vulcan 1500 drifter gaaf of niet??

Wel of niet gaaf??

  • ja echt wel

    Stemmen: 17 27,9%
  • ja maar te duur

    Stemmen: 6 9,8%
  • nee, te opzichtig

    Stemmen: 30 49,2%
  • nee, te duur

    Stemmen: 8 13,1%

  • Totaal aantal stemmers
    61
Het is niet echt mijn smaak en ik kan zoals zovelen hier wel negatief gaan doen en zeggen; dit is niks, of koop dan een echte Indian, bla bla etc.
Maar...het is wel een unieke motor als je het mij vraagt.
Niemand maakt zoiets als zo'n "Indian look" motor zonder al die nadelen en kosten van een echte Indian.
Respect voor Kawasaki om zo'n ding uit te brengen.
Wie weet worden ze nog eens erg gewild.
Ik zou zeggen, go for it!!
En koop dat ding!!



Dat was mijn gedachte nou helemaal !!!

Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar, en dan komt bij mij ook nog het ruimtegebrek om de hoek kijken.... Het ruimtegebrek kan natuurijk eenvoudig opgelost worden door een ruimte of garagebox te huren.

Het liefst zou ik natuurijk een Indian rijden. Maar wegens de (voor mij) te hoge aanschafkosten en onderhoudskosten is een Drifter een mooie optie voor mij. en dus vooralsnog komt ie er gewoon !! En een nieuwe Indian is voor mij gewoon te duur (de nieuwe Indian Dark Horse mag er zeer zeker zijn !!!)

De vraag is alleen nog: Wanneer. Ik ben al wel enkele tegengekomen maar nog geen die mij aanstaat. Maar ik heb er ook weer geen haast mee en dus kan ik nog wel even wachten.


@ vitalsky:

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Naar mijn idee rijden er meer 800 CC rond dan 1500.
 
Tja, geduld hebben dan.
Volgens mij is dit typisch zo'n motor van, je vind hem prachtig of helemaal niets.
Over pakweg 15 of 20 jaar mag je allang blij zijn als je er überhaupt 1 tegenkomt...
Ik weet wel dat als ik van de zomer een dikke Drifter tegenkom, dat dat waarschijnlijk jij zal zijn (grinnik).

Er zijn best wel nogal wat 1500's hier, oudere types althans.
In de USA rijden er heel veel dikke 1500's, 2000's, Nomad's e.d. rond, allemaal cruising door de "Smokie Mountains, Utah, Wyoming, Pacific Coast etc.
Ze hebben ook een heel goed forum daar, waar ik het merendeel ook zit.
Post wat pics als je hem hebt gekocht, ik ben heel benieuwd.

En oh ja,
vitalsky
Je komt wellicht uit de BE.
Let niet op de negatieve commentaren, da's typisch Nederlands (en maar zeiken..)
 
Laatst bewerkt:
tuuuuuuuuuuurlijk zeiken we een pietsie als 't om nepperts gaat ......

( anders krijgen we last met de bond ) :+ :+ :+
 
tuuuuuuuuuuurlijk zeiken we een pietsie als 't om nepperts gaat ......

( anders krijgen we last met de bond ) :+ :+ :+


Nepperts?..
Wat simpel man.
Het is in feite een retro concept-stijl en eigenlijk niet perse gerelateerd aan Indian.
Deze stijl zag je rond de jaren '30 en '40 in alles en overal.
Vliegtuigen, auto's, motoren, noem maar op.
Surf 's naar een encyclopedie zou ik zeggen en denk 's wat verder...
 
Laatst bewerkt:
Hee Darwin challenged!
Het is in feite een concept-stijl en eigenlijk niet perse gerelateerd aan Indian.
Deze stijl zag je rond de jaren '30 en '40 in alles en overal.
Vliegtuigen, auto's, motoren, noem maar op.
Een waardeloos prul kun je denken maar is belachelijk om op dit forum te zeggen.
Al is een Drifter niet mijn ding, persoonlijk ga ik liever uit van wat motorrijders met elkaar verbindt.
Jij niet, dat heb al begrepen....statusmannetje.
 
Nog nooit een vliegtuig met een panzadel en twee dichte spatborden gezien met een v twin zijkleppert.
Je zevert....


Die kawa is gewoon een goedkope imitatie van een Indian Chief.
In goed hollands noemen we dat een nepgeval.
Jij noemt dat een stijl concept.

Dat mag.Maar uiteraard benm je met mij van mening dat het een goedkope imitatie oftewel en neppert is.
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit een vliegtuig met een panzadel en twee dichte spatborden gezien met een v twin zijkleppert.
Je zevert....

Kwestie van niet willen snappen...

Tuurlijk heeft ie een bepaalde "indian look", de dichte brandweerwagen-spatborden zeker, maar hij is echt jaren '40 retro.
Als ik een "pak hem beet"Ariel uit 1915 bekijk en ik zie een Indian uit 1915, dan lijken ze op de kleur na, nogal verdacht veel op elkaar.
Is volgens jou, zo'n Ariel dan ook een neppert?...Of is dan die Indian een neppert oftewel goedkope imitatie.....?

En uh...Thijs84,
Vooral niet kopen die Drifter, want uuhh...hij schijnt nep te zijn.
Net zoals elke andere "niet GSXR" supersport motor van na 1986.
De Suzuki GSX750R die toen uitkwam, dat was de eerste enige echte originele.
Die Yamaha's, Honda's enz. ze lijken er verdacht veel op, allemaal nep...
En toen keek ik eens goed naar mijn zuster en dacht, jezus wat lijk jij op je moeder
zeg...je lijkt wel...uh...wat een faker!! hahaha.
 
Laatst bewerkt:
chief.jpg

vulcan.jpg

ariel_vtwin.jpg


Drifter is dus gebouwd met als doel om op een Chief te lijken.
Ariel lijkt nergens op een Indian.

Ik zie dus geen logica in je betoog.
 
Dat is zo.
Een Mazda uit van nu lijkt ook op een Toyota.Das logisch.Dat een Indian uit 1915 op een ariel uit 1915 lijkt is ook logisch.
Dat een Kawa uit 2000 of zo op een Indian uit de jaren 50 lijkt is triest.

Dat de kawa beter is dan de Indian is weer logisch.
 
Dat is niet triest, da's een soort van creativiteit en een compliment aan vintage merken.
Je kunt het ook positief zien.
Een technisch betrouwbare motor voor de liefhebbers van vervlogen tijden of een bepaald concept, liefhebbers die betaalbaar willen rijden, niet sleutelen.
Toen de Drifter uitkwam zag Indian dat er weer een markt was voor hun merk, die doorstart hebben ze mede aan Kawasaki te danken denk ik.
In feite zijn ze net zo erg op je geld gebrand als elke andere motorbouwer.

Ook (is dat neppen?) heeft Indian gebruik gemaakt van de populariteit van HD en een aantal modellen neigen toch wel richting de modernere amerikaanse manier van cruisen.
Ook Triumph en BMW gingen op die cruiser markt leunen.
Ikzelf rij gewoon een Kawa cruiser en ben er happy mee al kan ik best wel wat duurders kopen.
3 maanden geleden heb ik op het punt gestaan om hem voor een HD softail standard in te ruilen,
Een HD heeft voor mij gewoon het mooiste geluid, geen discussie mogelijk.
Ik kon ook een hele goeie deal krijgen, maar toch maar niet.
Ik begon te twijfelen.
Reden:
Het "HD merk dwangbuis effect" hier in NL.
Het gaat niet om het merk, maar om 80% van de mensen die er op rijden.
Ik heb als kind en puber met veel plezier wedstrijden gecrosst.
Later, wegracen op circuits, enduro, motorreizen door Thailand en noem maar op.
Ik heb geen zin om gemeden te worden door "niet HD rijders"
Dan zit ik opgescheept met fake badass wannabees met leren HD hesjes en dat typische kindertjes ijdele gedrag.
Jappen motoren mogen niet meerijden en bla bla.
Daarom.
 
Je laat je keuze bepalen door hoe anderen over jou denken als je op merk A of merk B rijdt?

Ik rij nu op een jaar na 20 jaar op een oud barrel en het zal me een worst wezen hoe een andere motorrijder denkt over de keuze van mij om een Harley te rijden.Dus als jij mij een fake badass wannabee vindt omdat ik op een Harley rij zegt dat meer over jou dan over mij.
 
Laatst bewerkt:
Toen de Drifter uitkwam zag Indian dat er weer een markt was voor hun merk, die doorstart hebben ze mede aan Kawasaki te danken denk ik.

Ja, dat denk ik ook.

_O-

De 'ontwerper' van de Drifter heeft gewoon de Indian na-geaapt (z'n ouder verkochten vroeger oa Indians), en er nieuwe techniek in gestopt. De 1500 Classic was Kawa nog niet retro genoeg; et voila.... de gele indiaan was geboren.

Of'ie nu mooi is of niet, iedereen 'weet' dat het een wannabe-Indian is. Als ze alleen voor de stijl waren gegaan, zag dat ding er een stuk subtieler uit. Als het jouw ding is (oei, erg 2009...), lekker op blijven ploffen en je nergens wat van aantrekken.
 
"En oh ja,
vitalsky
Je komt wellicht uit de BE.
Let niet op de negatieve commentaren, da's typisch Nederlands (en maar zeiken..)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik vrees van niet :N

Mvg vital
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet typisch Nederlands volgens mij hoor.

Dit is gewoon de typische laffe forummentaliteit die je jammer genoeg véél te véél tegenkomt.
Je kan ongezien mensen uitmaken voor achterlijk(omdat ze geen ervaring hebben), nep, wannabee,stom,wel willen maar niet kunnen, enz... zonder dat de mensen je ooit tegenkomen.(dit is pas triest!!!!!!!!!en het is niet de bedoeling van een forum)

Hoeft dit nu echt????????

Ik ben er van overtuigd dat als je met de meeste van deze mensen een gesprek van man tot man aangaat ze plotseling wél hun woorden kunnen wikken en wegen en wel een beetje fantsoenlijk kunnen zijn. (waarom niet op een forum???)

Is het dan zo moeilijk om eveneens op een forum "met respect naar anderen" te communiseren?

Voor sommigen wél blijkt maar weer.

En dan ga ze natuurlijkweer plotseling afkomen met: we mogen toch onze mening zeggen hé. (typisch)
Tuurlijk mag je dat!!!!........ Het is enkel de manier waarop!!!!!!!!

Mvg vital
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet typisch Nederlands volgens mij hoor.

Dit is gewoon de typische laffe forummentaliteit die je jammer genoeg véél te véél tegenkomt.
Je kan ongezien mensen uitmaken voor achterlijk(omdat ze geen ervaring hebben), nep, wannabee,stom,wel willen maar niet kunnen, enz... zonder dat de mensen je ooit tegenkomen.(dit is pas triest!!!!!!!!!en het is niet de bedoeling van een forum)

Hoeft dit nu echt????????

Ik ben er van overtuigd dat als je met de meeste van deze mensen een gesprek van man tot man aangaat ze plotseling wél hun woorden kunnen wikken en wegen en wel een beetje fantsoenlijk kunnen zijn. (waarom niet op een forum???)

Is het dan zo moeilijk om eveneens op een forum "met respect naar anderen" te communiseren?

Voor sommigen wél blijkt maar weer.

En dan ga ze natuurlijkweer plotseling afkomen met: we mogen toch onze mening zeggen hé. (typisch)
Tuurlijk mag je dat!!!!........ Het is enkel de manier waarop!!!!!!!!

Mvg vital


Je ziet het allemaal te serieus.
Beetje stange moet kunne.
 
Je ziet het allemaal te serieus.
Beetje stange moet kunne.

Kan best zijn hoor.
Maar ik heb een forum gekend waar het serieus uit de hand liep.(en dan bedoel ik ook met fysiek geweld)
Verder bleven de gewone mensen weg die eens wat wilden babbelen over waar zij trots op waren juist omdat het stangen uit de hand liep.
Gevolg....... een forum waar enkel werd ruzie gemaakt. leuk???? niet dus.
Hier wacht niemand op hé.

Ik zou het jammer vinden moest het hier zo ver komen.....toch?
disccusieren kan ook zonder beledigingen.
PS: Mensen uitmaken voor achterlijk is niet stangen maar beledigen en is niet toegelaten op het forum dacht ik.(niet dat ik me aangespoken voel hoor maar ik vind dat zulke uitspraken niet of nooit en nergens hoeven)

Hou het gewoon plezierig vindt ik. (dit duurt het langst)
 
Laatst bewerkt:
Tja, vitalsky daar heb je gelijk in.
Ik ken echter wel forums in de USA waar ze ook eerlijk zijn, maar niet beledigend.
Een beetje stangen is daar ook wel ok.
Ik laat inderdaad mijn motor-keuze bepalen door anderen, no doubt about it.
Ik vind motorrijden en dan vooral de amerikaanse stijl van motorrijden, het ultieme gevoel van vrijheid symboliseren.
Ironisch genoeg valt het mij op, dat heel veel HD rijders het allemaal te serieus nemen, barrieres opwerpen en zichzelf in essentie van vrijheid beperken. Ieder z'n meug.
Ik een wannebe a badass? Dacht het niet..
Ik heb ze wel gezien en meegemaakt, de echte badasses.
Als je mijn achtergrond zou komen te weten in een gesprek van man tot man, zou je anders praten...en die achtergrond kan ik hier beter niet neerkalken.
 
Nepperts?..
Wat simpel man.
Het is in feite een retro concept-stijl en eigenlijk niet perse gerelateerd aan Indian.
Deze stijl zag je rond de jaren '30 en '40 in alles en overal.
Vliegtuigen, auto's, motoren, noem maar op.
Surf 's naar een encyclopedie zou ik zeggen en denk 's wat verder...



dingetjes opzoeken ? wrom ? :)

Ik spreek Tony Leenes zoveel keer per jaar ,....geregeld is ie bij ons op de club ,....ik kan je aanraden om z'n Indian-museum in Lemmer een keertje te bezoeken ;)
 
Wohaaa!! Op naar Lemmer!
Die tip neem ik aan want ik kom wel eens daar in de buurt.
Kan geen kwaad om eens in Indian te gaan verdiepen.
Na al dat ge-dis-cu-sieer ben ik deze stijl wel interessanter gaan vinden, grinnik.
Als ik hier de stemming een beetje heb mede-verklooit, sorry.
De vredespijp roken dan maar (typisch indiaans).

Hee Murph.
Ik zei 80% van de HD scene, niet allemaal.
 
Tja, vitalsky daar heb je gelijk in.
Ik ken echter wel forums in de USA waar ze ook eerlijk zijn, maar niet beledigend.
Een beetje stangen is daar ook wel ok.
Ik laat inderdaad mijn motor-keuze bepalen door anderen, no doubt about it.
Ik vind motorrijden en dan vooral de amerikaanse stijl van motorrijden, het ultieme gevoel van vrijheid symboliseren.
Ironisch genoeg valt het mij op, dat heel veel HD rijders het allemaal te serieus nemen, barrieres opwerpen en zichzelf in essentie van vrijheid beperken. Ieder z'n meug.
Ik een wannebe a badass? Dacht het niet..
Ik heb ze wel gezien en meegemaakt, de echte badasses.
Als je mijn achtergrond zou komen te weten in een gesprek van man tot man, zou je anders praten...en die achtergrond kan ik hier beter niet neerkalken.


Ik denk dat je een beetje doordraait ,....over serieus nemen gesproken.....

Je laat NIET je keus door anderen bepalen ,....dat dien je zelf te doen ,...hooguit dat je bij ( zoveel mogelijk ) ervarings-deskundigen je licht eens opsteekt ,.....voorzichtigheid kan nooit kwaad.

Murph uitmaken voor statusmannetje......??? lijkt me niet ,...."gewone jongen-in-verschoten-spijkerbroekkie" zie ik eerder voor me :+ :+
( sorry Murph ,....mijn spijkerbroekkie is verschoten ,....en er dreigt nu zelfs een pijp af te vallen :) :) :) )

Zoals Murph al aan gaf ,....een klein beetje plagen komt wel 'ns voor ,....is niet erg .....

( Treiteren daarentegen ,......daar weet ik alles van ,.....is MIJ ook overkomen ,..hier op MF,.......tientallen MF- blagen deden hun best om super-treiterend, beledigend te zijn omdat ik op een HD'tje plofte .
Toen ik niet zo netjes met repliek terug-kwam , leverde MIJ dat zelfs een ip-ban op .
Dezelfde ontwikkeling zag ik tegen jongens die op Ducati's reden ,....wat daar allemaal "van-horen-zeggen" over geluld werd ,.....logisch dat die jongens daar flauw van werden )

Tja ,....die altijd en eeuwig weer genoemde "wannabee-boeven op HD's" ,....of ook status-kakkers , en weet ik wat allemaal ....,...ze zullen er wel zijn denk ik ,...al weet ik niet waarvoor ,....dure "alsof-hobby" denk ik.....

Het vaak genoemde "echte motorrijder",.....wat mag dat zijn dan ?.......
Ik was dan vroeger meer "echt " dan nu ,....want ik verdom 't om bij tering-weer op dat ding te kruipen.

Harley's weinig in winter-straat-beeld ?: Logisch ,....het chroom van HD is van "peppie & kokkie-kwaliteit" ,....gewoon ronduit KUT !!!!!!!!!

Een HD-fan ben ik ,...en kan ik onderbouwen hoor ,...wordt heel verhaal ,...niet nu maar.

HD-rijders en Indian-rijders voelen zich een beetje meer als verbonden ,...logisch , voor wie de geschiedenis kent ,.....misschien wel reden dat we 't daarom voor de echte Indian opnemen ......
Ook een maf fenomeen , dat er gemekkerd wordt over HD ,....en dat zowat alle andere motormerken met imitatie-apparaten op de markt verschijnen . ( dat vinden "we" dan vaak ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan