Motor-Forum

Select Forum

Kop eraf, welke onderdelen nodig

Reg. datum:
27 okt. 2006
Hoi ik zou graag wat advies willen.

Mijn vriendin heeft een mooie suzuki sv 650N uit '99, maar helaas heeft de vorige eigenaar het bougiegat vergalt. Voorste kop moet er dus af, op zich allemaal geen probleem.
Zij het niet dat ik niet weet welke pakkingen e.d. er allemaal vervangen moeten worden.

Voor zover ik weet:
Koppakking
Inlaatpakking
uitlaatpakking
Koppelingsdekselpakking

Mochten jullie nog andere tips hebben, dan horen we het ook graag :)

Alvast bedankt! :} :}
ZX6R 2003

Reg. datum:
21 mrt. 2012
Ga even naar een goede motorzaak of een revisiebedrijf, waarschijnlijk hoeft de kop er niet af.

Reg. datum:
27 okt. 2006
quote:
Cas schreef op 05 maart 2018 @ 08:41:
Ga even naar een goede motorzaak of een revisiebedrijf, waarschijnlijk hoeft de kop er niet af.

Zijn we geweest, beste is kop eraf en langs brengen. Bougie was niet eens meer hand vast te draaien.
ZX6R 2003

Reg. datum:
21 mrt. 2012
quote:

:)

Reg. datum:
04 okt. 2011
quote:

:^

Een goede motorzaak zet er zo een helicoil in en klaar is Baz
318 curves, 11 miles, the tail of the Dragon!

StreetFighter

Reg. datum:
21 jan. 2013
quote:
Bassjunky schreef op 05 maart 2018 @ 10:02:

[...]

:^

Een goede motorzaak zet er zo een helicoildraadbus (inserts) in en klaar is Baz

Ooit zelf eens gedaan, was goed te doen. Wel ff de tijd nemen.

Setje omvatte een boor om t oude draad er uit te boren, een tap en een aantal schroefdraadbusjes.

Was bij een cbr600f2, 4 in 1 lijn en minder ruimte dan bij zo'n SV. Zonder motorblok te demonteren/kop er af te halen.

Reg. datum:
06 mrt. 2015
Ik denk dat er alleen wel altijd wat metaal slijpsel mee de cilinder in valt, van het boren en tappen, of hebben ze daar ook wat op gevonden?

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
wil79 schreef op 05 maart 2018 @ 11:59:
Ik denk dat er alleen wel altijd wat metaal slijpsel mee de cilinder in valt, van het boren en tappen, of hebben ze daar ook wat op gevonden?

Ja, als je je alle oude bougiegat topics even doorneemt kom je verschillende oplossingen tegen.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.