Yamaha SRX-6

  • Toegevoegd door SRX86
  • Datum aangemaakt
  • Bijgewerkt
  • Sold
  • Expired ad
€950,00
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
  • Sold
1986
Bouwjaar
97000 km
KM-stand
Tilburg NL
Locatie
Gebruikt
Conditie
43 pk
Vermogen

Algemene informatie

Na (jaren)lang wikken en wegen dan toch te koop: mijn SRX-6 uit 1986. Ik ben eerste en enige eigenaaar en heb veel mooie tochten met de SRX gereden, vakanties, Midweektoers, dagjes Ardennen en Eifel.... en niet te vergeten de SRX-treffens bij Schoorl in de jaren '90 8-)
Door omstandigheden steeds minder motor gaan rijden en de laatste tien jaar heeft de SRX stil gestaan. Er moet dus wel wat aan gebeuren voor je weer de weg op kunt. Ik zou het als een -bescheiden- projectje zien.

Hij is goed rijdend weggezet, en de boel draait nog steeds gewoon netjes en zonder bijgeluiden rond als je de kickstarter bediend. Kilometerstand is iets over de 97.000 en bij ongeveer de helft is destijds de zuiger vervangen, de nokkenas en het linker krukaslager. De SRX verbruikte niet noemenswaardig olie toen ik er nog mee reed, wel komt er een druppeltje aan te hangen aan de linkerkant (waarschijnlijk de keerring van de uitgaande as of de versnellingspook).
Het uiterlijk is echt netjes, ik denk dat je staat te kijken hoe mooi hij erbij staat als je een ochtendje gepoetst hebt. Hij is nooit in de winter gebruikt, heeft dus ook nooit pekel gezien.

Technisch grotendeels origineel op de Koni dempers en WP voorvorkveren na. Ook kun je eventueel lucht toevoegen want er zijn ventielen op de vork aangebracht. Stalen voorremleidingen en conische balhoofdlagers.
Volgens mij heb ik nog een tweede set carburateurs liggen, zo ja krijg je die erbij evenals een Five Stars kofferrekje waar Givi koffers aan passen. Die heb ik ook nog twee liggen, ze maken de SRX niet mooier maar je kunt dan wel wat meenemen ;-)
Een passende rem-/schakelset om nog wat sportiever te zitten heb ik dacht ik ook nog liggen. Om dat zeker te weten moet ik even grondig in de schuur duiken...
Geen accu meer aanwezig (hij kan ook zonder accu lopen maar de verlichting werkt beter met een accu) en ik vermoed dat de spanningsregelaar stuk is.

Deze SRX is een origineel Nederlandse motor, wellicht zelfs de oudste die er nog is. Ik heb hem destijds meteen na de MotoRai in februari besteld en hij is in april '86 afgeleverd.

Te bekijken net onder Tilburg.
Stuur gerust een berichtje als je vragen hebt.

Locatie

Reacties

Mooie fiets blijf ik dit vinden. En hij ziet er ook nog erg goed uit voor z'n leeftijd. Die uitlaat was echt z'n tijd ver vooruit op deze manier. Bij mij in de buurt rijdt een blauwe rond, maar die is minder mooi. Die van jou is wel 1 van de eerste, maar niet de eerste in Nederland. Dat is de MG-21-VH. Die is van 4 maart 1986. Er zijn er 8 in april 1986 geregistreerd, die nu nog een geldig kenteken hebben. Allemaal met kenteken MR##YF, dus dat zal jouw kenteken ook wel zijn. Van die 8 zijn er trouwens 2 nog bij de eerste eigenaar, waarvan er 1 WAM verzekerd is....
Weet je echt zeker dat je m wegdoet? Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik m'n eerste motor heb weggedaan. Als je alles van de motor weet, zoals deze nieuw aangeschaft, dan blijft dat toch iets bijzonders houden.
 
Goeie info, van die eerste SRX-en. Mag ik vragen hoe je dat weet?
Mijn kenteken begint met MG en eindigt inderdaad op YF. Hij is destijds geleverd door Ernie Groen motoren in Son.

De SRX is niet mijn eerste motor, maar uiteraard is er een band na zoveel jaar en km's. Ik heb ook niet voor niets zolang zitten dubben of ik hem wel of niet zou verkopen. Maar ik heb gewoon geen ruimte om hem erbij te houden en geen tijd (prioriteit...) om er zelf aan te gaan werken.

Ik heb dus een jaar of tien geen motor gereden, maar heb een paar maanden geleden een TDM 850 geërfd. Daarmee wat ritjes gemaakt waardoor het motorvirus weer actiever werd :)
De TDM rijdt lekker maar is me eigenlijk net wat te groot. Ik heb wat gebrainstormd en het resultaat is dat er wat anders aan komt, maar zowel de SRX als de TDM moeten dan wel plaats maken.
Het zal zeker een moeilijk momentje zijn om de SRX te zien gaan, ik vind het nog steeds een hele mooie fiets.
 
Hallo, ik heb een pb gestuurd. Hopelijk is dit aangekomen. Ik hoor het graag. Gr., Jack
 
De SRX is er nog altijd.
Voor iemand die er serieus mee aan de slag wil valt er zeker te onderhandelen.

Vind het belangrijker dat hij weer netjes en gebruikt wordt dan de hoofdprijs te vangen. Dus als je me kunt overtuigen dat je hem niet weg laat rotten maar er iets leuks van wilt maken, kom eens langs voor een babbel en een koffie... ;-)
(regio 013).
 
Zojuist een deal gesloten, de SRX is verkocht...
Blij en beetje verdrietig tegelijk 😁

Maar ik denk dat-ie goed terecht komt dus het is prima zo.
 
Ik heb er ook even over getwijfeld, maar zou niet verstandig zijn. Maar is zo een verdomd leuk ding. Blij dat hij goed terecht gekomen is.
 

Item informatie

Toegevoegd door
SRX86
Weergaven
1.930
Reacties
11
Laatste update

Extra informatie

Cilinderinhoud
608 CC
Categorie
Naked
Vermogen
43 pk
Aantal cilinders
1

Meer in Motoren

Meer van SRX86

  • Yamaha TDM 850
    Te koop, TDM 850 in nette staat. Bouwjaar 1996, met ongeveer 57.000km...
Terug
Bovenaan Onderaan