vulcan 1500 drifter gaaf of niet??

Wel of niet gaaf??

  • ja echt wel

    Stemmen: 17 27,9%
  • ja maar te duur

    Stemmen: 6 9,8%
  • nee, te opzichtig

    Stemmen: 30 49,2%
  • nee, te duur

    Stemmen: 8 13,1%

  • Totaal aantal stemmers
    61
oh ,...uhhhhh ,...oer-off-the-road XT500 ? ,......Neeeeeeeeee....

Hier een engels oudje .......

full
 
Ook Belgie had samen met de Engelsen (norton ,bsa,royal enfield,triumph,enz...) prachtige merken zoals de gillet herstal en FN.
Op rallentie draaiten deze prachtig traag.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk een matchless al weet ik de type niet.
Doet me weer denken aan die goede tijd dat ik met mijne bsa rond reed. *O*


hier dan ,....geen "moderne" XT500 ,....maar nu weer een ouwe BSA A10 Scrambler....
uit bj 1960

full
 
XT500 oer-off-the-road ? ......tuurlijk niet ,......

volgens mij was bijv. een Ducati 450 Scrambler er al eerder

Sorry,
Da's geen echte off the road.
Meer een aangepaste straatversie.
Volgens mij was de scrambler gewoon voortgekomen uit een frame en blok die gebruikt werd voor scooters, wegmotoren etc.
En als je dat als oer off the road ziet, zijn er daarvoor nog wel meer fabrikanten die een halfslachtige poging van het concept "off the road" hebben geprobeerd te maken.
Voor mij begint het concept off the road in 1975
 
volgens mij zijn de 1-pitter Scramblers van bijv. Ducati , gewoon de voorloper geweest van wat nu de off-the-road genoemd wordt.

Ik zag die dingen in Italië toen ik 15 jaartjes oud was ,...ik ben nou 53,....was dan in '71

wat die A10 betreft klopt je opmerking wel ,....is een beetje ccm idee oid
 
Sorry,
Da's geen echte off the road.
Meer een aangepaste straatversie.
Volgens mij was de scrambler gewoon voortgekomen uit een frame en blok die gebruikt werd voor scooters, wegmotoren etc.
En als je dat als oer off the road ziet, zijn er daarvoor nog wel meer fabrikanten die een halfslachtige poging van het concept "off the road" hebben geprobeerd te maken.
Voor mij begint het concept off the road in 1975


Voor mij begint het begrip off the road in 1942.Een zekere HD WLA.
 
nee ,...toch niet ,...effe opgezocht A10 scrambler kwam exact zo uit de fabriek

full
 
Die gele scrambler hierboven vind ik echt te gek.
Met alle respect, maaaaarrrrrrrrrr....
De plaatjes hierboven, (inclusief de matchless) zijn (jawel)..of aangepaste wegmotoren.. of gemaakt voor endurance (prestatieritten ISDT) of motocross, nu MX geheten.
Ook SWM, Ossa, Bultaco en Maico etc maakte ze.
SWM had crossers/enduro's die best wel veel leken op die gele scrambler, ook wel logisch, want ze kwamen allebei uit Italie.
Het begrip "off the road" die je misschien nog niet kent, bestond toen nog niet.
Daar kwam rond 1975 een scheiding in en endurance ging enduro.
Het doet wellicht pijn,...dat de niet de Amerikanen, Engelsen, Italianen of zelfs Spanjaarden, maar...die kleine gele, bijziende, mannetjes met die korte kromme pootjes met de XT kwamen.
Ze kwamen met iets origineels, ze kwamen met een nieuw concept, "Off the road"
En dat...is...helaas....het enige en echte verhaal....
Elke motocrosser, enduro rijder die zijn historie kent, kan dit beamen....
De westerlingen beseften niet echt wat het effect was van de XT.
Sommige landen hiervan waren vastgeroest in conventionele ideeen en natuurlijk de onderschatting en arrogantie.
Bultaco (waar ik van hou) had jaren de tijd om het faillisement te voorkomen, ze hadden goedkope productie in Spanje, noem maar op...niet gedaan.
Ik hou erg van europese en amerikaanse merken en heb respect voor ze.
Maar zie je..ook heb ik respect voor de Aziaten, ik ben er vaak geweest en dit continent heeft ook indruk op mij gemaakt.
Ambitie daar is gewoon oorlog, jappen houden van oorlog.
Net zoals de Duitsers van BMW Audi en Mercedes, die houden ook van oorlog.
Het is niet voor niets dat HD hun "door de jappen" verder ontwikkelde V-twin terug uit Japan haalden en veel onderdelen nu in China laat maken, ze moesten wel!
 
Laatst bewerkt:
En hier mijn eerste motortje, de Honda XR75.
Inclusief de Elsinore, legendarisch voor alle mx'ers in USA land.
full
 
Ook Belgie had samen met de Engelsen (norton ,bsa,royal enfield,triumph,enz...) prachtige merken zoals de gillet herstal en FN.
Op rallentie draaiten deze prachtig traag.

Herstal/FN maakt nog wel steeds vuurwapens, ze zijn daar de de top in.
De Belgische chocola van de wapenwereld.
 
Die gele scrambler hierboven vind ik echt te gek.
Met alle respect, maaaaarrrrrrrrrr....
De plaatjes hierboven, (inclusief de matchless) zijn (jawel)..of aangepaste wegmotoren.. of gemaakt voor endurance (prestatieritten ISDT) of motocross, nu MX geheten.
Ook SWM, Ossa, Bultaco en Maico etc maakte ze.
SWM had crossers/enduro's die best wel veel leken op die gele scrambler, ook wel logisch, want ze kwamen allebei uit Italie.
Het begrip "off the road" die je misschien nog niet kent, bestond toen nog niet.
Daar kwam rond 1975 een scheiding in en endurance ging enduro.
Het doet wellicht pijn,...dat de niet de Amerikanen, Engelsen, Italianen of zelfs Spanjaarden, maar...die kleine gele, bijziende, mannetjes met die korte kromme pootjes met de XT kwamen.
Ze kwamen met iets origineels, ze kwamen met een nieuw concept, "Off the road"
En dat...is...helaas....het enige en echte verhaal....
Elke motocrosser, enduro rijder die zijn historie kent, kan dit beamen....
De westerlingen beseften niet echt wat het effect was van de XT.
Sommige landen hiervan waren vastgeroest in conventionele ideeen en natuurlijk de onderschatting en arrogantie.
Bultaco (waar ik van hou) had jaren de tijd om het faillisement te voorkomen, ze hadden goedkope productie in Spanje, noem maar op...niet gedaan.
Ik hou erg van europese en amerikaanse merken en heb respect voor ze.
Maar zie je..ook heb ik respect voor de Aziaten, ik ben er vaak geweest en dit continent heeft ook indruk op mij gemaakt.
Ambitie daar is gewoon oorlog, jappen houden van oorlog.
Net zoals de Duitsers van BMW Audi en Mercedes, die houden ook van oorlog.
Het is niet voor niets dat HD hun "door de jappen" verder ontwikkelde V-twin terug uit Japan haalden en veel onderdelen nu in China laat maken, ze moesten wel!


oké ,...ik weet ook niet alles ,.....voor mij waren 't allemaal brommers voor door-de-bagger-en-op-de-weg ....( allemaal het zelfde voor me ) :)
Toen die XT op de markt kwam , was dat eigenlijk mijn moment waarop ik afstapte en de motorfiets voor gezien moest houden ( ben eigenlijk her-opstapper )
Ik heb wel op die XT gereden ,...maar vond 't een hobbelpaard zonder remmen toen.
M'n laatste motorfiets was een Norton 850 Commando , die ik heb moeten verkopen . ( nog spijt van )

Nog vind ik die ouwe dingen verreweg 't allermooiste ......,....vandaar ook dat ik HD-fan ben . :]

Dankjewel voor de uitleg . :}
 
Dat kan ik begrijpen, net zoals ik weer niet alles weet van Indian en zo..
Jammer van je Norton..
 
Herstal/FN maakt nog wel steeds vuurwapens, ze zijn daar de de top in.
De Belgische chocola van de wapenwereld.

FN is bij ons hier zeer bekend hoor ,...nog niet zo heel lang geleden droeg elke diender in nederland een pistool van dit merk...
 
FN is bij ons hier zeer bekend hoor ,...nog niet zo heel lang geleden droeg elke diender in nederland een pistool van dit merk...

Gingen die niet steedfs spontaan af waardoor de helft van de wouten in nederland een dikke teen mist?
Waren dat die?
 
Terug
Bovenaan Onderaan