Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lol.. ik kende dit niet. Maar zo word je dus ook gedwongen je richtingaanwijzer te gebruiken. Wat cool!

En dan ook nog gedwongen worden om overdag (minimaal) dimverlichting of dagrijverlichting met achterverlichting aan te hebben, zou helemaal cool zijn :t

Het verbaast me allang niet meer, maar waarom verdompt men het om die verlichting aan te hebben :?

Is het de Hollandse zuinigheid, want lampjes zouden wel eens vervangen moeten worden, door overdag verlichting te voeren :? Lampen / LED gaan tegenwoordig natuurlijk haast zowat een autoleven mee :Y

Of is het die nog veel verdommende ongeinteresseerdheid van heel veel ingeblikten, voor medeweggebruikers, en de verkeersveiligheid :?
 
Laatst bewerkt:
En dan ook nog gedwongen worden om overdag (minimaal) dimverlichting of dagrijverlichting met achterverlichting aan te hebben, zou helemaal cool zijn :t

Het verbaast me allang niet meer, maar waarom verdompt men het om die verlichting aan te hebben :?

Is het de Hollandse zuinigheid, want lampjes zouden wel eens vervangen moeten worden, door overdag verlichting te voeren :? Lampen / LED gaan tegenwoordig natuurlijk haast zowat een autoleven mee :Y

Of is het die nog veel verdommende ongeinteresseerdheid van heel veel ingeblikten, voor medeweggebruikers, en de verkeersveiligheid :?
't Is iets van vroeger. Ik weet eigenlijk niet of ze er nog steeds staan, maar vroeger had je na tunnels altijd het bordje "Denk aan uw lichten!" Oftewel: wel uitdoen hoor! :?
In Zuid-(?)Frankrijk word er naar je geseind als je je lichten aan hebt :? Daar vinden ze het ook iets heel geks.
Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Tenzij je ergens diep in een provincie woont, is de kans dat je iemand niet ziet vanwege het niet aan hebben van de lichten echt nihil.
 
Of is het die nog veel verdommende ongeinteresseerdheid van heel veel ingeblikten, voor medeweggebruikers, en de verkeersveiligheid :?

Precies. Veel mensen intereseert het geen hol. Zolang ze zelf maar aankomen en "tot nu toe ging het altijd goed".
 
En dan ook nog gedwongen worden om overdag (minimaal) dimverlichting of dagrijverlichting met achterverlichting aan te hebben, zou helemaal cool zijn :t

Het verbaast me allang niet meer, maar waarom verdomt men het om die verlichting aan te hebben :?

Of is het die nog veel verdommende ongeinteresseerdheid van heel veel ingeblikten, voor medeweggebruikers, en de verkeersveiligheid :?

:$ :$ Ik heb me hieraan helaas schuldig gemaakt zondag. Ik reed weg toen het nog licht was, na ruim een uur rijden werd ik ingehaald met getoeter en de bijrijder wijzend naar mijn koplampen. Was ik dus eens vergeten mijn lampen aan te doen :$ voelde me op dat moment echt zo'n typische domme doos, al babbelend met het zusje en de achterbank vol kids.
 
't Is iets van vroeger. Ik weet eigenlijk niet of ze er nog steeds staan, maar vroeger had je na tunnels altijd het bordje "Denk aan uw lichten!" Oftewel: wel uitdoen hoor! :?
In Zuid-(?)Frankrijk word er naar je geseind als je je lichten aan hebt :? Daar vinden ze het ook iets heel geks.
Ik zou me er ook niet al te druk over maken. Tenzij je ergens diep in een provincie woont, is de kans dat je iemand niet ziet vanwege het niet aan hebben van de lichten echt nihil.

In Tsjechië zijn de lampen verplicht altijd aan :+ (anders een boete)

Dan heb je ook geen probleem met mensen die hun lichten uit hebben op de verkeerde momenten :+
 
Of mevrouw bewust en onbewust incapabel is om te rijden is irrelevant. Ze is en blijft incapabel om te rijden.

Aantekening in het rijbewijs? Alleen bevoegd met lane departure systeem.

Stond vandaag een stuk in de krant dat heel veel mensen dit soort hulpmiddelen (mits aanwezig) helemaal niet gebruiken. Sommigen weten niet dat ze het hebben, anderen hebben geen flauw idee hoe het werkt, en er zal vast een deel zijn die dat allemaal maar bullshit vinden.

Het uiterlijk van de auto blijkt vele male belangrijker dan allerlei nieuwerwetse "veiligheids-frutsels"
 
En dan ook nog gedwongen worden om overdag (minimaal) dimverlichting of dagrijverlichting met achterverlichting aan te hebben, zou helemaal cool zijn :t

Het verbaast me allang niet meer, maar waarom verdompt men het om die verlichting aan te hebben :?

Is het de Hollandse zuinigheid, want lampjes zouden wel eens vervangen moeten worden, door overdag verlichting te voeren :? Lampen / LED gaan tegenwoordig natuurlijk haast zowat een autoleven mee :Y

Of is het die nog veel verdommende ongeinteresseerdheid van heel veel ingeblikten, voor medeweggebruikers, en de verkeersveiligheid :?

"Vroeger" zag je een motor van heinde en verre aan komen, omdat dat vrijwel de enige weggebruikers waren die overdag (meestal) licht voerden.
Toen moest ineens iedereen overdag zijn licht aan en vallen de motorrijders veel minder op tussen de koekblikkers en overigen....
 
"Vroeger" zag je een motor van heinde en verre aan komen, omdat dat vrijwel de enige weggebruikers waren die overdag (meestal) licht voerden.
Toen moest ineens iedereen overdag zijn licht aan en vallen de motorrijders veel minder op tussen de koekblikkers en overigen....
Toen waren er ook geen files. Mooie tijd :')
 
"Vroeger" zag je een motor van heinde en verre aan komen, omdat dat vrijwel de enige weggebruikers waren die overdag (meestal) licht voerden.
Toen moest ineens iedereen overdag zijn licht aan en vallen de motorrijders veel minder op tussen de koekblikkers en overigen....
:^
En het voegt voor auto's niets toe, nutteloze energieverspilling.
 
Stond vandaag een stuk in de krant dat heel veel mensen dit soort hulpmiddelen (mits aanwezig) helemaal niet gebruiken. Sommigen weten niet dat ze het hebben, anderen hebben geen flauw idee hoe het werkt, en er zal vast een deel zijn die dat allemaal maar bullshit vinden.

Het uiterlijk van de auto blijkt vele male belangrijker dan allerlei nieuwerwetse "veiligheids-frutsels"

Toen ik las wat het lane departure warning system was las ik ook dat je het met een hendeltje aan moet zetten. Tja, als je het knipperlicht al niet kunt vinden gaat dat systeem ook niet werken.
 
@ Sassette,

Dat is een systeem dat koekblik telefoon zombies creëert.

Ze rijden met een actieve cruisecontrole en een actieve lane assist.
M.a.w. de auto blijft in zijn baan zonder op de voorganger te klappen.

Omdat het rijden dan wel heel er saai wordt gaan ze maar vol continu met hun telefoon klooien.
Als je er dan ook nog één tussen hebt die jou wel aan ziet komen en dan opzij gaat, dan wordt deze door de lane assist ineens weer naar het midden van de baan gestuurd. |(

Dat noemen ze vooruitgang....
 
Heel bekend...:r

Zou zo'n stebel ding daar ook tegen werken? })

Ik weet het niet maar ik heb er wel één besteld })

Gisterenavond was het best druk op de weg en veel file.
Met wat regen erbij was het dan ook echt een drama.

Een oude Renault Megane stationcar die zonder op of om te kijken van baan wisselde waar er op de andere baan geen ruimte was waardoor ik er ook minder op bedacht was.
Stoppie op een nat wegdek en daarna op de toeter. Toen hij kon invoegen op de andere baan er naast gereden en vragend mijn handen op gestoken. Ik krijg alleen een blik die blijkbaar aangaf dat hij geen idee had wat hij nou mis had gedaan.

Verderop nog een Q7 die tot over de streep ging om mij bewust te blokkeren.
Auto op de linker baan gaf daarop extra ruimte zodat ik er toch nog eenvoudig langs kon. :t
 
Verderop nog een Q7 die tot over de streep ging om mij bewust te blokkeren.
Auto op de linker baan gaf daarop extra ruimte zodat ik er toch nog eenvoudig langs kon. :t

Dat zijn wel mooie dingen ja. Ik moet zeggen dat ik nog nooit het idee gehad heb dat iemand me echt bewust probeert te blokkeren, maar in ieder geval krijgt iemand die wat extra ruimte maakt als het door een ander krap wordt van mij standaard een duimpje omhoog.
 
00o een srebel gemonteerd , werkt best goed


Ik weet het niet maar ik heb er wel één besteld })

Gisterenavond was het best druk op de weg en veel file.
Met wat regen erbij was het dan ook echt een drama.

Een oude Renault Megane stationcar die zonder op of om te kijken van baan wisselde waar er op de andere baan geen ruimte was waardoor ik er ook minder op bedacht was.
Stoppie op een nat wegdek en daarna op de toeter. Toen hij kon invoegen op de andere baan er naast gereden en vragend mijn handen op gestoken. Ik krijg alleen een blik die blijkbaar aangaf dat hij geen idee had wat hij nou mis had gedaan.

Verderop nog een Q7 die tot over de streep ging om mij bewust te blokkeren.
Auto op de linker baan gaf daarop extra ruimte zodat ik er toch nog eenvoudig langs kon. :t
 
Zit ook ook in het blik van mijn vrouw,kan je gelukkig uit zetten,ik heb het niet zo op snufjes,ik let liever gewoon zelf op 8-) 8-)

Gebruik ook lang niet altijd de voorrangs indicator (uit luiheid/gemaks zucht) O-) O-) O-) maar zorg er wel altijd voor dat een ander er geen hinder van heeft.

In vrouw liefs blik gaat je stuur trillen,de radio uit en klinkt er een iritante zoemtoon uit de speakers als je de lijn passeert zonder RAW
 
Zit ook ook in het blik van mijn vrouw,kan je gelukkig uit zetten,ik heb het niet zo op snufjes,ik let liever gewoon zelf op 8-) 8-)

Gebruik ook lang niet altijd de voorrangs indicator (uit luiheid/gemaks zucht) O-) O-) O-) maar zorg er wel altijd voor dat een ander er geen hinder van heeft.

In vrouw liefs blik gaat je stuur trillen,de radio uit en klinkt er een iritante zoemtoon uit de speakers als je de lijn passeert zonder RAW
:? Is het erg vermoeiend of moeilijk om de richtingaanwijzer te gebruiken dan?
Ik geloof ook niet dat het bedoeld was in het geval dat je iemand kon hinderen (dat mag sowieso al niet), maar meer om anderen gewoon te laten weten wat je gaat doen, zodat zij alvast kunnen anticiperen. Ook degenen die je per ongeluk over het hoofd zag...
 
....in de hoop dat je hier toevallig meeleest.....

Vaak tussen 7 uur en 7.30 's ochtends kom ik je met je Diversion 900 op de A325 tussen Nijmegen en Arnhem tegen. Je draagt een felgele Nolan helm en dito geel hesje. Maar dat is niet de reden dan iedereen voor je aan kant gaat. Je koplamp staat (bewust?) op standje verblinden. En aangezien dit al heeeeeeeel erg lang zo is vermoed ik zelfs dat je het bewust doet. En het werkt. Iedereen gaat aan de kant. Ik ook want het is wel bloedirritant.
 
Laatst bewerkt:
Het is sinds deze week echt veel te druk op de weg, niet normaal.
Zelfs plekken waar ik nog nooit file/drukte heb gezien stonden zelfs auto's stil
 
Was me het ritje wel, vanochtend.
Het begon op de Haarlemmerweg, ik piepte net tussen een KTM superduke 1290 die vooraan stond en een auto door.
Zodat ik naast die KTM kwam te staan, even een knikje maar de KTM gaf geen krimp. Nouja dan niet.

Stoplicht op groen.
KTM gaat er volle bak vandoor.
Ik erachter aan.
Kom naast hem te rijden.
KTM denkt ja halloooo opstralen met je oud gebakje en laat zijn rechterpols spreken.
Ik laat me opnaaien en ga mee in de testosteron strijd, trek dr door tot het rode gebied (7500toeren).
Maar de KTM is heer en meester en bij elke schakel omhoog komt ie een motorlengte voor.

Inmiddels 190/200 kilometertjes per uur.

KTM gaat eerder in de remmen voor aankomend stoplicht.
Ik wil toch een soort van aftroeven en moet toch naar links de Seineweg op dus ga niet in de remmen en ga nog voor de KTM al 'hang loose' gebarend naar links.
Hierdoor moet ik VOL in de ankers.
Snelheid ligt nog steeds rond de 130/140.
Dus ik red dat niet netjes om nog vóór de stopstreep tot stilstand te komen.
Als slippend, piepend en krakend kom ik tot óver het fietspad stil.

Next..
Al rijdende op de Basisweg.
Een blikker die van links naar de rechterstrook gaat.
Maar tegen de middenstrook blijft aanrijden.
Waardoor ik niet tussen de wagens door kan piepen.

Ik heb kennelijk nog een restgevoel over aan de verloren race van net (alsof ik dat ooit had kunnen winnen) en gebaar dat die blikker meer naar rechts moet.
Meneer in het blik ziet dat, raam gaat naar beneden.
Blikker:"Ik rijd tegen de middenstreep aan hoor" gilt ie.
Ik brul wat in mijn helm.
Achter het blik rijd een vrachtwaggel die een tuutter geeft.
Realiseer me dat de blikker mij niet verstaat en wil toch mijn gram halen (dat kan nooit maar dit daargelaten) en klap mijn helm open.
Vrachtwaggel blijft tuuteren.
Ik tier dat indien hij rechts rijdt hij ook rechts moet aanhouden en een verwijzing naar het mannelijk geslachtdeel om mijn betoog te sluiten.
Vrachtwaggel blijft aanhoudend toeteren.
Ik neem me verlies en bekrachtig dat door to drop a gear and te dissapearen.

En kort hierna kwamen we aan op werk, waar ik in me helm tegen mezelf de situaties evalueerde en me bedacht dat ik de avonturen van vandaag maar eens op het forum zou neerzetten.

Fijne dag vandaag. :W :]
 
Was me het ritje wel, vanochtend.
Het begon op de Haarlemmerweg, ik piepte net tussen een KTM superduke 1290 die vooraan stond en een auto door.
Zodat ik naast die KTM kwam te staan, even een knikje maar de KTM gaf geen krimp. Nouja dan niet.

Stoplicht op groen.
KTM gaat er volle bak vandoor.
Ik erachter aan.
Kom naast hem te rijden.
KTM denkt ja halloooo opstralen met je oud gebakje en laat zijn rechterpols spreken.
Ik laat me opnaaien en ga mee in de testosteron strijd, trek dr door tot het rode gebied (7500toeren).
Maar de KTM is heer en meester en bij elke schakel omhoog komt ie een motorlengte voor.

Inmiddels 190/200 kilometertjes per uur.

KTM gaat eerder in de remmen voor aankomend stoplicht.
Ik wil toch een soort van aftroeven en moet toch naar links de Seineweg op dus ga niet in de remmen en ga nog voor de KTM al 'hang loose' gebarend naar links.
Hierdoor moet ik VOL in de ankers.
Snelheid ligt nog steeds rond de 130/140.
Dus ik red dat niet netjes om nog vóór de stopstreep tot stilstand te komen.
Als slippend, piepend en krakend kom ik tot óver het fietspad stil.

Next..
Al rijdende op de Basisweg.
Een blikker die van links naar de rechterstrook gaat.
Maar tegen de middenstrook blijft aanrijden.
Waardoor ik niet tussen de wagens door kan piepen.

Ik heb kennelijk nog een restgevoel over aan de verloren race van net (alsof ik dat ooit had kunnen winnen) en gebaar dat die blikker meer naar rechts moet.
Meneer in het blik ziet dat, raam gaat naar beneden.
Blikker:"Ik rijd tegen de middenstreep aan hoor" gilt ie.
Ik brul wat in mijn helm.
Achter het blik rijd een vrachtwaggel die een tuutter geeft.
Realiseer me dat de blikker mij niet verstaat en wil toch mijn gram halen (dat kan nooit maar dit daargelaten) en klap mijn helm open.
Vrachtwaggel blijft tuuteren.
Ik tier dat indien hij rechts rijdt hij ook rechts moet aanhouden en een verwijzing naar het mannelijk geslachtdeel om mijn betoog te sluiten.
Vrachtwaggel blijft aanhoudend toeteren.
Ik neem me verlies en bekrachtig dat door to drop a gear and te dissapearen.

En kort hierna kwamen we aan op werk, waar ik in me helm tegen mezelf de situaties evalueerde en me bedacht dat ik de avonturen van vandaag maar eens op het forum zou neerzetten.

Fijne dag vandaag. :W :]
Als dit waar is gaat het een keer mis of raak je je rijbewijs kwijt.
 
Was me het ritje wel, vanochtend.
Het begon op de Haarlemmerweg, ik piepte net tussen een KTM superduke 1290 die vooraan stond en een auto door.
Zodat ik naast die KTM kwam te staan, even een knikje maar de KTM gaf geen krimp. Nouja dan niet.

Stoplicht op groen.
KTM gaat er volle bak vandoor.
Ik erachter aan.
Kom naast hem te rijden.
KTM denkt ja halloooo opstralen met je oud gebakje en laat zijn rechterpols spreken.
Ik laat me opnaaien en ga mee in de testosteron strijd, trek dr door tot het rode gebied (7500toeren).
Maar de KTM is heer en meester en bij elke schakel omhoog komt ie een motorlengte voor.

Inmiddels 190/200 kilometertjes per uur.

KTM gaat eerder in de remmen voor aankomend stoplicht.
Ik wil toch een soort van aftroeven en moet toch naar links de Seineweg op dus ga niet in de remmen en ga nog voor de KTM al 'hang loose' gebarend naar links.
Hierdoor moet ik VOL in de ankers.
Snelheid ligt nog steeds rond de 130/140.
Dus ik red dat niet netjes om nog vóór de stopstreep tot stilstand te komen.
Als slippend, piepend en krakend kom ik tot óver het fietspad stil.

Next..
Al rijdende op de Basisweg.
Een blikker die van links naar de rechterstrook gaat.
Maar tegen de middenstrook blijft aanrijden.
Waardoor ik niet tussen de wagens door kan piepen.

Ik heb kennelijk nog een restgevoel over aan de verloren race van net (alsof ik dat ooit had kunnen winnen) en gebaar dat die blikker meer naar rechts moet.
Meneer in het blik ziet dat, raam gaat naar beneden.
Blikker:"Ik rijd tegen de middenstreep aan hoor" gilt ie.
Ik brul wat in mijn helm.
Achter het blik rijd een vrachtwaggel die een tuutter geeft.
Realiseer me dat de blikker mij niet verstaat en wil toch mijn gram halen (dat kan nooit maar dit daargelaten) en klap mijn helm open.
Vrachtwaggel blijft tuuteren.
Ik tier dat indien hij rechts rijdt hij ook rechts moet aanhouden en een verwijzing naar het mannelijk geslachtdeel om mijn betoog te sluiten.
Vrachtwaggel blijft aanhoudend toeteren.
Ik neem me verlies en bekrachtig dat door to drop a gear and te dissapearen.

En kort hierna kwamen we aan op werk, waar ik in me helm tegen mezelf de situaties evalueerde en me bedacht dat ik de avonturen van vandaag maar eens op het forum zou neerzetten.

Fijne dag vandaag. :W :]

Is misschien ff beter een poosje niet meer op de weg :N of een emmertje valdispert als ontbijt :t
 
@ Sassette,

Dat is een systeem dat koekblik telefoon zombies creëert.

Ze rijden met een actieve cruisecontrole en een actieve lane assist.
M.a.w. de auto blijft in zijn baan zonder op de voorganger te klappen.

Omdat het rijden dan wel heel er saai wordt gaan ze maar vol continu met hun telefoon klooien.
Als je er dan ook nog één tussen hebt die jou wel aan ziet komen en dan opzij gaat, dan wordt deze door de lane assist ineens weer naar het midden van de baan gestuurd. |(

Dat noemen ze vooruitgang....

De GSM-zombies bestonden al. Die heb je ook zitten in de oude peugeotjes waar nog niet van die technische snufjes in zitten.

Ik denk juist wel dat het een verbetering is omdat ze zo een melding krijgen.

Het liefst zie ik ze ook zonder GSM en oplettend achter het stuur zitten. Ik spreek mensen er ook op aan wanneer ik hoor dat ze met de telefoon bezig zijn in de auto. Zelfs in het verkeer gebaar ik wel eens dat ze de telefoon weg moeten doen. Maar goed, denk dat het pas zin heeft wanneer er keiharde sancties opgelegd worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan