Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Klinkt in ieder geval wel als een ontstekingsprobleem. Het kan eventueel ook je pick up coil zijn. Ik zal alles even doormeten als ik jou was dan kun je in ieder geval een en ander uitsluiten.
Voor het geval je geen werkplaatshandboek hebt. Zie bijgevoegde foto’s.
Mocht het je pick up zijn...
Dat een tweetakt daar niet tegen kan en dat je die kapot rijdt lijkt mij onzin. Ik zou voor jouw gebruik eerder een 2t pakken dan een 4t maar dat is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. 2t vindt het heerlijk om lekker door de modder te ploeteren met veel schommelingen in de toeren daar...
De filmpjes nog even terugkijkend lijkt
De vonk wel wat zwak voor zover dit is te beoordelen via een filmpje. Geen mooie blauwheldere vonk.
Delen jullie die mening?
Beste mede motorfanaten,
Mijn tweetakt projectje is bijna af. Ik lijk alleen een probleem met mijn ontsteking te hebben. We hebben het hier over een KTM exc 300 (2014).
Ik heb deze helemaal van a tot z gereviseerd. Onlangs m’n supermoto wielen eronder gehangen en helemaal afgesteld. Nu merkte...
Zo een hele discussie op gang gezet haha.
Wat de oorzaak was durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat na de lasreparstie het lager echt té stroef liep. Ik heb de lager schaal gelijkmatig rondom opgeschuurd vervolgens het lager gemonteerd. Dit net zo lang tot het...
Even een update. De carters zitten op elkaar alles schakelt perfect en de motor loopt weer netjes vrij in z’n neutraal.
Ik vermoed dat het plaatje wat in het carter zit geschroefd welke het lager van de shift drum op z’n plaats houdt iets te ver naar binnen zat gedraaid waardoor de shift drum...
Ja ik zou met een schuifmaat kunnen kijken hoeveel het lager hoger ligt dan het carter in beide carterhelften (lagers liggen namelijk nooit helemaal in het carter) maar niet gedaan.
De main- en countershaft zijn helemaal ‘flush’ als deze in het carter gestoken zijn. Geen ratelende versnellingen...
De vorkjes leken toch niet het probleem te zijn. Als ik de schakelster eropzet en deze met de hand ronddraai loopt alles mooi soepel. Als ik de schakelster met de hand in de neutraal positie positioneer loopt alles mooi vrij.
Morgen ga ik alles weer opnieuw opbouwen (vierde carterpakking...
Het oude oeiginele carter is gelast door VHS. Lager ligt er perfect in. Lager van de main shaft zat om de een of andere wel dusdanig strak in de schaal dat deze amper meer draaide. Met een schuurpapiertje de schaal wat uitgeschuurd en lager draait nu mooi soepel als het erin ligt.
Ga nu alles...
Ja het blok ligt weer uit elkaar. Heb gister alles al gecheckt. Versnellingen zien er goed uit alles draait perfect om en over de asjes heen. Vorkjes zit wel wat slijtage op maar niet buitensporig veel. Maar misschien dat ze een beetje kromgetrokken zijn en dat dat icm de slijtage net de druppel...
Wat de oorzaak is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Ik gok dat de kunststof kooi beschadigd was of gewoon domme pech. Krukas liep mooi soepel toen het blok in elkaar zat.
Beste forumleden,
Onlangs m’n hele blok gereviseerd. Alles zat in elkaar en werkte perfect (ook de bak). Bak heb ik overigens ook helemaal gedaan. Alle naaldlagers vervangen en alle versnellingen nagelopen. Vorken zagen er op het oog nog goed uit dus die heb ik niet vervangen.
Twee weken...
Bedankt voor alle reacties! Blokje zit weer helemaal in elkaar en alles loopt perfect. Van het weekend in de motor hangen. Dan nog even de lagers van m’n achterbrug doen, voorklauw reviseren en dan is ie klaar om te vlammen 😁
Nokkenas maak ik me niet zo een zorgen om want die heb ik niet haha.