KTM SuperDuke 990 Deel 14

denk aan de 15 minuten loop en de rit er na!!!!

15 minuten loop heeft ie gehad, loopt nu verder netjes.
Wat opvalt is dat door de verwijdering van de SAS de motorrem lijkt te zijn toegenomen, ploffen bij deceleratie is nagenoeg weg. Verder is te merken dat de motor rijker loopt , beter oppakt en ik had al een spontane weely te pakken.

Ik denk dat er nog wel wat winst te behalen is bij de secundaire gaskleppen, me daar eens op inlezen.
 
Ja ploffen doet ie bij mij alleen nog als ik een tijdje constant 4 a 5000 toeren rij, en dan het gas los, dan rond de 4k toeren rommelt ie een beetje.
 
Om nog terug te komen op mijn vraag hier eerder over de lekke voetpakkingen waarbij meerdere mensen Mike Velthuijzen van crossblokrevisie aanbevolen. Mike had zelf helaas geen tijd maar heeft me doorverwezen naar Bas van Scoots and More en die heeft me heel goed geholpen. Erg bekwame en vriendelijke vent.

Uiteindelijk ervoor gekozen zelf het blok eronder uit te halen (nooit eerder gedaan), wat me 3 dagen heeft gekost en verder prima ging. Hoop geleerd wel. En nu nog alles weer terug.. :t
 
Ik verkoop mijn superduke met spijt in het hart en vraag me af wat een correcte vraagprijs is.

Het is een superduke van 2009 met 21000 km. Hij is in zeer goede staat. Ik ben er één keer met gevallen aan lage snelheid en daar zijn nog wat sporen van te zien onderaan de bike maar niets dramatisch.

Er doet mij iemand een bod van 4000 euro. Is dat een correcte prijs?
 
degene die dat bod doet voor een mooie nette (echte) 2009 (zwarte brug en radiale remmerij en nog wat upgrades) met 21k op de teller zet je behoorlijk te kakken en neemt je gewoon in de maling. Kijk maar eens op MP.
Ik zou zeggen tussen 5500 en 6500 is wel een redelijke richtlijn i.m.o. misschien nog wel iets meer als ie verder netjes is.
 
+1! De nette, goed onderhouden SuperDukes, staan gemiddeld erg laag geprijsd te koop. Voor 'n nette 2009 met 21000km is eerder €6500,- 'n goede prijs. Degene die dat bod doet moet zich schamen!
 
Nja tot nu toe beste bod 4100 euries. Pffff denk iemand uit Nederland (woon zelf in België.

Ik probeer mijn superduke hier in marktplaats te zetten maar lukt niet. Aaah en ik ben geen KTM verader hoor alleen ik heb een RC8R gekocht en nja dus superduke te koop.

Afin wat plaatjes.
full

full

full

full
 
Prijzen in België liggen lager dan in NL natuurlijk, plus je bent er een keer mee gevallen. Er is misschien weinig meer van te zien qua schade, en het was bij lage snelheid, maar hij heeft dus schade gehad.
Niet originele tankschilden kan ook mensen afschrikken.
 
Hey mensen, ook eindelijk weer eens iets te vertellen hier...

Na 10 gelukkige jaren met mijn SV1000S, is er 2 weken geleden een kleine droom in vervulling gegaan en heb ik een 2005 SD990 gekocht met 20K op de teller!

Helaas is van het weekend de droom langzaam in een nachtmerrie veranderd, want de problemen zijn begonnen. Heb elektrische problemen, na een lange rit toen ik in de buurt van mijn huis kwam begon alles te knipperen en daarna startte hij niet meer. Nu doen de lampen het nog met het contact aan, maar als ik de killswitch aanzet beginnen er allemaal relais te klikken en het instrumentarium wordt gek; knipperen, random snelheden,enz.

Ik wil het hele verhaal hier nog niet typen want ik ben natuurlijk eerst zelf hard op zoek naar plekken waar andere mensen deze problemen al hebben gehad. Nu spreek ik Nederlands, Engels, Duits en een beetje Spaans dus dat helpt. Behalve in het WPHB dat ik erbij kreeg, zoek ik nu op superduke.net, lc8.info, motor-talk.de, ktmforum.net, en motor-forum.nl.

Wat ik nog niet heb gevonden, en wat voor mijn SV wel makkelijk te vinden was, zijn sites/forumposts met links naar howto's of nuttige topics van bekende problemen. Het mooiste zou zijn om een howto te vinden hoe je het beste "onverklaarbare" elektrische problemen kan troubleshooten..

Weten jullie misschien nog een paar goeie plekken om te beginnen, zodat ik de motor en de bekende problemen vast een beetje ken, zodat ik niet bij 0 hoef te beginnen?

Standaard dingen heb ik al gecheckt zoals accu, accupolen, losse stekkertjes enz. maar veel verder ben ik nog niet gekomen. Wat ook niet helpt is dat er al een beetje aan is geknutseld (usb-oplader, optimate aansluiting, 690 koplampunit, maar daar zou ik toch doorheen moeten kunnen kijken.

Alvast bedankt..!!

PS: Ik zie net dat ik ook goed consequent ben, heb blijkbaar in 2009 ingevuld dat mijn favoriete motor een KTM Superduke is op mijn MF profiel.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag komt mijn windshield binnen :) Verwacht er niet te veel van qua wind reductie, maar vind het wel mooi staan.

Gaan er toevallig nog mensen naar Lelystad 26 aug?
 

Dat is erg beroerd! Vooral omdat je je sd nog niet zo lang hebt!
Je zou op SuperDuke.net even kunnen zoeken op big Grey connector of bgc, is schijnbaar ook vaak een bron van ellende. (Al denk ik zelf dat die het in jouw geval niet is) waar ik zelf mee zou beginnen zou zijn alle connectors, ja echt allemaal, open maken, schoonmaken en eventueel volsteken met 'dielectric grease'.

Vandaag komt mijn windshield binnen :) Verwacht er niet te veel van qua wind reductie, maar vind het wel mooi staan.

Gaan er toevallig nog mensen naar Lelystad 26 aug?
Nice, ik vond het ruitje wel aanzienlijk verschil maken. Heb hem er naar de TT voor het eerst opgehad voor een fatsoenlijk stuk snelweg met redelijke snelheid, maar het scheelt wel aardig wat met het origineel.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag komt mijn windshield binnen :) Verwacht er niet te veel van qua wind reductie, maar vind het wel mooi staan.

Gaan er toevallig nog mensen naar Lelystad 26 aug?


Scheelt zeker wel, voordeel wat ik ondervind van het ruitje is dat je bovenlichaam deels uit de wind gehouden word maar er geen vervelende wervelingen rond de helm komen. Tot 140-150 km is het met ruitje goed te doen. Moet er wel bij vermelden dat ik 1.89 lang ben en 3x per week in de sportschool zit ;)
 
Laatst bewerkt:
Helaas is van het weekend de droom langzaam in een nachtmerrie veranderd, want de problemen zijn begonnen. Heb elektrische problemen, na een lange rit toen ik in de buurt van mijn huis kwam begon alles te knipperen en daarna startte hij niet meer. Nu doen de lampen het nog met het contact aan, maar als ik de killswitch aanzet beginnen er allemaal relais te klikken en het instrumentarium wordt gek; knipperen, random snelheden,enz.

Ik wil het hele verhaal hier nog niet typen want ik ben natuurlijk eerst zelf hard op zoek naar plekken waar andere mensen deze problemen al hebben gehad. Nu spreek ik Nederlands, Engels, Duits en een beetje Spaans dus dat helpt. Behalve in het WPHB dat ik erbij kreeg, zoek ik nu op superduke.net, lc8.info, motor-talk.de, ktmforum.net, en motor-forum.nl.

Wat ik nog niet heb gevonden, en wat voor mijn SV wel makkelijk te vinden was, zijn sites/forumposts met links naar howto's of nuttige topics van bekende problemen. Het mooiste zou zijn om een howto te vinden hoe je het beste "onverklaarbare" elektrische problemen kan troubleshooten..

Standaard dingen heb ik al gecheckt zoals accu, accupolen, losse stekkertjes enz. maar veel verder ben ik nog niet gekomen. Wat ook niet helpt is dat er al een beetje aan is geknutseld (usb-oplader, optimate aansluiting, 690 koplampunit, maar daar zou ik toch doorheen moeten kunnen kijken

Je verhaal klinkt toch echt alsof de accu polen van de accu los liggen, ook al heb je daar al naar gekeken. Of een aarde/- die niet contact maakt of zelfs los ligt, draadbreuk ect.
Maar in dezelfde lijn zijn dan ook al de geknutselde dingen verdacht. Ik zou eens beginnen met spanning meten op het moment dat alles begint te knipperen. En aarde/- punten goed checken.
 
Dat is erg beroerd! Vooral omdat je je sd nog niet zo lang hebt!
Je zou op SuperDuke.net even kunnen zoeken op big Grey connector of bgc, is schijnbaar ook vaak een bron van ellende. (Al denk ik zelf dat die het in jouw geval niet is) waar ik zelf mee zou beginnen zou zijn alle connectors, ja echt allemaal, open maken, schoonmaken en eventueel volsteken met 'dielectric grease'.
Je verhaal klinkt toch echt alsof de accu polen van de accu los liggen, ook al heb je daar al naar gekeken. Of een aarde/- die niet contact maakt of zelfs los ligt, draadbreuk ect.
Maar in dezelfde lijn zijn dan ook al de geknutselde dingen verdacht. Ik zou eens beginnen met spanning meten op het moment dat alles begint te knipperen. En aarde/- punten goed checken.
Thanks allebei. Goeie tips ja. Idd ik heb ook deze bijvoorbeeld al uit, ik zal beginnen met zoals je zegt ALLE stekkers. Polen los en vast gehad, dus ik zal dat laatste nog proberen. Misschien klinkt dit stom, maar heb je een tip om de aarde te meten? De -pool zit links onder, en die zit geaard rechts midden op het motorblok, en ik ben niet zo lenig..
 
Da's wel heel kl#te met 'n nieuwe aanwinst. Maar je ontkomt er niet aan om bij "0" te beginnen bij storing zoeken. Het laadcircuit is het eerste waar je kunt zoeken. Controleer de dynamo op: (laadspanning/weerstand/sluiting in de spoelen/sluiting naar massa) Controleer de connector/stekker van de dynamo naar gelijkrichter. Gelijkrichter doormeten volgens WPHB. Accu opladen en doormeten. Aansluitingen op het startrelais controleren. Aarde kun je ook op andere plekken nameten. Succes! :t
 
Links voor, naast het balhoofd zit ook nog een massapunt, voor het geval je die nog gemist had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan