* Hét Honda Hornet topic *

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, wie heeft er ook last van resonantie bij zijn cb600S, in de topkuip ?

Dit gebeurd bij mij na de 3500 rpm, en daarboven.

Wat heb je hier aan gedaan?

Gr Ad.
 
wat is het nadeel van de 16inch voorwiel? want hij is later vervangen door een 17inch en dat had vast wel een reden. ik wil in augustus een hornet 600f kopen en ben een beetje aan het rond kijken
 
wat is het nadeel van de 16inch voorwiel? want hij is later vervangen door een 17inch en dat had vast wel een reden. ik wil in augustus een hornet 600f kopen en ben een beetje aan het rond kijken

ik rijdt zelf al jaren naar tevredenheid met 16" voorwiel, :]

de verscillen zijn voornamelijk dat een kleiner voorwiel makkelijker stuurt, voor bijv. in de stad is dat wendbaarder als 17".
Daarintegen is 17" dus weer wat stabieler of 'rustiger' bij hogere snelheden.
Niet dat een 16" merkbaar zenuwachtiger is, tenzij je 17" gewend bent
( lijkt me )

echter vindt ik een 16" voorwiel wel meer een scooterbandje dan z'n grote broer,
maar da's persoonlijk... :X
 
Ik ga er bij mijn volgend onderhoud ook een K&N luchtfilter in laten plaatsen. Heb er al wel goede kritiek van gehoord en moet bij onderhoud niet vervangen worden, enkel wat uitkuisen, dus op langere termijn is het zelfs goedkoper dan telkens een nieuwe luchtfilter.
 
Hallo allemaal,

Weet iemand of je de kap van een orginele demper er zo af kan halen, zonder de boel te slopen ?

Gr Ad
 
Hello everybody, this is my first message on your forum. I'm french, and have also a hornet (new model).

I find on this first page a link: "http://users.pandora.be/minne/hornets/"

On this page we can find HONDA CB600 HORNET EXHAUST SOUNDS. One of this sound looks very interesting. It's the one called "Honda Hornet original modified".

What about this modification? I ask in french forum but nobody know how to modify the original exhaust. And you, did you know? Cause i'm very interesting to do this on my own original exhaust system.

Thanks a lot for your help, and sorry for my english.
 
Salut Napalmia

le site avec les sons est d'un des membres de Belgian Hornet club www.hondahornet.be . Si tu as des problemes de traduction avec le lien de DutchHornet sur son echappement d'origine modifié tu n'as qu'a demander ici ou bien sur notre forum http://www.bbfree.com/hornetforum/ Il y a plusieurs membres qui parlent assez bien le francais pour t'aider.

A+

ok........ :? :? :? :? :?

Tijd om m'n schoolboeken op te zoeken. ;)
 
Wie heeft het orginele lettertype ven het woordje "Hornet" ?

Of een afbeelding ervan (1750pixels breed).

Gr Ad
 
Is de Hornet een goede motor om mijn eerste kilometers mee te gaan maken? Ik ben van plan om na de zomer mijn rijbewijs te gaan halen en zoek tevens voor een leuke motor om mee te beginnen.
Iets wat lekker stuurt en nog redelijk wat rijplezier gaat leveren. Op het forum al wat reacties gelezen dat de Hornet of Suzuki Bandit leuke motoren zijn om mee te beginnen.
 
Hoi Saarinen/

Dit is een perfekte motor om mee te beginnen.

Ik heb zelf mijn Hornet een maand geleden gekocht, en ben er zeer tevreden mee.
Natuurlijk heb ik ook een Bandit 600 geprobeerd.
Wat ik een groot verschil vond was het vermogen(-20pk), tegenover de Hornet moest ik de Bandit echt tot zijn uiterste drijven om voor mij een kick te geven.
De stuureigenschappen zijn ongeveer hetzelfde, alhoewel de extra kilo's (30)van de bandit toch wel merkbaar zijn bij lage snelheid.
De "looks", van de achterband vindt ik ook wel wat hebben.(wel duurder)
Ook de aanschafprijs licht hoger van de Hornet.

De Fazer heb ik ook geprobeerd, en komt ver overeen met de Hornet.
Maar ikzelf vindt de Hornet mooier afgewerkt.

Dus voor mijzelf heb ik een weloverwogen keus gemaakt.
Maar het blijft altijd een kwestie van zelf erop proefrijden.

Succes met je rijlessen. 8-)

Gr Ad
 
Laatst bewerkt:
Hey,

ik was van plan om bij men 6.000 km-beurt een k&n filter te laten steken maar men dealer raadde me dit echt af, vertelde me dat hij al enkele cbr'en en cb's gehad had die problemen kregen na de plaatsing van zo'n filter.

Is er hier iemand die dit al voorgehad heeft ?

Aangezien ik tegewoordig redelijk wat kilometerkes vreet op de autosnelweg, ga ik een vooraan een windschermpje zetten, maar weet niet goed welk.

Wie heeft er een mooi ? (pics) 8-) ;)
 
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan