Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe gaat dat in zijn werk dan? Bij een fiets heb ik nog wel een idee, maar hoe repareer je een motorband. (Ik kan t ook googlen)


Je hebt een soort van dikke naald waarmee je het gat opruwt en daarna met diezelfde naald een dikke veter in het gat aanbrengt met een soort van solutie. Er zitten ook een aantal gaspatronen bij waarmee je de band op druk kan brengen.
 
Soort kurkentrekker in het gat van de schroef/spijker gat om gat op te ruwen. Een soort plakkerige veter insmeren met een vulcaniserings cement lijm en dan in het opgeruwde gat stoppen. Wat nog uitsteekt afsnijden en weer rijden.

Anders even Youtube kijken :)

Zelf ook gehad met een PR2 achterband, daarna nog 8000km erop gezet en vervangen :)
 
Blijkbaar is het contactslot bij mij nog niet in orde. Vanmorgen deed hij helemaal niets, terwijl ik zaterdagmiddag nog een rondje haven Antwerpen gedaan had. Bij het terugzetten lette ik even niet op en helde de motor te veel over naar rechts en kreeg ik hem niet mee recht. Zo zacht mogelijk neergelegd, maar dat heeft de remhendel niet overleeft. Ik breng hem deze week maar eens naar Assenede.

Is het niet de omvalsensor die nu roet in het eten gooit? Of doet ook het dashboard noppes?
 
Ik had hetzelfde. In Groningen zette een monteur van die zaak een luchtslang op de mijne, dan onder water en kijken waar het lek zit. Dat lek was ook minimaal en daarom gelijmd en niet gelast. Nooit Geen klachten meer gehad.
Ja dat deed hij hier ook. Kon wel zien dat het ergens rechts onderin de hoek zat maar echt precies kon ik het niet vinden. Lijmen heb ik ze niet eens over gehoord :?

Je kan ook gekleurde koelvloeistof er in doen.
De manier van HinZu is ook slim!
Repareren kan je proberen met kombi metaal van Bison, goed droog maken, ontvetten en opruwen voor het aanbrengen. Heb ik zelf al goede resultaten mee behaald.

Het gaat mij er om dat ik uiteindelijk een soort gekleurd spoor zie wat ik kan volgen naar het gat. Dus echt sterk gekleurde vloeistof. Dat is gekleurde koelvloeistof net niet
 
Blijkbaar is het contactslot bij mij nog niet in orde. Vanmorgen deed hij helemaal niets, terwijl ik zaterdagmiddag nog een rondje haven Antwerpen gedaan had. Bij het terugzetten lette ik even niet op en helde de motor te veel over naar rechts en kreeg ik hem niet mee recht. Zo zacht mogelijk neergelegd, maar dat heeft de remhendel niet overleeft. Ik breng hem deze week maar eens naar Assenede.
Bah..das vervelend..
 
* gluurt heel voorzichtig om een hoekje...



Hi all! Ik kom weer eens een kijkje nemen op MF, en heel speciaal in dit topic! Ik ben heel lang niet meer actief geweest hier, sorry. Goed om te zien dat mn kontje toch nog steeds in de openingspost staat *O*

Hoe is het met iedereen? Wordt er nog fijn gereden met de Speeds? Ik ben er zelf nog steeds blij mee, heerlijke motor is het toch.

Ik heb alleen een probleempje (jaja, natuurlijk is er iets aan de hand, anders was ik niet zomaar weer online gekomen...).

Aan het einde van vorig seizoen heb ik een vastloper van de achterrem gehad. Is allemaal goed afgelopen, alleen ben ik iets te lang doorgereden tot het volgende dorpje, met een roodgloeiende remschijf en zo. Schijf en remblokken naar de knoppen natuurlijk, maar helaas ook de remklauw. Gelukkig wist MCE een nieuw tweedehandsje voor me op de kop te tikken en hebben zij de hele achterrempartij dus vervangen.

Dit jaar bleek echter dat mijn remlicht het niet goed doet. Zoefzuki meldde me na het eerste gezamenlijke ritje 'of hij doet het niet of hij brandt continu, waarschijnlijk het laatste want anders heb je wel een heel fel achterlicht'.
Inmiddels een paar ritjes verder blijkt dat mijn remlicht het in eerste instantie vaak wel gewoon doet, maar na een poosje ineens blijft branden na een keertje remmen. Nu kan ik natuurlijk terug naar MCE maar ik kan ook eens proberen of ik zelf wat technische skills kan aanleren. Willen jullie svp meedenken? Ik dacht dat het zeer waarschijnlijk met mijn achterrem te maken heeft (ja die gebruik ik zo af en toe). Iets met een contactje ergens? Waar zit het contactpunt, iemand enig idee? En kan ik daar zelf iets aan stellen of schoonmaken of zo?
 
wel 0% vet dan, anders heb je bij niet goed uitspoelen en hitte direct klonten zitten

Gewoon de melk die je op dat moment in de koelkast hebt staan.
Een glas melk die je direct na het drinken omspoelt is ook zo weer schoon.
Wij hebben bij renovatie van een tunnel melk gebruikt om te kijken waar het water van de kolken allemaal heen ging en dat werkte verdomde goed.
Zeker als je radiator zwart is is er geen betere 'gekleurde' vloeistof dan melk ;)
 
* gluurt heel voorzichtig om een hoekje...



Hi all! Ik kom weer eens een kijkje nemen op MF, en heel speciaal in dit topic! Ik ben heel lang niet meer actief geweest hier, sorry. Goed om te zien dat mn kontje toch nog steeds in de openingspost staat *O*

Hoe is het met iedereen? Wordt er nog fijn gereden met de Speeds? Ik ben er zelf nog steeds blij mee, heerlijke motor is het toch.

Ik heb alleen een probleempje (jaja, natuurlijk is er iets aan de hand, anders was ik niet zomaar weer online gekomen...).

Aan het einde van vorig seizoen heb ik een vastloper van de achterrem gehad. Is allemaal goed afgelopen, alleen ben ik iets te lang doorgereden tot het volgende dorpje, met een roodgloeiende remschijf en zo. Schijf en remblokken naar de knoppen natuurlijk, maar helaas ook de remklauw. Gelukkig wist MCE een nieuw tweedehandsje voor me op de kop te tikken en hebben zij de hele achterrempartij dus vervangen.

Dit jaar bleek echter dat mijn remlicht het niet goed doet. Zoefzuki meldde me na het eerste gezamenlijke ritje 'of hij doet het niet of hij brandt continu, waarschijnlijk het laatste want anders heb je wel een heel fel achterlicht'.
Inmiddels een paar ritjes verder blijkt dat mijn remlicht het in eerste instantie vaak wel gewoon doet, maar na een poosje ineens blijft branden na een keertje remmen. Nu kan ik natuurlijk terug naar MCE maar ik kan ook eens proberen of ik zelf wat technische skills kan aanleren. Willen jullie svp meedenken? Ik dacht dat het zeer waarschijnlijk met mijn achterrem te maken heeft (ja die gebruik ik zo af en toe). Iets met een contactje ergens? Waar zit het contactpunt, iemand enig idee? En kan ik daar zelf iets aan stellen of schoonmaken of zo?

Ik zou eerst even kijken of de schakelaar wel goed staat afgesteld.

En Let even op dat het pedaal niet blijft hangen. Dat kan ook vastlopen van de rem als gevolg hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst even kijken of de schakelaar wel goed staat afgesteld.

En Let even op dat het pedaal niet blijft hangen. Dat kan ook vastlopen van de rem als gevolg hebben.


Schakelaar? WIe wat waar? Pedaal gecheckt, dat is het nu niet. Het is ook niet zo dat de rem aanloopt, het remlicht blijft alleen branden na het remmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan