volgens mij, met goeie leidingen/ontluchten en een paar goeie blokjes is overal wel een aardige rempartij van te maken. In Wss moeten ze verplicht met standaard klauwen rijden.
Vandaag op CPZ gereden, bevalt prima bij RSZ. Wel jammer dat er nauwelijks plekken zijn met mooi zicht op de baan, vind het wel mooi om tussen de sessies door naar de races te kijken.
Ben weer op 2:12 blijven steken dus mn doelstelling van 2.07 wordt nog lastig dit jaar.
@Roy nog bedankt voor de hulp.
 
Die 2:07 komt vanzelf Rob👍 Naarmate je vaker en soepeler rijdt en leert komt het goed.

Natuurlijk zijn die Bremboklauwen de goedkoopste In hun productielijn.Als alternatief hebben ze ook nog de GP klauwen.🤔🤑
 
Laatst bewerkt:
Grootste verschil tussen L1 en de vorige modellen is het gewicht en de wielbasis. Een L1 is korter en een kilo of 9 lichter. De Brembos op een L1 zijn wel de goedkoopste soort volgens mij, met goeie leidingen/ontluchten en een paar goeie blokjes is overal wel een aardige rempartij van te maken. In Wss moeten ze verplicht met standaard klauwen rijden.
Vandaag op CPZ gereden, bevalt prima bij RSZ. Wel jammer dat er nauwelijks plekken zijn met mooi zicht op de baan, vind het wel mooi om tussen de sessies door naar de races te kijken.
Ben weer op 2:12 blijven steken dus mn doelstelling van 2.07 wordt nog lastig dit jaar.
@Roy nog bedankt voor de hulp.

Ja probleempje was gelukkig snel gevonden bij je! Als jij nou voor mij boekt ga ik wel ff achter je aan met een zweep en voor je rijden met aanwijzingen ;)

Heb ook lekker gereden, alles heel, nieuw pr en goed punten gepakt in een vol veld!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan