Algemene informatie
In verband met de aankoop van een 2-cilinder bied ik bij deze mijn Husqvarna SM 610 uit 2010 met net geen 22.000km te koop aan.
Dit betreft het nieuwere model dus met injectie. De Husqvarna 610 is voor een Supermoto belachelijk gebruiks-en-onderhoudsvriendelijk. Zo hoeft de olie slechts elke 5.000km vervangen te worden, of zoals bij deze motor, ieder jaar.
Aan het begin van het seizoen, zo’n 500km geleden, is het volgende aan de motor gedaan:
- Remblokken voor
- Remolie voor & achter
- Olie + filters
- Bougie
- Koelvloeistof
- Nieuwe banden voor & achter (Bridgestone S22’s) + binnenbanden
Bij 20.000km zijn op basis van het onderhoudsschema de distributieketting, de spanner en de pakkingen vervangen, deze kan er dus weer 20k tegen aan. Al met al is de Huskie klaar voor een hoop zorgeloze kilometers.
Momenteel zit de originele uitlaat gemonteerd maar er kan ook een volledig GPR uitlaatsysteem bij tegen meerprijs. Dit systeem zorgt voor minder kilo’s, wat meer vermogen en heel wat meer broap. Aangezien ik nog wel eens om 5:00 uur ’s ochtends naar het werk ga op de motor, heb ik de originele er maar even op gezet. Zie laatste foto waar de GPR op de motor zit.
Tegen meerprijs leverbaar:
- GPR uitlaatsysteem
De motor loopt prachtig, trekt als een beest en stuurt als mes. Rijdt beter dan een DRZ400SM dankzij de betere vering, remmen en een stuk meer vermogen (53pk tegen 39pk). Standaard weegt de Husq 6kg meer dan de DRZ maar met dat GPR systeem ben je al een heel eind op weg
Stuur gerust een berichtje als je interesse hebt. Ik ben niet de goedkoopste op het internet maar gezien de staat van de motor én de extra’s is de prijs helemaal niet zo gek.
Trefwoorden:
Ktm, 690, SMC, SMCR, 640, 625, WR450, Duke, SM510, SMR, SMR610, SM 630, crf450, DRZ, DRZ400, DRZ400SM, Supermoto, supermotard, onderhoudsvriendelijk, A2 mogelijk,
Dit betreft het nieuwere model dus met injectie. De Husqvarna 610 is voor een Supermoto belachelijk gebruiks-en-onderhoudsvriendelijk. Zo hoeft de olie slechts elke 5.000km vervangen te worden, of zoals bij deze motor, ieder jaar.
Aan het begin van het seizoen, zo’n 500km geleden, is het volgende aan de motor gedaan:
- Remblokken voor
- Remolie voor & achter
- Olie + filters
- Bougie
- Koelvloeistof
- Nieuwe banden voor & achter (Bridgestone S22’s) + binnenbanden
Bij 20.000km zijn op basis van het onderhoudsschema de distributieketting, de spanner en de pakkingen vervangen, deze kan er dus weer 20k tegen aan. Al met al is de Huskie klaar voor een hoop zorgeloze kilometers.
Momenteel zit de originele uitlaat gemonteerd maar er kan ook een volledig GPR uitlaatsysteem bij tegen meerprijs. Dit systeem zorgt voor minder kilo’s, wat meer vermogen en heel wat meer broap. Aangezien ik nog wel eens om 5:00 uur ’s ochtends naar het werk ga op de motor, heb ik de originele er maar even op gezet. Zie laatste foto waar de GPR op de motor zit.
Tegen meerprijs leverbaar:
- GPR uitlaatsysteem
De motor loopt prachtig, trekt als een beest en stuurt als mes. Rijdt beter dan een DRZ400SM dankzij de betere vering, remmen en een stuk meer vermogen (53pk tegen 39pk). Standaard weegt de Husq 6kg meer dan de DRZ maar met dat GPR systeem ben je al een heel eind op weg
Stuur gerust een berichtje als je interesse hebt. Ik ben niet de goedkoopste op het internet maar gezien de staat van de motor én de extra’s is de prijs helemaal niet zo gek.
Trefwoorden:
Ktm, 690, SMC, SMCR, 640, 625, WR450, Duke, SM510, SMR, SMR610, SM 630, crf450, DRZ, DRZ400, DRZ400SM, Supermoto, supermotard, onderhoudsvriendelijk, A2 mogelijk,