Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed idee, maar ik heb helaas alleen maar een paar oude IDE schijfjes liggen hier :(

:+
IDE platters waren volgens mij slapper en dunner (er zaten er ook vaak meer in een disk dacht ik). Daarom zei ik SATA, voor die stevige dikke plakken die toch zo mooi buigbaar zijn.

Maar met IDE platters gaat het vast ook werken :) Misschien zelfs wel met een 3.5" floppy - dat plastic was ook tamelijk sturdy.
 
En het probleem is dat de grond nooit precies even zacht is overal. Zet je hem op de middenbok, zit er een goeie kans in dat de ene kant verder wegzakt.

Daarnaast zet je jiffy de drukpunten verder uit elkaar, waardoor je dus in principe meer weg kan zakken als het fout gaat.

De beste oplossing bij zachte ondergrond is dan ook een blikje van cola of iets dergelijks onder je standaard leggen. Dan blijft ie wel staan.
Plastic flesjes, stenen, tegels, stukken hout enzo werken overigens ook meer dan prima. Overal is wel wat te vinden.

Uiteraard lukt het niet altijd maar ik kom voor m'n werk juist met de motor nogal eens op plekken waar je normaal niet zou komen en waar ik toch echt de motor even moet laten staan, menig maal heb ik op die manier de motor op de bok prima kunnen parkeren terwijl dat op de jiffy echt onmogelijk was.

Stukkie steen of tak of zo zoeken werkt uiteraard ook.
 
Ik heb zo'n plaatje vast onder de jiffy zitten. Kost iets meer dan een leeg colablikje, maar hij zit er vast onder dus ik hoef nooit te zoeken of te klooien om iets onder de jiffy te leggen.
 
Ik reed vanmiddag met m´n Land Rover achter een Ducati, ik denk een 600 of zo, want snel was ie niet.
Gast die er op zat kon ook niet echt rijden, zat er ook in z´n T shirt op (waar ik woon is het zo´n 30 gr op het moment), niet echt mooie vloeiende lijnen.

Die vent leek ook wel een beetje levensmoe, we reden op een bochtig weggetje, en de Land Rover heeft permanente 4wd, en die wil dus wel aardig de hoek om, ik bleef gewoon achter hem hangen.
Ik kwam er achter dat zo´n Ducati verschrikkelijk hard op het blok af remt.
De Duc vertraagde een aantal keren zo snel dat ik flink moest remmen om er niet achterop te knallen, geen rem gebruiken betekend ook geen remlicht.

Ja, ik hield aardig afstand.
 
Ik kwam er achter dat zo´n Ducati verschrikkelijk hard op het blok af remt.
De Duc vertraagde een aantal keren zo snel dat ik flink moest remmen om er niet achterop te knallen, geen rem gebruiken betekend ook geen remlicht.

Dat heeft mijn guzzi ook. Gas los heeft zo'n beetje hetzelfde effect als remmen, maar dan zonder remlicht. Inderdaad iets om bij stil te staan met achterliggers.
 
Heb ik ook met mijn Vmax. Remt best wel op de motor af. Altijd licht je voorrem bedienen. Minimaal zodat idd je remlicht gaat branden.
 
Ik reed vanmiddag met m´n Land Rover achter een Ducati, ik denk een 600 of zo, want snel was ie niet.
Gast die er op zat kon ook niet echt rijden, zat er ook in z´n T shirt op (waar ik woon is het zo´n 30 gr op het moment), niet echt mooie vloeiende lijnen.

Die vent leek ook wel een beetje levensmoe, we reden op een bochtig weggetje, en de Land Rover heeft permanente 4wd, en die wil dus wel aardig de hoek om, ik bleef gewoon achter hem hangen.
Ik kwam er achter dat zo´n Ducati verschrikkelijk hard op het blok af remt.
De Duc vertraagde een aantal keren zo snel dat ik flink moest remmen om er niet achterop te knallen, geen rem gebruiken betekend ook geen remlicht.

Ja, ik hield aardig afstand.
Er lijkt hier van alles niet te kloppen:
De motorrijder reed niet te snel maar was wel levensmoe.
De motorrijder kon niet rijden maar jij reed hem een aantal keren bijna van achteren aan, terwijl je aardig afstand hield.
Een langzame Ducati en een snelle Landrover?
 
Laatst bewerkt:
Er lijkt hier van alles niet te kloppen:
De motorrijder reed niet te snel maar was wel levensmoe.
De motorrijder kon niet rijden maar jij reed hem een aantal keren bijna van achteren aan, terwijl je aardig afstand hield.
Een langzame Ducati en een snelle Landrover?

Nee, een vrouw op een Duc en een man op een Landrover.
 
Er lijkt hier van alles niet te kloppen:
De motorrijder reed niet te snel maar was wel levensmoe.
De motorrijder kon niet rijden maar jij reed hem een aantal keren bijna van achteren aan, terwijl je aardig afstand hield.
Een langzame Ducati en een snelle Landrover?


Ik bedoel levensmoe als in heel snel afremmen met een voertuig achter je zonder een signaal af te geven dat je vertraagt.

Iemand die een beetje motor kan rijden hoeft niet steeds van het gas af voor een bocht.
En dan heb je nog zoiets als reactietijd, die Duc remde zo hard op het blok af dat het leek of hij flink in de remmen ging, en dan wordt de afstand ineens heel klein, je ziet geen remlicht, dus het valt pas op als ie ineens dicht komt.

Later bleek dat het remlicht wel werkte.

Die Land Rover mag dan 170pk hebben, maar met 2 ton is ie echt niet snel, en als de Duc een beetje gas gaf ging ie eigenlijk niet gek snel.

Ik was er over verbaast hoe verschrikkelijk hard zo'n ding op de motor remt
 
Laatst bewerkt:
Ja twee cilindermotoren, ook de boxers van BMW, remmen hard af op de motor.
Ik zeg niets over de rijstijl van de motorrijder, maar de Rover hield dus wel minder afstand dan handig was en na een bocht weet je het, dus als het je meerdere keren verrast, hm tja...
 
Laatst bewerkt:
Of proberen er een weg te koppen.... :X Die dingen zijn best wel stevig.

full
 
Op het moment dat wij elkaar zouden gaan passeren besloot hij linksaf te slaan. Ik had geen schijn van kans. Gevalletje ik had jou niet gezien. Of beter gezegd ik was er met mijn gedachten niet bij. Kan gebeuren/shit happens. Ging gelukkig niet al te hard. Schade viel mee.
Bestuurder zelf was nog herstellende van een motorongeluk dat hij maar net had overleefd. Hij was zelf door een dronken automobilist van zijn motor gereden. En dan rijd je later zelf iemand van zijn fiets.
Het kan raar lopen.
 
Laatst bewerkt:
Of proberen er een weg te koppen.... :X Die dingen zijn best wel stevig.

[afbeelding]
Niet echt hoor. Ze hebben mij een keertje uit zo'n ding moeten zagen toen ik in een militaire colonne tussen 2 viertonners geplet werd. Weliswaar de open versie, maar ik zat toch vast met mijn benen tussen brandstoftank en dashboard. Heeft ruim anderhalf uur geduurd voordat ik er uit kon. Ik kan je verzekeren dat je niet echt lekker rustig zit bovenop een lekkende brandstoftank (die zit namelijk onder de stoelen). En ook al is het diesel, de geur is niet echt rustgevend.....
 
Wat een rust hier!
Goed, nog 'n verhaaltje dan. Gistermorgen op de A325 bij Elst bij het filerijden ondersteboven gereden door 'n mevrouw die plotseling van rijstrook wisselde: knipperlicht aan en floep, ruk aan het stuur van rechts naar links. Ik reed maar 20 km/u en de file nog langzamer. Gelukkig geen (zichtbare) schade en de R functioneert nog prima. Mw. had wel een kras op haar koekblik. Politie zat net achter ons in de file en bood hulp aan, regelde dat we naar de vluchtstrook en voorbij de file naar de eerstvolgende carpoolplaats konden om de zaak te regelen. Ze hadden mij heel rustig voorbij zien rijden, zeiden ze, dus op dat punt geen probleem.
Tja, gebeurt onvermijdelijk een keer als je veel filerijdt.
 
Ritjes zijn momenteel redelijk rustig. Gisteravond viel het mij op dat de automobilist voor mij een extreme roker is. in totaal 3 sigaretten uit het raam zien stuiteren. eerste mogelijkheid om er langs te gaan dan ook direct gepakt.

Vanochtend een caddy die twee banen tegelijk naar links gaat, en niet doorheeft dat ik op de linkerbaan reed om het invoegende verkeer al extra ruimte te geven. spiegelen ho maar..

heel veel ikke ikke ikke in het verkeer.niets nieuws dus.
 
Vanochtend een caddy die twee banen tegelijk naar links gaat, en niet doorheeft dat ik op de linkerbaan reed om het invoegende verkeer al extra ruimte te geven. spiegelen ho maar..

heel veel ikke ikke ikke in het verkeer.niets nieuws dus.


Caddy..... I'll rest my case...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan