Recente inhoud door Martijntje

  1. Martijntje

    CR250 voorvork identificatie

    CMSNL was ook de eerste plek waar ik door allerlei modellen ben gaan speuren. De vorm in de tekeningen is compleet anders, maar verder matcht het wel het meest. XR staat letterlijk al 15 jaar stil, ook omdat motorrijden steeds minder onderdeel is geworden en ik me op andere projectjes heb...
  2. Martijntje

    CR250 voorvork identificatie

    Hoi, Ik heb na 15 jaar mijn XR weer tevoorschijn getrokken. Eigenlijk om te verkopen, maar nu ik er weer mee bezig ben kriebelt het toch weer. Destijds heb ik er een upsidedown voorvork ingehangen, maar heb geen idee meer waar ie uit kwam en alle mails zijn onvindbaar. Het is 90% zeker een...
  3. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Hogere ruit zit erop :)
  4. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Mooi ding. 17" staat er goed op. Ik zag vandaag dat de temperatuurmeter maar nét boven de C van cold uitkomt tijdens het rijden. Intuitief verwacht ik dit soort meters altijd in het midden. Hoe is dat bij jullie? Zou jammer zijn als ik met een niet-sluitende thermostaat rond blijk te rijden ;)
  5. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    :WHa jij leeft ook nog! Ik val emotioneel 15 jaar terug! Ik zoek letterlijk excuusjes om aluminium te gaan gieten, dus 2ehands kopen is backup ;) 1:19 is zeker prima en uit verbruik leidt ik vaak de algehele toestand van een motor af. Maar 1x meten is geen goede referentie dus ik moet gewoon...
  6. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Underpowered is misschien ook niet de juiste woordkeuze. Hij is vlot zat en ik heb niet het idee dat ie meer zou moeten produceren, maar het is geen racer. Mijn vergelijk is mijn NTV en die voelde niet echt sneller. Ik ben sowieso van plan alles even na te lopen om een referentiepunt op te...
  7. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Het is uiteindelijk toch een 600 geworden en ben er (na de rit naar huis) content mee :) Underpowered maar dat heeft ook z'n voordelen. Nu mn XR nog een keer de deur uit. Iedereen bedankt voor de informatie en de tips!
  8. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Vanwaar de voorkeur voor een 650 voor snelweggebruik? Voor zover ik zie is een 600 iets zuiniger en dat lijkt me juist bij (constante) snelwegkm's een voordeel.
  9. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Dank voor de reacties :) betrouwbaarheid is mijn belangrijkste punt en ik heb wat dat betreft veel vertrouwen in deze Honda's. Mijn angst is dat ie (net als mijn vorige motor) erg veel stilstaat en dat doet vooral de accu geen goed, maar daar ontkom je bij geen enkele motor aan (behalve mijn...
  10. Martijntje

    Aandachtspunten Transalp 2001

    Ik ben een "paar jaartjes" uit de running geweest, onlangs mijn NTV verkocht omdat ie weg stond te rotten en jaren niet meer gereden. Nu ga ik voor mijn werk andere afstanden afleggen en ivm file/onbetrouwbaarheid auto wil ik weer een motor als backup hebben. Eerst naar een Africa Twin gekeken...
  11. Martijntje

    Honda NTV650 Revere

    Omdat ik er al een hele tijd niet meer op rijd doe ik mijn NTV uit 1989 weg. Hij is geschorst en niet verzekerd, en heb hem momenteel niet aan de praat (geen benz. in carbs) dus een proefrit is niet mogelijk, motorisch durf ik mijn hand in het vuur te steken. Als ik meer tijd heb probeer ik hem...
  12. Martijntje

    Rechter zijkap Honda NTV650 Revere

    Ik ontdekte gisteren dat de zijkap (tussen tank en kont, degene die in rubbers hangt en het gereedschapssetje afdekt) verdwenen is. Het lijkt me stug dat deze is weggewaaid omdat ze fors vastzitten in de rubbers, dus ik denk dat iemand dacht dat hij hem meer nodig had dan ik. :N Het gaat...
  13. Martijntje

    Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

    Net zoals met de remmerij ben ik waarschijnlijk (door dezelfde persoon) al weer heel snel uit de brand geholpen. En je hebt gelijk wat betreft het vervangen. Het probleem is dat ik dus woensdag écht met de motor moet en dus hoe dan ook bereid ben zonder fan te rijden. Vooral als ik erover...
  14. Martijntje

    Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

    Hoe lang geleden heb je in Linschoten gewoond? en waar? ;) Ik ben er vrij zeker van dat het de fan is; fan loskoppelen en direct op de 12V gooien doet niets. Voeding heeft 12v, schakelaar kan ook nog stuk zijn maar de schakelaar bypassen maakte dus ook niets uit. Lucht in het systeem...
  15. Martijntje

    Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

    Heb hem al binnen en gemonteerd, maar toch bedankt voor het aanbod! ;) Misschien kun jij, of iemand anders hier me wel verder helpen met een ander probleem; Ben er vandaag achter gekomen dat mijn motortje bij proefdraaien lekker overkookt en alle koelvloeistof eruitgooit door de overloop...
Terug
Bovenaan Onderaan