Triumph Speed Triple topic deel 53

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schakelaar? WIe wat waar? Pedaal gecheckt, dat is het nu niet. Het is ook niet zo dat de rem aanloopt, het remlicht blijft alleen branden na het remmen.
Schakelaar bij remhendel. ....volg de electradraadjes. Anders die van je voetrem ook de electradraadjes volgen 😉 ;) . Spuit bij er maar wat WD40 op

Welcome back btw
 
Schakelaar? WIe wat waar? Pedaal gecheckt, dat is het nu niet. Het is ook niet zo dat de rem aanloopt, het remlicht blijft alleen branden na het remmen.


Hoi Swifty, dat is inderdaad lang geleden maar we rijden nog steeds!
Ongeveer in het midden van het rempedaal zit een veertje bevestigd dat naar boven gaat en de remlichtschakelaar bedient, als je dat veertje los haalt kan je de schakelaar met de hand bedienen en kijken of die goed werkt.
 
Schakelaar bij remhendel. ....volg de electradraadjes. Anders die van je voetrem ook de electradraadjes volgen 😉 ;) . Spuit bij er maar wat WD40 op

Welcome back btw


aah thnx! ga ik morgen ff bekijken, als het weer licht is, het was vroeg donker hier vanavond...
 
Hoi Swifty, dat is inderdaad lang geleden maar we rijden nog steeds!
Ongeveer in het midden van het rempedaal zit een veertje bevestigd dat naar boven gaat en de remlichtschakelaar bedient, als je dat veertje los haalt kan je de schakelaar met de hand bedienen en kijken of die goed werkt.


super, thnx!


en goed om te horen dat er nog gereden wordt, ook met een hele club triples samen neem ik aan? Vond ik echt gaaf, die hele rij zo over de dijkjes...
 
Je had al eens bij het contactslot een fout gemeten, wat was dat?
Ik had bij de zekeringen gemeten. Zoals de zekering voor mijn gps. Die werkt alleen als het contact aan staat. Die gaf niets aan. Dat was voor mij de indicatie (in combinatie met dingen die op triumphrat staan) dat er in het contact iets niet goed zit. Is ook het meest logische, omdat het soms wel werkt, zoals afgelopen zaterdag, maar vaak niet.
 
* gluurt heel voorzichtig om een hoekje...



Hi all! Ik kom weer eens een kijkje nemen op MF, en heel speciaal in dit topic! Ik ben heel lang niet meer actief geweest hier, sorry. Goed om te zien dat mn kontje toch nog steeds in de openingspost staat *O*

Hoe is het met iedereen? Wordt er nog fijn gereden met de Speeds? Ik ben er zelf nog steeds blij mee, heerlijke motor is het toch.

Ik heb alleen een probleempje (jaja, natuurlijk is er iets aan de hand, anders was ik niet zomaar weer online gekomen...).

Aan het einde van vorig seizoen heb ik een vastloper van de achterrem gehad. Is allemaal goed afgelopen, alleen ben ik iets te lang doorgereden tot het volgende dorpje, met een roodgloeiende remschijf en zo. Schijf en remblokken naar de knoppen natuurlijk, maar helaas ook de remklauw. Gelukkig wist MCE een nieuw tweedehandsje voor me op de kop te tikken en hebben zij de hele achterrempartij dus vervangen.

Dit jaar bleek echter dat mijn remlicht het niet goed doet. Zoefzuki meldde me na het eerste gezamenlijke ritje 'of hij doet het niet of hij brandt continu, waarschijnlijk het laatste want anders heb je wel een heel fel achterlicht'.
Inmiddels een paar ritjes verder blijkt dat mijn remlicht het in eerste instantie vaak wel gewoon doet, maar na een poosje ineens blijft branden na een keertje remmen. Nu kan ik natuurlijk terug naar MCE maar ik kan ook eens proberen of ik zelf wat technische skills kan aanleren. Willen jullie svp meedenken? Ik dacht dat het zeer waarschijnlijk met mijn achterrem te maken heeft (ja die gebruik ik zo af en toe). Iets met een contactje ergens? Waar zit het contactpunt, iemand enig idee? En kan ik daar zelf iets aan stellen of schoonmaken of zo?
Jij mag altijd ff gluren
:Y
Leuk dat je nog steeds rijd
En dat we weer naar je kontje mogen kijken O-)
 
Ik had bij de zekeringen gemeten. Zoals de zekering voor mijn gps. Die werkt alleen als het contact aan staat. Die gaf niets aan. Dat was voor mij de indicatie (in combinatie met dingen die op triumphrat staan) dat er in het contact iets niet goed zit. Is ook het meest logische, omdat het soms wel werkt, zoals afgelopen zaterdag, maar vaak niet.


mogelijk een draadbreuk of een los contact, heeft het heen en weer draaien van het stuur er invloed op?
 
super, thnx!


en goed om te horen dat er nog gereden wordt, ook met een hele club triples samen neem ik aan? Vond ik echt gaaf, die hele rij zo over de dijkjes...


Ja dat was wel leuk ja! Maar als er al iemand een ritje regelt tegenwoordig komen er twee of drie man opdagen, dat is een beetje triest. Gelukkig hebben we hier in de buurt een aantal tiple rijders en ex triple rijders waarmee we vaak zondagmiddag een rondje rijden!
 
Ja dat was wel leuk ja! Maar als er al iemand een ritje regelt tegenwoordig komen er twee of drie man opdagen, dat is een beetje triest. Gelukkig hebben we hier in de buurt een aantal tiple rijders en ex triple rijders waarmee we vaak zondagmiddag een rondje rijden!

Tsja, jullie moesten zonodig naar Duitsland. :+
 
Daarom regel ik haast geen ritjes meer.


Plaatje uit 2009, toen was het nog populair!
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan