Het MF NTV650 / Revere en NT650GT Hawk / Bros topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
even terug komend op de banden.
Ik heb afgelopen seizoen gereden met een pilot active voor en een PR2 achter, dit is me zeer goed bevallen ook onder slechte omstandigheden.
Ik heb deze combi dus nu ook weer onder m'n "nieuwe" zitten.
Ik heb nu BT-23's onder mijn Deaville zitten, en die bevallen mij eigenlijk heel goed tot nu toe. Veel meer grip en vertrouwen op koud en nat wegdek dan de BT-21's die hier hiervoor had in ieder geval. Die gingen snel glibberen.
 
Laatst bewerkt:
okay,

dan wacht ik ff af tot er een aantal setjes gemaakt kunnen worden. Zullen we op het VFR forum eens posten? Brembo is veeeeeel mooier dan de originele klauwen.. *D

en niet te vergeten, je bent dan van die klote sliders af :Y

VFR topic heb ik het al gepost :Y VFR forum nog niet geprobeerd, kan ik ook een poging doen *D

hoe is het met jouw VFR project? al gestart?
 
Ik heb nu BT-23's onder mijn Deaville zitten, en die bevallen mij eigenlijk heel goed tot nu toe. Veel meer grip en vertrouwen op koud en nat wegdek dan de BT-21's die hier hiervoor had in ieder geval. Die gingen snel glibberen.


Ja, okee. Dat is fijn.

Maar een Deauville is sowieso fijn. Wat bandenkeuze betreft dan. :9
Die heeft standaard een 120/70-17 voor. Dan is de keuze reuze.

Ik houd het voorlopig even op een actieveling voor, die is sowieso nog in Ordnung.
 
en niet te vergeten, je bent dan van die klote sliders af :Y

VFR topic heb ik het al gepost :Y VFR forum nog niet geprobeerd, kan ik ook een poging doen *D

hoe is het met jouw VFR project? al gestart?

VFR project betekent voor mij dat de voorkant er uit gaat en naar een NTV gaat. Achterbrug in de verkoop en de rest bij het oud ijzer. Ik denk niet dat ik de tijd heb om iets met de motor te doen.
Ben ondertussen ook met endurorijden begonnen. Zit er aan te denken om een nieuwere enduromotor te kopen. duss....
 
Zo Barbarita's uitlaatje zit onder de rooie. Klinkt nu wel weer heel erg beschaafd hoor.
M'n hawkpijp maakte meer geluid.
Maar gelukkig kan ik nu ook weer met slecht weer op de ntv.

Bij m'n nieuwe heb ik zelfs het garantieboekje gevonden, laatste beurt bij 22511km in 2002 :o , da's 6000km geleden.
 
Laatst bewerkt:
Pret, ik heb ook interesse in de brembo adapters, maar ik heb verhuisplannen dus m'n budget is nogal krap. ehh, ruilen tegen een VFR blok? O-)

VFR project betekent voor mij dat de voorkant er uit gaat en naar een NTV gaat. Achterbrug in de verkoop en de rest bij het oud ijzer. Ik denk niet dat ik de tijd heb om iets met de motor te doen.
Ben ondertussen ook met endurorijden begonnen. Zit er aan te denken om een nieuwere enduromotor te kopen. duss....
Was je wel van plan om ook de achtervelg op de NTV over te zetten? Of is dat met die cardan niet te doen? De bredere voorvelg heeft wel een heel apart effect op 't stuurgedrag, als je 'm combineert met een originele achtervelg.

Ik heb trouwens ook iets meer haast gekregen met het afmaken van mijn VFR, ivm problemen met de tijdelijke stalling, dus ik was benieuwd wanneer we iets konden afspreken voor de kuipsteuntjes en dergelijke. Ik kan ook jouw kant op komen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Pret, ik heb ook interesse in de brembo adapters, maar ik heb verhuisplannen dus m'n budget is nogal krap. ehh, ruilen tegen een VFR blok? O-)Was je wel van plan om ook de achtervelg op de NTV over te zetten? Of is dat met die cardan niet te doen? De bredere voorvelg heeft wel een heel apart effect op 't stuurgedrag, als je 'm combineert met een originele achtervelg.

Ik heb trouwens ook iets meer haast gekregen met het afmaken van mijn VFR, ivm problemen met de tijdelijke stalling, dus ik was benieuwd wanneer we iets konden afspreken voor de kuipsteuntjes en dergelijke. Ik kan ook jouw kant op komen natuurlijk. Als de rest naar het oud ijzer gaat dan

als ik die metaalbewerker kan betalen in oud ijzer! prima! :+
maar ben bang van niet :+
 
:X Ik lees net dit topic en log in om je te melden dat ik nog een klauw heb liggen... Eenmaal ingelogd lees ik je bericht.

Er zit wel een afgebroken nippel in maar voor nood kan je ontluchten via de banjo (of zo'n banjo met ontluchtingsnippel erop monteren). Maar je hebt er dus al één.

Heb hem al binnen en gemonteerd, maar toch bedankt voor het aanbod! ;)
Misschien kun jij, of iemand anders hier me wel verder helpen met een ander probleem;

Ben er vandaag achter gekomen dat mijn motortje bij proefdraaien lekker overkookt en alle koelvloeistof eruitgooit door de overloop.
Ik heb één keer gehad dat bij een flinke remactie er ook wat koelvloeistof uitgekotst werd (stadsverkeer, warme dag).
Verder hou ik de vloeistoffen nauwelijks in de gaten want mijn tankje is niet doorzichtig, en mijn laksheid met onderhoud is de hele reden dat ik NTV rij.

Lang verhaal kort, mijn koelfan doet het niet en is kapot. Ben dus op zoek naar een nieuwe. Meter komt overigens niet in het rood, zelfs niet als ik hem hoor koken, maar met rijden is de meter nooit hoog gekomen.

Dus heeft iemand nog een ventilator liggen? Hoor het graag :)
 
* mijn koelfan doet het niet en is kapot *

Ben je er zeker van dat het de fan is die het niet doet en niet de sensor/schakelaar?

Die zou je eventueel kunnen passeren en er een handmatig schakelaartje tussen kunnen zetten. Of een nieuwe sensor monteren natuurlijk.

En wanneer gaat ie koken? Want het duurt best even voor de fan nodig is met deze buitentemperatuur. Bij mij slaat ie deze maanden eigenlijk nooit aan. Wordt ie niet sowieso overmatig warm? Lucht in het koelsysteem? Aangekoekte prut? Gezien de (door jou zelf aangegeven) laksheid met vloeistoffen niet ondenkbeeldig.

Enniehoe... als ie inderdaad kapoet is, kan ik je helaas niet helpen.

Groeten van een ex-Linschotenaar. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ben je er zeker van dat het de fan is die het niet doet en niet de sensor/schakelaar?

Die zou je eventueel kunnen passeren en er een handmatig schakelaartje tussen kunnen zetten. Of een nieuwe sensor monteren natuurlijk.

En wanneer gaat ie koken? Want het duurt best even voor de fan nodig is met deze buitentemperatuur. Bij mij slaat ie deze maanden eigenlijk nooit aan. Wordt ie niet sowieso overmatig warm? Lucht in het koelsysteem? Aangekoekte prut? Gezien de (door jou zelf aangegeven) laksheid met vloeistoffen niet ondenkbeeldig.

Enniehoe... als ie inderdaad kapoet is, kan ik je helaas niet helpen.

Groeten van een ex-Linschotenaar. ;)

Hoe lang geleden heb je in Linschoten gewoond? en waar? ;)

Ik ben er vrij zeker van dat het de fan is; fan loskoppelen en direct op de 12V gooien doet niets. Voeding heeft 12v, schakelaar kan ook nog stuk zijn maar de schakelaar bypassen maakte dus ook niets uit.

Lucht in het systeem? Daar zit ik ook steeds meer aan te denken. Van de andere kant; gooit ie niet zijn koelvloeistof eruit bij de thermostaat/pressure cap?

Even korte gang van zaken;
Motor heeft de hele winter buiten gestaan zonder zeil etc etc (oh martijn wat ben je toch lekker zuinig op je spulletjes)

Vorige week vlotters afgetapt en toen liep ie vrij rap.

Vandaag remmerij gefixt en toen zei een maatje "kom we gaan de vloeistoffen controleren".
Expansievat was redelijk leeg, dus die hebben we veel te vol gegooid en daarna stond ie continu te druppen.

Motor laten lopen om te zien of het niveau wilde zakken. Beetje stationair laten draaien, beetje op toeren houden in zn vrij, dus 0 rijwindkoeling.
Temperatuurmeter liep mooi op, maar zoals ik al zei kwam ie al een stuk hoger dan ik hem normaal met rijden kreeg.

Toen ie lekker warm werd begon ie écht hard te zeiken uit zn slangetje en kwam er al veel meer uit dan we erin hadden gegooid. Ook aan de kleur te zien was het de koelvloeistof die er voorheen inzat.

Meter stond nog steeds niet in het rood, maar kwam wel in het hogere deel van zijn bereik. Toen hoorde ik de boel gewoon borrelen en heb ik de boel snel uitgezet (zodat ie lekker gaat heatsinken! en nog kapotter gaat) om de oorzaak te zoeken.

Omdat ik vind dat bij kokende motor de fan toch wel aan mag slaan ben ik daar eerst maar naar gaan kijken en heb ik sowieso die diagnose gesteld dat dat ding verrot is.

In het expansievat vonden we ook wat sludge. Daarna toch maar werkplaatshandboek erbij gepakt om even te zien hoe ontlucht moest worden.
Bij de radiateur gevuld, daar kwam ook wat minieme sludge bovendrijven.



Blijkbaar komt er dus wel wat olie oid in mijn koelvloeistof, maar ik ga me daar niet druk om maken. Hij verbrandt het niet, en het lijkt me aannemelijker dat er een lek is tussen een oliekanaal/koelkanaal dan naar de verbrandingsruimte.

Verder ben ik heel zeker van mijn diagnoses, dat heb ik namelijk wel geleerd de afgelopen jaren dus ik denk dat met een nieuwe koelfan dát probleem wel opgelost is.

Heb het systeem weer gevuld, maar nu dus op het fatsoenlijke vulpunt. Ook expansievat tot 'full' gevuld, doppen erop, starten, even laten pruttelen op de benzine die nog in de benzineslang was blijven zitten en daarna maar weer onder de vuldop kijken of er wat gebeurde.
Er kwam één luchtbelletje omhoog, nog paar ml erbij gegooid en dop er weer op.
Daarna tank erop en wat langer laten draaien (paar min stond in haynes) en omdat ie er niets uitpiste vond ik het wel best.

Denk dat er dus inderdaad lucht mijn systeem zat, waardoor het kookpunt verlaagd werd en dus de motor al kookt terwijl de meter nog niet in het rood staat. Daarnaast zit de sensor natuurlijk vrij hoog en zou ie dus luchttemp ipv vloeistoftemp hebben zitten meten.
Boel zit nu weer aardig in elkaar (tank nog niet vast, morgen even kijken of mn peil gezakt is onder de vuldop) en ga ik lekker zonder fan rijden want zoals je zelf al zegt gebeurt er niets met dit weer, zelfs in de zomer heb ik hem nooit heet gekregen.

Lange verhalen kan ik typen he.
 
op marktplaats staan momenteel een aantal ntv's voor onderdelen te koop en in Liempde zit een knaap die heel veel onderdelen heeft voor schappelijke prijzen.
Ik zou je fan in elk geval wel vervangen voor je hem echt kapot hebt.
Ik heb ook heel lang gewacht tot ik een keer in de file kwam en toch echt aan de kant kon om hem te laten afkoelen.
Een andere fan is goedkoper dan een andere NTV. tenzij je hem nieuw van honda koopt, dan kan je beter een andere ntv kopen.
 
op marktplaats staan momenteel een aantal ntv's voor onderdelen te koop en in Liempde zit een knaap die heel veel onderdelen heeft voor schappelijke prijzen.
Ik zou je fan in elk geval wel vervangen voor je hem echt kapot hebt.
Ik heb ook heel lang gewacht tot ik een keer in de file kwam en toch echt aan de kant kon om hem te laten afkoelen.
Een andere fan is goedkoper dan een andere NTV. tenzij je hem nieuw van honda koopt, dan kan je beter een andere ntv kopen.

Net zoals met de remmerij ben ik waarschijnlijk (door dezelfde persoon) al weer heel snel uit de brand geholpen.
En je hebt gelijk wat betreft het vervangen. Het probleem is dat ik dus woensdag écht met de motor moet en dus hoe dan ook bereid ben zonder fan te rijden.
Vooral als ik erover nadenk dat dat ding waarschijnlijk altijd al kapot is geweest... maargoed, zal mijn meter in de gaten houden, weet nu wanneer ie begint te koken ;) morgen misschien maar een proefritje in de buurt maken om sowieso te kijken of ik uberhaupt nog wel kan rijden of dat de zijwielen er weer aanmoeten.
 
Mooi verhaal. Lekker kort. :+


Nee, maar wel duidelijk. Fan inderdaad stuk, ik ken je niet en weet niet hoe snel je iets dood verklaart. Niet te snel dus. Dat is mooi.

Dan zou ik inderdaad via MP kijken naar een vervangende fan. Als de temperaturen iets gaan stijgen en je rijdt een keer een stukkie file is het toch wel fijn als ie de wind een beetje helpt.
Van die Revere in Almere heb ik een paar rubbertjes, maar daar wilde hij wel véél geld voor zien relatief. Weet niet wat ie voor een fan vraagt, maar ik zou er gewoon een paar mailtjes aan wagen. Wellicht is de Liempdse slopert goeienkoperder.


En ik woonde tot ongeveer 1997 in Linschoten. Is al even geleden.
Laan van Rapijnen, tegenover de druk bezochte bushalte, die ooit nog een mooie champignon was, eerst grijs, later groen. :9
 
Laatst bewerkt:
~
zelfde probleem gehad met mijn hawk
oplossing bij mij was :
fan gedemonteerd en uit elkaar gehaald
koolborstels en koperen contacten van de rotor gereinigd met benzine ( de tank zit immers dicht bij)
weer in elkaar gezet en hij liep weer perfect.
fan zal in normaal verkeer bijna nooit draaien als je tenminste niet in de file blijft staan wachten en rust roest.
te testen door de draaden van de temperatuurcensor door te verbinden
suc6
wika
 
Misschien loont het de moeite om je koelsysteem even door te spoelen als er zoveel troep in zit.

Daarna goed legen (slangen even los) en vullen bij de radiatordop. Beetje in de slangen knijpen om lucht eruit te halen, beetje overtollige lucht wat nog over is gooit ie er wel uit in het expansievat. De opening in dat vat gebruik je alleen om bij te vullen, en alleen als je systeem niet vol zit met lucht.
 
Ik heb een vraag over de blokken uit deze familie.

Het oerblok is de 500 cc uit de VT serie, en ze zijn in iets gewijzigde vorm gemaakt voor o.a de TA/AT, NT(V) en PC800 met cilinderinhoud van 400 tot 800 cc, met cardan of ketting.

Kan je nu zomaar (rekening houdend met ketting of cardan) ik noem maar wat een VT500 blok in een NTV lepelen, of een PC800 in een VT? Of verschillen de ophangpunten en/of de formaten wezenlijk?
 
Ik heb een vraag over de blokken uit deze familie.

Het oerblok is de 500 cc uit de VT serie, en ze zijn in iets gewijzigde vorm gemaakt voor o.a de TA/AT, NT(V) en PC800 met cilinderinhoud van 400 tot 800 cc, met cardan of ketting.

Kan je nu zomaar (rekening houdend met ketting of cardan) ik noem maar wat een VT500 blok in een NTV lepelen, of een PC800 in een VT? Of verschillen de ophangpunten en/of de formaten wezenlijk?

geen idee, zou zomaar kunnen, of helemaal niet
weet niet of de ondercarters qua ophangpunten overeen komen.
als dat zou is, zou een VT blok misschien passen.
lever je wel pittig koppel in
 
Nou het is niet de bedoeling dat er een 500 blokkie in de NTV komt. Ik was wat aan het fantaseren over een VT500 Ascot, ben altijd wel gecharmeerd geweest van de lijnen.
6a00d83451c7e669e20120a5de6620970c-pi

Met wat verwijdering van lelijke jaren 80 prullaria en aanpassing van het onderuitgezakte balhoofd kan dit best een leuk motortje zijn. Het leek me dan wel vet om er een pc800 blok in te hangen 8-) Soort van betrouwbare HD XR1000. Maar of het kan weet ik niet, is ook slechts een idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan