Algemene informatie
Na (jaren)lang wikken en wegen dan toch te koop: mijn SRX-6 uit 1986. Ik ben eerste en enige eigenaaar en heb veel mooie tochten met de SRX gereden, vakanties, Midweektoers, dagjes Ardennen en Eifel.... en niet te vergeten de SRX-treffens bij Schoorl in de jaren '90
Door omstandigheden steeds minder motor gaan rijden en de laatste tien jaar heeft de SRX stil gestaan. Er moet dus wel wat aan gebeuren voor je weer de weg op kunt. Ik zou het als een -bescheiden- projectje zien.
Hij is goed rijdend weggezet, en de boel draait nog steeds gewoon netjes en zonder bijgeluiden rond als je de kickstarter bediend. Kilometerstand is iets over de 97.000 en bij ongeveer de helft is destijds de zuiger vervangen, de nokkenas en het linker krukaslager. De SRX verbruikte niet noemenswaardig olie toen ik er nog mee reed, wel komt er een druppeltje aan te hangen aan de linkerkant (waarschijnlijk de keerring van de uitgaande as of de versnellingspook).
Het uiterlijk is echt netjes, ik denk dat je staat te kijken hoe mooi hij erbij staat als je een ochtendje gepoetst hebt. Hij is nooit in de winter gebruikt, heeft dus ook nooit pekel gezien.
Technisch grotendeels origineel op de Koni dempers en WP voorvorkveren na. Ook kun je eventueel lucht toevoegen want er zijn ventielen op de vork aangebracht. Stalen voorremleidingen en conische balhoofdlagers.
Volgens mij heb ik nog een tweede set carburateurs liggen, zo ja krijg je die erbij evenals een Five Stars kofferrekje waar Givi koffers aan passen. Die heb ik ook nog twee liggen, ze maken de SRX niet mooier maar je kunt dan wel wat meenemen ;-)
Een passende rem-/schakelset om nog wat sportiever te zitten heb ik dacht ik ook nog liggen. Om dat zeker te weten moet ik even grondig in de schuur duiken...
Geen accu meer aanwezig (hij kan ook zonder accu lopen maar de verlichting werkt beter met een accu) en ik vermoed dat de spanningsregelaar stuk is.
Deze SRX is een origineel Nederlandse motor, wellicht zelfs de oudste die er nog is. Ik heb hem destijds meteen na de MotoRai in februari besteld en hij is in april '86 afgeleverd.
Te bekijken net onder Tilburg.
Stuur gerust een berichtje als je vragen hebt.
Door omstandigheden steeds minder motor gaan rijden en de laatste tien jaar heeft de SRX stil gestaan. Er moet dus wel wat aan gebeuren voor je weer de weg op kunt. Ik zou het als een -bescheiden- projectje zien.
Hij is goed rijdend weggezet, en de boel draait nog steeds gewoon netjes en zonder bijgeluiden rond als je de kickstarter bediend. Kilometerstand is iets over de 97.000 en bij ongeveer de helft is destijds de zuiger vervangen, de nokkenas en het linker krukaslager. De SRX verbruikte niet noemenswaardig olie toen ik er nog mee reed, wel komt er een druppeltje aan te hangen aan de linkerkant (waarschijnlijk de keerring van de uitgaande as of de versnellingspook).
Het uiterlijk is echt netjes, ik denk dat je staat te kijken hoe mooi hij erbij staat als je een ochtendje gepoetst hebt. Hij is nooit in de winter gebruikt, heeft dus ook nooit pekel gezien.
Technisch grotendeels origineel op de Koni dempers en WP voorvorkveren na. Ook kun je eventueel lucht toevoegen want er zijn ventielen op de vork aangebracht. Stalen voorremleidingen en conische balhoofdlagers.
Volgens mij heb ik nog een tweede set carburateurs liggen, zo ja krijg je die erbij evenals een Five Stars kofferrekje waar Givi koffers aan passen. Die heb ik ook nog twee liggen, ze maken de SRX niet mooier maar je kunt dan wel wat meenemen ;-)
Een passende rem-/schakelset om nog wat sportiever te zitten heb ik dacht ik ook nog liggen. Om dat zeker te weten moet ik even grondig in de schuur duiken...
Geen accu meer aanwezig (hij kan ook zonder accu lopen maar de verlichting werkt beter met een accu) en ik vermoed dat de spanningsregelaar stuk is.
Deze SRX is een origineel Nederlandse motor, wellicht zelfs de oudste die er nog is. Ik heb hem destijds meteen na de MotoRai in februari besteld en hij is in april '86 afgeleverd.
Te bekijken net onder Tilburg.
Stuur gerust een berichtje als je vragen hebt.